Mca Mic Masih Berfungsi



MCA, MIC masih berfungsi. MCA dan MIC merupakan dua parti komponen Barisan Nasional (BN) yang masih berfungsi walaupun ada yang menganggap parti itu kini sunyi dalam memperjuangkan rakyat.
Bercakap kepada Utusan Malaysia, jurucakap MCA, Mike Chong Yew Chuan menafikan segala dakwaan tersebut kerana MCA tetap memainkan peranan sebagai parti komponen BN.
Jelasnya, parti itu sudah membuat ketetapan dalam mesyuarat membabitkan kepimpinan pusat untuk tidak terlibat dalam isu politik ketika ini sebaliknya memberi fokus kepada agenda membantu rakyat.
Mengulas tindakan UMNO yang lebih agresif dan lantang, kata Yew Chuan, itu adalah pilihan UMNO tetapi tidak bermakna MCA terus berdiam dari memberi bantuan dan berkongsi pandangan.
Katanya lagi, MCA mempunyai strategi tersendiri selain pelbagai usaha telah dilakukan untuk kebaikan negara dan rakyat namun tidak dihebahkan secara umum.
“Yang saya pelik, kalau pun UMNO sebahagian dariopada kerajaan tetapi ada rasa tidak puas hati, sesuatu isu patut dibincangkan di peringkat kerajaan melalui proses yang betul dan bukannya menghebahkan di media sosial seolah-olah mereka bertindak sebagai pembangkang.
“Saya juga menolak dakwaan kononnya MCA tunduk kepada apa sahaja keputusan dibuat BN. Sebaliknya, itu adalah keputusan konsensus yang dicapai melalui mesyuarat parti komponen BN.
“Selain itu, dalam isu tanah dipertikaikan di Pahang, MCA juga telah berjumpa dengan Menteri Besar Pahang untuk mencari jalan penyelesaian,” katanya.
Senada dengan beliau, Ketua Pemuda MCA Kebangsaan, Datuk Nicole Wong Siaw Ting berkata, tidak adil untuk membandingkan peranan MCA dengan DAP yang dilihat lebih memperjuangkan kaum Cina seperti isu tanah kebun durian di Pahang yang menjadi pertikaian undang-undang antara pengusaha durian dan kerajaan negeri Pahang.
Beliau berkata, langkah diambil DAP adalah tidak sesuai selain tidak ramai yang mengetahui MCA sendiri sudah berjumpa dengan pengusaha-pengusaha berkenaan untuk mencari jalan penyelesaian.
Dalam isu berkenaan, Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tras dari DAP, Chow Yu Hui dan Ahli Jawatankuasa DAP, Ronnie Liu, ditahan pihak polis kerana didakwa menghalang penjawat awam menjalankan tugas.
Sementara itu, Setiausaha Agung MIC, M. Asojan berkata, partinya turun memainkan peranan besar melihat Timbalan Presidennya, Datuk Seri M. Saravanan yang satu-satunya ahli Parlimen MIC menerajui Kementerian Sumber Manusia.
Malah, MIC memberi pandangan kepada BN untuk tidak keluar daripada kerajaan kerana itu bukan jalan yang terbaik ketika ini selain pengurusan pandemik Covid-19 lebih utama.
“MIC ambil juga sebelum ini menyediakan 23 pesawat secara sendiri dan sumbangan orang ramai untuk membawa rakyat Malaysia tersadai di luar negara terutama di beberapa kawasan di India pulang ke Malaysia,” katanya.- UTUSAN ONLINE
MCA, MIC masih berfungsi Baca Artikel Menarik :
Malaysia perlu contohi negara Asia Timur tangani krisis Covid-19 Ekonomi Malaysia tidak bergerak sekiranya kelas bawahan masih ramai Jika Muhyiddin enggan letak jawatan, NGO akan turun berdemo Gelagat Lucu Jin Masuk Islam Ini Tarik Perhatian Netizen Bila ‘Ruqyah’ Wanita Dirasuk [VIDEO] NORA DANISH KELIRU NETIZEN BANDINGKANNYA DENGAN IFA RAZIAH [VIDEO] Resepi Mee Sizzling Layari Laman Facebook MYKMU

Tajuddin kata ahli UMNO bukan lembu

 
The post MCA, MIC masih berfungsi appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2021/07/16/mca-mic-masih-berfungsi/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Mca Mic Umno Sabah Game Zahid Hamidi Hahaha Letak Jawatan Jela Buat Malu Jer

Mca Mic Umno Sabah Game Zahid Hamidi Hahaha Letak Jawatan Jela Buat Malu Jer

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 184 hits
Rakan rakan Umno dalam komponen BN tidak akan menyokong keputusan Majlis Tertinggi Umno semalam yang mengumumkan akan menarik sokongan terhadap Perdana Menteri Muhyiddin Yassin Sebaliknya mereka merancang untuk terus menyokong kerajaan Peri...
Mca Mic Kekal Bersama K Jaan Pn

Mca Mic Kekal Bersama K Jaan Pn

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 366 hits
Malaysiakini Rakan rakan Umno dalam komponen BN tidak akan menyokong keputusan Majlis Tertinggi Umno semalam yang mengumumkan akan menarik sokongan terhadap Perdana Menteri Muhyiddin Yassin Sebaliknya mereka merancang untuk terus menyokong ...
Mca Mic Perlu Cari Angin Baharu Jika Mahu Kekal Relevan Kata Penganalisis

Mca Mic Perlu Cari Angin Baharu Jika Mahu Kekal Relevan Kata Penganalisis

papar berkaitan - pada 12/7/2021 - jumlah : 205 hits
PETALING JAYA Dua parti teras utama komponen Barisan Nasional sejak sekian lama perlu mencari angin baharu dengan menyertai gabungan yang lebih kuat jika mahu mencapai prestasi lebih baik pada pilihan raya umum akan datang kata penganalisis...
Video Sidak Wagub Dki Temukan 4 Karyawan Positif Covid 19 Masih Masuk Kantor

Video Sidak Wagub Dki Temukan 4 Karyawan Positif Covid 19 Masih Masuk Kantor

papar berkaitan - pada 8/7/2021 - jumlah : 198 hits
Pemprov DKI langsung menutup kantor itu selama 3 x 24 jam Sanksi lebih keras menanti bila ditemukan pelanggaran lagi
1 025 Warga Mengungsi Ke Wamena Polisi Klaim Situasi Di Yalimo Masih Kondusif

1 025 Warga Mengungsi Ke Wamena Polisi Klaim Situasi Di Yalimo Masih Kondusif

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 197 hits
Warga yang mengungsi ke Wamena ditampung ke rumah sanak saudara Sebagian mereka juga mengungsi ke pos pengamanan yang ada di lokasi tersebut
Kerajaan Masih Punyai Kuasa Eksekutif Walaupun Umno Tinggalkan Pn Kata Peguam Negara

Kerajaan Masih Punyai Kuasa Eksekutif Walaupun Umno Tinggalkan Pn Kata Peguam Negara

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 189 hits
MMALAYSIA NOW Setakat ini masih tidak ada fakta yang jelas menunjukkan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin tidak memiliki kepercayaan majoriti ahli Dewan Rakyat Peguam Negara Idrus Harun Gambar Bernama Peguam Negara Idrus Harus hari ini berkat...
Peningkatan Usd Jpy Masih Kekal

Peningkatan Usd Jpy Masih Kekal

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 211 hits
USD JPY mencatat penurunan yang luar biasa dalam jangka pendek tetapi prospeknya masih meningkat Ia masih boleh meningkat selagi ia berada di atas garis aliran menaik Hanya jatuh dan stabil di bawah garis aliran menaik dapat menandakan penu...
Umno Masih Sokong Pn Cuma Tak Sokong Muhyiddin Saje Najib

Umno Masih Sokong Pn Cuma Tak Sokong Muhyiddin Saje Najib

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 211 hits
PETALING JAYA Keputusan Majlis Kerja Tertinggi Umno untuk terus bersama kerajaan Perikatan Nasional sambil menarik balik sokongan terhadap Perdana Menteri Muhyiddin Yassin adalah tepat bagi menamatkan keadaan yang dihadapi negara ketika ini...
Muhyiddin Masih Kekal Sebagai Perdana Menteri Peguam Negara

Muhyiddin Masih Kekal Sebagai Perdana Menteri Peguam Negara

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 234 hits
MUHYIDDIN Yassin masih kekal sebagai perdana menteri kerana setakat ini tiada bukti mengikut Perlembagaan Persekutuan beliau sudah hilang sokongan majoriti untuk mengetuai kerajaan kata Peguam Negara Idrus Harun Katanya pengumuman penarikan...
Why Pm Anwar Rafizi Steven Sim Should Be Worried About World Bank S Report On M Sian Education

Drama Framed Lakonan Mimi Lana Meerqeen

Absolute Power Corrupts Absolutely

Mesyuarat Negara Negara Asean Dalam Bidang Sains Dan Teknologi Kuantum

Potensi Pemulihan Ringgit Terancam Jika Data Pekerjaan As Mengejutkan Negatif

Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

10 Toner Untuk Kulit Berminyak 2024

Pas Quashing Of Zafrul S Affidavit Raises Concerns About Govt S Integrity



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Bella Astillah Feat Didi Astillah Bermanja Manja Chord

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur

Moto Distracto Steady Garage Customizes The New Honda Motocompacto

Udon Noodle Soup

Beli Hadiah Untuk Ibu Tanpa Rasa Terbeban Siap Dapat Diskaun Boleh Bayar Kemudian Guna Je Aplikasi Best Ni