Mainan Ikonik Mcdonald Muncul Kembali Sempena Sambutan Ulang Tahun Ke 40 Happy Meal


Assalammualaikum dan Salam Sejahtera






Selama 40 tahun, Happy Meal menjadi simbol perkongsian detik-detik kegembiraan untuk keluarga di seluruh dunia. Ingat lagi dulu² zaman sekolah menengah kumpul duit semata2 nak beli Happy Meal sebab nak kumpul dia punya toys. Rndunya zaman tu, lepak makan sama2 dengan kawan. Tetapi sekarang kumpul bukan sahaja untuk diri sendiri tetapi anak juga.

Bagi memperingati peristiwa penting ini, McDonald's Malaysia akan melancarkan edisi terhad Surprise Happy Meal, dengan menampilkan beberapa mainan Happy Meal paling popular sejak empat dekad lalu, dan memang terbaik boleh korang kumpul balik koleksi yang mengimbau kenangan manis zaman kanak² dulu.





Surprise Happy Meal boleh didapati di restoran-restoran McDonald’s seluruh negara mulai 28 November ini, selagi stok masih ada. 





"Kami sangat teruja membawa rakyat Malaysia mengimbas kembali detik-detik manis dengan mainan-mainan paling ikonik Happy Meal pada masa lalu, seperti Beanie Babies dan Tamagotchi. Kanak-kanak mahupun orang dewasa pasti seronok dengan kemunculan kembali mainan dari era 1980-an dan 1990-an ini.

Ia semestinya membangkitkan nostalgia, lebih-lebih lagi para pelanggan yang menyukai Happy Meal semasa zaman membesar mereka," kata Naib Presiden dan Ketua Pegawai Pemasaran McDonald's Malaysia, Melati Abdul Hai.

Sejak ia mula diperkenalkan pada Jun 1979 di Amerika Syarikat, Happy Meal telah berkembang ke lebih 38,000 restoran di lebih 100 buah negara di seluruh dunia – dengan mainan ikonik kekal sebagai simbol kejutan, keceriaan dan kegembiraan. 





Aku jenis yang suka makan ramai² happy2 lagi2 kat McDonald’s, sebab bila makan ramai² rasa macam takde masalah langsung..lagi2 bila letak semua kentang goreng atas tray lepas tu makan sama² indahnya rasa! Itu yang menjadikan McDonald’s sebagai Family restaurant nombor satu di Malaysia sebab kita suka makan ramai²

Setiap Surprise Happy Meal akan mengandungi salah satu mainan koleksi dan edisi terhad berikut, yang pastinya amat dekat di hati pelanggan-pelanggan kami sejak sekian lama:  

Terdapat 14 Jenis Mainan Ikonik yang terpilih untuk edisi terhad ini. 

●    Cowboy McNugget (McDonald's): 1988
●    Fireman McNugget (McDonald's): 1988
●    McNugget Carrier Mail (McDonald's): 1988
●    Hamburger Changeable (McDonald's): 1989
●    Grimace (McDonald's): 1990
●    Dino Happy Meal Box Changeable (McDonald's): 1991
●    McDonald's Hot Wheels Thunderbird (Mattel): 1993
●    Hamburglar (McDonald's): 1995
●    Space Jam Bugs Bunny (Warner Brothers): 1996
●    Patti the Platypus (Ty Beanie Baby): 1997
●    Tamagotchi (Bandai): 1998
●    My Little Pony (Hasbro): 1998
●    Furby (Hasbro): 1999
●    Hello Kitty (Sanrio): 2013


"Membuka kotak Happy Meal sering menjadi detik keriangan seisi keluarga, dan ia mewujudkan satu hubungan istimewa antara ibu bapa dan anak-anak mereka. Kadang² tak kisah pun meal kat dalam box tu, yang penting dia punya toys, tapi mestilah makan, jangan membazir ya.

Bagi kami, Happy Meal bukan sekadar menu yang kami tawarkan – ia juga membantu mewujudkan kenangan terindah atau ‘feel good moments’ di kalangan keluarga,” tambah Melati.

Merapatkan hubungan kekeluargaan merupakan sebahagian besar daripada budaya McDonald’s. Melalui Parties @ McD, McDonald's Malaysia menyediakan ruang untuk rakyat Malaysia dari pelbagai peringkat umur untuk mengadakan pelbagai sambutan seperti majlis hari jadi, majlis perjumpaan semula atau majlis perpisahan di restoran-restoran McDonald’s terpilih di seluruh negara. 





Sambutan-sambutan ini merupakan peluang bagi orang ramai berkumpul untuk mencipta dan menikmati detik-detik manis bersama keluarga, sahabat dan orang tersayang.

Boleh lah korang nak buat majlis sempena konvo ke, dapat gaji pertama ke, ataupun buat gathering kawan masa belajar….ish seronok tu.




Selain Parties @ McD, McDonald’s Malaysia juga menyediakan Meetings @ McD dimana para pelanggan boleh menggunakan restoran-restorannya sebagai tempat mengadakan mesyuarat di luar pejabat. 

Pelanggan boleh menempah restoran McDonald’s sebagai lokasi pilihan untuk parti atau mesyuarat melalui aplikasi McDonald’s, yang boleh dimuat turun di Play Store dan Apple Store, atau di laman web www.mcdonalds.com.my.



Sejak dulu lagi mainan Happy Meal kat McDonald’s memang jadi sasaran aku, lagi² keluaran terhad, dan moment yang aku tak boleh lupa pusing satu Klang cari Pikachu masa Happy Meal buat edisi Pokemon, hahahah rasa dia puas lain macam bila dapat tu.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ohsemnow.com/2019/11/mainan-ikonik-mcdonald-muncul-kembali.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Gateway Klia2 Meriah Dengan Garden Of Prosperity Sempena Sambutan Tahun Baru Cina

Gateway Klia2 Meriah Dengan Garden Of Prosperity Sempena Sambutan Tahun Baru Cina

papar berkaitan - pada 18/1/2020 - jumlah : 621 hits
Bersedia untuk membakar mercun kerana perayaan Tahun Baru Cina bakal menjelma Pada tahun ini pengunjung yang pulang ke Malaysia atau sekadar melawat pasti boleh merasai kemeriahan perayaan ini di gateway klia2 kerana hiasan bunga peony di G...
6 Momen Happy Salma Rayakan Ulang Tahun Ada Kejutan Dari Sahabat

6 Momen Happy Salma Rayakan Ulang Tahun Ada Kejutan Dari Sahabat

papar berkaitan - pada 24/1/2020 - jumlah : 175 hits
Hari ulang tahun tentu akan menjadi momen membahagiakan bagi semua orang Seperti artis senior Indonesia Happy Salma yang pada Minggu kemarin sedang merayakan momen ulang tahun ke 40 Dirayakan mulai siang hingga malam hari pesta ulang tahun ...
Ecurve Raikan Warga Emas Dalam Sambutan Penuh Makna Sempena Tahun Baru Cina

Ecurve Raikan Warga Emas Dalam Sambutan Penuh Makna Sempena Tahun Baru Cina

papar berkaitan - pada 24/1/2020 - jumlah : 445 hits
Dalam kemeriahan sambutan Tahun Baru Cina yang disemai dengan semangat berkongsi dan mengeratkan silaturrahim antara ahli keluarga eCurve telah membawa warga emas dari Persatuan Rumah Amal Murni Kajang untuk merasai suasana kempen Blossoms ...
Mercun Halau Puaka Dan 5 Lagi Superstitions Yang Orang Cina Percaya Sempena Tahun Baru

Mercun Halau Puaka Dan 5 Lagi Superstitions Yang Orang Cina Percaya Sempena Tahun Baru

papar berkaitan - pada 22/1/2020 - jumlah : 353 hits
Kalau tiba tiba tengok jiran berbangsa Cina mengemas rumah bagai nak rak jangan pelik Ada sebabnya small Cover image via Google small Kalendar masyarakat Cina terbahagi kepada kitaran 12 tahun dan setiap tahun dinamakan mengikut nama haiwan...
10 Iklan Filem Pendek Sempena Tahun Baru Cina

10 Iklan Filem Pendek Sempena Tahun Baru Cina

papar berkaitan - pada 22/1/2020 - jumlah : 338 hits
Sudah menjadi trend setiap kali musim perayaan tak kira hari raya Deepavali Hari raya cina dan lain lain apabila syarikat ternama tempatan memeriahkan lagi bahang perayaan dengan menghasilkan video content berupa iklan atau filem pendek bag...
Beberapa Jalan Ini Dijangka Sesak Sempena Tahun Baharu Cina Pengguna Dinasihat Guna Laluan Alternatif

Beberapa Jalan Ini Dijangka Sesak Sempena Tahun Baharu Cina Pengguna Dinasihat Guna Laluan Alternatif

papar berkaitan - pada 21/1/2020 - jumlah : 305 hits
Seremban Pengguna jalan raya dinasihatkan menggunakan laluan alternatif bagi mengelakkan kesesakan lalu lintas sempena Sambutan Tahun Baru Cina di Negeri Sembilan Ketua Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik Negeri Sembilan Supt Ibrahim...
Plus Guna Teknologi Dron Pantau Pergerakan Trafik Sempena Tahun Baharu Cina

Plus Guna Teknologi Dron Pantau Pergerakan Trafik Sempena Tahun Baharu Cina

papar berkaitan - pada 14/1/2020 - jumlah : 203 hits
PETALING JAYA 14 Jan Plus Malaysia Berhad akan menggunakan teknologi dron bagi memantau pergerakan trafik di beberapa lokasi yang dikenalpasti di lebuh raya kendaliannya pada musim perayaan Tahun Baharu Cina kali ini Pengerusinya Datuk Moha...
Dapatkan 68 Gong Xi Cashback Dari Foodpanda Sempena Perayaan Tahun Baru Cina

Dapatkan 68 Gong Xi Cashback Dari Foodpanda Sempena Perayaan Tahun Baru Cina

papar berkaitan - pada 18/1/2020 - jumlah : 463 hits
Sempena perayaan Tahun Baru Cina yang akan datang foodpanda ingin berkongsi kemeriahannya bersama pelanggan setia dengan menawarkan pulangan tunai sehingga 68 Tawaran ini bermula 12 Januari sehingga 7 Februari 2020 pelanggan akan menerima a...
Makan Makan Marrybrown Fortune Burger Sempena Tahun Baru Cina Ini

Makan Makan Marrybrown Fortune Burger Sempena Tahun Baru Cina Ini

papar berkaitan - pada 23/1/2020 - jumlah : 438 hits
Hi Korang Makan makan lagi kan hehehehe What I love bila festive season ni memacam menu makanan yang unik unik akan keluar dan akan jadi rebutan especially kaki kaki makan ni yelah memasing nak mencuba dulu then give a feedback samada sedap...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

The Evolution Of Adult Entertainment

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

What You Should Know About New Construction Plumbing



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Masak Lemak Ikan Bawal Cermin Dengan Belimbing Buluh

Utilizing Crowdfunding For Business

Pemandu E Hailing Pengguna Muslim Wajiib Abaikan Grab Kenyataan Media Ppim 26 04 2024

Selamat Bersara Contoh Ucapan Hari Persaraan Poster

Juyaya Semun Ngintu Gawai Chord