Mca Carilah Kerusi Lain Selain Tanjung Malim


Perkongsian di Facebook Pengerusi BN Tanjung Malim, Datuk Mohd Khusairi Abdul Talib. TANJUNG MALIM – Barisan Nasional (BN) Tanjung Malim menegur pemimpin MCA dan anggota partinya agar berhenti ‘bermain wayang’ dan tidak lagi mengharapkan kerusi Parlimen itu untuk bertanding pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) akan datang.
Menerusi perkongsian di Facebook, Pengerusi BN Tanjung Malim, Datuk Mohd Khusairi Abdul Talib berkata, 60 daripada 63 Cawangan UMNO di kawasan itu telah mengusulkan supaya kerusi berkenaan ditandingi calon UMNO sendiri.
“UMNO Bahagian juga telah membawa usul itu ke Mesyuarat Perwakilannya dan telah diluluskan sebulat suara. Usul itu juga telah dipanjangkan ke BN dan UMNO Pusat. Siapa calonnya terpulanglah kepada pucuk pimpinan menentukan.
“Nasihat saya selaku Pengerusi BN Bahagian Tanjong Malim, sebaiknya mereka tidak persia-siakan masa yang semakin terbatas sebelum PRU15.
“Carilah kerusi lain yang lebih sesuai, MCA yang hebat itu boleh bertanding di banyak kerusi lain di negeri lain, termasuk Kepong, Damansara, Seremban, Kota Melaka yang majoriti pengundinya Cina,” katanya sepertimana ditulis semalam.
Beliau berkata, sejak seminggu lalu tersiar di media sosial beberapa foto pemimpin MCA sedang mengedarkan makanan ke sebuah perkampungan Orang Asli di kawasan DUN Behrang.
Menurutnya, dua hari lalu tersebar pula gambar bekas calon PRU14 dari parti MCA mengunjungi rumah bekas pemimpin UMNO yang telah menyertai Bersatu di Felda Besout.
“Tanpa pengetahuan UMNO Bahagian, ada pemimpin MCA menghantar hamper dan wang raya kepada sebilangan Ketua UMNO Cawangan beberapa hari sebelum Aidilfitri.
“Itulah antara pendekatan pimpinan baharu MCA Bahagian nak beli semula jiwa pemimpin Melayu bagi menebus dosa mereka memboikot calon BN dari MCA sendiri dalam PRU14 lalu,” katanya.
Mohd Khusairi berkata, UMNO tidak mungkin menerima mereka yang bersekongkol dengan pengkhianat yang turut sama menyebabkan kejatuhan BN di Pusat dan negeri dalam PRU14 lalu.
“Kita juga tak mahu perbuatan sabotaj itu berulang dalam PRU15 nanti, kalau masih mahu bertanding di Perak juga, pilihlah antara kerusi yang kini kosong setelah Gerakan meninggalkan BN termasuklah di Teluk Intan, Beruas dan Taiping,” katanya.
Pada 2018 lalu, sekumpulan individu berhimpun di Putrajaya bagi membantah keputusan pucuk pimpinan parti tidak mencalonkan penyandang, Datuk Seri Ong Ka Chuan pada PRU14 sebaliknya diganti dengan Pengerusi MCA Perak, Datuk Dr Mah Hang Soon.
Mah Hang Soon yang juga Timbalan Presiden MCA tewas kepada calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Chang Lih Kang dengan majoriti 5,358 undi.
Berdasarkan data 2013, pengundi Melayu mewakili 53 peratus daripada keseluruhan 64,499 pengundi diikuti Cina (27 peratus) dan India (14 peratus).
SH
The post ‘MCA carilah kerusi lain selain Tanjung Malim’ appeared first on My KMU NeT.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/06/16/mca-carilah-kerusi-lain-selain-tanjung-malim/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=mca-carilah-kerusi-lain-selain-tanjung-malim

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tanjung Malim Mca Wants To Defend Parliament Seat Despite Friendly Fire

Tanjung Malim Mca Wants To Defend Parliament Seat Despite Friendly Fire

papar berkaitan - pada 18/6/2020 - jumlah : 252 hits
Tanjung Malim MCA has announced its intention to continue contesting the Tanjung Malim parliamentary seat despite objections by Umno MCA will continue to defend the Tanjung Malim parliamentary seat as it is a traditional MCA seat and we wil...
1mdb Umno Wanita Mca Dan Dua Lain Akan Terima Wang Dibekukan

1mdb Umno Wanita Mca Dan Dua Lain Akan Terima Wang Dibekukan

papar berkaitan - pada 21/6/2020 - jumlah : 365 hits
NOOR AZLIDA ALIMIN KUALA LUMPUR Mahkamah Tinggi di sini hari ini menolak permohonan untuk menangguhkan keputusan mahkamah membabitkan aset sebanyak hampir RM194 juta milik UMNO Wanita MCA Perano Sdn Bhd dan Binsabi Sdn Bhd Hakim Mohamed Zai...
Penarik Beca Pulau Pinang Hilang Sumber Pendapatan Terdesak Cari Kerja Lain

Penarik Beca Pulau Pinang Hilang Sumber Pendapatan Terdesak Cari Kerja Lain

papar berkaitan - pada 14/6/2020 - jumlah : 246 hits
Penarik beca di Pulau Pinang tidak mempunyai sebarang pendapatan akibat sekatan pergerakan selama 3 bulan yang menyebabkan tiada orang atau pelancong asing di jalanan Persatuan Penarik Beca Pulau Pinang berkata ramai daripada mereka terpaks...
Tiada Wang Dan Tempat Tinggal Penarik Beca Terdesak Cari Kerja Lain

Tiada Wang Dan Tempat Tinggal Penarik Beca Terdesak Cari Kerja Lain

papar berkaitan - pada 14/6/2020 - jumlah : 337 hits
Penarik beca di Lebuh Pitt George Town Pulau Pinang GEORGE TOWN Penarik beca di Pulau Pinang tidak mempunyai sebarang pendapatan akibat sekatan pergerakan selama 3 bulan yang menyebabkan tiada orang atau pelancong asing di jalanan Persatuan...
Tedia Pemuda Kagum Bangsa Lain Bantu Rider Melayu Kemalangan

Tedia Pemuda Kagum Bangsa Lain Bantu Rider Melayu Kemalangan

papar berkaitan - pada 15/6/2020 - jumlah : 346 hits
Pemuda kagum bangsa lain bantu rider Melayu kemalangan pelanggan dapat order lewat harap bersabar Setandan pisang tak semuanya busuk Rider Melayu yang terlibat kemalangan dekat Kayu Ara menerima bantuan daripada orang ramai di lokasi kejadi...
05 Jalan Terus Menjadi Orang Lebih Bijak Dengan Belajar Dari Kesilapan Orang Lain

05 Jalan Terus Menjadi Orang Lebih Bijak Dengan Belajar Dari Kesilapan Orang Lain

papar berkaitan - pada 14/6/2020 - jumlah : 947 hits
Dari minggu ke minggu aku menunggu Ketua Pengarah akan jumpa awak so better you ready for it Kata kata keras Dr Nuraida itu menghantui aku saban hari Aku menjadi si penunggu yang setia Hanya tuhan tempat aku mengadu segala keluh kesah yang ...
Jangan Paksa Anak Berjalan Sebab Anak Orang Lain Seusia Dah Boleh Berjalan Sabarlah

Jangan Paksa Anak Berjalan Sebab Anak Orang Lain Seusia Dah Boleh Berjalan Sabarlah

papar berkaitan - pada 13/6/2020 - jumlah : 317 hits
Pertama kali bergelar ibu dan bapa sudah tentu wujud perasaan teruja dengan tahap perkembangan bayi Antara proses yang paling ditunggu tunggu adalah menyaksikan anak mula berjalan kan Bila anak mula berjalan Apabila si manja sudah boleh men...
Horward Dap Perlu Cermin Diri Sebelum Gelar Orang Lain Munafik Dalam Politik

Horward Dap Perlu Cermin Diri Sebelum Gelar Orang Lain Munafik Dalam Politik

papar berkaitan - pada 10/6/2020 - jumlah : 297 hits
Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Johor meminta Ketua Pemuda Dap Howard Lee dan ahli parti itu cermin diri sebelum mendakwa Ketua Pemuda UMNO Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki bersifat munafik dalam politik Ketuanya Mohd Hairi Mad Shah menyokong ges...
Istri Bongkar Kelakuan Pns Yang Selingkuh Sama Wanita Lain Di Mobil Hingga Pingsan

Istri Bongkar Kelakuan Pns Yang Selingkuh Sama Wanita Lain Di Mobil Hingga Pingsan

papar berkaitan - pada 10/6/2020 - jumlah : 266 hits
Kelakuan Zul oknum pegawai negeri sipil aparatur sipil negara di Dinas Pendidikan Kabupaten Asahan Sumatera Utara dibongkar istrinya AMS Zul diketahui sebagai satu di antara dua ASN yang ditemukan pingsan di dalam mobil pekan lalu Pingsanny...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega