Lebih 7 Tahun Hidup Susah Bersama Suami Apabila Suami Senang Akhirnya Dia Mahu Kahwin Lain




Bercinta dan kemudian berkahwin perkara biasa yang dilalui setiap insan. Tetapi untuk mengekalkan kesetiaan sehingga ke akhir hayat bukanlah satu perkara yang mudah. Isu curang sering terjadi dalam kalangan pasangan baik suami atau isteri.

Tetapi ada yang sanggup memaafkan perbuatan pasangan dan menerima segala yang berlaku demi kerana ingin mempertahankan mahligai perkahwinan yang telah dibina. Siapa yang tidak sayangkan pasangan setelah semua kesusahan dilalui bersama walaupun jelas si pasangan sudah berubah hati.

Seperti luahan wanita ini apabila suaminya mengahwini wanita lain. Menurutnya, dia melalui segala susah senang bersama suami selama 7 tahun tapi ini balasannya yang diterimanya. Sebak kami yang membaca!

Sayang…… Baca luahan aku sebagai seorang isteri… Aku sudah melalui pahit manisnyaa…

Aku menulis bukan untuk membenci kau atau dia… Tapi sebagai satu cerita yang kau boleh guna bila satu hari nanti kau bergelar isteri dia…..

Untuk seorang isteri dan ibu tiga orang anak seperti aku.. mungkin aku tak mampu menandingi kecantikan dan keseksian kau.. Sebab dalam aku menjadi isteri dan ibu.. Aku mencari redha Allah untuk syurga yang aku impikan… Tapi sekarang syurga aku dah hancur untuk hidupkan dogeng korang.



Aku bukan tulis untuk menakutkan sesiapa….. Ambil laa sebagai pengajaran dan belajar untuk jadi manusia yang lebih BERHATI PERUT..

Sayang….. Lelaki yang kau ambil pada aku semalam adalah lelaki yang masih SAH suami aku…. Aku cuba faham dan redha HATI INI MILIK ALLAH… Dia berhak untuk bolak-balikkan hati kita pada siapa kita suka dan sayang… Maka aku ikhlas dan redha terima semua nie dan aku ikhlas jika kau dia pilih untuk memperisterikan…

Andai aku menjadi yang kedua demi anak-anak pown iaa… aku akan bertahan… kerana aku mencari redha suami & Allah dan sejak dewasa aku di ajar yang syurga itu ada pada suami…. jadi aku ikhlas dan redha….

Sayang…… sebagai wanita… kau kena tahu… lelaki yang kau pimpin dan peluk semalam adalah orang yang aku jaga selama 7 tahun…. dan dari hasil bahagianya dia dengan aku Allah kurniakan kami 3 orang cahaya mata yang sangat comel dan cerdik… cukup sifatnyaaa….

Dia adalah lelaki yg aku kenal dripda diaa TIDAK PUNYA APA² … dripda kami dduk flat shaja.. Dripda kami ada sbiji moto shaja dlu… Dan bertapa susahnyaa kami dlu… Smpai kami mkn bubur jaaa dlu.. Kawan² diaa mnyaksikn kesusahan kmi dlu… Kawan² diaaa dtg rumah…

aku ada rm10 jaa masa tu, aku boleh beli lauk masak dan hidang lg… Bg kami..biar laa miskin tp kami hormat pda tetamu dan kami bahagiaa wlupown kami cuma mkn bubur..dan tdo atas lantai ber alas toto jaa dulu sayang….. Lelaki yg kau syg skrg nie adalah lelaki yg aku dan pupuk dan ajar HIDOP SBGAI SEORG LELAKI YG BRSDERHANA DAN MENYAYANGI aku wlu sesusah apa pown aku ketika tu….



Untuk kau menggantikan tempat aku bukan perkara mudah dear….. Aku melalui pelbagai kesusahan sehingga ke puncak ke susahan aku dah lalui dear…. Tapi aku masih bertahan sebagai seorang isteri… Aku masih pelihara maruah aku ketika aku diuji dengan hebat ketika tu… Ketika anak aku tak ada susu nak mnum sampai pernah terpkir kalau laa aku dapat lelaki kaya… Aku tak kan sesusah nie…tapi aku balik pada takdir…terima knyataan yang aku tengah diuji… Aku lalui sehingga puncakkk… !!

Selama aku menjadi wife dan ibu…… Aku dah menyerahkn 100% tenaga untuk mereka dear… Aku dah cuba menjadi sehabis baik dah.. Aku pernah susah smpai anak-anak aku pernah ikut aku keluar siang dan malam jual nasi lemak dan laksa…. Aku sertakan gambar-gambar sebagai bukti penderitaan aku ketika aku bersama suami aku yang kau sayang sekarang….

Dear….. untuk menjadi half part of my life seorang lelaki… Bukan hanya hebat di ranjang… Bukan sekadar seronok terkinja sana sini… Ones u dah jadi wife dia… you all ada anak.. you all akan diuji… Tak kan ada bahagia yang kekal sayang… percaya laaa…. Jangan terlalu hanyut dengan keseronokan nie sampai you tak nampak perit i yang menjadi mangsa nie…

Lelaki yang you sayang ada anak-ank… Kecil-kecil lagi… Tak taw apa lagi sayang… Kalau tak kesiankan aku sekali pon… Kesian laa anak-anak kami…. Aku cuma nak tanyaaa… Jika kau gantikan tempat aku…adakah kau mampu bahagiakan mereka? Adakah kau mampu didik mereka dengan baik.. mampukah kau jaga makan pakai mereka? Bawa mereka pergi taman, belajar semua?



Tahap aku menjaga mereka satu ketika dulu sampai aku hampir hilang tulang kaki untuk berdiri… penatnyaa seharian menguruskan mereka… Kemas rumah.. baju…memasakk… Bg diorg tidoq.. Dlm masaa aku cari duit utk survive aku smpai buat kerja dkt taman taw utk pastikan mreka bahagiaa…. P mna pown aku xpernah tggal mreka dlu…. Tgk laa gambar2 mreka dan kau fkir laa sjenak…adakah kau mmpu utk mnjadi aku….

Dan skrg kau mgg beruntung sbb kau kenal suami aku, diaa dah berjaya… Diaa dah ada duit… Kau xperlu lalui ksusahan tu dgn diaa…. Kau hnya MNIKMATI shaja… Sedangkan aku… Slma 7 tahun dgn dia… LILLAHI TAALA.. Sesen nafkah aku xpernah tuntut wlupown gaji diaaa 6 ribu sbulan…. Shelai baju diaa xpernah belikan utk aku…shelai tudung diaa xpernah hadiahkn utk aku…..

Aku cuma terkilan kenapaa time diaa senang.. Aku dbuang ketepi.. Sedangkan ktika susah dlu… Aku laa wanita yg bertungkus lumus buat 20 balang popia masa aku sarat mngandung 9 bulan masa tu utk beli skampit beras masa tu…mak aku hdop lg p laa tnyaaa… Masa 20 balang popia aku buat tu xsmpat hbs sbb pkul 4 aku tumpah darah nk bersalin..mak aku yg hbskn buat… Dan skali lg aku d’uji…lepas bersalin aku xdak duit nk byaq duit hosptal wlupown cuma rm45 msa tu dear….

Xmmpu dah aku nk karang… Aku harap smua nie ckop mnjelaskn keadaan aku skrg… Kalau plan kau utk tgk aku jatuh… Yaaa aku sudah jatuh dan mnunduk bumi skrg…… Aku prg mncari kekuatan utk BANGKIT smulaa…. Dan aku hrp ada tangan yg hulur utk bantu aku bangkit smula….aku btol² xmmpu berdiri pown skrg….

Aku xmrhkn sesiapa… Aku mncari dmnaa silap aku sbgai isteri slma nie….aku sedar bnyak jugak silap dan kekurangan aku…. Smoga Allah mudahkan dan berikan aku jawapan yg tepat utk kbaikan smuaa pihak….

Aku letakkan gambar KENANGAN yg xpernah padam dlm hdop aku…. Biar gmbar berbicaraa. Mnceritakn smula naik bngunnya aku mnjadi isteri slma nie… Baca dan fkir laa sjenak…. Apa yg korang bt dkt aku nie okey sayang…

Aku doakn kitaa smuaa BAHAGIA…. kitaa smuaa BERHAK bhagiaa… Aku trima jika kau mnjadi sbhagian dlm hdop kami..mnjadi madu aku…datang laaa…. Dtg dan jumpa laa aku dgn baik, bncang dan aku izinkan…. Aku ikhlas.. Jgn terus hanyut dgn maksiat dan zina.. Jika ada jalan utk kita halalkan…..



Sumber: siakapkeli.my© copyright 2018 – All rights reserved
BLOGMAZEER.COM

Sumber Lebih 7 tahun hidup susah bersama suami.Apabila suami senang akhirnya dia mahu kahwin lain.
Buju Kurung Exclusive Untuk Wanita Berkerjaya

Terbongkar Cara Blogger Dapatkan Organic Traffic Unlimited.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://thetrendingnow.blogspot.com/2019/01/lebih-7-tahun-hidup-susah-bersama.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Isteri Lari Kahwin Dengan Lelaki Lain Selepas 3 Tahun Si Isteri Terduduk Melihat Prubahan Bekas Suami

Isteri Lari Kahwin Dengan Lelaki Lain Selepas 3 Tahun Si Isteri Terduduk Melihat Prubahan Bekas Suami

papar berkaitan - pada 12/1/2019 - jumlah : 407 hits
Isteri Lari Kahwin Dengan Lelaki Lain Selepas 3 Tahun Si Isteri Terduduk Melihat Prubahan Bekas Suami Ini adalah kisah seorang gadis cantik dan bertuah yang merasakan kehidupannya akan kekal cantik serta bertuah buat selama lamanya Saya dan...
Kalau Suami Nak Kahwin Lain

Kalau Suami Nak Kahwin Lain

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 271 hits
Kalau suami nak kahwin lain bagi jer jangan habaq awal awal kat suami yang kita terima je Habaq kat suami kita nikah dulu pun sebab kerana Allah Lapas suami kahwin lain tengok kan jer layan macam biasa Sayang macam biasa buat macam tidak ad...
3 Sebab Anda Perlu Pasang Azam Pergi Melancong Tahun 2019 Ini Supaya Hidup Lebih Berjaya

3 Sebab Anda Perlu Pasang Azam Pergi Melancong Tahun 2019 Ini Supaya Hidup Lebih Berjaya

papar berkaitan - pada 8/1/2019 - jumlah : 300 hits
Setiap kali menjelang Tahun Baru mesti ada satu soalan yang paling selalu bermain dalam kepala Apa azam tahun baru aku kali ini Apa pun azam anda sama ada untuk belajar skill baru nak amalkan gaya hidup sihat nak makan diet seimbang atau ap...
Dulu Saya Pun Hidup Susah Tapi Alvin 10 Kali Lebih Daif Pengetua Menangis Lihat Pondok Usang Pelajar

Dulu Saya Pun Hidup Susah Tapi Alvin 10 Kali Lebih Daif Pengetua Menangis Lihat Pondok Usang Pelajar

papar berkaitan - pada 19/1/2019 - jumlah : 409 hits
Dulu saya pun hidup susah tapi Alvin 10 kali lebih daif Pengetua menangis lihat pondok usang pelajar Hanya air mata yang mengalir di saat melihat sebuah pondok usang di Kampung Kalabakan di kawasan pedalaman Tawau Sabah Begitulah yang diras...
Ph Menang Rakyat Senang Tambang Bas Naik 10 Untuk Tahun Baru Cina Hancing Viral

Ph Menang Rakyat Senang Tambang Bas Naik 10 Untuk Tahun Baru Cina Hancing Viral

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 497 hits
Persatuan Pengusaha Bas Seluruh Malaysia mendakwa kerajaan membenarkan kenaikan tambang bas sebanyak 10 menjelang dan semasa Tahun Baru Cina Presiden Datuk Mohamad Ashfar Ali berkata Agensi Pengangkutan Awam Darat memaklumkan perkara itu pa...
Tahun 2018 Yang Terbaik Dalam Hidup Fd

Tahun 2018 Yang Terbaik Dalam Hidup Fd

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 275 hits
Assalamualaikum Apa yang terbaik sangat dalam hidup FD pada tahun 2018 yang lepas tu Hehe banyak tau Tahun lepas macam macam yang FD dapat Antaranya FD jadi isteri orang dapat bercuti kat Pulau Perhentian part bercuti ni best sebab memang F...
Apabila Muncul Tanda Besar Kiamat Pertama Maka Akan Muncul Tanda Tanda Besar Lain

Apabila Muncul Tanda Besar Kiamat Pertama Maka Akan Muncul Tanda Tanda Besar Lain

papar berkaitan - pada 10/1/2019 - jumlah : 587 hits
Apabila muncul tanda besar kiamat pertama maka akan muncul tanda tanda besar lain Apabila kita merujuk bahan bacaan yang menyenaraikan tanda tanda kecil kiamat boleh dikatakan hampir semuanya sudah berlaku Antara tanda yang mahsyur dan terb...
Pergoki Suami Dengan Wanita Lain Di Dalam Mobil Istri Nekat Lempar Batu Besar

Pergoki Suami Dengan Wanita Lain Di Dalam Mobil Istri Nekat Lempar Batu Besar

papar berkaitan - pada 5/1/2019 - jumlah : 268 hits
Beredar video viral di media sosial Instagram menunjukkan seorang perempuan melempar batu ke bagian kaca depan sebuah mobil Video tersebut diunggah oleh akun Instagram medsos dagelan Senin Dalam video itu terlihat perempuan dengan baju kuni...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

My Duty Role As Src Director Only Existed In Name Shahrol Tells Court

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Taman Tema Genting Highland

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Neoclassical Apartments Interior Decor Inspirations

Tuah Adzmi Zack Zakwan Adikkk Muna Shahirah Wani Syaz Nurul Iman Ya Raya Chord



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Tadabbur Surah Surah Lazim Qarin Persiapan Mencari Lailatulqadar

Singo Pear Manfaat Pada Kesihatan Dan Petua Redakan Batuk

10 Malam Akhir Ramadan 2024 Kelebihan Tarikh Amalan Sunat

Cara Daftar Lalamove Online Driver Motor Dan Kereta

Hablun Minallah By Dr Hm Rakib S H M Ag Nurul Ikhlas Pekanbaru

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan