Makin Seksi Dandananmu Makin Berat Siksaanmu Di Neraka


Berseksi-seksi di dunia dan tersiksa-siksa di akhirat, menyakitkan sekali bukan?
Maka tutuplah auratmu wahai muslimah, jangan kau tampakkan keindahan yang menjadi kelebihanmu sebagai makhluq terindah Allah hanya untuk mengejar kata “SEKSI”.
Keinginan untuk terlihat seksi memang sah-sah saja, tetapi kamu harus tahu kapan, dimana, dan untk siapa. Sebab, keindahan tubuhmu hanya berhak dilihat untuk orang yang benar-benar halal memilikimu kelak.
Dan tidakkah kamu merasa rugi saat kau tampilkan tubuh seksimu, namun mata liar dan pikiran lelaki yang bukan muhrim hanya menjadikanmu tontonan gratis?
Apakah kau tak pernah merasa marah saat lelaki yag bukan muhrim terkadang menghinamu dengan melecehkan kehormartanmu sebagai wanita dengan sikap dan perilaku yang menghinakan?
Ayolah ukhti, sadarilah, bahwa dirimu sungguh sangat berharga, jadi sudah sepantasnya kamu menjaga dirimu tetap berharga sebagai seorang wanita, dan saking begitu berharganya dirimu Allah memberimu aturan agar kau menjaga auratmu sehingga tak terlihat oleh mereka yang bukan muhrim.
Dengarkanlah Aturan Allah yang Telah Dihaturkan Kepadamu Sebagai Seorang Muslimah, Yaitu Tutuplah Keindahanmu Dengan Hijab
Maka dari itu dengarkanlah aturan Allah yang telah dihaturkan kepadamu sebagai seorang muslimah, yaitu tutuplah keindahanmu dengan hijab. Jangan sesekali kau tampakkan keindahanmu itu kepada orang-orang yang memang tidak berhak melihatmu.
Ingatlah bahwa Allah begitu menyayangimu, sehingga Ia pun sangat tidak rela jika kau sampai teledor membuka auratmu kepada sembarang orang.
Sebab Allah ciptakanmu sebagai perhiasan dunia yang indah bukan untuk menjadi bahan hinaan, tetapi untuk dihormati dan dihargai.
Jangan Kau Tampakkan Keindahanmu, Sebab Keindahanmu Adalah Mahkota Terindah Bagimu yang Sudah Sepantasnya Kau Jaga
Jangan kau tampakkan keindahanmu, sebab keindahanmu adalah mahkota bagimu, maka memang sudah sepantasnya kamu jaga dengan baik dan bijaksana.
Dan ingat, mahkotamu bukan hanya terletak pada kepalamu, sebab tak sedikit dari kita yang mengatakan bahwa mahkota seorang perempuan terletak pada rambutnya yang panjang, sehingga tak sedikit dari kita yang hanya menutup kepalanya, namun tidak pada tubuhnya.
Sering kita temui para wanita hanya menghijabi kepalanya, namun tidak bagian tubuhnya, alias tetap memakai baju yang seadanya dan menampakkan separuh keindahannya.
Oleh karena itu saat sudah menutup aurat dengan hijab lakukanlah dengan sungguh-sungguh sebab mahkota wanita adalah terletak pada sekujur tubuhnya.
Jangan Kau Hinakan Dirimu Hanya Karena Tidak Bisanya Kau Menjaga Nafsu, Sebab Indah Itu Bukanlah yang Terlihat Murah, Tapi yang Tertutup Mahal
Jangan kau hinakan dirimu hanya karena tidak bisanya kau menjaga nafsu, sebab indah itu bukanlah ia yang terlihat seksi dengan murahnya, tetapi ia yang selalu tertutup rapi dengan mahalnya iman dan ketaatan.
Maka, tidak usah mengingini yang aneh-aneh seperti halnya ingin terlihat mempesona seperti mereka yang memang selalu tampil seadanya.
Apalagi yang menjadi kiblat nafsumu adalah seseorang yang memang tidak beragama muslim, sebab agama kita tentu tidaklah sama peraturannya denganya.
Cukup kau fahami saja, bahwa Allah begitu menyayangi kita, sehingga ia tetapkan peratuaran dalam islam sedemikian rupa agar kita sebagai seorang wanita tetap selalu terjaga kehormatannya.
Mahalkan Kualitas Dirimu Dengan Muru’Ah yang Kau Miliki, Agar Tetap Menjadi Terindah Dari yang Terindah Dunia Sepanjang Masa
Mahalkan kualitas dirimu dengan muru’ah yang kau miliki, agar kau tetap menjadi terindah dari yang terindah dunia sepanjang masa. Hiasilah dirimu dengan rasa malu dan akhlaq mulia mempesona.
Sebab jika kau terus-terusan menjaga dirimu dengan beberapa hal tersebut, maka sudah pasti kau takkan bisa melupakan kasih sayang Allah, yang memberimu aturan untuk tetap terjaga kehormatanmu dengan menutup auratmu.
Siksa Allah Memang Tidaklah Nampak di Dunia, Maka Jangan Terlena Untuk Mengumbar Aurat Hanya Karena Untuk Terlihat Seksi dan Cantik
Dan perlu kita ingat dan terus menerus kita sadari, bahwa siksa Allah memanglah tidak terlihat di dunia ini, maka jangan terlena untuk mengumbar aurat hanya karena untuk terlihat seksi dan cantik.
Namun, meski siksa Allah tidak terlihat saat ini, tetapi alasan mengapa Allah menyuruh kita menutup aurat sudah ditampakkan dengan jelas, yaitu agar kita tidak dilecehkan oleh orang-orang yang tak bertanggung jawab.
Sumber: wajibbaca.com


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://islamidia.com/makin-seksi-dandananmu-makin-berat-siksaanmu-di-neraka/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Masuk Trimester Ke 3 Badan Makin Berat Nak Bangun Pun Susah Puteri Sarah Mula Risau

Masuk Trimester Ke 3 Badan Makin Berat Nak Bangun Pun Susah Puteri Sarah Mula Risau

papar berkaitan - pada 26/1/2019 - jumlah : 418 hits
Pelakon Puteri Sarah akui mendapat arahan doktor untuk menghentikan pengambilan sarang burung sejak kandungannya memasuki minggu ke 31 Sarah menerusi akaun Instagram peribadinya memuat naik foto beserta kapsyen untuk tatapan pengikutnya Vie...
Benarkah Mengunyah Es Batu Bisa Bikin Berat Badan Meroket

Benarkah Mengunyah Es Batu Bisa Bikin Berat Badan Meroket

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 208 hits
Faktanya mengunyah es batu tidak akan membuat seseorang jadi gemuk Es batu terdiri dari air yang tidak memiliki kalori
Kembar Tak Sama Berat Rupanya Ada Ttts Komplikasi Yang Serius Ibu Ini Kongsi Bayi Kembarnya Berjaya Survive

Kembar Tak Sama Berat Rupanya Ada Ttts Komplikasi Yang Serius Ibu Ini Kongsi Bayi Kembarnya Berjaya Survive

papar berkaitan - pada 27/1/2019 - jumlah : 576 hits
Twin to Twin Tranfusion Syndrome sebenarnya dah lama nak buat post pasal benda ni tapi belum ada kesempatan nak buat Alhamdulillah Allah bagi masa untuk saya share benda ni pada semua Abang Afdhal Adik Ahsan Pernah terfikir tak kenapa kalau...
6 Sebab Berat Naik Selepas Kahwin

6 Sebab Berat Naik Selepas Kahwin

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 1293 hits
Kebanyakan wanita memang akan naik berat lepas kahwin MF sendiri lepas kahwin anak pertama tak naik sangat lagi Masuk anak ketiga dan keempat Huhu Berat naik tanpa diundang pula Walaupun berat tu masih paras BMI normal tapi sebab tak biasa ...
Bila Berat Badan Isteri Berlebihan Jangan Cakap Isteri Pemalas Suami Kena Tahu Itu Antara 5 Tanda Tak Cukup Tidur

Bila Berat Badan Isteri Berlebihan Jangan Cakap Isteri Pemalas Suami Kena Tahu Itu Antara 5 Tanda Tak Cukup Tidur

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 446 hits
Berat badan isteri yang berlebihan selalu dianggap isteri kuat makan dan banyak berehat daripada melakukan sebarang kerja Sebenarnya bukan itu faktornya isteri yang kurang rehat dan tak cukup tidur juga boleh menyebabkan berlakunya perubaha...
Menu Salah Punca Berat Badan Anak Tak Naik Walaupun Makan Banyak Pakar Nutrisi Kongsi Menu Yang Betul

Menu Salah Punca Berat Badan Anak Tak Naik Walaupun Makan Banyak Pakar Nutrisi Kongsi Menu Yang Betul

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 1346 hits
Ramai ibu yang mengeluh anak makan banyak tapi berat tak naik naik Adakah anak mempunyai masalah penghadaman dan sebagainya Tapi ibu kurang mengambil tahu carta pengambilan makanan dan diet harian yang seimbang untuk anak anak yang betul An...
5 Punca Naik Berat Badan Walaupun Kawal Makan

5 Punca Naik Berat Badan Walaupun Kawal Makan

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 404 hits
Diet tak turun juga berat Makin naik adalah Cuba tengok balik 5 Punca ni 5 Punca Naik Berat Badan Walaupun Kawal Makan1 Banyak minum air manis Tak kira lah air jus buah segera atau minuman bancuh 3 in 1 2 StressBila stress hormon tak stabil...
Nak Elakkan Makan Makanan Berat Waktu Malam Cuba Cara Ini Untuk Kenyang Lebih Lama Rileks Media

Nak Elakkan Makan Makanan Berat Waktu Malam Cuba Cara Ini Untuk Kenyang Lebih Lama Rileks Media

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 479 hits
Memang Ajaib Tak rasa nak makan malam apabila amal meminum minuman ini Kalau begini berat badan pun cepatlah turun tak percaya cubalah sendiri Nak kurus tapi bila malam makan tak ingat Ini kegagalan besar kita yang nak berdiet Sebabnya bila...
Siti Berat Hati Untuk Tinggal Aafiyah

Siti Berat Hati Untuk Tinggal Aafiyah

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 226 hits
DATUK Seri Siti Nurhaliza mengakui berat hati untuk meninggalkan anaknya Siti Aafiyah apabila perlu berangkat ke Jakarta pada hujung bulan ini Penyanyi popular itu berkata dia tidak pernah berpisah jauh daripada anaknya yang kini berusia 10...
Pet Expo Midvalley 2024

15 Breathtaking Mediterranean Powder Room Ideas From Classic To Modern

All Cheers For 1q 2024 Gdp Growth Of 4 2 But Sustaining That Pace Is Tricky And Highly Challenging

Speed Read Rsd S Nitrous Fueled Bmw R18 Drag Bike And More

Tajuk Utama Minggu Ini Ytl Power Euforia Gabungan Axiata Inflasi Rendah Gdp 1q Wajib

Cara Buat Kad Guru Malaysia Online Dan Cara Dapatkan Sijil Guru Malaysia

Isu Uitm Kerajaan Kena Berani

Kenapa Bini Aku Tak Cantik



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia


Bolehkah Berbuka Puasa Karena Merasa Pusing

Flexibility In Business Operations

Aktiviti Kunjungan Hormat Grt Dan Ppim Ke Atas Tun M Ppim 20 05 2024

Biodata Shalin Zulkifli Ratu Boling Tenpin Negara

Bacaan Rukuk Cara Rukuk Yang Afdhal

Nyoman Paul Mundur Perlahan Chord