Mampukah Ph Buat Kejutan Pru 15


  
Mampukah PH buat kejutan PRU 15?Posted By: Redzuan RF8 Mediaon: May 10, 2022
SharePerubahan politik pada tarikh 9 Mei 2018 diingati seluruh rakyat Malaysia sebagai ‘Revolusi Demokrasi’ yang membebaskan negara daripada belenggu penindasan rejim BN sejak 61 tahun.
Bagi Ahli Parlimen Pasir Gudang, Hassan Abdul Karim, genap 4 tahun peristiwa itu berlaku rakyat masih lagi terkenang kejatuhan BN yang diraikan pada tanggal 9 Mei sama ada di peringkat Persekutuan dan negeri.
“Empat tahun lalu, rakyat ingin melihat Kerajaan Barisan Nasional (BN) tumbang di Putrajaya. Hal itu berlaku.
“Rakyat ingin melihat Kerajaan BN tumbang di mana mana. Itu juga berlaku. Dari utara bermula di Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor, Negeri Sembilan, Melaka dan Johor Kerajaan Negeri BN tumbang. Kerajaan BN di Sabah juga kalah. Kerajaan Negeri Sarawak pula keluar dari BN.
“Hanya Pahang dan Perlis dikuasai BN. Manakala Terengganu dan Kelantan dimenangi semula oleh Pas
“Keazaman rakyat di seluruh negara jelas inginkan perubahan. Di banyak kawasan Parlimen, BN tumbang tersungkur termasuk di Puncak Borneo dan di Lubuk Antu di Sarawak.
“Begitu kuat kesan Revolusi Demokrasi. Ia seperti ombak besar yang memukul pantai. Rakyat menyambut kemenangan Pilihan Raya Umum (PRU) ke 14 bagaikan mengecapi suatu kemerdekaan nasional dari belenggu kuasa kuku besi yang mencengkam selama ini. Terasa lega dan kesyukuran. Satu kemenangan “Peoples Power”,” katanya.
Kemenangan itu juga menurut Hassan memberi harapan kepada pembebasan tokoh reformasi Datuk Seri Anwar Ibrahim dari penjara.
Anwar dibebaskan seminggu selepas kemenangan bersejarah Pakatan Harapan (PH).
“Pada PRU 14 rakyat ingin melihat, jika BN tumbang maka Anwar Ibrahim dibebaskan dari penjara. Harapan itu menjadi kenyataan.
“Sebuah kerajaan baru terbentuk menggantikan BN. Kerajaan PH menjadi kenyataan.
“Selama 61 tahun sejak Merdeka, BN menjadi pemerintah Kerajaan Persekutuan. Namun ia boleh dikalahkan. Perubahan boleh dilakukan. Satu sejarah baru terukir. Bahawa tidak ada sesuatu yang mustahil,” katanya.
Berikutan kemenangan itu, hal yang paling penting, tambah Hassan, ialah kebebasan agensi penguatkuasaan seperti polis, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dan sebagainya yang boleh menjalankan tugas tanpa diganggu arahan politik.
Kebebasan itu, menurut Hassan menyaksikan Najib dan beberapa pemimpin BN didakwa di mahkamah.
“Revolusi demokrasi ini bererti revolusi sosial. Rakyat dapat melihat bekas Perdana Menteri Najib Razak ditangkap; Menteri dan Timbalan Menteri ditangkap; Pengerusi Felda ditangkap; Pengerusi Tabung Haji ditangkap, First Lady isteri bekas Perdana Menteri juga ditangkap.
“Mereka disoalsiasat, diheret ke mahkamah dan didakwa mengikut lunas undang-undang. Satu kemenangan prinsip kedaulatan undang-undang dan keluhuran Perlembagaan Persekutuan,” katanya.
Namun panas tidak sampai ke petang, revolusi demokrasi digulingkan oleh pemimpin yang tamak dan korup.
PH berkuasa selama 22 bulan dan kemudian saki baki rejim kleptokrat mengambilalih semula pemerintahan.
Oleh itu, rakyat tertanya tanya adakah revolusi demokfrasi akan berulang menjelang Pilihan Raya Umum ke 15.
“Empat tahun telah berlalu. Kini PRU 15 akan tiba tidak lama lagi. Persoalannya adakah Revolusi Demokrasi dipeti undi akan berlaku?
“Jawapan saya positif. Ya, ia akan berlaku. Kenapa?
“Kerana perjuangan menentang golongan kleptokrasi yang mencuri dan merompak wang rakyat dan negara masih belum selesai. Masih belum berakhir. Golongan Kleptokrasi ini sama ada di dalam selimut ataupun di luar selimut perlu “ditelanjangi” dan diheret ke mahkamah untuk dihakimi.
“Keajaiban mungkin berlaku lagi. Dengan izin Allah, InsyaAllah rakyat Malaysia yang patriotik akan bangkit sekali lagi menyelamatkan negara. Gelombang Revolusi Demokrasi akan berulang di peti-peti undi dalam PRU-15 ini,” katanya.
Bagaimanapun, Hasaan mengingatkan fenomena itu tidak boleh berlaku begitu sahaja tanpa dirancang dan diusahakan. Maka, katanya menjadi tugas rakyat yang cintakan tanahair untuk berusaha menjadikan harapan tersebut suatu kenyataan.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2022/05/mampukah-ph-buat-kejutan-pru-15.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Formula Awal Menang Pru 15

Formula Awal Menang Pru 15

papar berkaitan - pada 9/5/2022 - jumlah : 171 hits
SHAH ALAM Parti Keadilan Rakyat menjadi kuat dan utuh sebagai formula awal untuk menang Pilihan Raya Umum ke 15 kerana gerak kerja pilihan raya melibatkan kerjasama secara berpasukan Calon Timbalan Presiden PKR Datuk Seri Saifuddin Nasution...
Kerusi Parlimen Kuantan Panas Mca Sailang Peluang Umno Wakili Bn Bertanding Pru 15

Kerusi Parlimen Kuantan Panas Mca Sailang Peluang Umno Wakili Bn Bertanding Pru 15

papar berkaitan - pada 11/5/2022 - jumlah : 148 hits
Menjelang Pilihan Raya Umum Ke 15 Parlimen Kuantan kini tiba tiba panas kembali apabila terdengar desas desus MCA mahu kekal bertanding di kerusi itu Sejak kelmarin tersebar khabar angin bahawa MCA kemungkinan bertanding sekali lagi di keru...
Sekarang Paling Sesuai Buat Pru Bukan Pemilihan Umno Tok Mat

Sekarang Paling Sesuai Buat Pru Bukan Pemilihan Umno Tok Mat

papar berkaitan - pada 11/5/2022 - jumlah : 130 hits
Sekarang paling sesuai buat PRU bukan pemilihan Umno Tok Mat Sekarang adalah masa paling sesuai untuk mengadakan pilihan raya umum ke 15 bukan pemilihan Umno kata Mohamad Hasan Timbalan presiden Umno itu berkata sekiranya diadakan pemilihan...
Ph Persiap Strategi Baru Menjelang Pru 15

Ph Persiap Strategi Baru Menjelang Pru 15

papar berkaitan - pada 12/5/2022 - jumlah : 148 hits
PH persiap strategi baru menjelang PRU 15Posted By on May 11 2022Ulang tahun ke 4 penubuhan kerajaan Pakatan Harapan atau kemenangan rakyat pada hari ini wajar diingati oleh seluruh rakyat Malaysia sebagai detik kemenangan kebenaran ke atas...
Pas Tidak Akan Bertahan Di Terengganu Pru 15

Pas Tidak Akan Bertahan Di Terengganu Pru 15

papar berkaitan - pada 7/5/2022 - jumlah : 106 hits
Pas tidak akan bertahan di Terengganu PRU 15Posted By on May 06 2022Perjuangan Pas yang tidak konsisten sejak 2016 kerana berhubung baik dengan Umno dan kemudian menyertai pula kerajaan tebuk atap BN PN menyebabkan banyak penyokong dan ahli...
Umno Terengganu Lebih Yakin Pas Mungkin Tumbang Pru 15

Umno Terengganu Lebih Yakin Pas Mungkin Tumbang Pru 15

papar berkaitan - pada 7/5/2022 - jumlah : 145 hits
MOHD SAYUTI OMARPengerusi Umno Terengganu Ahmad Said kata parti itu tidak akan berpakat dengan mana mana pihak dalam pilihan raya akan datang dan akan meletakkan calon di semua 32 kerusi Dewan Undangan Negeri dan lapan kerusi Parlimen Hari ...
Gabungan Parti Pembangkang Diperlukan Menuju Pru

Gabungan Parti Pembangkang Diperlukan Menuju Pru

papar berkaitan - pada 28/4/2022 - jumlah : 90 hits
Gabungan parti pembangkang diperlukan menuju PRUPosted By on April 28 2022Setiausaha Agung KEADILAN Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail berkata tidak ada parti yang mampu membentuk kerajaan secara bersendirian sebagaimana BN suatu ketika d...
Pas Dan Bersatu Kelantan Sudah Bincang Agihan Kerusi Pru 15

Pas Dan Bersatu Kelantan Sudah Bincang Agihan Kerusi Pru 15

papar berkaitan - pada 29/4/2022 - jumlah : 122 hits
Pas dan Bersatu Kelantan sudah bincang agihan kerusi PRU 15 Parti Bersatu dan PAS Kelantan telah mengadakan perbincangan di peringkat negeri berhubung pengagihan kerusi bagi kedua parti politik itu untuk menghadapi Pilihan Raya Umum Ke 15 P...
Pru Tidak Bersih Selagi Akta Pendanaan Politik Tak Digubal

Pru Tidak Bersih Selagi Akta Pendanaan Politik Tak Digubal

papar berkaitan - pada 1/5/2022 - jumlah : 127 hits
PETALING JAYA Selagi akta penda naan politik tidak digubal dan di kuatkuasakan pilihan raya umum ke 15 akan terus menjadi pilihan raya yang tidak bersih kata bekas timbalan pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya Wan Ahmad Wan Omar Beliau berkat...
Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Airasia Santan Menu Baru Harga

Koleksi Kad Pokemon Dilelong Rm330 000

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus

Pas Dikecam Balun Polis Bukan Fahaman Ekstremis

Majlis Perkahwinan Anak Saudara

Yuka Kharisma Cinta Indah Buat Kanda Chord

Muslims Rebuke Rais Yatim S No No To Sarawak S Proposal Of Conducting Friday Sermons In English



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

Durioo Cara Daftar Subscription

A Lone Wolf Does Not Materialise Naturally

Temui Onew Di Malaysia Dalam Guess Onew Fanmeeting 2024 Pada 27 Julai 2024

168slot 168slot Biz 13 Jun 2024 168slot 168 Top 35 By Christa

Puaka Cuti Semester