Menurut Kajian Isteri Gemuk Membuat Suami Lebih Bahagia 10 Kali Ganda


Sebuah penelitian di Universitas Meksiko membuktikan, pria dengan istri gemuk jauh lebih bahagia 10 kali lipat dibanding lelaki dengan istri kurus. Iko Uwais sudah membuktikannya, bagaimana dengan suami Anda?
Masih ingatkah Anda, bagaimana Iko Uwais membela Audy saat warganet mengatai bahwa istrinya gendut? Pembelaan dan ungkapan cinta terhadap istri gemuk yang dilontarkan Iko Uwais menjadi viral, di tengah industri hiburan yang mengagungkan tubuh langsing semampai.
Tentu saja, kita semua menginginkan suami seperti Iko Uwais, yang siap membela sang istri ketika dikomentari jelek oleh orang lain. Apalagi bagi Bunda yang sudah susah payah diet namun tak kunjung berhasil, pembelaan suami tentu menjadi pengobat hati yang ampuh sekali.
Di tengah kesibukan mengurus rumah tangga, anak, dan suami, seringkali Bunda lupa untuk merawat diri sendiri. Tentunya suami yang menerima Bunda apa adanya adalah hal yang diidamkan.
Akan tetapi, Bunda yang memiliki tubuh gemuk tidak perlu berkecil hati apalagi iri dengan mereka yang tubuhnya tetap kurus bahkan setelah memiliki anak. Pasalnya, Bunda yang bertubuh gemuk memiliki keuntungan tersendiri.
Dikutip dari laman Hangover Cure, sebuah penelitian membuktikan bahwa pria yang memiliki istri gemuk jauh lebih bahagia dibanding lelaki beristri kurus. Sebuah penelitian di Meksiko telah membuktikannya.
Penelitian yang dilakukan di Departemen Psikologi Universitas Nasional Autonomus Meksiko ini menemukan bahwa pria yang menikah dengan istri gemuk lebih bahagia dibanding lelaki yang menikahi wanita kurus. Bahkan hingga 10 kali lipat lebih bahagia.
Para peneliti menemukan pria dengan istri gemuk lebih mudah untuk tersenyum. Bahkan mereka juga lebih baik dalam menemukan solusi saat menghadapi masalah kehidupan.
Dr. Filemon Alvardo dan Dr. Edgardo Morales yang terlibat dalam studi ini mengatakan wanita kurus cenderung lebih pendiam dan kurang ramah bila dibandingkan dengan perempuan gemuk, sehingga membuat suami harus bekerja lebih keras untuk merasa bahagia.
Jadi, buat Bunda yang tubuhnya memiliki ukuran ekstra, tidak perlu merasa rendah diri. Bisa jadi Bunda adalah orang yang paling dibutuhkan suami untuk merasa bahagia.
Dan, bagi Anda yang bertubuh kurus, bukan berarti tidak bisa membuat suami bahagia. Tetapi, sudah saatnya membuang stigma kurus-gemuk yang bisa membuat perempuan merasa rendah diri.
Baik kurus maupun gemuk, si Ayah sudah memilih Bunda untuk jadi pendamping hidupnya, di antara sekian banyak wanita lain yang dia kenal. Itu berarti dia percaya bahwa Bunda adalah orang yang bisa membuatnya bahagia.
Jadi, jangan merasa rendah diri lagi dengan ukuran tubuh Bunda ya.
Sumber: theasianparent
The post Menurut Kajian, Isteri Gemuk Membuat Suami Lebih Bahagia 10 Kali Ganda appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2018/10/25/menurut-kajian-isteri-gemuk-membuat-suami-lebih-bahagia-10-kali-ganda/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
21 Himpunan Doa Keluarga Bahagia Untuk Suami Isteri

21 Himpunan Doa Keluarga Bahagia Untuk Suami Isteri

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 751 hits
Keluarga bahagia adalah dambaan setiap insan Apakah doa yang harus diamalkan dalam rumah tangga Kesejahteraan dan kerukunan berumah tangga adalah idaman setiap keluarga Semua orang mahukan keluarga bahagia Alangkah bahagia kiranya dapat sua...
Sebelum Selamat Dilahirkan 3 Kali Isteri Saya Bleeding Suami Kongsi Pengorbanan Ummi Lahirkan Ayra

Sebelum Selamat Dilahirkan 3 Kali Isteri Saya Bleeding Suami Kongsi Pengorbanan Ummi Lahirkan Ayra

papar berkaitan - pada 12/10/2018 - jumlah : 348 hits
Betullah orang kata perjuangan seorang ibu yang mengandung dan melahirkan anak bukan suatu perkara yang mudah Besar sangat pengorbanannya untuk memastikan zuriat yang dikandung dapat dilahirkan dengan selamat Walaupun ada sesetengah kes ber...
Apa Perasaan Anda Jika Bekas Isteri Suami Pangku Anak Suamimu

Apa Perasaan Anda Jika Bekas Isteri Suami Pangku Anak Suamimu

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 346 hits
Dari gambar diatas terserlah cahaya ikhlas redha dan silaturahim sesama Islam Abby Abadi bekas isteri Norman Hakim melawat Memey Suhaiza dan bayinya Sungguh harmoni Abby Abadi umum mengetahui sudah mengenakan hijab Kata orang kalau ubah lua...
Hanya Kerana Telefon Pintar Isteri Tinggalkan Suami

Hanya Kerana Telefon Pintar Isteri Tinggalkan Suami

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 324 hits
Gara gara telefon pintar isteri tinggalkan suami Kisahnya begini seorang suami S Selvaratnam 36 telah menghadiahkan sebuah telefon bimbit pintar kepada isterinya M Ritha 34 enam bulan lalu apabila didesak oleh isterinya Menurutnya telefon p...
Isteri Cepat Letih Buat Suami Rasa Terabai Bagaimana Nak Atasi

Isteri Cepat Letih Buat Suami Rasa Terabai Bagaimana Nak Atasi

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 894 hits
Sudah menjadi semacam trend di zaman sekarang bahawa isteri juga keluar bekerja Demi memenuhi keperluan keluarga yang semakin meningkat Penat bekerja di pejabat balik rumah ada urusan rumah tangga yang perlu di uruskan memasak membasuh paka...
Cara Untuk Bercakap Dengan Suami Seorang Isteri Perlu Tahu

Cara Untuk Bercakap Dengan Suami Seorang Isteri Perlu Tahu

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 413 hits
Kebanyakkan ramai orang yang mengeluh sebab sukar nak berkomunikasi dengan suami Yela tak masing masing asyik sibuk dengan kerjaya Terlalu sibuk tapi isteri anda perlu ketahui cara untuk bercakap dengan suami Jangan lah asyik mengeluh je ad...
Suami Sanggup Sambut Birthday Isteri Di Colmar Tropicale Bukit Tinggi

Suami Sanggup Sambut Birthday Isteri Di Colmar Tropicale Bukit Tinggi

papar berkaitan - pada 19/10/2018 - jumlah : 322 hits
Assalamualaikum w b t hai readers hai followers Entri kali ni nampak jiwang kan nampak macam saya sorang je ada suami kan Bukan sebenarnya saya ada sorang suami je paham tak tak paham tak apa hihi Kisah hari lahir saya yang terindah dalam t...
Berdosa Suami Yang Gagal Berlemah Lembut Berbuat Baik Kepada Isteri

Berdosa Suami Yang Gagal Berlemah Lembut Berbuat Baik Kepada Isteri

papar berkaitan - pada 17/10/2018 - jumlah : 336 hits
Photo by on Islam sentiasa menyuruh umatnya agar berbuat baik sesama insan lebih lebih lagi kepada isterinya Isteri adalah pakaian baginya Isteri juga merupakan orang yang paling rapat dan pembantu setia kepada kita Maka sudah tentu keduduk...
Luahan Rindu Suami Pada Isteri Yang Bunuh Diri Kerana Meroyan Lepas Bersalin

Luahan Rindu Suami Pada Isteri Yang Bunuh Diri Kerana Meroyan Lepas Bersalin

papar berkaitan - pada 17/10/2018 - jumlah : 454 hits
Kejadian ini berlaku kira kira dua tahun lalu pada bulan Oktober Sewaktu itu wanita bernama Florence Leung ini hilang selepas keluar rumah Ia menyebabkan seluruh keluarga dan suaminya mencari di merata tempat Setelah puas mencari pihak poli...
Nga Kor Ming S Influence In Dap On The Rise

Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Suami Tukang Masak Dadah Isteri Tolong Edar

Tahukah Anda Fasal Bas Dari London Ke Calcutta

Cheah Liek Hou

The Colours Of Life Perkongsian 1 Hari 1 Hadis Allah Membuka Aib Kepada Pembuka Aib



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


Anda Diintai Tanpa Sedar Di Internet

Miniatur Bis Kalebas Legacy Sr3

Filem Tentang Sisi Gelap Suatu Entiti Bakal Melambak

Lasserhaus Where Contemporary Art Meets Hospitality By Vudafieri Saverino Partners In South Tyrol

10 Tahanan Berkait Lelaki Israel Dirujuk Agc Minggu Ini Kp Kl

Pj Mayor Denies Being Rude To Residents Group