Melayu Punya Tanahair Tapi Tak Punya Tanah


Pendedahan dibuat oleh seorang pengkaji hal tanah milik Melayu mengejutkan, membimbangkan, kerana Melayu ditipu hidup-hidup oleh penjajah British dan juga oleh para pemimpin politik Melayu sendiri.

Rupa-rupanya dalam diam-diam penjajah British telah memberi kira-kira sejuta ekar tanah kepada Cina waktu penjajah berkuasa, dan Melayu masih khayal dengan seruling bambu di atas belakang kerbau.

Segala tanah yang bernilai komersial di bandar diberi kepada kaum Cina pendatang, Juga tanah lombong emas dan bijih tapi Melayu masih menanam padi, jadi nelayan bersabung nyawa dan punya tanah sekangkang kera di kampung.

Maklumat ini diperolehi dari dokumen-dokumen kerajaan penjajah British yang diperolehi dari simpanan arkib selepas 50 tahun dalam simpanan kerajaan.

Strategi penjajah melemahkan ekonomi Melayu sebagai bumiputra supaya mereka kekal dalam kemiskinan, dan selamanya menjadi pengemis pada kerajaan.

British bermanjakan pendatang asing kerana kepentingan politik dan ekonomi. British memperkayakan Cina dengan pemberian tanah berjuta ekar untuk memperkayakan mereka. British dan Cina menguasai ekonomi negara dan Melayu hanya menjadi petani, nelayan, buruh di luar bandar hidup dalam kemiskinan di bumi sendiri.

Cina menggantikan penjajah British menguasai ekonomi dengan tujuan aklhirnya menguasai politik di negara tercinta ini. Ini strategi politik penjajah British untuk menjadikan Melayu Islam hamba di bumi mereka sendiri.

British juga mempengaruhi rombongan kemerdekaan Tanah Melayu pimpinan Tunku Abdul Rahman untuk memberi kerakyatan sejuta pendatang asing. Tunku akur dan akhirnya pendatang asing dengan mudah, tanpa menguasai Bahasa Melayu, menjadi warganegara.

Akibatnya pada 13 Mei, 1969, pendatang asing yang menjadi warganegara inilah yang mencetuskan rusuhan kaum untuk menumbangkan kerajaan pimpinan Melayu.

Bila Melayu berkuasa para pemimpin Melayu juga turut bangsatkan Melayu. Tanah Rezab Melayu peninggalan British berjuta ekar juga ditelan oleh kerakusan para perompak, koruptor Melayu dengan sogokan kaum pendatang untuk memiliki tanah hak Melayu.

Waktu PAS dan DAP berkuasa di Perak tanah TOL Kampung Baru Cina diberi hak 999 tahun oleh kerajaan Pakatan Rakyat campuran PAS, DAP dan PKR.

Hari ini nampaknya DAP dan PKR cuba menyingkirkan Tun Mahathir untuk menguasai kerajaan, dan melaksanakan agenda mereka iaitu menghapuskan hak istimewa Melayu/Bumiputra dalam perlembagaan.

Cita-cita DAP dan PKR sama saja, iaitu menjadikan Malaysia sebuah republik, hak sama rata, dan institusi Raja Melayu dihapuskan, Islam bukan agama rasmi negara, dan percayalah kegiatan LGBT akan berleluasa kelak.

Melayu Islam mesti bersatu. Jangan emosi melulu. Berpegang pada tali Allah, hapuskan hasad dengki. Berjuang atas nama Melayu Islam menuntut hak kita yang sah. Jangan fikir tentang kepentingan parti masing-masing tapi berjuang membela nasib bangsa Melayu/Bumiputra dan Islam. Ini afdhal.

Umat Melayu amat berharap Raja-raja Melayu turut menyokong perjuangan rakyat yang menuntut hak mereka di bumi bertuah ini. Kalau DAP dan PKR berkuasa besar kemungkinan institusi Raja Melayu pun mungkin terancam.

Waktu penjajah British hendak menjadikan Raja-raja Melayu sebagai boneka Raja British melalui 'Malayan Union' pada tahun 1946 rakyat Melayu dari kalangan petani, nelayan, gjuru-guru sekolah, ustaz-ustazah dan pegawai-pegawai kecil, golongan marhein, membela nasib raja mereka.

Akhirnya penjajah British batalkan 'Malayan Union'. Hari ini Melayu Islam digugat oleh pendatang asing yang menjadi warganegara Malaysia.

Menjadi tanggungjawab moral dan agama Raja-raja Melayu mesti menyokong perjuangan bangsa Melayu dan Islam.

Allah-hu-Akhbar!

Oleh : Yahaya Ismail

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://tungkaranhati.blogspot.com/2020/12/melayu-punya-tanahair-tapi-tak-punya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Antara Tanah Rizab Melayu Dan Tanah Musang King

Antara Tanah Rizab Melayu Dan Tanah Musang King

papar berkaitan - pada 16/12/2020 - jumlah : 252 hits
Tanah rizab Melayu yang HALAL semakin hilang dan berkurang Manakala tanah HARAM musang king tidak berkurang makin bertambah dan berleluasa Apa dah jadi Hairan sungguh yang HALAL tidak dijaga yang HARAM dibiarkan bermaharajalela Inilah kuasa...
China Punya Sinovac Tapi Malah Impor Vaksin Pfizer Biontech Dpr Aneh

China Punya Sinovac Tapi Malah Impor Vaksin Pfizer Biontech Dpr Aneh

papar berkaitan - pada 19/12/2020 - jumlah : 223 hits
Anggota Komisi IX DPR RI Saleh Partaonan Daulay angkat bicara memgenai kabar yang bahwa China membeli vaksin COVID 19 dari negara luar Sementara Indonesia justru membeli vaksin dari China Menurut Saleh kabar tersebut tentu berdampak secara ...
Semua Melayu Isle Tapi Jaga Daging Pun Tak Boleh

Semua Melayu Isle Tapi Jaga Daging Pun Tak Boleh

papar berkaitan - pada 25/12/2020 - jumlah : 281 hits
Hamdan TahaNegara kita di hebohkan dengan kisah daging lembu haram Dan kenapa boleh jadi perkara ni kerana ada pegawai pegawai penguatkuasaan Haram Jadah Jika tak ada pegawai pegawai Haram Jadah ni susah nak berlaku kemasukan daging haram a...
Dasar Pas Islam Tapi Perangai Punya Teruk

Dasar Pas Islam Tapi Perangai Punya Teruk

papar berkaitan - pada 17/12/2020 - jumlah : 300 hits
Ketika kafirkan Umno Dasar Pas ialah Islam 2 Ketika berpakat dgn Umno Dasar Pas ialah Islam 3 Ketika buat projek khianat tebuk atap Dasar Pas ialah Islam 4 Ketika lawan BN MCA seketul daging babi dlm kawah gulai Dasar Pas ialah Islam 5 Keti...
Kebun Haram Mungkinkah Tanah Milik Melayu Akan Dirampas

Kebun Haram Mungkinkah Tanah Milik Melayu Akan Dirampas

papar berkaitan - pada 17/12/2020 - jumlah : 181 hits
Mustahil kegiatan bertahan puluhan tahun tanpa pihak melindungi KUANTAN Kerajaan negeri Pahang dilihat seolah olah mengambil mudah apabila kes pencerobohan tanah kerajaan negeri oleh pekebun durian yang sepatutnya diketahui keputusannya pad...
Mandikan Bayi Bukan Buka Lampin Terus Letak Dalam Besen Nampak Bersih Tapi Ada Najis

Mandikan Bayi Bukan Buka Lampin Terus Letak Dalam Besen Nampak Bersih Tapi Ada Najis

papar berkaitan - pada 19/12/2020 - jumlah : 326 hits
Hati hati Nampak bersih tapi bergelumang najis Realiti ya Seorang ibu memandikan bayinya Pampers dicabut lalu direndam si anak di dalam besen atau bekas mandian khas bayi Selesai sahaja diangkat bayi tadi dengan disiram sekali lalu dengan k...
Pkr Lebih Jadi Rebutan Jika Sendirian Tapi Ph Plus Tanpa Pkr Tak Mungkin Mampu Ke Mana2 Walau Ada Mahathir Bersamanya

Pkr Lebih Jadi Rebutan Jika Sendirian Tapi Ph Plus Tanpa Pkr Tak Mungkin Mampu Ke Mana2 Walau Ada Mahathir Bersamanya

papar berkaitan - pada 18/12/2020 - jumlah : 185 hits
Dalam PRU15 akan datang yang mungkin tarikhnya sebelum pertengahan tahun depan keadaan yang besar kemungkinan akan berlaku adalah pertandingan tiga penjuru antara BN PN dan PH Melihat keghairahan UMNO untuk kembali berkuasa serta penolakan ...
Gagal Bekal Lcs Berlaku Selepas Saya Tapi Sedia Bantu Pac Kata Zahid Siapa Selepas Saya

Gagal Bekal Lcs Berlaku Selepas Saya Tapi Sedia Bantu Pac Kata Zahid Siapa Selepas Saya

papar berkaitan - pada 18/12/2020 - jumlah : 214 hits
December 18 2020 PETALING JAYA Bekas menteri pertahanan Ahmad Zahid Hamidi yang dipanggil sebagai saksi siasatan Jawatankuasa Kira kira Wang Negara ke atas kegagalan pembekalan kapal tempur pesisir berkata isu itu hanya timbul pada 2019 ket...
Suami Bahasakan Diri Abang Tapi Isteri Gelak Sebab Rasa Geli

Suami Bahasakan Diri Abang Tapi Isteri Gelak Sebab Rasa Geli

papar berkaitan - pada 19/12/2020 - jumlah : 348 hits
Setiap pasangan yang berkahwin pasti ada panggilan manja untuk suami masing masing Jika sebelum berkahwin ada yang memanggil dengan nama sayang ataupun booboo selepas berkahwin mereka akan memanggil suami abang Namun berbeza dengan pasangan...
Anjing Anjing Neraka Versi Rfans Donald

Filem Ngesot

Infinix Memperkenalkan Gt 20 Pro Telefon Pintar Dual Chip Gaming Beast Ke Malaysia

Makan Makan Santai Dengan Kawan Office

Sultan Pahang Mohon Mendoakan Tengku Hassanal Segera Mendirikan Rumah Tangga

Mahalini Dah Peluk Islam

Fiersa Besari April Chord

Ibu Meraung Luluh Hati Lihat Kaki Anak Putus Akibat Kemalangan Motorsikal Depan Sekolah



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3


Fuel Your Competitive Spirit Wallet Bet On Esports Games

Saksi Dengar Dentuman Kemudian Pokok Hempap Kenderaan

Mayat Wanita Dalam Tangki Air Kuarters Universiti

Berita Prk Kkb Terkini Pengundi India Menjadi Penentu

Lelaki Diganggu Oleh Pemandu Selepas Mengekori Kenderaannya

Indonesia Kaji Semula Tadbir Urus Pekerja Asing