Masa Depan Ai Mudah Alih Sorotan Panel Pakar Berkenaan Inovasi Ai Yang Kolaboratif Dan Bertanggungjawab


Samsung Electronics telah memperkenalkan jumlah produk baru yang terbanyak di Galaxy Unpacked 2024 pada 10 Julai termasuk Galaxy Z Fold6, Galaxy Z Flip6, Galaxy Watch Ultra, Galaxy Watch7, Galaxy Ring dan siri Galaxy Buds3. Kini, ekosistem Galaxy AI lebih kukuh dari sebelumnya dengan pengembangan ke peranti boleh lipat dan boleh pakai.
(Dari Kiri ke Kanan) Dr. Chris Brauer, Lucia Russo, Don McGuire, Won-joon Choi, Jenny Blackburn, Daehyun Kim dan moderator Carolina Milanesi  
Pada 11 Jun, Samsung menekankan komitmennya terhadap AI mudah alih dengan perbincangan panel yang dipanggil Salon d’AI di 3 Mazarium – sebuah ruang konvensyen moden yang dicirikan oleh seni bina Paris tradisional. Pemimpin industri dan rakan kongsi dari Google, Qualcomm Technologies, Pertubuhan Kerjasama dan Pembangunan Ekonomi (OECD) dan lain-lain menyertai Samsung di atas pentas untuk perbincangan yang menarik tentang masa depan AI.
Lebih daripada 300 media dan peserta memenuhi auditorium untuk mendengar apa yang dikatakan oleh pakar-pakar. Pada masa di mana kemajuan dalam AI akan memberi kesan kepada kehidupan pada skala yang belum pernah berlaku sebelum ini, Samsung Newsroom mengimbas kembali beberapa pandangan berharga daripada peserta di Salon d’AI.
Pendekatan Berteraskan Manusia kepada AI Mudah Alih Won-joon Choi, Naib Presiden Eksekutif dan Ketua Pejabat R&D Mudah Alih, Perniagaan Pengalaman Mudah Alih di Samsung Electronics, naik ke pentas dan memulakan panel.
“Dengan pemimpin industri dan pembuat keputusan di atas pentas hari ini, mari kita bincangkan masa depan AI mudah alih berdasarkan pengalaman pengguna, kepentingan pembangunan AI yang bertanggungjawab dan peranan penting kerjasama dalam membentuk AI untuk kemanusiaan,” katanya.
Ahli-ahli audiens mendengar dengan teliti, mengambil nota pada komputer riba dan telefon pintar mereka.
Won-joon Choi wakil Samsung Electronics Moderator Carolina Milanesi, CEO dan Pengasas Heart of Tech dan Presiden Creative Strategies, memulakan perbincangan dengan meminta ahli panel berkongsi pandangan mereka tentang pembangunan AI mudah alih.
“Apabila kami mula membangunkan Galaxy AI, kami mengkaji keperluan pengguna secara mendalam. Galaxy AI kami bermula dengan pemahaman mendalam tentang pengguna kami,” kata Choi. “Berdasarkan penyelidikan kami, kami membangunkan ciri-ciri Galaxy AI yang praktikal – bukan sekadar ciri-ciri gimmick – yang memberikan pengalaman bermakna kepada pengguna kami.”
Dr. Chris Brauer wakil dari the University of London Kemudian, Samsung mengumumkan hasil kajian akademik global yang dijalankan dengan kerjasama Institut Pengajian Pengurusan Goldsmiths di Universiti London.
“Kajian ini dengan Samsung adalah penyelidikan bertaraf akademik yang pertama seumpamanya untuk memahami kesan AI mudah alih terhadap kualiti hidup,” kata Dr. Chris Brauer, Pengarah Inovasi di Institut Pengajian Pengurusan Goldsmiths, Universiti London. “Apa yang kami pelajari memberi kami petunjuk yang jelas tentang potensi besar yang dimiliki oleh AI.”
Menurut data, pengguna kerap AI lebih cenderung melaporkan kualiti hidup yang lebih tinggi berbanding mereka yang jarang menggunakan AI. Responden ini melihat AI sebagai lebih daripada sekadar alat untuk mengautomasikan tugas.

(Dari atas ke bawah) Daehyun Kim mewakili Samsung Electronics and Don McGuire mewakili Qualcomm Technologies Selain itu, ahli panel melihat peranan AI mudah alih dalam merangsang kreativiti dan meningkatkan produktiviti. Daehyun Kim, Naib Presiden Eksekutif Pusat AI Global, Samsung Research di Samsung Electronics, menunjukkan kajian tersebut sebagai bukti bahawa AI akan membuka kreativiti manusia.
“Pengguna AI yang kerap dua kali lebih cenderung untuk mengekspresikan diri mereka secara kreatif,” katanya. “Dengan semua teknologi AI ini, kami membuat perbezaan yang bermakna dalam kehidupan manusia.”
Don McGuire, Naib Presiden Kanan dan Ketua Pegawai Pemasaran Qualcomm Technologies, memberi pendapat tentang bagaimana penemuan ini menandakan ke mana arah AI – bergerak melebihi fungsi “prompt dan respons”.
“Kami melihat AI beralih melebihi kebaruan untuk menjadi benar-benar berguna,” katanya. “AI perlu menjadi lebih sugestif dan antisipatif. Samsung telah menyempurnakan ini dengan beberapa ciri yang dilancarkan pada Galaxy AI.”
Inovasi AI Mudah Alih Didorong oleh Kerjasama Terbuka Kerjasama muncul sebagai salah satu tema terbesar dalam perbualan. Melalui kerjasama terbuka dengan Google, Qualcomm Technologies dan lain-lain, Samsung menyediakan pengalaman pengguna berasaskan AI yang terkini.
Jenny Blackburn wakil dari Google “Pelancaran Circle to Search dengan siri Galaxy S24 adalah contoh kanonik kerjasama antara Google dan Samsung,” kata Jenny Blackburn, Naib Presiden Pengalaman Pengguna untuk Pengalaman Gemini dan Google Assistant di Google. “Ia mengambil masa untuk kami menyelaraskan cara kami memperkenalkan ciri itu – untuk mencipta sesuatu yang berfungsi untuk semua orang merentasi peranti yang berbeza dalam pelbagai situasi.”
(Dari kiri ke kanan) Wakil dari Qualcomm Technologies, Don McGuire, wakil dari Samsung Won-joon Choi, dan wakil dari Google Jenny Blackburn Pendekatan AI hibrid yang diterima pakai oleh Galaxy AI menjadi satu lagi tumpuan perbincangan.
“Beberapa tahun dari sekarang, pendekatan hibrid kepada AI mudah alih akan dianggap sebagai satu-satunya pendekatan kepada AI mudah alih,” kata Kim. “AI hibrid menggabungkan responsif AI pada peranti dengan sumber dan pengalaman yang luas yang dikuasakan oleh AI berasaskan awan.”
Walaupun Samsung telah membangunkan model AI generatif sendiri dengan teliti, syarikat itu berusaha untuk berinovasi dan bekerjasama dengan matlamat untuk membangunkan AI berpusatkan manusia.
“Penskalaan AI perlu hibrid untuk banyak sebab praktikal tetapi juga dari perspektif pengalaman pengguna,” kata McGuire. “Kami komited untuk bekerjasama dengan Samsung, Google dan lain-lain untuk menyediakan AI pada peranti dan AI berasaskan awan yang kuat bersama-sama.”
Mengembangkan AI dengan Cara yang Selamat dan Inklusif Akhirnya, ahli panel membincangkan keperluan untuk menggalakkan inovasi yang bertanggungjawab dan pembangunan AI yang inklusif.
“Peraturan masih berusaha untuk mengejar sepenuhnya kelajuan inovasi AI,” kata Lucia Russo, Ahli Ekonomi dan Penganalisis Dasar di Unit Kecerdasan Buatan (AI), Bahagian Dasar Ekonomi Digital di OECD. “Kami mahu menggalakkan inovasi tetapi bukan dengan mengorbankan etika atau privasi.”
Lucia Russo wakil dari OECD “Privasi adalah perkara yang paling penting dalam era yang sangat terhubung ini. Kami bertujuan untuk menyediakan inovasi dan keselamatan di bawah tiga prinsip teras – keadilan, ketelusan dan kebertanggungjawaban,” kata Kim. “Dengan Galaxy AI Dashboard, pengguna boleh memilih perkhidmatan berasaskan awan atau memilih beberapa ciri beroperasi sepenuhnya pada peranti.”
“Dalam masa terdekat, AI akan menjadi multi-modal untuk memproses pelbagai jenis input termasuk teks, imej, audio, dan video. Pada masa yang sama, AI akan menjadi kontekstual untuk memahami situasi semasa,” beliau meneruskan. “Memberikan pengguna pilihan dan kawalan adalah pertimbangan yang berterusan dalam inovasi AI mudah alih.”

Acara media AI pertama untuk Galaxy, Salon d’AI menunjukkan bagaimana Samsung bergerak melebihi inovasi teknologi dalam usaha pembangunan AI dengan meningkatkan kualiti hidup. Dalam usahanya untuk membangunkan AI untuk semua, Samsung mengharapkan untuk membuka peluang baru melalui AI – dengan pandangan ke arah keselamatan yang dipertingkatkan dan kerjasama terbuka.
Untuk pra-tempahan peranti Galaxy terbaru, sila klik pautan masing-masing di bawah:
Samsung Galaxy Z Fold6: https://www.samsung.com/my/smartphones/galaxy-z-fold6/buy Samsung Galaxy Z Flip6: https://www.samsung.com/my/smartphones/galaxy-z-flip6/buy Samsung Galaxy Watch Ultra: https://www.samsung.com/my/watches/galaxy-watch/galaxy-watch-ultra-titanium-gray-lte-sm-l705fdaaxme/buy Samsung Galaxy Watch7: https://www.samsung.com/my/watches/galaxy-watch/galaxy-watch7-40mm-green-bluetooth-sm-l300nzgaxme/buy Samsung Galaxy Buds3 Pro: https://www.samsung.com/my/audio-sound/galaxy-buds/galaxy-buds3-pro-silver-sm-r630nzaaxme/ Samsung Galaxy Buds3: https://www.samsung.com/my/audio-sound/galaxy-buds/galaxy-buds3-silver-sm-r530nzaaxme/  


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://omghackers.com/masa-depan-ai-mudah-alih-sorotan-panel-pakar/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Polisi Sebut Kkb Bakar Sekolah Di Pegunungan Bintang Merusak Masa Depan Generasi Muda

Polisi Sebut Kkb Bakar Sekolah Di Pegunungan Bintang Merusak Masa Depan Generasi Muda

papar berkaitan - pada 15/7/2024 - jumlah : 159 hits
Teror itu terjadi pada Jumat 12 Juli 2024 dilakukan oleh anggota KKB Memokon Jender Siktaop Alias Usoki Aquino Kaladana Yuni Mimin dan Enos Kakyarmabin
Kalah Di Sungai Bakap Petunjuk Masa Depan Yang Gelap Buat Anwar

Kalah Di Sungai Bakap Petunjuk Masa Depan Yang Gelap Buat Anwar

papar berkaitan - pada 7/7/2024 - jumlah : 85 hits
PRK Dun Sungai Bakap adalah pilihan raya kecil kelapan yang diadakan selepas Anwar Ibrahim mengangkat sumpah sebagai Perdana Menteri Sebelum ini PRK telah berlangsung di Kuala Terengganu Pulai Simpang Jeram Pelangai Jepak Kemaman dan Kuala ...
Kehilangan Sokongan Bukan Melayu Beri Laluan Mudah Pn Ganti Ph Ambil Alih Kerajaan

Kehilangan Sokongan Bukan Melayu Beri Laluan Mudah Pn Ganti Ph Ambil Alih Kerajaan

papar berkaitan - pada 9/7/2024 - jumlah : 118 hits
Secara realiti kejayaan PH mengetuai kerajaan bukanlah disebabkan parti itu menang secara mutlak dalam PRU15 lalu PH hanya menang 82 kerusi Parlimen saja ketika itu satu kedudukan yang masih jauh daripada angka paling minima 112 untuk membe...
Senarai Permainan Mudah Alih Yang Dimainkan Oleh Rakyat Malaysia Setakat Ini

Senarai Permainan Mudah Alih Yang Dimainkan Oleh Rakyat Malaysia Setakat Ini

papar berkaitan - pada 10/7/2024 - jumlah : 111 hits
Berdasarkan maklumat data yang dibekalkan oleh platform penyelidikan aplikasi mudah alih untuk Google Play Store dan Apple App Store AppMagic ini adalah sepuluh aplikasi permainan percuma yang dimuat turun serta dimainkan oleh seluruh rakya...
Video Prabowo Respons Tantangan Taruhan Masa Depan Indonesia Dengan Menteri Negara Tetangga Berani Saya

Video Prabowo Respons Tantangan Taruhan Masa Depan Indonesia Dengan Menteri Negara Tetangga Berani Saya

papar berkaitan - pada 19/7/2024 - jumlah : 105 hits
Prabowo Subianto saat menghadiri acara Geoportal Satu Peta 2 0 dan White Paper OMP Beyond 2024 di St Regis Jakarta Selatan Kamis
Kantar Memahami Dunia Memimpin Masa Depan

Kantar Memahami Dunia Memimpin Masa Depan

papar berkaitan - pada 10/7/2024 - jumlah : 142 hits
BloggerBorneo com Kantar Group adalah perusahaan riset pasar internasional yang berbasis di London Inggris dan didirikan pada tahun 1992 Dengan konsep inovasi berkelanjutan dan pengembangan teknologi Kantar telah menjadi pelopor dalam indus...
Liga Super Kda Fc Mudah Jinakkan Kdn Fc

Liga Super Kda Fc Mudah Jinakkan Kdn Fc

papar berkaitan - pada 13/7/2024 - jumlah : 113 hits
ALOR SETAR Kedah Darul Aman FC meneruskan rentak kemenangan apabila mudah menundukkan Kelantan Darul Naim FC 3 0 di Stadium Darul Aman di sini malam ini Serangan dilakukan KDA FC membuahkan hasil pada minit ke 9 Rembatan deras pertahanan ka...
Mudah Sangat Imaginasi

Mudah Sangat Imaginasi

papar berkaitan - pada 15/7/2024 - jumlah : 97 hits
Berangan tu kan Sebab tu boleh berangan sesuka hati UMNO menjadi dominan tu takkan berlaku dalam tempoh paling tidak 10 tahun lagi Ada banyak pembaharuan yang perlu UMNO buat Dan paling utama kalau UMNO bersama PN UMNO hanya akan menguncup ...
Ringgit Closes Higher Ahead Of Tonight S Fed Announcement

Wanita Kemboja Maut Dihempap Pokok Ketika Berniaga

Ringgit Opens Slightly Lower Against Us Rises Vs Other Major Currencies

Buat Buat Bodoh Lebih Senang Dapat Perhatian

Sains Rangkaian Dan Penggunaannya Dalam Bidang Pertanian

Berjumpa Sahabat Lama Numismatik Di Muzium Negara Kuala Lumpur

Cops On Hunt For Inmate Who Fled Sungai Buloh Hospital

Sepiring Celebrates 9 Years Of Uniting Malaysians Through Authentic Local Flavours


echo '';
Biodata 30 Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Biodata Ojen Aiwah Usahawan Kunafa Terkenal Personaliti TikTok Dan Penyanyi Lagu Hubb

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral


Generate Unique Brand Names

Sesekali Belanja Anak Anak Fruit

Pencarian Bakat Penulis Muda

Filem Reeza Gtr

Tip Masak Ketam Telur Masin Sedap Tak Guna Banyak Bahan

Perubahan Gred Sspa Senarai Jawatan Disatukan Ditukar