Lelaki Jangan Pernah Sakiti Hati Seorang Wanita Hatinya Setipis Kulit Bawang


Lelaki, Jangan Pernah Sakiti Hati Seorang Wanita. Hatinya Setipis Kulit Bawang! Wanita, hatinya setipis kulit bawang. Diciptakan dengan penuh kelembutan, kasih sayang dan mudah mengalirkan air mata jika ada perkara yang memilukan terjadi padanya. Mereka juga mudah sekali mengambil keputusan singkat kerana terdorong dengan sifat emosinya yang ditonjolkan. Umumnya wanita lebih suka menangis kala diri dalam keadaan tertekan.

Kenapa wanita menangis? Wanita cenderung menggunakan perasaannya ketika menyelesaikan masalah yang dihadapinya, Berbeza keadaan dengan lelaki yang banyak menggunakan logik pada setiap masalah yang dihadapinya. Walau sekuat mana hati wanita, kebanyakan wanita tetap akan menitiskan air mata kerana tidak tertanggung oleh perasaan. Lelaki perlu tahu dan prihatin dalam menjaga hati wanita .

Faktor Hormon Ketika Pra menstruasi atau PMS, wanita sering bersikap yang tidak biasanya, seperti sering marah-marah, sukar mengatur emosi dan sangat sensitif dengan hal-hal yang boleh menyinggung perasaan. Maka wanita yang sedang mengalami pra menstruasi kadang kala tidak mampu mengawal tingkat emosinya dan seketika meledak dan membuat lelaki bingung menghadapi sikap tersebut.

 
Menarik simpati Rasa bersalah atau malu sering kali diungkapkan oleh wanita dengan menangis, hal ini dilakukan semata-mata untuk menarik rasa simpati dan usaha untuk menutupi kesalahan dari lelaki agar tidak marah atau kecewa dengan dirinya. Memang hal ini boleh dikatakan tidak mencerminkan sikap kedewasaan di depan lelaki, namun sebahagian wanita menganggap cara ini cukup efektif untuk mendapatkan maaf atau sekadar menunjukkan rasa ingin dimanja.

Perasaan Emosi Banyak faktor yang menyebabkan wanita merasa emosi seperti kecewa, sakit hati atau masalah lainnya yang melibatkan perasaan. Ketika perasaan emosi wanita sedang memuncak dan tidak menemukan tempat untuk mencurahkan isi hatinya, biasanya menangis menjadi solusi yang dipilih untuk melepaskan rasa sesak pada perasaannya.

Kehilangan Ketika wanita merasa kehilangan sesuatu dalam dirinya mahupun dalam hidupnya mereka akan menangis. Hal ini tidak lepas daripada sifat wanita yang selalu menjaga apa pun yang dimilikinya. Wanita yang tegar akan menerima dengan ikhlas namun di sebalik keikhlasan itu kemudian dia menangis kadang-kadang tidak ada orang lain yang melihatnya. Sebahagian lagi ketika merasa kehilangan sesuatu, mereka akan meluahkan perasaannya dengan tangisan.

Dibohongi Pada ketika wanita merasa dirinya telah dibohongi perasaan kecewa dan sedihlah yang timbul. Pada ketika situasi seperti ini wanita cenderung diam dan menyesali keadaan kenapa sampai dibohongi. Akhirnya kadangkala tanpa disedari dalam lamunannya wanita mengeluarkan air matanya.

Dilupakan Wanita selalu ingin diperhatikan oleh pasangannya seperti mengingati tarikh ulang tahun contohnya. Ketika pasangannya lupa hari ulang tahunnya maka reaksi yang timbul ialah rasa kecewa dan sedih yang berhujung dengan air mata yang keluar. Wanita selalu ingin dikenang dan tidak mahu dilupakan, maka ketika dia dilupakan wanita jadi sedih dan menangis.

Terharu Perasaan ini muncul ketika wanita melihat mahupun mendengar hal-hal yang menyentuh perasaan. Kadang perasaan sedih namun hal-hal yang membahagiakan pun mampu membuat wanita terharu. Ketika wanita merasakan sesuatu yang menyentuh perasaannya dan merasa terharu biasanya mereka menangis. Hanya ketika wanita terharu mereka menangis menitiskan air mata tanpa mengeluarkan suara.

Marah Ketika marah, wanita berteriak atau berkata kasar sampai menangis. Keadaan itu kadang kala membuat orang di sekitarnya dan terutama pasangannya ikut terkena akibat dari amarahnya. Jika sudah dalam situasi demikian, biasanya wanita ingin sekali diperhatikan, didampingi dan didengarkan keluhannya oleh orang yang disayangi. Dengan cara itulah yang boleh menurunkan rasa marahnya kerana wanita merasa memiliki kekuatan dari orang-orang yang boleh mengerti situasinya.

Terkenang Sesuatu Teringat kenangan masa silam sama ada yang menyenangkan atau menyedihkan tentunya pernah dialami setiap orang. Reaksinya juga berbeza-beza jika mengingat kenangan tersebut. Khususnya bagi wanita, jika teringat kenangan manis, biasanya dia akan tersenyum sambil mencuba kembali ke masa itu, tetapi jika teringat hal yang menyedihkan sikapnya pun boleh berubah secara tidak terduga, entah itu marah atau sedih, bergantung daripada situasi pada ketika itu. Wanita boleh menitiskan air matanya atas beberapa alasan ini. Maka lelaki jagalah hati wanita agar tidak mudah tersentuh.
Sumber: Pesona Pengantin
The post Lelaki, Jangan Pernah Sakiti Hati Seorang Wanita. Hatinya Setipis Kulit Bawang! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/lelaki-jangan-pernah-sakiti-hati-seorang-wanita-hatinya-setipis-kulit-bawang/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Wanita Baiki Dulu Apa Yang Kurang Jangan Rupa Je Cantik Tapi

Wanita Baiki Dulu Apa Yang Kurang Jangan Rupa Je Cantik Tapi

papar berkaitan - pada 23/11/2018 - jumlah : 1199 hits
Wanita Baiki Dulu Apa Yang Kurang Jangan Rupa Je Cantik TAPI Jangan Rupa Je Cantik Tapi Masuk hal kahwin bukan perkara kecil kecil sebab yang akan bina hidup bersama ialah kau dan dia Belum masuk bab keluarga kawan kawan dan saudara mara Ja...
Wanita 25 Tahun Ke Atas Anda Patut Tahu 6 Rahsia Jaga Kulit Wajah Kekal Cantik Dan Jelita Ramai Yang Terlepas Pandang

Wanita 25 Tahun Ke Atas Anda Patut Tahu 6 Rahsia Jaga Kulit Wajah Kekal Cantik Dan Jelita Ramai Yang Terlepas Pandang

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 642 hits
Wanita 25 Tahun Ke Atas Anda Patut Tahu 6 Rahsia Jaga Kulit Wajah Kekal Dan Jelita Ramai Yang Terlepas Pandang Wanita masuk saja angka 25 anda patut belek kulit wajah lebih daripada biasa sebab tanda tanda penuaan pasti akan kelihatan Perha...
Seorang Ustaz Yang Tidak Pernah Meminati Ufc Tiba Tiba Jadi Minat Kerana Yang Menang Itu Islam

Seorang Ustaz Yang Tidak Pernah Meminati Ufc Tiba Tiba Jadi Minat Kerana Yang Menang Itu Islam

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 478 hits
UFC KHABIB DIRASUK McGREGOR LUNYAI Bila Seorang Ustaz Yang Tidak Pernah Meminati UFC Tiba Tiba Jadi Minat Ini Apa Yang Ustaz Ahmad Dusuki Ulas Tentang Khabib Yang Seperti DirasukSeorang Ustaz Yang Tidak Pernah Meminati UFC Tiba Tiba Jadi Mi...
Naluri Seorang Wanita Ni Kuat Terdetik Sahaja Tentang Pasangan Dada Akan Berdegup Kencang

Naluri Seorang Wanita Ni Kuat Terdetik Sahaja Tentang Pasangan Dada Akan Berdegup Kencang

papar berkaitan - pada 20/11/2018 - jumlah : 635 hits
Naluri Seorang Wanita Ni Kuat Terdetik Sahaja Tentang Pasangan Dada Akan Berdegup Kencang Banyak pengajaran yang kita boleh pelajari dari kisah penuh kontroversi pasangan suami isteri yang berlaku baru baru ini Perkongsian pendapat daripada...
Jangan Suka Hati Fitnah Hutang Kami Bila Nak Bayar

Jangan Suka Hati Fitnah Hutang Kami Bila Nak Bayar

papar berkaitan - pada 19/11/2018 - jumlah : 629 hits
Dalam kesibukan Aliff Syukri meluahkan perasaan tentang layanan yang diterima ketika berlangsungnya pentas akhir Gegar Vaganza 5 malam tadi rakan beliau turut The post appeared first on
Bukan Sekadar Cantik Rekaan Baju Kahwin Pilihan 23 Selebriti Wanita Malaysia Ini Juga Sangat Mewah Dan Menawan Hati

Bukan Sekadar Cantik Rekaan Baju Kahwin Pilihan 23 Selebriti Wanita Malaysia Ini Juga Sangat Mewah Dan Menawan Hati

papar berkaitan - pada 11/11/2018 - jumlah : 1583 hits
Bila bercerita tentang perkahwinan selebriti pasti ramai yang suka lihat baju perkahwinan mereka dulu kan Pasti akan ada macam macam macam kita ni pereka baju la Masakan tidak rasanya baju perkahwinan memainkan peranan penting buat mereka y...
Jangan Pernah Berputus Asa Allah Swt Dah Tetapkan Jodoh Kita Semua

Jangan Pernah Berputus Asa Allah Swt Dah Tetapkan Jodoh Kita Semua

papar berkaitan - pada 21/11/2018 - jumlah : 468 hits
Jangan Pernah Berputus Asa Allah SWT Dah Tetapkan Jodoh Kita Menyusuri rentetan jodoh sesat jelas membuktikan kalau sudah jodoh tak ke mana kerana Allah SWT adalah sebaik baik perancang Segalanya tidak mustahil jika hubungan berpegang teguh...
Kisah Seorang Wanita Belajar Ilmu Dukun Sehingga Dicabut Imannya

Kisah Seorang Wanita Belajar Ilmu Dukun Sehingga Dicabut Imannya

papar berkaitan - pada 16/11/2018 - jumlah : 290 hits
Larangan mempercayai pawang dukun atau bomoh dan mempelajari ilmu daripada mereka disebabkan terselitnya unsur unsur penipuan dan kebatilan Gambar hiasan Kebanyakan perkhabaran berita syarat dan bentuk amalan yang ditetapkan oleh mereka mer...
Pm Anwar Meets With Indonesia S Finance Minister For Discussions In Riyadh

Nga Kor Ming S Influence In Dap On The Rise

Gear Up For Standard 1 Registration

Irma Hasmie Enggan Komen Status Perkahwinan Apa Yang Penting Allah Jaga Hati Fikiran Kami

Senarai Cawangan Atm Bank Islam Di Seluruh Negeri Kelantan

Panduan Dan Cara Atasi Sembelit Bagi Dewasa Kanak Kanak Dan Selepas Bersalin

Salah Besar Kalau Kembali Kepada Quran Dan Sunnah Saja Tambah Ulil Amri

Suami Tukang Masak Dadah Isteri Tolong Edar



5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Racun Rihanna Slot Samarinda TV3


There Is An Awakening

2 Aidilfitri 2024

Optimizing Your Twitter Feed Strategies For Positive Content Filtering

Life Begin At 40

Perubahan Bila Masuk 40an

Adapting To Consumer Behavior