Markus Witte Ambil Alih Semula Jawatan Ceo Babbel Gantikan Arne Schepker




Arne Schepker, CEO platform pembelajaran bahasa popular Babbel yang berpusat di Berlin, akan melepaskan jawatannya. Co-founder dan bekas CEO syarikat, Markus Witte, akan kembali untuk memimpin syarikat itu ke “fasa baru sambil mencari pengganti Arne dengan sabar.” Fasa baru ini, tidak mengejutkan, akan melibatkan AI.
Witte tidak akan mengambil alih jawatan CEO buat masa ini, tetapi akan berfungsi sebagai pengerusi eksekutif dan pengarah urusan.
Setelah hampir lima tahun sebagai CEO tunggal — dan beberapa bulan sebelum itu sebagai co-CEO bersama Witte — Schepker memutuskan untuk tidak memperbaharui kontraknya. “Saya tidak dapat mengatakan ‘ya’ yang cukup kuat. Sebagai CEO, saya rasa anda perlu memberi komitmen 180%. Itulah sebab saya memutuskan untuk tidak menyambung kontrak,” katanya.
Kredit Gambar:TechCrunch Schepker menyertai Babbel sebagai CMO pada 2015. Kini, katanya, dia merasakan corak yang berulang. Dia tidak begitu teruja untuk membuat bajet tahunan dan menetapkan OKR sekali lagi.
“Itu sebab utama. Sebab kedua, waktu yang tepat juga, kerana kami sedang bergerak ke fasa baru sebagai syarikat,” tambahnya. Dia juga ingin meluangkan lebih banyak masa untuk bercuti dengan keluarganya selama sekurang-kurangnya setahun. “Jangan harap apa-apa di LinkedIn saya sehingga musim sejuk akan datang.”
Dia turut menyatakan bahawa dia gembira dapat menjalankan wawancara ini bersama Witte. “Saya rasa, mempunyai seorang pengasas yang membangunkan syarikat, produk pertama kami, dan budaya kami adalah satu peralihan yang hebat,” katanya.
Di bawah pemerintahan Schepker, pendapatan Babbel meningkat enam kali ganda kepada sekitar $300 juta, dengan pasukan hampir 1,000 orang.
“Kami telah mencapai apa yang kami ingin capai,” katanya. Namun, dia mungkin paling bangga kerana syarikat tersebut dapat membantu pelajar semasa pandemik dan kini pelarian Ukraine dalam pembelajaran bahasa mereka secara percuma.
“Tiada nilai wang untuk itu. Saya tidak dapat membuktikan ROI daripadanya. Namun, setiap perbincangan pasti melibatkan perkara itu, sama ada dalam temu bual media, temu duga calon, atau hanya makan malam dengan rakan-rakan.”
Apa fasa seterusnya untuk Babbel? Witte percaya, dengan perubahan teknologi, AI kini boleh memainkan peranan lebih langsung dalam membantu orang belajar bahasa baru. Babbel sudah menggunakan pembelajaran mesin secara dalaman, tetapi tidak pernah menganggap dirinya sebagai “syarikat AI.” Sebaliknya, mereka lebih menekankan pada guru dan pakar yang terlibat dalam membuat kursus mereka (terutamanya untuk membezakan diri dari pesaing seperti Duolingo).
Babbel CEO Arne Schepker dan co-founder Markus Witte (baju putih)Kredit Gambar:Babbel/Amin Akhtar Dengan teknologi yang berkembang pesat, Witte juga mengakui bahawa sukar untuk merancang strategi lebih dari enam bulan ke hadapan.
“Kami berada dalam fasa di mana bahkan mereka yang membina model bahasa besar tidak tahu apa yang generasi seterusnya akan lakukan,” katanya. “Oleh itu, syarikat seperti kami perlu lebih lincah daripada sebelumnya.”
Dalam pandangan Witte, memiliki pengasas kembali memimpin syarikat boleh menjadi kelebihan kerana lebih mudah untuknya, sebagai pengasas dan salah seorang pemegang saham terbesar, membuat perubahan berisiko dalam strategi syarikat.
Dia percaya kita telah sampai ke tahap di mana kombinasi model bahasa besar, yang cemerlang dalam tugas berkaitan bahasa, dan kepakaran mendalam Babbel dalam pembelajaran bahasa, akan mengubah cara syarikat mengajar pelanggannya. “Kami telah sampai ke tahap di mana apa yang kami katakan sebelum ini tidak lagi benar,” ujarnya.
Schepker pula menekankan bahawa pada intinya, misi Babbel adalah masalah yang berimpak pada manusia.
“Masalah yang perlu diselesaikan ialah pembelajaran bahasa manusia. Anda masih mahu bercakap dengan seseorang dalam bahasa lain. Anda mahu berbual dengan orang yang anda sayangi, ahli keluarga, atau sesiapa,” katanya. “Ada peluang nyata untuk Babbel menggunakan semua pengetahuan didaktik yang kami miliki, menggunakan semua data kami, dan teknologi baharu ini untuk mencipta perjalanan pembelajaran bahasa yang benar-benar peribadi dan berkuasa.”
Selain itu, Witte juga menyatakan mahu fokus untuk mencipta lebih banyak “momen yang menggembirakan” untuk pekerja dan pengguna syarikat. “Kami ingin membawa senyuman di wajah mereka, di semua peringkat,” katanya. “Itulah yang sedang saya kejar sekarang. Saya rasa kita tidak perlu excel dalam segala-galanya. Kami tidak perlu memoles segalanya, tetapi kami ingin mencipta momen-momen menggembirakan di semua dimensi.”


Source link
The post Markus Witte Ambil Alih Semula Jawatan CEO Babbel, Gantikan Arne Schepker appeared first on Edisi Viral Plus.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://plus.edisiviral.com/markus-witte-ambil-alih-semula-jawatan-ceo-babbel-gantikan-arne-schepker/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ceo Mada Corp Kedah Enggan Bersalaman Yb Menteri Mad Sabu Kpkm

Ceo Mada Corp Kedah Enggan Bersalaman Yb Menteri Mad Sabu Kpkm

papar berkaitan - pada 2/10/2024 - jumlah : 65 hits
Live Panas Berkaitan Ceo Lembaga Pengarah Mada Corporation Kedah Apabila Yb Menteri Mohammad Sabu Mahu Bersalaman Bersama Beliau Terus Beliau Buat tidak Tahu Malah Tidak Melayani beliau Hanya Senyum Sahaja Sangat Tidak Patut Dibuat Begitu T...
Nasihat Panas Lokman Adam Kepada Kebiadapan Ceo Madacorp Di Kedah

Nasihat Panas Lokman Adam Kepada Kebiadapan Ceo Madacorp Di Kedah

papar berkaitan - pada 5/10/2024 - jumlah : 45 hits
Ketua Pegawai Eksekutif Syarikat Perniagaan Peladang MADA mengemukakan permohonan maaf atas kekhilafannya tidak bersalam dengan Menteri Pertanian dan Keterjaminan Makanan Datuk Seri Mohamad Sabu Abdullah Ismail berkata beliau sudah bersalam...
Jangan Fitnah Ceo Mdec Bukan Adik Saya Kata Fahmi

Jangan Fitnah Ceo Mdec Bukan Adik Saya Kata Fahmi

papar berkaitan - pada 6/10/2024 - jumlah : 66 hits
Fahmi Fadzil berkata beliau tiada kaitan dengan pelantikan dalam Perbadanan Ekonomi Digital Malaysia yang bukan di bawah Kementerian Komunikasi GEORGE TOWN Menteri Komunikasi Fahmi Fadzil menyangkal dakwaan ketua pegawai eksekutif baharu Pe...
16 Gisbh Officials Including Ceo Rearrested Under Sosma Say Cops

16 Gisbh Officials Including Ceo Rearrested Under Sosma Say Cops

papar berkaitan - pada 11/10/2024 - jumlah : 52 hits
Bukit Aman CID director Shuhaily Zain at the press conference in Pulapol today He said police have also obtained information on 23 assets worth RM52 4 million under GISBH in 10 countries KUALA LUMPUR Sixteen officials from Global Ikhwan Ser...
Kami Tak Sekaya Pasukan Lain Tapi Cari Duit Sendiri Dan Tidak Menadah Sana Sini Bekas Ceo The Bos Gaurus

Kami Tak Sekaya Pasukan Lain Tapi Cari Duit Sendiri Dan Tidak Menadah Sana Sini Bekas Ceo The Bos Gaurus

papar berkaitan - pada 8/10/2024 - jumlah : 58 hits
ISU pengurusan padang di Stadium Perak Ipoh terus menjadi bahan bualan hangat susulan masalah itu menjadi punca aksi Liga Super antara skuad The Bos Gaurus dan Johor Darul Ta zim ditangguhkan Perlawanan yang sepatutnya berlangsung pada Sabt...
Tindakan Ceo Mada Corp Tak Mahu Salam Dengan Menteri Adalah Sikap Kurang Ajar

Tindakan Ceo Mada Corp Tak Mahu Salam Dengan Menteri Adalah Sikap Kurang Ajar

papar berkaitan - pada 2/10/2024 - jumlah : 73 hits
Tak mahu salam dengan menteri AMANAH Kedah akan siasat henti buli siberHarapandailyAMANAH Kedah menyeru kepada seluruh rakyat Malaysia untuk menghentikan serangan buli siber terhadap Ketua Pegawai Eksekutif MADA Corp susulan tidak bersalama...
Sunday Sermon The Economics Of The Halal Scam A Blockbuster By Sam The Ceo

Sunday Sermon The Economics Of The Halal Scam A Blockbuster By Sam The Ceo

papar berkaitan - pada 30/9/2024 - jumlah : 104 hits
The following is written by my friend Sam The CEO or Sam The Oilman Sunday Sermon The Economics of The Halal Scam Or How to Make the Clerical and Political Class Rich on the Backs of Muslims and Make Them PoorerMy thesis The halal concept i...
Fiscal Responsibility Is The Key In Budget 2025

Pegawai Kanan Polis Wanita Ditahan Dipercayai Bersekedudukan

Startup Business Ideas

Seleweng Hutang Utar Rm83juta Pmx Dap Mca

From Bloomberg To Murray Hunter How To Misled Public With False Claim

Golongan Kaya Dan Miskin Memahami Ketidakseimbangan Sosial Dan Keperluan Campur Tangan Kerajaan

Pemangku Sultan Johor Beritahu Walau Kalau Xpuas Hati Sila Pindah Tempat Lain

Why Choose Paver Installers Olympia Wa For Your Walkway


echo '';
ABPBH 2024 Keputusan Pemenang Calon Top 5 Anugerah Bintang Popular Berita Harian 36 Siaran Live Di TV3 Tonton 11 Oktober

5 Individu Termuda Bergelar Graduan Universiti di Dunia

Info Dan Sinopsis Filem Telekinesis 2024 Arahan Syafiq Yusof Kini Di Astro First

Resepi Cheese Tart Paling Gebu dan Kemas Senang Dimakan Bila Separuh Montok

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Calar Cinta Slot Samarinda TV3


Doa Tidak Diaibkan Oleh Manusia

Types Of Slot Deposit 5000 Games In Site

Selamat Pagi Semua

Bento Sekolah

Lelaki Guna Burung Merpati Rompak 50 Kediaman

Pesawah Lega Harga Belian Padi Naik Kepada Rm1 300 Satu Tan