Life Is Like Roller Coaster


Life is Like Roller Coaster / Allhamdulillah. Syukur,,, macam ni la hidup kita selagi nyawa dikandung badan. Ada kala naik dan di atas ada kala turun dan di bawah. Namun, sedar mahu pun tidak ke mana arah tujunya? Kalau naik roller coster dah tahu penghujungnya? Nak naik kerana nak merasa bagaimana cabarannya, excitement apabila berada di atas sana. Namun, ada yang tewas ada juga yang berjaya! mengikut kepada ketahanan dan enjoyment seseorang itu. 
google image

Walau apapun, dalam hidup kita ke mana arah yang harus dilalui sememangnya sudah terpancar dan tertulis di kalam-kalam indah, dek disebabkan butanya hati ini tidak nampak akan jalannya. Begitu juga dengan saya, jalan dah terbentang luas namun ada kala turun dan naik emodi itu. Ada kala di atas, ada kala di bawah... Namun, yang pasti banyaknya di bawahhhh... ahakkkksss.... 
Nak mengejar satu yang pasti itu susah. Beremosi sendirian boleh di menjadi singa jika tak kena dengan gayanya. huhukkk... apa nak buat kalau selalu duk paras bawah ni, tak de la rasa akan cabaran roller coster itu. Sedangkan jika menikmati keseronokan roller coaster ia sentiasa ada naik dan turunnya. Sedangkan saya banyaknya di bawah

Kesiannya ko mu Sheila! Bila bermonolog banyak pula alasannya itu dan ini. Bagai samar mengaburi segalannya. Mood dan jiwa semakin memberontak di kala masa pantas berlalu. Bagaimana jua harus dilalui, bagaimana jua harus diatasi. Nampak sukar membina jalan. Menempuhi duri yang menajam mencucuk disegenap tubuh. Harus jua diaatasi jika tidak rosak jadinya

Membina semangat yang hilang memang payah. Mengejar sebuah impian tanpa arah juga sukar. Mahu tak mahu demi menuju ke puncak jaya harus dibuang dikikis semua perasaan. Roller coaster harus bergerak lalu. Turun naiknya mesti diharungi dengan keseronokan agar sampai ke puncak jaya di mana tempat berhentinya ia.
Ingat agama itu untuk apa. Ingat tujuan hidup itu untuk apa? Bila berada di bawah itu biasa. Namun, apa yang luar biasa jika mampu bangun berdiri naik dan bangkit semula seperti si gagah perkasa. Itu yang dinamakan luar biasa. Jangan mudah berputus asa. Ingat keluarga, ingat mereka yang berada disisi yang sentiasa doakan harapan.
Rasulullah SAWKalaulah Rasulullah masih hidup di zaman ini, mesti dia malukan ada umat seperti ini. Hinanya diri tidak ketepian. Bagai menyorok di celah deduri melihat baginda yang sangat terpuji. Apakah mampu untuk betemu kelak? Berikan diri kekuatan agar menjadi umatnya yang ampuh. Hari meniti hari selang berganti pantas berlalu, diri tidak kemana jua. Cepat bangkit, ayuh menuju pada yang satu. Menggapai satu tujuan, merangkak, berdiri bangun gagah berlalu. Cekalkan hati, tekat kan tujuan, pusatkan harapan. Bangkit menuju kejayaan. Berilah ruang berilah peluang. Kita semua sama, sama mahu Berjaya. 
Apa yang diharap sebagai umatnya, sudah tentu mahu menerima dan bertemu dengan kekasih Yang Maha Agong. Teruskan usaha, apa yang dilakukan, perjuangkan apa yang ada. InsyaaAllah aka nada cahaya itu jika perteguhnya iman. Akan ada jalannya jika mempeteguhkan iman. Akan ada jayanya dengan kuatnya iman. 
Bangun mengadu pada si dia. Jangan mudah berpaling pada mereka. Dia hanya satu. Dia hanya menanti mu. Jangan pergi pada yang lain, kelak kecewa dengan mereka. Datang peluk pada yang pasti, InsyaaAllah pasti akan dipegang erat. Jangan mudah mengalah, jangan mudah ditewas, jangan mudah berpaling, mulakan dengan bismillah. Dengan nama Nya Yang Maha Pengasih. Pasti tidak kecewa dia sentiasa menunggu, pasti tidak akan berpaling kerana dia tidak pernah beralih arah. Sabar menanti, sabar menunggu setiap masa dan ketika, panjatkan doa, luahkan segala….

Roller Coaster ituAkan berhenti di tempatnya, akan memberi keseronokan pada setiap yang mahu merasa. Nikmatnya keseronokan. Bahagiannya rasa. Itu pasti. Dia yang maha memberi, raihlah dengan kesyukuran. 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.sheilainspire.com/2018/11/life-is-like-roller-coaster.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
20 Fabulous Eclectic Porch Designs You Might Like

20 Fabulous Eclectic Porch Designs You Might Like

papar berkaitan - pada 18/11/2018 - jumlah : 70 hits
Back in the days the living room was a vacant spot during the summer because everything happened on the porch Air conditioning wasn t available as we are now used to but people didn t even need The post appeared first on
Instagram Mulai Menghapus Like Dan Follow Palsu

Instagram Mulai Menghapus Like Dan Follow Palsu

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 60 hits
Jika selama ini anda membeli follower Instagram dan juga sekalian dengan like nya sebaiknya jangan diteruskan atau anda hanya akan membuang uang Mengapa Karena sekarang Instagram sudah mulai tegas terhadap bentuk bentuk kecurangan seperti i...
Instagram Basmi Like Dan Follow Palsu Jual Beli Followers Makin Sulit

Instagram Basmi Like Dan Follow Palsu Jual Beli Followers Makin Sulit

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 54 hits
Instagram Basmi Like dan Follow Palsu Jual Beli Followers Makin Sulit Tak bisa dipungkiri lagi Instagram adalah salah satu jejaring sosial paling populer saat ini Layaknya YouTube Instagram juga jadi lahan penghasilan bagi para penggunanya
Sabah Land Laws Need Amendments To Collect Sales Tax Like Sarawak Says Shafie

Sabah Land Laws Need Amendments To Collect Sales Tax Like Sarawak Says Shafie

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 67 hits
Chief Minister Shafie Apdal explains reason for special one day state assembly sitting next month KOTA KINABALU Sabah Chief Minister Shafie Apdal has called for a special state assembly sitting next month as there are certain laws that need...
Hadi Dialogue With Preachers Like Zakir Naik Not Distribute Bible

Hadi Dialogue With Preachers Like Zakir Naik Not Distribute Bible

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 82 hits
PAS president Abdul Hadi Awang has criticised those who reportedly distributed copies of the Bible and Christianity themed brochures in schools He suggested that dialogues be held instead with Muslims such as the controversial Indian born p...
New Release Blush Like Peach Blossom

New Release Blush Like Peach Blossom

papar berkaitan - pada 15/11/2018 - jumlah : 57 hits
NEW RELEASE Blush like peach blossommakeup pinkish make you tender youth Prefer which look Smooth texture Nature look Lustrous color Natural Effect Long Lasting all here waiting for u customer review as per pic color light pink peach pink a...
Maps Perak Lancar Roller Coster Boboiboy Galaxy Cactus

Maps Perak Lancar Roller Coster Boboiboy Galaxy Cactus

papar berkaitan - pada 22/11/2018 - jumlah : 515 hits
MAPS PERAK LANCAR ROLLER COSTER BOBOIBOY GALAXY CACTUS Assalamualaikum semua Dah hujung hujung tahun ni aku yakin masing masing dah mula pasang rancangan untuk membawa anak anak bercuti So ke mana kah lokasi pilihan korang kali ni Kalau tak...
Like A Doll Cream Blush By Cubremi

Like A Doll Cream Blush By Cubremi

papar berkaitan - pada 9/11/2018 - jumlah : 293 hits
Muka hampa nampak pucat lesi Apa kata hampa calit sikit Doll Cream Blush by Cubremi nih Ianya tidak berminyak atau melekit Yang paling penting warna dia memang sangat sesuai dengan semua jenis kulit samada cerah atau gelap Doll Cream Blush ...
43 Kg Hyuna And Her Looks Like She S Standing On Arms Chopstick Legs

43 Kg Hyuna And Her Looks Like She S Standing On Arms Chopstick Legs

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 63 hits
Fans are worried after they saw HyunA s recent Instagram post because her legs look really skinny Source
Kenyataan Berunsur Fitnah Beberapa Gambar Sultan Kelantan

Kereta Kancil Usang Viral Akhirnya Disita

Keputusan Penuh Abpbh 32 2019

3 Cara Kurangkan Minyak Dalam Makanan Bergoreng Yang Mudah

Sambal Tahun Menu Warisan Orang Jawa

Takkan 8 Orang Saja Pemilik Mykad Palsu

Pertimbang Bonus Sebulan Gaji Semak Semula Ssm Cuepacs

10 Masakan Tradisi Pahang Yang Sedap Pepalih Wehhh



Ini Sebab Orang Dulu Dulu Tidak Senyum Ketika Ambil Gambar

Bolehkah Kerajaan Merampas Tanah Milik Kita

Senarai Lagu Tugasan Konsert Big Stage 2019 Minggu Ketujuh Separuh Akhir

Carta Kedudukan Dan Markah Peserta Konsert Big Stage 2019 Minggu Keenam

Senarai Pemenang Anugerah Bintang Popular Berita Harian 32 ABPBH32


Lokasi Pasaraya Ikhwan Mart Di Malaysia

Bertanggas Berurut Dan Bertungku Di Sutra Maya Wellness

Checkup 15 Weeks Apa Yang Dilakukan Oleh Klinik Kesihatan

Tanda Perceraian Yang Wajib Anda Ketahui

Pendapatan Pasif Dan Aktif

Lepak Ngan Akeem Redemption 2