Luahan Isteri Suami Bercinta Dengan Isteri Orang



"Kalau Aku Perempuan Murahan, Kau Perempuan Tak Reti Jaga Suami!" Saya baru tahu suami saya main kayu tiga. Kami dah kenal 11 tahun, 5 tahun berkahwin. Sepanjang mengenalinya, perkara yang paling saya tidak sangka ialah dia menduakan cinta saya. 

Ini pun saya baru tahu 3 minggu yang lalu. Paling sakit hati, dia bercinta dengan isteri orang sehingga sanggup memburukkan isterinya sendiri bagi menutup kesalahannya dengan isteri orang. 
Disebabkan sakit hati bila saya asyik marah dan gelar dia perempuan murahan, dia mesej saya dan mengaku dia memang perempuan murahan! 
Namun, suami dayus saya itu masih enggan mengaku walaupun saya tak bagi anak-anak untuk dia pegang dan jumpa. Dia masih memburukkan saya dengan alasan nak menutup kesalahan dia sendiri. Allah, dia terus lupakan masa susah senang bersama. 
Walaupun isteri orang ini kata pergi jalan merata-rata, mesej-mesej lain yang suami tulis saya akan masuk. Kemudian selepas settle kes cerai. 

Kepada suami di luar sana, janganlah bila sudah tidak suka, hanya keburukan yang dinampak dan diungkit. Ingatlah semasa anda bahagia, semasa anda bergelak bersama, susah senang bersama. Ingatlah yang melahirkan anak-anak kamu itu, si isteri yang menanggung segala kesakitan. 
Kalau sudah tidak menyayanginya lagi, lepaskanlah dengan cara terhormat seperti mana kamu melamar dia sebelum ini. 
Kepada perempuan anak dara atau isteri orang, tolonglah jangan dengar masalah rumah tangga orang. Kalau nak dengar sangat, dengar dari kedua-dua belah pihak. Jangan jatuh simpati tanpa sebab. Bila dah jatuh simpati, maka syaitan akan memulakan kerja yang selanjutnya. 

Isteri orang dan suamiku, bertaubatlah. Allah masih sayangkan kalian. Cukup-cukuplah memburukkan orang yang pernah membahagiakan anda untuk tutup habis kelakuan curang anda. Sebesar mana pun kesalahan isteri dan suami, janganlah dibalas dengan kecurangan sebab curang bukan alasan. Curang kerana nafsu, kerana Allah beri dugaan untuk melihat sejauh mana keimanan kamu. 
Pada perempuan, janganlah sesekali mencintai seseorang lelaki melebihi segala-galanya seperti saya. Sebab sangat sakit untuk menerima. Jangan percaya 100% kata-kata cinta lelaki walaupun mereka bersumpah di atas nama Allah sekali pun kerana, bila ditipu amatlah perit rasanya hati mahu menerima dan percaya akan perkara itu sedang berlaku. 
Kini, hanya anak-anak saja yang menjadikan saya kuat dan tabah. Saya tetapkan iman, rapatkan lagi diri dengan Allah, sibukkan diri buat perkara-perkara yang berfaedah. Jangan ikutkan perasaan sakit perit dendam sebab ia akan membuatkan anda stress dan syaitan akan mempengaruhi anda. 
Ingat, Allah sentiasa ada di dalam hati anda sebab untuk lepas tahap melupakan segala kesakitan di hari adalah satu tahap yang akan buat anda menjadi gila. Sebab itu ada isteri yang mengambil tindakan membunuh diri, mencangkul kepala suami, membunuh anak-anak yang tidak berdosa, potong kemaluan suami dan menggunakan khidmat bomoh untuk menundukkan suami! 
Tolong jangan buat perkara syirik, munafik dan memperbodohkan diri sendiri sehingga menambah dosa yang sedia ada. Bertenang dan lihat saja sejauh mana drama mereka boleh pergi. 
Ala, kacau sikit-sikit, marah, nasihat sambil perli kaw² supaya mereka panas bontot. Orang yang buat jahat hatinya memang tidak akan pernah tenang. Tambahkan lagi rasa gelisah mereka, yang lain, serahkan pada Allah. 
Nak menangis, menangislah sepuas-puasnya. Lumrah wanita memang begitu, kalau cakap move on, mesti akan menangis punya.

sumber

Luahan Isteri, Suami Curang Bercinta Dengan Isteri Orang

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://ohzarina.blogspot.com/2019/08/luahan-isteri-suami-bercinta-dengan.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Suami Jangan Bagi Alasan Tak Pandai Cuba Dulu Confirm Isteri Bangga

Suami Jangan Bagi Alasan Tak Pandai Cuba Dulu Confirm Isteri Bangga

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 496 hits
Kebanyakan suami selalu bagi alasan tak pandai buat kerja rumah dan urus anak sebab tak biasa buat Mungkin alasan itu betul tapi jika tak cuba buat kita tak tahu kemampuan sebenar diri Hingga akhirnya isteri juga mengalah sedangkan suami se...
Suami Isteri Rembat Duit Simpanan Rm4 700 Milik Warga Emas

Suami Isteri Rembat Duit Simpanan Rm4 700 Milik Warga Emas

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 512 hits
Warga emas berusia 74 tahun mengalami kerugian RM4 700 setelah wang simpanannya itu dirembat pasangan suami isteri yang konon ikhlas mahu membantunya Mangsa Andol anak Jugah hanya menyedari kehilangan wang simpanannya itu ketika dia mahu me...
Isteri Stres Penat Rehat Saja Tak Cukup Pelukan Suami Ubat Paling Mujarab

Isteri Stres Penat Rehat Saja Tak Cukup Pelukan Suami Ubat Paling Mujarab

papar berkaitan - pada 30/7/2019 - jumlah : 550 hits
Bila badan penat secara tak sengaja jadi stres Para ibu tidak perlu menafikan kenyataan ini Tapi peranan para suami boleh membantu secara tidak langsung mengembalikan keceriaan Orang selalu kata kalau penat rehat Manakala kalau mengantuk ti...
Selalu Bahagiakan Isteri Dan Bertanggungjawab Netizen Puji Alif Satar Suami Mithali

Selalu Bahagiakan Isteri Dan Bertanggungjawab Netizen Puji Alif Satar Suami Mithali

papar berkaitan - pada 30/7/2019 - jumlah : 541 hits
Sejak semalam nama penyanyi Alif Star trending di Twitter bukan kerana kontroversi tetapi kerana sikapnya sebagai seorang suami yang bertanggungjawab memahami dan selalu membahagiakan isteri Baru baru ini isteri Alif iaitu Shadila Halid mem...
Isteri Jangan Buat Semua Kerja Simpan Sikit Kerja Rumah Untuk Suami Selesaikan

Isteri Jangan Buat Semua Kerja Simpan Sikit Kerja Rumah Untuk Suami Selesaikan

papar berkaitan - pada 29/7/2019 - jumlah : 456 hits
Duduk sembumbung tetapi masih ramai yang anggap kerja rumah ini hanya tugas seorang isteri semata mata Dia lah yang jaga anak anak dan dia lah yang kemas rumah dan cuci pinggan mangkuk bagai Allah memang penat kalau isteri seorang saja yang...
Suami Tak Perlukan Isteri Sempurna Cuma Mahukan Yang Setia Menyokongnya Selalu

Suami Tak Perlukan Isteri Sempurna Cuma Mahukan Yang Setia Menyokongnya Selalu

papar berkaitan - pada 28/7/2019 - jumlah : 258 hits
Pelakon Idzham Ismail telah memuat naik sebuah posting di laman Instagramnya yang menghargai isterinya Tidak menginginkan isteri yang sempurna hanya mahukan isteri yang sentiasa menyokongnya Aku tak perlukan isteri yang pandai memasak sebel...
Jauh Di Sudut Hati Untuk Melihatnya Tersenyum Seperti Dulu Suami Muda Setia Jaga Isteri Terlantar

Jauh Di Sudut Hati Untuk Melihatnya Tersenyum Seperti Dulu Suami Muda Setia Jaga Isteri Terlantar

papar berkaitan - pada 26/7/2019 - jumlah : 490 hits
KASIH sayang seorang suami hingga ke syurga Itulah ungkapan paling sesuai buat suami muda ini yang sabar dan gigih menjaga isterinya yang terlantar sejak setahun yang lalu Shahidatul Nadiana 25 disahkan menghidap penyakit asma kronik selepa...
Suami Isteri Kaki Rembat

Suami Isteri Kaki Rembat

papar berkaitan - pada 27/7/2019 - jumlah : 279 hits
BELUM sempat jual hasil barang dicuri pasangan suami isteri dicekup polis dalam serbuan di inap desa dekat Kulim Kedah JOHORTIMES MY Please Subscribe to JohorTimes Youtube https www youtube com channel UCBGyB6bgPwLLTOahiWTGuFQ Facebook http...
Suami Isteri Cedera Parah Diserang Dan Ditetak

Suami Isteri Cedera Parah Diserang Dan Ditetak

papar berkaitan - pada 27/7/2019 - jumlah : 255 hits
Nibong Tebal Sepasang suami isteri mengalami kecederaan parah selepas diserang dan ditetak tiga lelaki bersenjatakan parang dalam kejadian di Taman Kuang Indah Sungai Bakap di sini malam tadi Suami berusia 48 tahun cedera ditetak di bahagia...
Can Forest City Be Country S Economic Lifeboat

Diabetes Bayi Pun Boleh Kena Jenis Penyakit Yang Tak Kenal Usia

How Did Afif Know Of Alleged Rm100m Payment For Pjd Link Asks Pj Mp

Memikirkan The Unknown

Produk Nestle Naik Harga Harga Milo Dan Nescafe Akan Meningkat Ikuti Senarai Produk Nestle Malaysia

Najib Razak Mangsa Atau Pemangsa

Dah Viral Baru Nak Terhegeh Hegeh Tak Tahu Buat Kerja Ke

Hotel Royal Signature Permata Baru Kuala Lumpur Setiap Bilik Menggemakan Intipati Kediaman



Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023

Biodata Dan Umur Adik Tantari Penyanyi Lagu Viral Rindu Hatiku Rindu Pesilat Cilik

Kisah Restoran Colonel Sanders Selain KFC Yang Tidak Boleh Dikembangkan

Info Dan Sinopsis Filem J2 J Retribution J2 J Retribusi Filem Malaysia 2021 Di Netflix Sekuel J Revolusi


Warrant Woes In El Paso An Attorney Can Help You Get Back On The Road

Media Orang Ramai Diingatkan Tidak Sebar Video Nahas Helikopter Tldm

Either You Are For The Working Class Or Against It Anwar You Can T Both Run With The Foxes And Hunt With The Hounds

Tak Perlis Lah Kalau Tak Makan Harumanis

Helikopter Terhempas 10 Dilaporkan Terkorban

Resepi Tortilla Wrap