Makanan Sunnah Dan Khasiat



Makanan sunnah dan khasiat | Korang pernah tak makan makanan sunnah yea? Apa makanan sunnah tu? Orang kata jika amalkan makanan sunnah amat bagus untuk kesihatan.Ermm,best pula kan? Betul ke bagus pemakanan sunnah ni untuk kesihatan?

Seriously,memang tak tahu apa benda makanan sunnah tu. Tetapi dulu lah masa zaman remaja.Sebab tak meluas lagi kan.Ni sekarang ni semuanya di hujung jari.Jadinya sudah tau lah makanan sunnah pun tu apa.


Makanan Sunnah
Dulu masa kecil-kecil jika orang balik dari umrah atau haji.Mesti dapat merasa buah tangan dari sana iaitu buah kurma,zaitun,aprikot dan kismis.Itu semua adalah daripada kelompok makanan sunnah.
Salah satu yang best tentang makanan sunnah ni adalah ia dapat memberi tenaga serta kenyang perut dengan cepat.Satu lagi makanan sunnah ni amat bagus untuk kesihatan serta khasiat lain juga pada yang amalkan sentiasa.

Jenis-jenis Makanan Sunnah

Makanan sunnah ni ada banyak jenis buahan.Antaranya ialah :
Buah Delima : Diperkaya dengan pelbagai vitamin dan mineral seperti fosforus dan riboflavin dan lain-lain dalam mennghasilkan kulit yang cantikBuah Kurma : Kaya dengan zat besi, kalsium, fosforus, sodium, potasium, vitamin A dan C dan juga niasin.
Kandungan protein di dalam kurma lebih kurang 1.8 hingga 2.0 peratus, serat 2.0 hingga 4.0 peratus manakala kandungan gulanya 50 hingga 57 peratus glukosa. Ini menunjukkan kandungan gula di dalamnya telah ditukar secara semulajadi. Bermakna apabila kita memakan kurma, tenaga yang diserap tubuh adalah serta-merta.Buah Ara / Tin :
Buah Ara juga mengandungi kandungan serat yang terbanyak, berbanding buah-buahan yang lain, baik kering mahupun segar.
Buah tin juga kaya dengan vitamin A dan B serta kadar tertentu dari vitamin CMadu :
Madu mengandungi aneka zat makanan seperti karbohidrat, protein, asid amino, vitamin, mineral, dekstrin, pigmen tumbuhan, komponen aromatik dan antibiotik. Minyak zaitun : yang diekstrak daripada buah zaitun bagus kerana ia boleh digunakan berulangkali, tidak akan mengalami proses pengoksidaan dan menjadi tepu serta tidak akan berubah dari segi warna dan bau.
Minyak zaitun mengandungi asid lemak tidak tepu yang dikelaskan sebagai “monounansaturated” yang mampu merendahkan kolesterol berbahaya di dalam darah. 
All In One Surya Great Grain

Bila Ina dah tau khasiat makanan sunnah ni.Terus lah Ina mencari produk yang mempunyai kandungan makanan sunnah.Dan ternyata sekali, Surya Great Grain penyelesaian.
Yer lah kan. Seperti Ina ni mana lah mempunyai masa lama nak p blender semua bahan-bahan tu semua untuk dijadikan minuman.Dah tak perlu bersusah payah lagi nak dapatkan kesemua makanan sunnah tu.Hanya satu sachet Super Great Grain memadai untuk keperluan bersahur kami seisi keluarga.

Antara kandungan yang terdapat dalam SURYA Great Grain ini ialah campuran 18 multigrain seperti kacang merah, kacang hijau,biji teratai,flaxseed,beras merah,jagung,kacang soya, gandum,black sesame, walnut,bijirin aprikot,kacag hitam dan Chia seed.
Juga gabungan bersama 5 makanan sunnah seperti ekstrak buah delima,ekstrak buah zaitun,ekstrak black seed,ekstrak madu dan ekstrak buah ara.


Surya Great Grain Mengandungi campuran Delima,madu,habbatussauda,Buah Ara dan Buah Zaitun


Untuk minuman Surya Great Grain ni,Ina suka bancuh cair.Daripada 15 sachet, sekarang dah tinggal 3 sachet lagi lahhh.Huiii! Punya lah sayang sangat akan Surya Great Grain ni,Ina hanya amalkan jika rasa malas nak bersahur dengan nasi.Yea lah, dah lambat bangun sahur.. nak mudah,bancuh jer satu sachet tu.Sedap!! Kenyang pun sampai ke petang.Bagi korang nak berdiet,sesuai lah ni.


Entri : Pengalaman Ina mengamalkan Surya Great Grain Ketika Berpuasa


Surya Great Grain ni boleh didapati di butik himalaya ( Surya adalah juga produk keluaran dari Himalaya ) dan Watson .



Untuk update terkini dan promosi korang layari laman sosial berikut

Facebook :
https://www.facebook.com/Surya.Malaysia/

Instagram :
https://www.instagram.com/surya.malaysia/

The post Makanan Sunnah dan Khasiat appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://nurimanqhaisara.com/pemakanan-sunnah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
5 Makanan Sunnah Kesukaan Nabi Saw

5 Makanan Sunnah Kesukaan Nabi Saw

papar berkaitan - pada 17/5/2019 - jumlah : 565 hits
Adalah menjadi satu kepentingan bagi seseorang itu tahu dan cakna akan kelebihan disebalik makanan Sunnah Nabi Muhammad SAW kerana ianya bukan sahaja baik untuk kesihatan tubuh badan dari segi fizikal tetapi juga baik untuk organ dalaman se...
5 Cara Masak Kambing Dari Tiga Benua Hebatnya Makanan Sunnah Ni

5 Cara Masak Kambing Dari Tiga Benua Hebatnya Makanan Sunnah Ni

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 539 hits
Daging kambing sering dimomokkan kononnya ia amat memudaratkan Padahal daging kambing adalah amalan pemakanan sunnah yang digemari oleh baginda Rasulullah s a w Menurut kajian oleh Persatuan Jantung Amerika daging kambing baik untuk mereka ...
Sebelum Shalat Idul Fitri Lakukan 5 Amalan Sunnah Ini

Sebelum Shalat Idul Fitri Lakukan 5 Amalan Sunnah Ini

papar berkaitan - pada 5/6/2019 - jumlah : 591 hits
Hari Raya adalah hari yang patut disemarakkan dan disyukuri Semangat itu hendaknya sudah dimulai sedari shalat Id Sebelum berangkat menuju lokasi shalat Idul Fitri hendaknya melakukan anjuran Rasulullah sebagai berikut 1 Mandi Sebelum Shola...
Sunnah Adab Sempena Aidilfitri

Sunnah Adab Sempena Aidilfitri

papar berkaitan - pada 5/6/2019 - jumlah : 340 hits
1 Disunatkan mandi dan bersihkan diri buang bulu bulu pada tubuh kemaskan janggut potong kuku pakai wangi wangian 2 Disunatkan makan dahulu sebelum solat sunat Aidilfitri jika tidak sempat makan di rumah maka makan di jalanan atau tempat so...
Ucapan Hari Raya Mengikut Sunnah Nabi S A W

Ucapan Hari Raya Mengikut Sunnah Nabi S A W

papar berkaitan - pada 5/6/2019 - jumlah : 996 hits
UCAPAN HARI RAYASumber Google images Taqobbalallahu minna wa minkum Terjemahan Semoga Allah menerima amalku dan amal kalian Dari Jubair bin Nufair ia berkata bahwa jika para sahabat Rasulullah shallallahu alaihi wa sallam berjumpa dengan ha...
Sunnah Berjuang Nasyid Klasik 2

Sunnah Berjuang Nasyid Klasik 2

papar berkaitan - pada 30/5/2019 - jumlah : 514 hits
Sunnah Berjuang nasyid klasik yang sangat popular pada zaman 80 an lagi Kerana setiap lirik lirik sangat mendidik jiwa kita sendiri Sunnah Berjuang ini pernah di popularkan oleh kumpulan Nadamurni Kalian tahu tak kumpulan Nadamurni Nadamurn...
Isu Iftar Di Gurdwara Ikut Sunnah Nabi Bukan Tafsiran Sendiri Saifuddin

Isu Iftar Di Gurdwara Ikut Sunnah Nabi Bukan Tafsiran Sendiri Saifuddin

papar berkaitan - pada 3/6/2019 - jumlah : 280 hits
Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution menggesa umat Islam untuk mengikuti ajaran dan amalan sebenar sunnah Nabi Muhammad SAW dalam aturan isu isu hubungan antara agama Saifuddin yang juga menteri perdagangan dalam negeri dan hal ehwal pen...
Saya Sepatutnya Balik Ibu Meninggal Dunia Selepas Sediakan Makanan Untuk Anaknya Yang Tak Pulang Sambut Hari Ibu

Saya Sepatutnya Balik Ibu Meninggal Dunia Selepas Sediakan Makanan Untuk Anaknya Yang Tak Pulang Sambut Hari Ibu

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 350 hits
The ReporterPemilik syarikat perniagaan perkhidmatan pengebumian di Taiwan Lau baru baru ini berkongsi mengenai satu kes yang diuruskan di Facebook yang mungkin tidak akan dilupakannya membuatkan ramai netizen yang mengalir air mata Menurut...
Ringgit At Good Level After Q1 Growth Pm

Natural Resource Shekar Advocates Action Before It S Too Late

Tour Van Drivers Unhappy With Exclusion From Diesel Subsidy

Sedapnya Makan Ayam Kfc Or Panas2

Pm Any Probe Into Minister S Husband S Firm Must Be Transparent

Navigating The Business Landscape The Importance Of Pestel Analysis

Lirik Lagu Datanglah Sang Puteri Naki

Dododots Announces Latest Partnerships With Quby And Guardian



Benarkah Kena Hujan Menyebabkan Kita Jatuh Sakit

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Khilaf Yang Tertulis Slot Samarinda TV3

5 Projek Filem Aneh Hasil Karya Pengarah Filem Terkenal Hollywood

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Cinta Untuk Sekali Lagi Slot Megadrama Astro Ria

Biodata MUA Bellaz Muabellaz Jurusolek Dan Usahawan Terkenal


Bersatu Mp Najib Better Than Anwar When It Comes To Press Freedom

Budi Madani So What S The Actual Function Of Padu Again Asks Mca

Dispel The Foul Language Your Kid Uses

Kudus Roti Canai Batu Pahat

Kuala Krai Rekod Status Gelombang Haba Tahap Dua

Panduan Permohonan Pengeluaran Akaun Fleksibel Melalui Kwsp I Akaun