Meroyan Khairuddin Berharap Azmin Hishammuddin Jilat Tun Mahathir Semula



Kuala Lumpur – Dek kerana terdesak, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan menaruh harapan agar Tun Dr. Mahathir Mohamad mendapat sokongan daripada beberapa pimpinan Perikatan Nasional (PN).

Ianya berikutan selepas Bekas Perdana Menteri itu hilang sokongan dan kepercayaan dari pemimpin parti komponen Pakatan Harapan (PH).

Bagi memastikan Tun Mahathir diangkat sebagai Perdana Menteri semula. Khairuddin menyeru Bekas Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali dan pemimpin UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berganding bersama Mahathir.

Bekas Penyelaras Pakatan Harapan (PH) Parlimen Jasin itu juga mengimpikan agar pimpinan Pas akan turut menyokong Tun Mahathir bagi membina satu gagasan politik baharu di negara ini.



Dalam satu kenyataan hari ini, Khairuddin menganggap perjuangan Mohamed Azmin, Hishammuddin dan Pas hanya membuang masa.

Katanya pemimpin-pemimpin yang bermasalah dari UMNO hanya mementingkan agenda peribadi serta tamak kuasa semata-mata.

Kenyataan sumbang Khairuddin itu seolah-olah cuba memancing perhatian untuk menunjukkan beliau boleh mendapat sokongan daripada Pas.

Dalam pada itu Khairuddin itu cuba meretakkan hubungan Pas dengan UMNO yang sudah menjalin hubungan rasmi melalui Muafakat Nasional (MN).

“Saya sentiasa berdoa agar Azmin Ali, Hishamuddin dan Pas berjuang bersama Mahathir ke arah menubuhkan satu gagasan politik baharu.“Kerajaan PN sedang membela dan akhirnya akan membebaskan kesemua pemimpin-pemimpin UMNO yang menghadapi pertuduhan di mahkamah.“Perdana Menteri tiada pilihan demi untuk menjaminkan jumlah ahli-ahli parlimen mencukupi bagi mengekalkannya sebagai tokoh pemimpin nombor satu negara,” katanya.
Jelas Khairuddin, dia bersyukur dengan pendirian Mahathir yang berada di blok bebas dan mempertimbangkan bagi menubuhkan sebuah parti politik baharu.

“Sambutan dan respon dari rakan-rakan politik serta rakyat akar umbi amat memberangsangkan.“Semua sedang menanti penubuhan parti baru Mahathir,” katanya.
Terdahulu Tun Dr Mahathir Mohamad bersama lima Ahli Parlimen, mengambil langkah membentuk blok Bebas dengan Parti Warisan Sabah (WARISAN).

Perpecahan dalam Pakatan Harapan berlaku disebabkan perebutan jawatan Perdana Menteri yang menjadi punca utama keruntuhan PH. PKR tidak lagi percaya Mahathir, tidak sokong beliau jadi Perdana Menteri.

Tun Mahathir pernah menjadi Perdana Menteri keempat dari 1981 hingga 2003 sebelum kembali menjadi Perdana Menteri ketujuh.

Selepas PH berjaya menumbangkan BN pada PRU-14, tetapi Tun hanya berada di kerusi itu selama 22 bulan apabila PH tumbang.

-Malaysia Trending


Masukkan emel anda disini untuk melanggan terus posting terbaru kami ke emel anda:


Ditaja oleh FeedBurner


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://bloginfo4uall.blogspot.com/2020/07/meroyan-khairuddin-berharap-azmin.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+BlogSensasi+%28Blog+Sensasi%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tun Mahathir Knows What He Sowed

Tun Mahathir Knows What He Sowed

papar berkaitan - pada 17/7/2020 - jumlah : 191 hits
Pengajaran Untuk Ahli Politik Kamu berguna tatkala ada kuasa Apabila penyokong bersuara menegur kamu ketika kamu tersasar dari landasan asal perjuangan jangan kamu angkuh dan teruskan Mahathir semasa berkuasa 22 tahun TIDAK ditegur oleh man...
Happy 95th Birthday Sir Najib Doa Ucap Selamat Hari Lahir Buat Tun Mahathir Yang Ke 95 Tahun

Happy 95th Birthday Sir Najib Doa Ucap Selamat Hari Lahir Buat Tun Mahathir Yang Ke 95 Tahun

papar berkaitan - pada 10/7/2020 - jumlah : 365 hits
1 290 total views 1 290 views today Berlainan ideologi politik bukan penghalang bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk menunjukkan rasa hormat kepada seteru politiknya Tun Dr Mahathir Mohamad Biarpun seteru itu merupakan ind...
Saya Akan Sangat Tua Pada Masa Itu Tun Mahathir

Saya Akan Sangat Tua Pada Masa Itu Tun Mahathir

papar berkaitan - pada 14/7/2020 - jumlah : 361 hits
18 total views 18 views today Sekiranya pilihan raya mengejut diadakan bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad berkata beliau dan penyokongnya mungkin bertanding di bawah parti politik baru Pemimpin berusia 95 tahun itu juga berkata belia...
Komplot Rahsia Tun M Azmin

Komplot Rahsia Tun M Azmin

papar berkaitan - pada 3/7/2020 - jumlah : 274 hits
1 Memilih Tun M sebagai PM samalah dengan memilih Azmin menjadi PM Tun akan serahkan jawatan PM kepada Azmin selepas enam bulan atau setahun Untuk tujuan itu komplot mereka akan mewujudkan misi seperti Langkah Sheraton 2 0 2 Azmin adalah pi...
Isu Calon Pm Tun Mahathir Kecewa Guan Eng Ubah Fikiran

Isu Calon Pm Tun Mahathir Kecewa Guan Eng Ubah Fikiran

papar berkaitan - pada 21/7/2020 - jumlah : 211 hits
Tun Dr Mahathir Mohamad kecewa kerana Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng menukar fikiran untuk mencalonkan Presiden Parti Warisan Sabah Datuk Seri Mohd Shafie Apdal untuk jawatan Perdana Menteri Dalam satu temuramah eksklusif bersama portal ...
My Resignation As Prime Minister Tun Dr Mahathir

My Resignation As Prime Minister Tun Dr Mahathir

papar berkaitan - pada 18/7/2020 - jumlah : 187 hits
MP SPEAKS Today we have a government with the slimmest majority just How did this happen When Najib Abdul Razak lost the 14th general election he knew he would be jailed for the crimes he committed So immediately he proposed to PAS to set u...
Najib Punca Bersatu Berpecah Tun Mahathir

Najib Punca Bersatu Berpecah Tun Mahathir

papar berkaitan - pada 20/7/2020 - jumlah : 472 hits
Gambar TWITTER SAIFULAMBARPERPECAHAN yang berlaku dalam Parti Pribumi Bersatu Malaysia kepada kumpulan tertentu dipercayai berpunca daripada Datuk Seri Najib Tun Razak Perkara itu dimaklumkan apabila Bersatu berpecah kepada dua kumpulan iai...
Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Resepi Udang Berempah Kurma

The Debut Of Huawei Pura 70 Series

Exploring The Impact Of Aluminum In Contemporary Design

Sustainability And Metal Buildings A Data Driven Approach To Eco Friendly Construction

Jakim Sets Up Special Hotline To Channel Complaints Regarding Insults To Islam

Targeted Tourist Arrival Figures Mostly Hits Or Misses