Mak Buat Trueyou Dna Prime Test


Ya, betul. Mak buat Ujian DNA. Tujuannya BUKAN sebab mak nak determine whether mak ni anak Tan Sri Nordin ke bukan macam dalam drama tu. Tapi, this DNA called TrueYou DNA Profiling test membolehkan kita meneroka serta mengenali diri kita sendiri, based on 84 laporan luaran dan dalaman yang merangkumi 11 aspek; secara saintifik. How cool is that?
TrueYou Ujian DNA
Secara umumnya TrueYou adalah perkhidmatan profil DNA tercanggih yang membantu kita mengenalpasti potensi diri. Ujian DNA TrueYou disokong oleh lembaga penasihat saintifik dan panel pakar nutrigenomik untuk membantu awak semua memahami laporan serta result TrueYou awak diikuti dengan personalised plan untuk kesihatan dan gaya hidup. 
Does it reliable? Boleh dipercayai tak?
Ya. Protokol untuk pengekstrakan DNA air liur dan genotip SNP diakreditasi sepenuhnya oleh Standard Malaysia dengan ISO / IEC 17025: 2017 untuk kualiti data tertinggi dan amalan makmal terbaik. Dengan adanya piawaian ini, TrueYou menjamin 99.9% ketepatan laporan TrueYou awak.
TrueYou DNA Prime Test: Macam Mana Nak Buat?
Beli Kit

Isi kandungan kit: Manual, Plastik dan slip pengeposan, tabung pengumpulan sampel dan zip-lock bagYa, Pertama sekali kena beli. Harga RM2,999/ujian. Beli kit ujian DNA daripada ibu pejabat Elken, cawangan-cawangan Elken, tempat serahan, atau daripada Pengedar Elken dan ianya boleh dihantar terus ke depan pintu awak - (Senarai Lokasi Jualan TrueYou DNA Profiling)
Daftar Dalam Talian
Log masuk ke laman sesawang TrueYou DNA Prime Profiling: TrueYou DNA Profiling dan daftarkan kit awak menggunakan kod bar peribadi pada tabung pengumpulan dan kod pengaktifan yang awak terima melalui SMS.
Kumpul 2ml Air Liur

Kenapa air liur? Biasanya kita tengok orang bagi rambut la, blood sample la dan lain-lain? Tahu tak yang sebenarnya sampel air liur memberikan sampel DNA yang lebih stabil dan kualiti DNA yang lebih tinggi. Jadi, ikuti  arahan manual pengguna yang disertakan bersama kit awak. Elakkan makan, minum, mengunyah, merokok, dan menggosok gigi 30 minit sebelum memulakan proses pengumpulan air liur, OK?
Hantar Sampel


Gunakan borang tempahan dalam talian dan pilih tarikh untuk perkhidmatan pengambilan percuma kami atau serahkan kit berserta sampel air liur awak ke Ibu Pejabat Elken atau mana-mana cawangan Elken, pusat serahan atau pengedar Elken. Mak hantar je kat City-Link. Tak perlu bayar pun. Semua dah all-in.
Finally, The Report!
Laporan biasanya akan siap dalam masa 4-6 minggu. Mak daftar kit pada 5 October dan dapat result on 10 November. Billa laporan dah siap, muat turun aplikasi TrueYou dari Google Play atau App Store dan log masuk untuk melihat apa yang dikatakan oleh gen kita. Dia send PDF juga through email, yang tu dapat je kena download sesiap sebab nanti link expired.
My Report TrueYou DNA Prime Profiling
As Mak mentioned earlier, report tu ada 84 laporan yang merangkumi 11 aspek; iaitu:
Diet
Tindak balas karbohidrat, Tindak balas lemak tepu, Manfaat lemak tak tepu, Tindak balas protein, Tindak balas gula, Kesan pengambilan gula berlebihan, Julat rasa pahit, Risiko makanan ringan, Kadar metabolik, Pembahagian lemak, Respons diet yoyo, Intoleransi laktosa.
Tidur
Berjaga malam, Tidur tidak lena,Tidur terganggu, Narkolepsi, Kesan stres terhadap tidur, Kesan kafein terhadap tidur.
Stress
Stres dan tekanan, Stres and daya ingatan, Pengendalian stres, Gejala fizikal akibat stres, Stres dan jantung, Stres dan kafein.
Fizikal
Kekuatan otot, Stamina otot, Jisim otot, Penggunaan oksigen, Julat anaerobik, Kadar pemulihan, Risiko kecederaan, Tindak balas keradangan, Jisim badan tanpa lemak, Nisbah kekuatan tenaga, Kesan senaman pada berat badan.
Kesihatan Mental
Tumpuan, Gila Kerja, Fokus dan Kafein, Pengendalian ingatan, Produktiviti waktu malam, Berani vs Perisau.
Kesihatan Jantung
Degupan jantung tidak teratur, Genetik tekanan darah tinggi, Garam penyebab tekanan darah tinggi, Ketidakseimbangan kolestrol, Isu kesihatan kardiovaskular.
Keperluan Vitamin
Kekurangan Vitamin D, Kekurangan Vitamin A, Kekurangan zat besi, Kekurangan magnesium, Kekurangan potasium, Kekurangan natrium, Kekurangan Vitamin B6, Kekurangan Vitamin B12, Kekurangan folat, Kekurangan selenium, Kekurangan kalsium, Manfaat Omega 3, Manfaat BCAA, Manfaat kolin, Manfaat glutamin, Manfaat kreatina, Manfaat Beta Alanina, Manfaat Arginin.
Kesihatan Usus
Toleransi gluten, Kerengsaan usus, Kesihatan gusi (oral), Stres dan Kesihatan usus, Kafein dan kesihatan usus.
Kesihatan Mata
Kemerosotan penglihatan, Katarak, Glaukoma, Penukaran Beta karotena, Vitamin B dan kesihatan mata.
Risiko Kesihatan
Sensitiviti kafein, Ketumpatan mineral genetik tulang, Risiko genetik obesiti, Risiko genetik penyakit kencing manis tahap 2, Risiko genetik jangkitan (demam/selsema)
Imuniti
Fungsi imun, Imuniti dan vitamin D, Imuniti dan vitamin B, Imuniti dan selenium, Imuniti dan PTPN22.
User Interface aplikasi TrueYouYa. Sebanyak kini aspek dalam laporan tu. Report Mak ada 137 muka surat in PDF. Tapi boleh je tengok dekat Apps. Lagi senang nak baca, bila-bila je. Mudah kan? This really impressed me. In order nak kekalkan kesihatan dan age gracefully, Mak memang sangat jaga diet dan amalkan hidup aktif but it based on what I already know bout myself roughly. Based on this report, barulah Mak tahu apa nutrient Mak kena ambil, apa yang tak perlu, apa aktiviti yang boleh mak buat, apa yang perlu dielakkan even I get to know more about me in detailed. This TrueYou DNA Prime profiling really helps me a lot. What say you? 
Mak would, once in a lifetime. Why not? ;) Untuk maklumat lanjut boleh layari laman sesawang TrueYou Prime: TrueYou DNA ok? Semua ada dekat situ. Till then, have a pleasant week ahead!


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ceritamak.com/2020/12/mak-buat-trueyou-dna-prime-test.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Antrean Panjang Rapid Test Antigen Di Bandara Soetta Capai 25 Meter Timbulkan Kekhawatiran

Antrean Panjang Rapid Test Antigen Di Bandara Soetta Capai 25 Meter Timbulkan Kekhawatiran

papar berkaitan - pada 22/12/2020 - jumlah : 186 hits
Kamu rela antre panjang dan abaikan protokol kesehatan demi rapid test antigen Atau kamu pilih cari cara lain saja
Terlalu G3muruh Nak Buat Swab Test Gadis Ini Tercapai Sesuatu Yg Tak Patut Cuit Hati Ramai Org

Terlalu G3muruh Nak Buat Swab Test Gadis Ini Tercapai Sesuatu Yg Tak Patut Cuit Hati Ramai Org

papar berkaitan - pada 20/12/2020 - jumlah : 474 hits
loading Walaupun tahun 2020 kian melabuhkan tirainya tetapi penularan C0vid 19 masih memblmbangkan
Pengalaman Ambil Test Covid 19 Di Klinik Kesihatan Gombak Setia

Pengalaman Ambil Test Covid 19 Di Klinik Kesihatan Gombak Setia

papar berkaitan - pada 20/12/2020 - jumlah : 864 hits
As salammualaikum Bismillah Pengalaman yang saya tidak ingin rasa akhirnya terpaksa juga saya rasa Sebenarnya 4 orang rakan dalam team ASB saya positif covid Paling kesian sahabat saya yang sudah berkahwin dan ada anak kecil Satu keluargany...
Satgas Minta Masyarakat Tak Bikin Kerumunan Di Lokasi Rapid Test

Satgas Minta Masyarakat Tak Bikin Kerumunan Di Lokasi Rapid Test

papar berkaitan - pada 22/12/2020 - jumlah : 192 hits
Jangan sampai dalam upaya memperoleh hasil tes masyarakat melanggar protokol kesehatan dan tertular Covid 19 Ingat bahwa masyarakat tidak boleh berkerumun atas alasan apa pun kata Wiku
Pemeriksaan Surat Rapid Test Bagi Penumpang Kapal

Pemeriksaan Surat Rapid Test Bagi Penumpang Kapal

papar berkaitan - pada 22/12/2020 - jumlah : 158 hits
Pemeriksaan Surat Rapid Test bagi Penumpang Kapal Para penumpang kapal yang baru tiba di Pelabuhan Tanjung Priok diwajibkan untuk menunjukkan surat keterangan hasil rapid test yang sebelumnya dilakukan di kota asal sebagai bukti kesehatan g...
Why Should Anwar Become The Prime Minister

Why Should Anwar Become The Prime Minister

papar berkaitan - pada 9/12/2020 - jumlah : 180 hits
So what right does Anwar have to claim the post of Prime Minister Is it because 100 Pakatan Harapan members of parliament say so What right do 100 Pakatan Harapan members of parliament have to decide who should be Prime Minister on behalf o...
Polisi Akan Lakukan Rapid Test Antigen Di Jalan Tol Catat Tanggalnya

Polisi Akan Lakukan Rapid Test Antigen Di Jalan Tol Catat Tanggalnya

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 211 hits
Menyambut hari libur Natal dan libur Tahun Baru sebagian besar masyarakat di Indoesia telah merencanakan pergi ke tempat wisata hingga pulang ke kampung halaman Namun karena virus corona di Indonesia masih menggila sehingga ada beberapa per...
Penumpang Pesawat Rapid Test Antigen Ngamuk Dikira Duit Jatuh Dari Langit Apa

Penumpang Pesawat Rapid Test Antigen Ngamuk Dikira Duit Jatuh Dari Langit Apa

papar berkaitan - pada 23/12/2020 - jumlah : 308 hits
Kebijakan wajib rapid antigen yang diberlakukan oleh bandara dikeluhkan salah seorang penumpang Keluhan tersebut bahkan diceritakan di media sosial Instagram yakni oleh akun miraindaah Melalui story instagramnya Mira bercerita dirinya kesal...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Bonus R 5000 Jogue Ca A T Queis Onlin



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Kempen Ramadan Dan Raya 2024 Kuskop Mari Beli Lokal Kembali Lagi

Sustainable And Ethical Practices

Aktiviti Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri Yayasan Bekas Anggota Perisikan Tentera Malaysia 04 05 2024

Aktiviti Majlis Perasmian Richiamo Mart Dan Rumah Terbuka Aidilfitri Kumpulan Richiamo 2024 Ppim 05 05 2024

Suspek Simbah Asid Faisal Halim Ditahan Direman Hari Ini

Kita Berada Di Dalam Kubur Lebih Lama Daripada Hidup Di Atas Dunia