Maaf Matlan Saya Sepatutnya Menjaringkan Gol


Penyerang Sabah, Nazemizan Naslon (tengah) boleh menjangkakan kemarahan legenda bola sepak negerinya, Matlan Marjan, selepas mensia-siakan peluang untuk menjaringkan hatrik pada aksi pembukaan Kumpulan C Sukan Malaysia menentang Terengganu di Stadium UKM hari ini. -GAMBAR BERNAMA
klik 👉 Follow Telegram Obsesbola untuk berita bolasepak terkini (large-bt)


SUKMA: Sabah seri dengan Terengganu pada perlawanan pembukaan bola sepak KUALA LUMPUR: Penyerang Sabah, Nazemizan Naslon boleh menjangkakan kemarahan legenda bola sepak negerinya, Matlan Marjan, selepas mensia-siakan peluang untuk menjaringkan hatrik pada aksi pembukaan Kumpulan C Sukan Malaysia menentang Terengganu di Stadium UKM hari ini.

-NSTP/AIZUDDIN SAAD
Pemain dari Kota Belud itu menjaringkan dua gol (minit ke-42 dan ke-65), dan Sabah berhasrat untuk memenangi tiga mata, tetapi Terengganu bangkit pada 13 minit terakhir untuk menyamakan kedudukan menerusi Safwan Mazlan (minit ke-77) dan Muslihuddin Atiq Mat Zaid (penalti, ke-85).

Penyerang Sabah Mohd Nazemizan Naslon meraikan kejayaan bersama rakan sepasukan selepas menjaringkan gol ketika menentang Terengganu pada aksi pembukaan Kumpulan C di Stadium UKM di Bangi. – Gambar ihsan Unit Grafik KBSS.

Nazemizan, 21, yang mempunyai dua peluang untuk menjadikannya hatrik, mengakui dia sepatutnya memenanginya untuk Sabah.

Mengetahui Matlan akan mempunyai sesuatu untuk diperkatakan mengenai peluangnya yang terlepas, Nazemizan berkata: "Saya pernah dilatih oleh Matlan ketika saya bermain untuk pasukan Kota Belud dalam liga negeri Sabah semasa zaman persekolahan saya. Dia adalah idola saya kerana dia seorang penyerang dan saya suka gaya permainannya.

Pemain Terengganu Ahmad Syafiq Ikhwan Muhammad (2, kanan) cuba mengawal bola sambil diasak pemain Sabah Mohd Khuzairi Abdullah (kanan) di Stadium Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Bangi, 13 September 2022. — Gambar Bernama
"Kami masih berhubung dan dia pasti akan bertanya tentang prestasi saya hari ini."

Nazemizan, yang mengidolakan Cristiano Ronaldo, berkata dia perlu meningkatkan kadar kerjanya.

“Ronaldo sebenarnya bekerja keras untuk pasukannya dan saya mahu melakukan perkara yang sama dengan Sabah.

"Saya berharap untuk mempunyai kempen yang baik dalam Sukan Malaysia dan mendapat tempat dalam pasukan Liga Super Sabah," kata penyerang lincah itu yang telah menjaringkan tiga gol dalam Piala Presiden.

Ketua jurulatih Adzrien Harun berkata ia adalah satu peluang yang terlepas untuk Sabah untuk meletakkan satu kaki di suku akhir.

Adzrien Harun
Beliau berkata pasukan itu bergelut untuk mempertahankan hantaran lintang dan ia menimbulkan banyak masalah kepada mereka terutama pada separuh masa kedua.

“Kami agak longgar di kedua-dua sayap dan selepas menjaringkan dua gol, kami cuba melindungi pendahulu kami dengan terus bertahan dan menghalang mereka daripada melaksanakan rancangan permainan mereka.


“Bagaimanapun, mereka patah dengan pantas apabila ada peluang dan dua gol yang mereka jaringkan bermula daripada hantaran lintang — malah sepakan penalti pada lewat,” katanya selepas perlawanan.

Sabah mendahului perlawanan apabila Nazemizan naik tertinggi untuk menanduk masuk sepakan percuma Yuseril Yusekil ke dalam kotak lewat pada masa pertama tue.

Sabah kembali dengan persembahan yang lebih baik pada separuh masa kedua dan mereka tidak mengambil masa yang lama untuk menggandakan jaringan menerusi Nazemizan, yang meledak gol selepas penjaga gol Nor Hakeem Hamidun lambat bertindak balas terhadap bola yang tumpah.


Terengganu mengurangkan defisit sejurus selepas hantaran lintang ke dalam kotak, Safwan mengarahkan bola ke belakang jaring dari jarak dekat.

Gol itu mendorong Terengganu untuk melakukan serangan habis-habisan dan keazaman mereka membuahkan hasil apabila mereka memenangi sepakan penalti pada lewat, yang Muslihuddin berjaya menewaskan penjaga gol Amirjef Anjam untuk menyamakan kedudukan.

“Kami mesti meneruskan dan menumpukan perhatian kepada perlawanan kedua menentang Kelantan pada 17 September ini.


“Kelantan bermain permainan serupa dengan Terengganu dan mereka akan berdepan pada 15 September.

“Ia satu kelebihan buat kami kerana kami akan memerhati mereka dan merancang taktik kami. Semoga pemain juga dapat belajar daripada permainan tadi,” kata Adzrien.

Dengan hanya tiga pasukan dalam Kumpulan C, Sabah mesti menang menentang Kelantan dalam perlawanan terakhir kumpulan mereka untuk mempunyai peluang yang lebih baik untuk mara ke peringkat kalah mati.


Sabah seterusnya akan menentang Kelantan di Arena UM pada Sabtu, dan Terengganu akan menentang Kelantan dua hari lebih awal di Stadium UKM.

Muhammad Muslihuddin meraikan jaringannya ketika menentang Sabah pada perlawanan Kumpulan C Sukma 2022 di Stadium UKM, Bangi pada Selasa. - Foto Bernama.
JUARA tiga kali Terengganu bangkit daripada ketinggalan untuk mengikat Sabah 2-2 pada aksi sulung Kumpulan C Sukan Malaysia (Sukma) 2022 pada Selasa.

Pada aksi di Stadium Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Bangi, Sabah terlebih dahulu membuka jaringan menerusi pemain skuad Piala Presidennya Mohd Nazemizan Naslon pada minit ke-42.

Penyerang berusia 21 tahun dari Kota Belud itu terus mempamerkan aksi cemerlang apabila beliau memanfaatkan kesilapan pemain lawan yang membuat hantaran ke belakang untuk menggandakan jaringan pada minit ke-62.

Selang beberapa minit Mohd Nazemizan berpeluang untuk meledak hatrik bagi skuad Badak yang pernah muncul juara edisi 2012, namun sepakannya tersasar di sebelah kiri gawang pasukan lawan.



Ketinggalan dua gol, pemain Terengganu tidak berputus asa dan berjaya merapatkan kedudukan menerusi jaringan kapten pasukan Muhammad Safwan Mazlan pada minit ke-77.

Gol tersebut ternyata membangkitkan semangat skuad Penyu apabila Muhammad Muslihuddin Atiq Mat Zaid berjaya menyamakan kedudukan pada minit ke-85 bagi memastikan mereka meraih sekurang-kurangnya satu mata.

"Saya agak kecewa kerana tidak dapat menjaringkan hatrik pada hari ini, namun berharap untuk muncul penjaring terbanyak dan membantu Sabah menjuarai edisi kali ini. Saya berharap dapat pamer aksi terbaik apabila menentang Kelantan pada Sabtu ini," kata Mohd Nazemizan.

Sementara itu, pengendali Terengganu, Badrul Afzan Razali mengakui kesilapan mudah anak buahnya digunakan sebaiknya oleh Sabah walaupun mendominasi perlawanan.


"Bagi saya aksi pertama perlu menang kerana kumpulan ini hanya ada tiga pasukan, tetapi pemain terlalu ghairah dan buat kesilapan. Mereka sepatutnya tidak boleh terlalu ghairah ketika menyerang dan fokus ketika bertahan," katanya.

Justeru, beliau menuntut skuad kendaliannya itu, yang turut dibarisi empat pemain Liga Premier, untuk mencipta kemenangan bagi mengesahkan slot ke suku akhir pada pertemuan kalah mati dengan Kelantan, Khamis ini.

Sementara itu, Perlis dan Kedah terikat tanpa jaringan dalam saingan Kumpulan D yang berlangsung di Stadium UNITEN. - Bernama

NST

Kongsikan artikel ini:

Ikuti kami di Facebook, Twitter, dan Telegram untuk berita bolasepak terkini setiap hari.
klik 👉 https://t.me/Obsesbola




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://obsesbola.blogspot.com/2022/09/maaf-matlan-saya-sepatutnya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hiburan Tak Payah Jadikan Saya Punching Bag Masih Dimaki Netizen Walaupun Dah Mohon Maaf Shila Amzah Bersuara

Hiburan Tak Payah Jadikan Saya Punching Bag Masih Dimaki Netizen Walaupun Dah Mohon Maaf Shila Amzah Bersuara

papar berkaitan - pada 3/9/2022 - jumlah : 172 hits
Sedia maklum insiden buang gula gula getah di atas pentas yang dilakukan oleh penyanyi Shila Amzah mendapat perhatian ramai dan rata rata mempersoalkan tindakannya Susulan itu Shila tampil memohon maaf secara umum atas kelakuan tidak profes...
Hiburan Dia Macam Taknak Bertanggungjawab Tiada Permohonan Maaf Mangsa Kesal Dituduh Punca Ikmal Amry Kemalangan

Hiburan Dia Macam Taknak Bertanggungjawab Tiada Permohonan Maaf Mangsa Kesal Dituduh Punca Ikmal Amry Kemalangan

papar berkaitan - pada 4/9/2022 - jumlah : 117 hits
Baru baru ini kemalangan yang menimpa pelakon Ikmal Amry bersama isteri dan anak kecil di highway hingga menyebabkan kenderaan terbalik telah menarik perhatian ramai kerana boleh dikatakan agak teruk namun tiada yang cedera Difahamkan darip...
Kami Sudah Muak Guru Dakwa Ditindas Tetapi Pengetua Nafi Beri Masa 48 Jam Untuk Mohon Maaf

Kami Sudah Muak Guru Dakwa Ditindas Tetapi Pengetua Nafi Beri Masa 48 Jam Untuk Mohon Maaf

papar berkaitan - pada 5/9/2022 - jumlah : 99 hits
The ReporterFoto tular di media sosialBeberapa hari lalu tular di media sosial gambar kain rentang yang menggesa pengetua dan guru kanan sebuah sekolah di Kuala Pilah ditukarkan ke sekolah lain didakwa gemar menggugut dan menindas warga pen...
Saya Minta Maaf Rumah Tangga Akan Bertahan Lama Kalau Suami Isteri Turunkan Ego

Saya Minta Maaf Rumah Tangga Akan Bertahan Lama Kalau Suami Isteri Turunkan Ego

papar berkaitan - pada 1/9/2022 - jumlah : 137 hits
Rumahtangga akan bertahan lama apabila suami isteri turunkan ego dan bertindak seolah olah tak pernah jadi apa apa yang negatif antara kedua duanya Bertengkar bermasam muka merajuk Semua itu adalah asam garam kehidupan Kalau dua dua pun ber...
Dia Sepatutnya Lapor Pada Polis Bukan Dedah Aib Sendiri Menteri Hal Ehwal Agama

Dia Sepatutnya Lapor Pada Polis Bukan Dedah Aib Sendiri Menteri Hal Ehwal Agama

papar berkaitan - pada 6/9/2022 - jumlah : 234 hits
Dia sepatutnya lapor pada polis bukan dedah aib sendiri Menteri Hal Ehwal AgamaSusulan pendedahan pelakon Puteri Balqis 15 yang mendakwa dirinya didera dan diganggu secara seksual oleh bapa kandung sendiri Menteri Pembangunan Wanita Keluarg...
Kena Hentam Baru Nak Minta Maaf

Kena Hentam Baru Nak Minta Maaf

papar berkaitan - pada 6/9/2022 - jumlah : 141 hits
KUCHING 16 NOV Sesudah teruk dihentam oleh pelbagai pihak barulah Ahli Parlimen Bintulu yang celupar dan kurang ajar Tiong King Sing semalam memohon maaf kepada Ketua Pengarah Kesihatan Tan Sri Dr Noor Hisham Abdullah susulan keterlanjuran ...
Cara Memasarkan Homestay Anda

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Help Shape Ai With Malaysian Values Says Anwar

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit

Gaji Mei 2024 Tarikh Pembayaran Gaji Penjawat Awam

Friendly Fire Between Umno Youth Head And Bersatu Counterpart Opens A Can Of Worms

Perjalanan Mendapat Haji Yang Mabrur



5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard


Comment On Tak Perlu Berpantang Lepas Bersalin By Pantang Bersalin Berapa Hari Blog Muhasabahtrading Dot Com

Comment On Pembekal Baja Bio Organik Felcra By Ps Goh

Comment On Pembekal Baja Bio Organik Felcra By Admin 2

Importance Of Drinking Water

The Helical Pearl House By A3 Projects In Ipoh Malaysia

Cops Tracking Down Duo Involved In Pasir Mas Shooting