Lagi Pas Tarbiah Sukan Fu Ceen Peluk Islam


 
Fu Ceen Put Thai atau nama Islamnya, Fathurrahman.
1. Raih pingat emas SUKMA 2024, Fu Ceen peluk agama Islam
KUALA LUMPUR: Atlet taekwando Terengganu, Fu Ceen Put Thai yang meraih pingat emas dalam penampilan sulungnya di Sukan Malaysia (SUKMA) 2024 di Bumi Kenyalang, Sarawak menerusi acara kyorugi kategori lelaki bawah 63 kilogram, mengumumkan dia telah memeluk agama Islam.

Dalam saingan acara berkenaan, Fu Ceen berjaya menewaskan peserta Perlis, Muhammad Rafieqqie Danish Md Roshidi dengan 13-2.
Menerusi video berdurasi pendek dikongsikan oleh pengguna TikTok, @timothyzxhra yang sudah mencecah kepada 1.5 juta jumlah tontonan dan 162.1 ribu tanda suka memaparkan situasi ketika Fu Ceen mengibarkan bendera Terengganu selepas meraih pingat emas tersebut.
Apa yang menarik, atlet berusia 22 tahun itu telah melakukan sujud syukur di hadapan khalayak ramai termasuk orang tuanya.
Menurut Fu Ceen yang memilih nama Islamnya, Fathurrahman dan kini berada dalam program atlet pelapis kebangsaan yang baru disertainya pada tahun ini, dia telah memberitahu ahli keluarganya mengenai dirinya yang telah memeluk Islam selepas berjaya meraih pingat emas tersebut.
“Saya sebenarnya telah memeluk Islam pada Disember tahun lepas.
“Kini saya sedang meluangkan masa bersama-sama dengan ibu saya kerana saya memang selalu meluangkan masa dengan mereka,” katanya. – HARAKAHDAILY 23/8/2024
2. Umat Islam di Great Britain Meningkat 44 Peratus dalam 10 Tahun. 
Ilustrasi. Pemeluk Islam di Inggris alami peningkatan dalam satu dekade terakhir. (Foto: AP Photo/Alberto Pezzali, FILE)
ISLAM di England meningkat sebanyak 44 peratus dalam tempoh 10 tahun. Data ini diperoleh daripada banci penduduk yang dijalankan oleh Pejabat Perangkaan Kebangsaan (ONS) di England dari 2011 hingga 2021.
Banci ONS dijalankan setiap sepuluh tahun sekali dan berdasarkan siri soalan untuk semua warga UK. Untuk soalan agama, ini adalah sukarela sahaja untuk mereka yang sudi menjawab. Seperti yang dilaporkan oleh Arab News, daripada 4.9 peratus atau 2.7 juta penganut Islam di negeri England dan Wales, pada 2011 ini meningkat kepada 3.9 juta umat Islam atau 6.5 peratus daripada jumlah penduduk pada 2021.
Sebaliknya, kota London direkodkan sebagai kawasan dengan tumpuan terbesar umat Islam. Data dari ONS menyatakan bahawa 15 peratus warga London telah memeluk Islam setakat 2021. Angka ini meningkat sebanyak 12.6 peratus daripada sebelumnya. “Ini bermakna terdapat lebih 1.3 juta (daripada jumlah keseluruhan 8.6 juta) orang Islam tinggal di London sahaja,” tulis Arab News.
Sementara itu, The Guardian melaporkan bahawa kawasan di England yang mempunyai peratusan terbesar penduduk Islam pada 2011 ialah Tower Hamlets. Kemudian diikuti kawasan lain iaitu Blackburn dan Darwen dengan 35 peratus dan Newham dengan 34.8 peratus penduduk yang mendakwa Islam sebagai pegangan mereka.
Walau bagaimanapun, Tower Hamlets juga telah mengalami peningkatan yang ketara dalam jumlah sebanyak 1.9 peratus dalam tempoh sepuluh tahun yang lalu. Pada 2021, umat Islam akan membentuk 39.9 peratus daripada jumlah penduduk tempatan.
Tinggal di Kawasan Kurang Beruntung
Penduduk Islam di England semakin meningkat. Walau bagaimanapun, sebahagian daripada penduduk Islam masih tinggal di kawasan kurang membangun di wilayah masing-masing.
Banci ONS menyatakan bahawa 39 peratus umat Islam di England dan Wales masih tinggal di kawasan yang kurang bernasib baik. Statistik malah menunjukkan bahawa terdapat korelasi antara keterukan kawasan yang kurang bernasib baik dengan peratusan orang Islam yang tinggal di dalamnya.
Secara keseluruhannya, data menunjukkan bahawa 61 peratus umat Islam di England dan Wales tinggal di 40 peratus kawasan paling terlantar di negara mereka. Hanya 4 peratus orang Islam tinggal di kawasan kurang maju di negeri ini.
"Kami adalah generasi kedua atau ketiga (Islam). Terdapat lebih ramai daripada kami di sini. Bagaimanapun, kami masih dalam kitaran kemiskinan dan kekurangan ini," kata Setiausaha Agung Majlis Muslim Great Britain (MCB), Zara Mohammed kepada The Guardian.
Pertambahan penduduk Islam, menurut Mohammed, didorong oleh bilangan anak muda yang dilahirkan di rantau ini. Walau bagaimanapun, kitaran ekonomi berputar di sekitar rantau ini dan menyebabkan kemiskinan berterusan antara generasi.
"Saya fikir ia bergantung kepada keadaan sosio-ekonomi di mana orang hidup dan peluang ekonomi yang ada." dia menekankan. (IH)

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Al-hamdulillah, lagi PAS tarbiah atlet sukan. Kerana dapat raih pingat emas SUKMA 2024, atlet taekwando Terengganu Fu Ceen peluk agama Islam.
Perkembangan terkini dunia, sudah berduyun-duyun manusia memilih Islam, apalagi selepas maraknya keganasan Israel/AS menjajah dan membunuh rakyat Palestin. 
Bahkan PAS sendiri sempena bulan kemerdekaan turut berkempen kibar jalur gemiang dan bendera PAS. 

Pada malam 24 Ogos (esok) bakal menjadi saksi pasukan manakah yang akan menoktahkan kejuaraan Piala FA Malaysia bagi tahun 2024.  
Lebih menarik lagi apabila pertembungan itu bukan sahaja untuk mencari pasukan yang layak menjulang Piala FA Malaysia, namun turut menjadi tumpuan buat dua pemain yang akan merebut gelaran penjaring terbanyak dalam kempen Piala FA Malaysia 2024.
Orang ramai dijemput hadir ke Dewan Besar Hulu Bernam untuk menyaksikan ‘tayangan big screen final FA Cup’  secara percuma yang akan diadakan malam esok, bermula jam 8.30 hingga 11 malam.  
Terdapat dua skrin besar akan dipaparkan iaitu skrin LED akan dipaparkan di dalam dewan, manakala skrin projektor dipancarkan di luar dewan. Juga turut dijemput semua penyokong yang hadir untuk memakai pakaian berwarna merah kuning bagi memberi sokongan sepenuhnya kepada pasukan Selangor FC. 

Jom semua! Saksikan pemain Selangor, Faisal Halim yang akan bersama-sama beraksi dalam perlawanan akhir bola sepak. Pastikan pada Sabtu ini, Selangor sekali lagi dapat menjulang piala FA kali yang ke-7. 
Makanan dan minuman turut disediakan kepada para penonton. Selain itu, turut disediakan aktiviti cabutan bertuah dan kuiz kepada mereka yang hadir.  
Hadiah berupa hamper, barangan sukan seperti jersi Selangor dan bola serta hadiah utama iaitu basikal lipat (folding bike) akan diberikan kepada penonton yang berjaya!
Gunakan nikmat yang dianugerahkan Allah SWT untuk perjuangan Islam melalui melalui Parti Islam Se Malaysia.
Insya Allah!

Iklan: Lihat juga 'Orang Cina, kembalilah kepada Islam..' 
Di negara ini, tidak mustahil pemimpin-pemimpin DAP Malaysia boleh menjadi pemimpin rakyat Malaysia, kalau pemimpin Melayu kini masih kekal tebal dengan najis assobiah perkauman sempitnya itu.
















....



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/08/lagi-pas-tarbiah-sukan-fu-ceen-peluk.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Sujud Syukur Depan Ibu Bapa Selepas Menang Pingat Emas Sukma Fu Ceen Dedah Sudah Peluk Agama Islam

Sujud Syukur Depan Ibu Bapa Selepas Menang Pingat Emas Sukma Fu Ceen Dedah Sudah Peluk Agama Islam

papar berkaitan - pada 22/8/2024 - jumlah : 84 hits
Ketika ini sedang tular satu video membabitkan seorang atlet SUKMA yang juga dikatakan sebagai berita terbaik dari SUKMA Video memaparkan seorang atlet taekwondo iaitu Fu Ceen dilihat sujud syukur di hadapan orang tuanya dan mendedahkan bah...
Didik Solat Tahajud Ke Arah Pemicu Sukan Pas

Didik Solat Tahajud Ke Arah Pemicu Sukan Pas

papar berkaitan - pada 18/8/2024 - jumlah : 91 hits
1 Tahajud beri kekuatan atlet wushu T ganu rangkul emasPETRAJAYA Tanpa berselindung pemenang pingat emas pertama Terengganu bagi acara wushu sanda mendedahkan solat tahajud adalah sumber kekuatan dirinya meraih kejayaan Ekbal Dave Sandhu As...
Lagi Pas Bantu Rakyat Dap Bia Dap Masuk Islam

Lagi Pas Bantu Rakyat Dap Bia Dap Masuk Islam

papar berkaitan - pada 30/8/2024 - jumlah : 150 hits
1 Lagi PAS bantu rakyat Peneroka Perasu paling awal terima geran di Gua Musang al hamdulillah GUA MUSANG Peneroka di Felda Perasu di DUN Nenggiri agak bernasib baik kerana mereka paling awal menerima geran hak milik tanah daripada kerajaan ...
Lelaki Yang Hampir Terjatuh Ke Dalam Tanah Mendap Di Jalan Masjid India Peluk Islam

Lelaki Yang Hampir Terjatuh Ke Dalam Tanah Mendap Di Jalan Masjid India Peluk Islam

papar berkaitan - pada 30/8/2024 - jumlah : 130 hits
Angkatan Belia Islam Malaysia hari ini mengesahkan pengislaman seorang saudara baru selepas tragedi tanah jerlus di Jalan Masjid India minggu lalu Kenyataan ini dikeluarkan berikutan penularan maklumat berkenaan di aplikasi WhatsApp Menerus...
Hari Sukan Negara 2024 Peringkat Negeri Kebangsaan

Hari Sukan Negara 2024 Peringkat Negeri Kebangsaan

papar berkaitan - pada 29/8/2024 - jumlah : 80 hits
Berita baik Hari Sukan Negara 2024 kembali lagi dengan pelbagai aktiviti terbuka untuk semua Pelbagai program dan aktiviti menanti anda di seluruh negara bermula 11 hingga 13 Oktober 2024 Tahukah anda apakah itu Hari Sukan Negara dan mengap...
Prk Nenggiri Pas Mengelak Isu 60 000 Ekar Tanah Dipajak 99 Tahun Kepada Taikun Cina

Prk Nenggiri Pas Mengelak Isu 60 000 Ekar Tanah Dipajak 99 Tahun Kepada Taikun Cina

papar berkaitan - pada 10/8/2024 - jumlah : 143 hits
Oleh Adam MalikPRK Nenggiri PAS mengelak isu 60 000 ekar tanah dipajak 99 tahun kepada taikun CinaSelalu nya bab ceramah PAS adalah juara dari semua parti yang ada dalam Malaysia Baca Sini https my tv online 2024 08 09 prk nenggiri pas meng...
Pemimpin Pas Ini Pakai Baju Lv Sambil Agih Maggi Kepada Orang Asli Jadi Bualan

Pemimpin Pas Ini Pakai Baju Lv Sambil Agih Maggi Kepada Orang Asli Jadi Bualan

papar berkaitan - pada 10/8/2024 - jumlah : 78 hits
SITI NUR ZAWANIKehadiran seorang pemimpin Perikatan Nasional menyantuni penduduk orang Asli di DUN Nenggiri dengan menggayakan baju dari jenama mewah Louis Vuitton menjadi bualan ramai Beberapa gambar Tan Sri Annuar Musa yang sedang mengagi...
Gelagat Syatilla Di Hari Sukan Sekolah Anak Minta Maaf Baru Sedar Saya Bising Sangat Lepas Tengok Video

Gelagat Syatilla Di Hari Sukan Sekolah Anak Minta Maaf Baru Sedar Saya Bising Sangat Lepas Tengok Video

papar berkaitan - pada 26/8/2024 - jumlah : 61 hits
Gelagat Syatilla di hari sukan sekolah anak Minta maaf baru sedar saya bising sangat lepas tengok video Syatilla sering memuat naik video bersama keluarga di media sosial terutamanya di laman Instagram dan TikTok Gelagat Syatilla Di Hari Su...
Hiburan Olimpik Paling Teruk Terlalu Rac St Dengan Asian Netizen Berang Anggap Sukan Olimpik Paris Berat Sebelah

Hiburan Olimpik Paling Teruk Terlalu Rac St Dengan Asian Netizen Berang Anggap Sukan Olimpik Paris Berat Sebelah

papar berkaitan - pada 11/8/2024 - jumlah : 129 hits
Sedia maklum sejak Sukan Olimpik Paris 2024 berlangsung pelbagai pandangan telah dilontarkan oleh netizen di media sosial lagi lagi pandangan yang negatif Berat sebelah Melalui platform kini ramai yang meluahkan rasa tidak puas hati terhada...
Resepi Paling Mudah French Beans Garlic

Telemovie Terompak Sana Tertukar Sini Lakonan Elly Mazlein Zamarul Hisham

Sacred Sites And Sun Dappled Canals Kyoto From The Water

Level Up Your Hustle With The Ai Powered Galaxy Z Fold6

Henti Tutup Mulut Kami Atau Anak Muda Sanggup Ke Jalanan

Pas Tadbir Pahang Pula K Jaan Perpaduan X Padu

Serangan Memerang Di Kota Kinabalu Menyebabkan Seorang Pelari Cedera Parah

Seram Pesawat Mas Dah Banyak Kali Berpatah Balik


echo '';
Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Info Dan Sinopsis Filem How To Make Millions Before Grandma Dies 2024 Kini Di Platform Online Netflix Malaysia

10 Fakta Biodata Reedzwann Penyanyi Lagu Tercipta Satu Senyuman Cinta Pandang Pertama Yang Terpalit Kemalangan

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Uncle Bos Mama Slot Megadrama Astro Ria

Hamba Laut Masalah Perhambaan Asia Tenggara Yang Meruncing


Tingkatkan Imuniti Dan Kualiti Tidur Dengan Gkb Z Well Dan Gkb Tiger Milk Mushroom

Cara Tukar Bahasa Taobao Ke English

Bukan Islam Naik Kepala

Para Suami Nak Tau Tak Macam Mana Cara Nak Pujuk Isteri Korang Yang Merajuk Meh Baca Ni

Understanding Uv Vis Cuvettes Key Features And Applications

The Advantages Of Mobile Baccarat Why It S Becoming A Top Choice