Mahathir Beri Alasan Lagi Ini Versi Keberapa



SHAH ALAM - Hilang kepercayaan terhadap Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) menjadi faktor Tun Dr Mahathir Mohamad melepaskan jawatan sebagai Perdana Menteri dan Pengerusi Pakatan Harapan (PH).

Menerusi paparan video yang dimuat naik di Twitter dan Facebooknya hari ini, Dr Mahathir mendakwa, kepimpinan parti itu membuat keputusan bertentangan dengan nasihatnya.

Dr Mahathir berkata, cadangan parti supaya Bersatu keluar daripada PH tidak ada asas yang baik kerana beliau disokong sepenuhnya oleh PH ketika mesyuarat PH pada Jumaat 21 Februari yang meluluskan bahawa beliau bebas menentukan peletakan jawatan sebagai Perdana Menteri.

"Apabila keputusan itu dibuat dan saya mendapat sokongan sepenuhnya daripada Pakatan Harapan. Saya beritahu kepada (Presiden Bersatu, Tan Sri) Muhyiddin (Yassin).

"Jadi, apa sebabnya saya hendak keluar daripada Pakatan Harapan. Kalau ada sebab-sebab lain tunggulah, kalau ada sebab lain (itu) saya akan keluar daripada Pakatan Harapan," katanya.

Bagaimanapun, Dr Mahathir berkata, permintaan supaya Bersatu kekal dalam PH ditolak Presiden Bersatu yang berpendapat bahawa parti itu perlu mengambil tindakan keluar daripada PH.

"Katanya (Muhyiddin), kalau tak keluar maka orang Melayu akan hancur, akan dihancurkan oleh DAP. Saya tidak yakin DAP dengan begitu mudah boleh menghancurkan orang Melayu.

"Sebab itu saya berkata, tunggulah kita ambil masa sedikit. Fikir mendalam dengan tindakan keluar daripada Pakatan Harapan," katanya melalui paparan video di blognya itu.

Mengulas lanjut, Dr Mahathir yang juga Ahli Parlimen Langkawi itu berkata, PH adalah perikatan yang dipilih rakyat dan memenangi Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

Menurutnya lagi, Bersatu bersama PH dan dengan sokongan gabungan itu, Bersatu mendapat kemenangan dalam pilihan raya berkenaan.

"Takkan tiba-tiba kita hendak tolak dan bekerjasama dengan parti yang kalah (UMNO). Parti yang terlibat dengan rasuah, dengan pencurian wang dan lain lain.

"Kita tolak parti kita dan masuk dengan parti yang kalah ini dan parti ini yang dipengerusikan oleh (Datuk Seri) Najib Razak akan menjadi kerajaan.

"Mereka (Bersatu) tidak peduli pendapat saya. Mereka keluar daripada Pakatan Harapan. Saya fikir dengan mendalam dan saya fikir kalau dah parti saya tolak saya, maka saya perlu lepaskan jawatan saya.

"Saya kembali menjadi Pengerusi Bersatu tetapi tidaklah menjadi Pengerusi Pakatan Harapan. Kita sudah keluar daripada Pakatan Harapan dan Pakatan Harapan pun sudah jatuh akibat daripada kita keluar Pakatan Harapan," katanya.

MR :  22 tahun memerintah di tak pernah buat salah, yang salah semuanya orang lain. Anak-anaknya kaya dengan sendiri keran hebat berniaga


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
[email protected]


©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mindarakyat.blogspot.com/2020/05/mahathir-beri-alasan-lagi-ini-versi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dilemmaku Terhadap Mahathir Siri 3 Oleh Hassan Karim

Dilemmaku Terhadap Mahathir Siri 3 Oleh Hassan Karim

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 270 hits
BAHAGIAN 3Tetapi keesokannya pada 20 haribulan September 1998 Isyam turun juga ke jalanraya menyertai himpunan reformasi di Mesjid Negara dan di Dataran Merdeka Dia hadir lebih sebagai pemerhati pada ketika itu Kehidupan politik juga kadang...
Dilemmaku Terhadap Mahathir Siri 1 Oleh Hassan Karim

Dilemmaku Terhadap Mahathir Siri 1 Oleh Hassan Karim

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 188 hits
DILEMMAKU TERHADAP MAHATHIROleh Hassan Abdul KarimPENDAHULUANApabila Parlimen Malaysia bersidang pada 18 Mei 2020 nanti kita akan dapat melihat Ahli Parlimen Langkawi Tun Dr Mahathir Mohamad Pengerusi Parti BERSATU duduk di blok pembangkang...
Dilemmaku Terhadap Mahathir Siri 2 Oleh Hassan Karim

Dilemmaku Terhadap Mahathir Siri 2 Oleh Hassan Karim

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 228 hits
BAHAGIAN 2Hal ini berlaku pada akhir tahun 2017 sebelum Pilihanraya Umum ke 14 Persoalannya yang perlu aku putuskan Hendak bekerjasama dengan Mahathir atau tidak Pada malam Forum di JB itu aku teringat semula 20 tahun yang lalu iaitu pada 1...
Dilemmaku Terhadap Mahathir Siri 8 Akhir Oleh Hassan Karim

Dilemmaku Terhadap Mahathir Siri 8 Akhir Oleh Hassan Karim

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 223 hits
BAHAGIAN 8Secara ikhlas aku akui Ada beberapa perkara yang aku menyokong Mahathir Antaranya ialah sikap beliau terhadap institusi raja Aku percaya bahawa Mahathir pada asasnya menghormati institusi Raja raja di Malaysia Aku menyokong Mahath...
Dilemmaku Terhadap Mahathir Siri 6 7 Oleh Hassan Karim

Dilemmaku Terhadap Mahathir Siri 6 7 Oleh Hassan Karim

papar berkaitan - pada 1/5/2020 - jumlah : 229 hits
BAHAGIAN 6Sejarah seperti pita rakaman kita boleh paksa ia bergerak kedepan dengan cepat Maka tidak lama kemudian Mahathir bersama Muhyiddin Yassin telah berjaya menubuhkan sebuah parti politik mereka sendiri yang diberi nama Parti Pribumi ...
Apa Sekali Pun Mahathir Harus Berjuangan Dari Luar Dan Tidak Terikat Bersama Ph

Apa Sekali Pun Mahathir Harus Berjuangan Dari Luar Dan Tidak Terikat Bersama Ph

papar berkaitan - pada 3/5/2020 - jumlah : 199 hits
Isu Bersatu Mahathir Usah sekat alternatif atau pilih jalan matiSoal pembabitan dan penyertaan Dr Mahathir Mohamad dalam Pakatan Harapan selepas runtuhnya kerajaan hujung Februari lalu sentiasa menimbulkan polemik berpanjangan Malah usaha u...
Kenyataan Dato Seri Utama Hj Mukhriz Tun Mahathir

Kenyataan Dato Seri Utama Hj Mukhriz Tun Mahathir

papar berkaitan - pada 3/5/2020 - jumlah : 308 hits
https www facebook com 708420685885440 posts 3105576932836458 Timbalan Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia1 Kebelakangan ini beberapa pemimpin UMNO diperingkat nasional dan negeri telah membuat kenyataan mengenai Parti Pribumi Bersatu M...
Quo Vadis Tun Dr Mahathir

Quo Vadis Tun Dr Mahathir

papar berkaitan - pada 30/4/2020 - jumlah : 246 hits
Kenyataan bekas Perdana Menteri ke 7 itu menguatkan hujah bahawa beliau sebenarnya tidak mahu Anwar menggantikannya Tetapi dalam satu perkembangan yang dilihat bercelaru pada 18 Mei ini apabila sidang Dewan Rakyat bersambung semula Tun Dr M...
Fake Story Trying To Prove Mahathir S Billions Are Halal

Fake Story Trying To Prove Mahathir S Billions Are Halal

papar berkaitan - pada 29/4/2020 - jumlah : 154 hits
It looks like a fake story has been published trying to reveal how Tun Dr Mahathir Mohamad made his billions and that he made these billions the halal way through bitcoin trading Is this an attempt to crate a paper trail so that no one can ...
Hiburan Gagal Bayar Tunggakan Rm4 96 Juta Untuk Pesanan Pelitup Muka Jovian Apparel Disaman Pembekal

Diet Suku Suku Separuh Jom Amalkan

Stay Fashionably Fit With Huawei Fit 3 Now Available From Rm559

Bayaran Balik Ptptn Tarikh Pengecualian Penangguhan

Proses Pengubahsuaian Malaykord Baru

Pekerjaan Firma Prop Dalam Mencari Pedagang Terbaik

Drama Anggun Mikayla Lakonan Alya Iman Nabil Aqil

Kelahi Selepas Kemalangan Lelaki Bawa Kereta Lawan Arus



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya


Bercinta Ke Keluar Makan Malam Bersama Netizen Jumpa Kelibat Byun Wooseok Dalam Gambar Hyeri

Pemuda Amanah Gesa Banteras Idealogi Ekstrimis Hingga Ke Akar Umbi

Ada Beberapa Fakta Menarik Dlm Data Ini

Perbedaan Kartu Kredit Dan Kartu Debit

5 Pilihan Laptop Desain Grafis Dibawah 10 Juta Paling Worth It

Designing The New Model 3 Performance