Melukai Hati Isteri Boleh Membuatkan Pintu Rezeki Sempit Benarkah Baca Penjelasan Ini




Suami yang merupakan imam memiliki kedudukan penting keluarga. Mereka bertugas menjadi pemimpin dan memastikan kebutuhan keluarga tercukupi. Dengan kedudukan yang krusial ini, tidak jarang suami yang tidak menghargai posisi istri.

Terlebih jika istri tidak bekerja dan hanya menjadi ibu rumah tangga saja. Maka dengan dominasi finansial ini, suami kerap kali melakukan tindakan seenaknya yang dapat melukai hati istri.

Padahal menyakiti istri merupakan tindakan yang dapat menutup rezeki.  Membahagiakannya menjadi salah satu jalan pembuka pintu rezeki yang paling lebar untuk keluarga. Lantas bagaimana bisa melukai hati istri bisa buat rezeki seret?



1. Mood Istri yang Buruk Akan Menular

Jika tidak bisa mengungkapkan kepada suami tentang sa-kit hati yang dirasakannya, biasanya istri akan memendam perasaan kecewa tersebut. Dalam kadar yang besar, perasaan sa-kit hati dan kecewa ini akan memperburuk mood mereka. Perasaan negatif ini lama-lama akan semakin membesar dan berpengaruh kepada seluruh keluarga. Perasaan yang buruk akan menunda rezeki baik yang akan datang.

Untuk itu segeralah untuk memperbaiki kondisi mood istri. Sudah banyak terjadi suami yang bertengkar dengan istri selalu terhalang-halangi saat mencari rezeki. Bisa saja ban kendaraan pecah, bahkan hingga kecelakaan yang sering dialami setelah dua orang ini saling bertengkar.

2. Istri Menjadi tidak Bersyukur

Suami yang menyakiti istri baik dalam bentuk ucapan atau tindakan sebaiknya berhati-hati. Pasalnya doa mereka terhadap para suami dalam kondisi terluka ini akan segera dihijabah. Mereka juga menjadi tidak bersyukur atas apa yang sudah anda berikan kepadanya.

Bahkan terkadang suami justru didoakan tidak diberi rezeki agar menjadi lebih baik kepadanya. Karena biasanya, pria akan berubah ketika memiliki uang lebih. Sehingga tidak jarang dalam hati istri mendoakan agar suami justru tidak diberi rezeki agar kembali menjadi pribadi yang baik kepadanya.

3. Suami tidak Dilayani dengan Baik

Hal ini tentu sering dilakukan oleh istri yang hatinya dilukai. Mau tidak mau tindakan mereka mencerminkan hati yang sak-it yang mereka rasakan. Hati istri yang terluka biasanya tidak ikhlas ketika melayani suaminya.



Hal ini tentu membuat suami juga menjadi tidak tenang dalam mencari nafkah. Ketika sudah lelah dengan banyak pekerjaan, mereka pun harus menghadapi istri yang muram di rumah. Akhirnya karena sama-sama berpikiran negatif, maka akan menutup kebaikan yang akan datang termasuk urusan rezeki. Suami pun menjadi tidak semangat ketika harus bekerja dengan kondisi seperti ini.

4. Suami Tidak Didukung

Tidak bisa dipungkiri perasaan sa-kit hati ketika dis-akiti suami akan berdampak terhadap tindakan istri. Salah satunya istri tidak lagi menjadi pendukung yang hebat bagi suaminya. Suami dibiarkan berjuang sendirian karena istri berpaling tidak mempedulikannya lagi. Dengan begini, suami tidak punya semangat untuk selalu bangkit lagi setiap menghadapi kesulitan.

5. Berpengaruh dalam Mendidik Anak

Istri yang tidak bahagia tidak bisa diandalkan dalam mendidik anak yang bahagia dan berguna. Kekecewaan terhadap suami akan berdampak pada perilaku mereka terhadap anak. Padahal rezeki bisa datang darimana saja, termasuk dari anak. Rezeki juga bukan hanya berupa uang, tapi juga berupa anak-anak sholeh yang menemui orangtuanya dengan wajah bahagia setiap hari.

Nah, itulah alasannya kenapa istri yang tidak bahagia bisa bikin rezeki seret. Mungkin saja diantara anda ada yang pernah mengalami hal ini. Untuk itu bersegeralah saling introspeksi diri dan minta maaf. Bukankah dia adalah satu-satunya orang yang akan menemani anda hingga tua?  Karena anak-anak anda akan lebih memilih hidup bersama dengan suami atau istrinya ketika mereka sudah berkeluarga, dan hanya ada istri yang setia menemani hingga masa tua.

Jika artikel ini bermanfaat bagikan ke orang terdekatmu

Sumber: https://ift.tt/1lxrn3f © copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Sumber Melukai Hati Isteri Boleh Membuatkan Pintu Rezeki Sempit, Benarkah?? Baca penjelasan ini...

Tonton TV online secara percuma dari handfon atau android box anda!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://thetrendingnow.blogspot.com/2019/03/melukai-hati-isteri-boleh-membuatkan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sejak Bersalin Isteri Tak Sempat Peluk Cium Anak Ini Kali Pertama Terakhir Hati Saya Bagai Tersentak

Sejak Bersalin Isteri Tak Sempat Peluk Cium Anak Ini Kali Pertama Terakhir Hati Saya Bagai Tersentak

papar berkaitan - pada 16/3/2019 - jumlah : 395 hits
Baru baru ini viralnya kisah sedih seorang suami yang sayu melihat isterinya koma setelah bertarung nyawa melahirkan anak lelaki bongsu mereka Anak lelaki yang sudah lama dinantikan dalam dalam keluarga Namun Allah lebih menyayangi isteriny...
Ramai Tak Tahu Isteri Suami Boleh Saman Orang Ketiga Yang Mengganggu Rumahtangga

Ramai Tak Tahu Isteri Suami Boleh Saman Orang Ketiga Yang Mengganggu Rumahtangga

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 528 hits
Hidup berpasangan adalah fitrah hidupan di dunia ini termasuklah manusia yang akan melalui kehidupan bersama melalui ikatan perkahwinan Banyak perkara yang boleh menjadi punca perceraian seperti kerjaya penyakit keluarga dan yang sering ter...
Bukan Sekedar Mitos Nyi Roro Kidul Ini Penjelasan Ilmiah Tak Boleh Pakai Baju Hijau Di Laut

Bukan Sekedar Mitos Nyi Roro Kidul Ini Penjelasan Ilmiah Tak Boleh Pakai Baju Hijau Di Laut

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 248 hits
Banyak masyarakat pulau Jawa percaya bahwa orang yang mengenakan baju hijau saat bertamasya ke Pantai Selatan akan hilang alias hanyut terbawa ombak Mitos menyebutkan mereka akan ditarik oleh Nyi Roro Kidul Nyi Roro Kidul dipercaya sebagai ...
Benarkah Dengarkan Lagu Galau Saat Patah Hati Bikin Lebih Lega

Benarkah Dengarkan Lagu Galau Saat Patah Hati Bikin Lebih Lega

papar berkaitan - pada 29/3/2019 - jumlah : 234 hits
Benarkah dengarkan lagu galau saat patah hati bikin lebih lega Penelitian di Journal of Scientific Report menyebut lagu galau bisa membuat perasaan lebih tenang nyaman dan kuat
Baca Penjelasan Lelaki Ini Tentang Isu Pencemaran Sungai Kim Kim Istihar Darurat Atau Pun Tidak

Baca Penjelasan Lelaki Ini Tentang Isu Pencemaran Sungai Kim Kim Istihar Darurat Atau Pun Tidak

papar berkaitan - pada 15/3/2019 - jumlah : 515 hits
Rrtikel ini dipetik dari tweet saudara di laman twitter nya PENCEMARAN SUNGAI KIM KIM ISYTIHAR DARURAT ATAU TIDAK Ada yang desak perisytiharan darurat ada yang tolak Tapi berapa ramai yang faham apa yang didesak atau ditolak ni Fahamkan dul...
Bayi Suka Sangat Remote Control Kunci Telefon Ini Sebabnya Hati Hati Tak Kena Cara Boleh Undang Bahaya

Bayi Suka Sangat Remote Control Kunci Telefon Ini Sebabnya Hati Hati Tak Kena Cara Boleh Undang Bahaya

papar berkaitan - pada 14/3/2019 - jumlah : 442 hits
Sukanya bayi kepada remote control kunci telefon ini mungkin sebabnya Ketiga tiga objek ini selau menarik perhatian bayi Nak tau kenapa Kadang kadang mama dan papa berasa pelik kenapa objek objek ini menjadi kesukaan bayi Rupanya rupanya ia...
Kenapa Rezeki Sempit Ini Jawapan Yang Anda Mesti Tahu

Kenapa Rezeki Sempit Ini Jawapan Yang Anda Mesti Tahu

papar berkaitan - pada 31/3/2019 - jumlah : 197 hits
Kenapa rezeki sempit Faktornya adalah datang dari diri kita sendiri Dosa dosa kitalah yang sebenarnya menjadi perisai kepada rahmat yang Allah swt sudah sediakan untuk kita Cerita ini adalah kisah benar Mungkin dah pun terjadi pada diri sen...
Ramai Orang Ingat Rezeki Ni Cuma Pergi Kerja Peluk Cium Anak Isteri Suap Makan Itulah Ubat Rezeki Kita

Ramai Orang Ingat Rezeki Ni Cuma Pergi Kerja Peluk Cium Anak Isteri Suap Makan Itulah Ubat Rezeki Kita

papar berkaitan - pada 23/3/2019 - jumlah : 386 hits
Pendakwah terkenal Ustaz Ebit Lew berkongsi tentang rezeki dalam rumah tangga Rezeki harus dilihat dari pelbagai sudut bukan sahaja pekerjaan dan juga wang Sayang dan kasih pada ahli keluarga juga termasuk dalam kategori rezeki yang harus k...
Benarkah Google Adsense Boleh Menjana Pendapatan

Benarkah Google Adsense Boleh Menjana Pendapatan

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 360 hits
Benarkah Google Adsense Boleh Menjana Pendapatan Ya Masih ada diantara blogger Malaysia khususnya yang aktif menjana pendapatan Google Adsense melalui penulisan blog di dalam versi bahasa melayu mahupun Inggeris Dan mungkin ada di antara bl...
Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Keningau Fa Buat Kejutan Gol Awal

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Nearly 500 Lawsuits Filed Against Sabah Govt Hajiji

Beli Rak Rempah 3 Tingkat

Wordless Wenesday 115 Diy Baju Kurung Lama

Kelam Kabut Semua Buat Sendiri Daler Yusof Kongsi Pengalaman Urus Isteri Pertama Kali Berpantang Di Malaysia



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan


Bulan Yang Sibuk

Repair Kereta Terus Ke Rumah Anda Untuk Penduduk Di Sekitar Kuantan

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Apakah Semua Musik Itu Haram

Motivating Remote Teams

Mengenali Ciri Individu Toksik Tempat Kerja Toksik