Memberi Tanda Syukur Tema Kempen Year End Zakat 2022 Ppz Maiwp


"Memberi Tanda Syukur" Tema Kempen Year End Zakat 2022 (YEZ) PPZ-MAIWP | Pusat Pungutan Zakat - Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan (PPZ-MAIWP), semalam telah melancarkan Kempen Year End Zakat 2022 (YEZ) di AEON AU2, Setiawangsa dengan bertemakan "Memberi Tanda Syukur". 

Kempen YEZ 2022 ini bermula 26 November hingga 31 Disember 2022 bertujuan menggalakkan orang ramai untuk menunaikan kewajipan berzakat sebelum 31 Disember 2022. 


"Memberi Tanda Syukur" Tema Kempen Year End Zakat 2022 (YEZ) PPZ-MAIWP


KEMPEN YEZ 2022 - 'Memberi Tanda Syukur'KEMPEN YEZ 2022 - 'Memberi Tanda Syukur' yang menjadi tema kempen PPZ-MAIWP, yang  ingin mengajak seluruh masyarakat Islam untuk menzahirkan rasa syukur dengan menunaikan zakat untuk kelangsungan hidup asnarf lebih-lebih lagi dalam situasi sukar ekonomi kini.



Pelancaran kempen telah dirasmikan oleh Yang Berbahagia Tan Sri Dato' Sri Dr. Abdul Aziz Abdul Rahman dengan kehadiran beberapa tetamu VIP serta Miro, maskot PPZ.




Di dalam majlis yang sama, turut diadakan serahan zakat perniagaan dari Felcra Processing & Engineering Sdn Bhd sebanyak RM375,220.38 dan Kop. Jaya Murni Wanita Bhd sebanyak RM157,129.73 





Turut diadakan sumbangan bakul rezeki bernilai RM10,000.00 kepada 10 orang asnaf yang menetap di kawasan PPR sekitar Setiawangsa Kuala Lumpur. Bakul Rezeki yang disumbangkan mengandungi barangan keperluan seperti beras, minyak, maggi dan lain-lain dengan nilai RM100 bagi setiap bakul rezeki yang diterima. 


Selain dari itu pelbagai aktiviti turut diadakan antaranya sembang santai YEZ bersama KPE PPZ-MAIWP, ZakaTalk dan banyak lagi.




Majlis turut dimeriahkan dengan kemunculan penyanyi Lah Ahmad yang mendendangkan dua buah lagu dan menariknya para pengunjung yang hadir turut bersama-sama bernyanyi bersama. 


MOTO PPZ-MAIWP - 'Memudahkan Anda Berzakat'PPZ-MAIWP selari dengan motonya iaitu 'Memudahkan Anda Berzakat", menyediakan pelbagai perkhidmatan dan kemudahan bayaran khususnya menjelang hujung tahun bagi memberi ruang kepada pembayar zakat bagi mendapatkan 100% rebat cukai pendapatan.


Perkhidmatan dan Kemudahan Bayanan Zakat Yang Disediakan Oleh PPZ-MAIWP

10 Kaunter PPZ-MAIWP
Bayaran zakat boleh dilakukan di 10 kaunter PPZ-MAIWP di sekitar Wilayah Persekutusn KUala Lumpur dan Labuan sepanjang bulan Disember ini. Kaunter ini akan dibuka 7 hari seminggi bermula jam 8.15 pagi sehingga 4.45 petang.


Friday+
Istimewa tahun ini , PPZ-MAIWP akan melanjutkan waktu operasi kaunter pada setiap hari Jumaat sehingga jam 9 malam. 30 pembayar terawal di setiap kaunter pada hari Jumaat akan mendapat voucher KFC bernilai RM10.


Portal PPZ-MAIWP & Aplikasi MYZAKAT
Pembayaran zakat secara dalam talian iaitu melalui www.zakat.com.my atau melalui aplikasi MyZakat boleh dimuat turun di Google Play dan Apps Store. Di mana pembayar juga boleh Kira, Bayar dan Semak rekod bayaran.


Ejen-ejen Kutipan Zakat
Pembayaran zakat juga boleh dilakukan melalui ejen-ejen rasmi yang telah dilantik oleh PPZ-MAIWP antaranya seperti melalui perbankan internet, poratl online, e-wallet, kaunter-kaunter bank dan juga pos.


ZAKAT+ @MYTEMUJANJI
Zakat+ @MyTemujanji berperanans ebagai 'one stop centre' bagi memberi pilihan kepada para pembayar zakat untuk menetapkan temujanji dan perkhidmatan iaitu Kaunter Zakat Digital, Kaunter Zakat Bergerak, Door to Door & Ride2U. Untuk tempahan boleh layari https://mytemujanji.zakat.com.my


Talian Zakat
Pembayar zakat juga boleh membuat pertanyaan dan taksiran zakat dengan membuat panggilan ke 13000885757. Bahkan melalui talian ini juga pembayar zakat boleh melunaskan kewajipan mereka dengan membayar zakat,


Bagi pembayar yang menunaikan zakat sepanjang kempen berlangsung akan berpeluang juga memenangi lebih 500 hadiah menarik yang ditawarkan. Pemenang akan dipilih secara rawak melalui cabutan bertuah, tertakluk kepada terma dan syarat.


Antara hadiah yang ditawarkan seperti Pakej Umrah, Vacuum Robot Mi, Ipad Air, Iphone 14 Pro, Thermomix TM6, Air Fryer Phillips dan pelbagai lagi.


Menurut Ketua Pegawai Eksekutif PPZ-MAIWP, Tuan Haji Abdul Hakim Amir Osman. program serahan zakat  perniagaan dan sumbangan zakat kepada asnaf dalam majlis ini menunjukkan kepada masyarakat dengan jelas tentang kitaran daripada pengeluar zakat kepada pemanfaat zakat yang berhak. Di mana zakat yang ditunaikan menyumbang kepada pembangunan asnaf dan ekonomi masyarakat Islam.


"Dalam keadaan situasi negara yang sedang mengalami krisis ekonomi kita masih diberi rezeki untuk membantu mereka yang memerlukan dan ini adalah apa yang didalam ajaran Islam mahukan- dalam ada rezeki kita tetap ada pada rezeki orang lain".


Untuk keterangan lanjut mengenai YEZ 2022 boleh layari : http://www.zakat.com.my/yez2022/


Jom Berzakat Sebagai Tanda Rasa Kita Bersyukur!
'PPZ-MAIWP memudahkan anda berzakat'


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.iamfuzy.com/2022/11/memberi-tanda-syukur-tema-kempen-year.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kempen Year End Zakat 2022 Kembali Lagi Dengan Tema Memberi Tanda Syukur

Kempen Year End Zakat 2022 Kembali Lagi Dengan Tema Memberi Tanda Syukur

papar berkaitan - pada 28/11/2022 - jumlah : 260 hits
Kempen Year End Zakat 2022 telah dilancarkan dalam suasana yang cukup meriah di Sub Court AEON AU2 Setiawangsa Kuala Lumpur Pelancaran kempen tersebut telah dirasmikan oleh Yang Berbahagia Tan Sri Dato Sri Dr Abdul Aziz Abdul Rahman Kempen ...
Kempen Year End Zakat Memberi Tanda Syukur

Kempen Year End Zakat Memberi Tanda Syukur

papar berkaitan - pada 27/11/2022 - jumlah : 284 hits
Secara rasminya Kempen Year End Zakat untuk tahun 2022 yang dianjurkan oleh Pusat Pungutan Zakat Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan telah pun bermula semalam 26 November 2022 Majlis pelancaran kempen diadakan di AEON AU2 Setiawangsa yan...
Kemeriahan Mini Festival Year End Zakat 2022 Berkonsepkan Memberi Tanda Syukur Menawarkan Pelbagai Hadiah Menarik

Kemeriahan Mini Festival Year End Zakat 2022 Berkonsepkan Memberi Tanda Syukur Menawarkan Pelbagai Hadiah Menarik

papar berkaitan - pada 28/11/2022 - jumlah : 274 hits
Salam to all readers Kemeriahan Mini Festival Year End Zakat 2022 Berkonsepkan Memberi Tanda Syukur Menawarkan Pelbagai Hadiah Menarik Semalam 26 Nov 2022 aku berkesempatan meluangkan masa memeriahkan lagi mini festival Year End Zakat 2022 ...
Majlis Pelancaran Kempen Year End Zakat 2022

Majlis Pelancaran Kempen Year End Zakat 2022

papar berkaitan - pada 27/11/2022 - jumlah : 522 hits
Majlis Pelancaran Kempen Year End Zakat 2022 Assalamualaikum semua Zakat merupakan kewajiban yang dikeluarkan pada harta orang yang memiliki kelebihan Ada beberapa jenis zakat yaitu zakat fitrah yang dikeluarkan pada bulan Ramadan ada juga ...
Rookie Hebat Lagu Ive Love Dive Menangi Anugerah Song Of The Year Di Mma 2022

Rookie Hebat Lagu Ive Love Dive Menangi Anugerah Song Of The Year Di Mma 2022

papar berkaitan - pada 27/11/2022 - jumlah : 207 hits
Pada 26 November semalam majlis anugerah 2022 Melon Music Awards telah berlangsung di Seoul ARTIKEL BERKAITAN Untuk pengetahuan 2022 Melon Music Awards telah dihadiri ramai penyanyi popular seperti Lim Young woong MONSTA X ENHYPEN NewJeans ...
Usung Tema Geliat Ekonomi Pasca Pandemi Ini Dia Pemenang Lomba Video Kreatif 2022

Usung Tema Geliat Ekonomi Pasca Pandemi Ini Dia Pemenang Lomba Video Kreatif 2022

papar berkaitan - pada 18/11/2022 - jumlah : 123 hits
Lomba Video Kreatif sendiri rutin digelar di Kabupaten Banyuwangi sejak 2015 sebagai media promosi desa Saban tahunnya tema yang diusung selalu berganti Kali ini tema yang diusung adalah pemulihan ekonomi pasca pandemi Covid 19 yang melibat...
Nota Isi Penting Tema Ujian Lisan Karangan Spm 2022

Nota Isi Penting Tema Ujian Lisan Karangan Spm 2022

papar berkaitan - pada 29/11/2022 - jumlah : 170 hits
Seperti yang kita sedia maklum tarikh dan jadual peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia telah pun dikemaskini dan dikeluarkan Oleh itu admin yakin para guru dan ibu bapa pastinya sibuk membantu anak anak membuat persiapan dalam menghadapi pep...
Mini Festival Yez 2022 Anjuran Pusat Pungutan Zakat

Mini Festival Yez 2022 Anjuran Pusat Pungutan Zakat

papar berkaitan - pada 27/11/2022 - jumlah : 269 hits
AssallammualaikumAlhamdulillah Sha diberikan peluang untuk hadir ke AEON AU2 Setiawangsa Kuala Lumpur bagi bersama sama memeriahkan Mini Festival YEZ 2022 Anjuran Pusat Pungutan Zakat Sebenarnya pertama kali Sha sampai ke AEON AU2 Setiawang...
Fotografer Merdeka Com Menang Environmental Photographer Of The Year 2022

Fotografer Merdeka Com Menang Environmental Photographer Of The Year 2022

papar berkaitan - pada 3/12/2022 - jumlah : 165 hits
Pemenang Environmental Photographer of The Year 2022 oleh CIWEM WaterBear Nikon dan Arup telah diumumkan Penghargaan ini menampilkan beberapa gambar lingkungan paling inspiratif untuk meningkatkan kesadaran akan masalah yang mengancam plane...
8 Karakter Di Drama Korea Ini Bisa Jadi Contoh Bahwa Emansipasi Bukan Cuma Cita Cita Wanita Indonesia

Penyalahgunaan Kuasa Penyakauan Harta Rakyat Oleh Mahathir Wajib Didedahkan

Bersih Slams Hulu Selangor Funds Ahead Of Kuala Kubu Baharu Polls

Wee Barking Up The Wrong Tree

Zus Coffee Ice Green Tea Latte

Let S Be Reasonable Tun M Don T Call The Kettle Black

Isu Buang Beras Sardin Semuanya Sudah Rosak Busuk Bekas Ahli Parlimen Kuala Krau

Membongkar Kejayaan Pembayaran Dan Pemenang Di Wecopytrade Dan Wemastertrade



Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi

Info Sinopsis Kutipan Sheriff Narko Integriti Filem Malaysia 2024

Info Dan Sinopsis Dough Doh Filem Malaysia 2023 Lakonan Syafiq Kyle Kini Di Netflix

Info Dan Sinopsis The Djinn s Curse Khong Khaek Filem Seram Thailand 2023 Kini Di Netflix Malaysia


Moira World Tour 2024 Malaysia Dipilih Sebagai Lokasi Pertama

Pengertian Pungli Contoh Dan Hukumannya

Lelaki Bunuh Bakar Saudara Sendiri

Filem Reversi

Pucuk Manis Khasiat Dan Kesan Sampingan

Arief Apa Salahku Chord