Didik Solat Tahajud Ke Arah Pemicu Sukan Pas


 
1. Tahajud beri kekuatan atlet wushu T’ganu rangkul emas
PETRAJAYA: Tanpa berselindung, pemenang pingat emas pertama Terengganu bagi acara wushu sanda (70kg) mendedahkan solat tahajud adalah sumber kekuatan dirinya meraih kejayaan.
Ekbal Dave Sandhu Aslam Dave mengakui pada awal pertarungan dia agak gugup, namun memikirkan sokongan rakan-rakan, atlet Terengganu itu tetap meneruskan saingan.
“Saya berdebar sangat hari ini, memang rasa tak boleh menang hari ini tapi demi kawan-kawan, demi keluarga yang datang saya kembali bersemangat.
“Di samping itu, antara kekuatan saya, saya cuba amalkan solat tahajud, jangan lewatkan solat dan bismillah setiap kali buat sesuatu,” katanya kepada UPDI.
Lebih manis katanya, kemenangan itu dilakar di hadapan Menteri Besar Terengganu, Dato’ Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar yang hadir menyaksikan sukan terbabit.
Selain satu emas, Terengganu juga cemerlang merangkul empat lagi gangsa dalam sukan wushu hari ini. – TRDI.my
2. Sukan dalam Islam.
KETIKA sesi dialog dalam satu majlis, ada soalan mengenai bagaimana polisi Islam dalam hal ehwal kesukanan? Kalau PAS diberi kuasa pemerintahan kelak, adakah sukan akan diharamkan?
Bagi menjawab persoalan ini, perlu diketahui  bahawa sukan juga sebenarnya adalah salah satu ibadah.
Selain ibadah khusus seperti solat, menunaikan haji, membaca Al-Quran dan lain-lain, sukan juga adalah ibadah yang termasuk dalam kategori ibadah umum.
Ya! Sukan adalah ibadah!
Maka, tiada apa-apa yang salah pada aktiviti sukan. Yang menentukan sukan itu dibolehkan atau tidak ialah bagaimana sukan itu dianjurkan dan dimainkan oleh pemain.
Untuk menjadikan aktiviti sukan itu menjadi satu ibadah, ada lima syarat yang perlu dipatuhi:
(Lanjut sila lihat 'Bagaimana polisi Islam dalam sukan?' – HARAKAHDAILY 6/9/2019 )


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Al-hamdulillah, komen kali ini saya (Ibnu Hasyim) tertarik untuk imbas sedikit mengenai acara sukan Olimpik Paris 2024.
Ia berkait dengan kisah misteri 'kotak emas' Olimpik Paris 2024 yang kononnya telah terungkai, dibongkar oleh apabila seorang atlet kayak Australia, Jessica Fox.  Beliau adalah pemenang dua pingat emas dalam acara perseorangan kanu (C1) dan kayak (K1) berkongsi rahsi kotak berkenaan menerusi TikTok di akaun @jessfoxcanoe.
Biasanya, pemenang pingat Sukan Olimpik akan dapat bunga dan maskot, namun kali ini di Paris berbeza. Dapat poster yang unik dan maskot kecil. Cantik serta istimewa, katanya. 
Jessica memenangi dua pingat emas Olimpik buat Australia. - Foto Agensi/Sinar Harian
Apa misterinya? Peminat sukan dunia sebelum ini tertanya-tanya selain dikalungkan pingat ketika upacara penyampaian hadiah, pemenang turut menerima seunit kotak yang dianggarkan berukuran 40 sentimeter. 
Rupanya, maskot mini Paris 2024 itu dikenali sebagai Phryge yakni perkataan tahniah ditulis dalam bahasa Perancis di belakangnya. 
Juga melalui video berdurasi 39 saat, memaparkan lukisan buatan tangan termasuk imej cincin Olimpik, Menara Eiffel, lokasi bersejarah dan venue pertandingan termasuk Olimpik Stade de France.
Berdasarkan portal rasmi temasya, poster berkenaan dihasilkan ilustrator terkenal Perancis, Ugo Gattoni.  Idea dan simbolik di sebalik lakaran poster itu ialah mengenai visi, alam dan keindahan kota Paris sebagai tuan rumah Sukan Olimpik Paris 2024. Gattoni menghabiskan lebih 2,000 jam dalam tempoh enam bulan bagi melakar kerja seni istimewa tersebut. Jessica memenangi dua pingat emas Olimpik buat Australia. - Foto Agensi/Sinar HarianAda lagi, sumber-sumber yang boleh dipercayai menyebutkan banyak upaacara mistik ke arah memuja jin dan syaitan simbul sukan sesat dari fahaman berbagai agama yang bukan dari Islam. Orang Islam tadak layak menghadirinya. (Sila rujuk huraian dan analisis Dr Mat Rofa mengenai acara sukan Olimpik Paris 2024.)Begitu banyaknya usaha memotivasikan acara sukan Olimpik Paris 2024 itu, sedangkan bagi orang Islam 'Tahajud' mampu memberi kekuatan atlet wushu T’ganu rangkul emas dalam sukan.Insya Allah!Iklan: Lihat juga 'Orang Cina, kembalilah kepada Islam..' 
Di negara ini, tidak mustahil pemimpin-pemimpin DAP Malaysia boleh menjadi pemimpin rakyat Malaysia, kalau pemimpin Melayu kini masih kekal tebal dengan najis assobiah perkauman sempitnya itu.












...


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ibnuhasyim.com/2024/08/didik-solat-tahajud-ke-arah-pemicu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lagi Pas Tarbiah Sukan Fu Ceen Peluk Islam

Lagi Pas Tarbiah Sukan Fu Ceen Peluk Islam

papar berkaitan - pada 24/8/2024 - jumlah : 214 hits
Fu Ceen Put Thai atau nama Islamnya Fathurrahman 1 Raih pingat emas SUKMA 2024 Fu Ceen peluk agama IslamKUALA LUMPUR Atlet taekwando Terengganu Fu Ceen Put Thai yang meraih pingat emas dalam penampilan sulungnya di Sukan Malaysia 2024 di Bu...
Rakyat Sekolahkan Sadik Sepak Raga Cuba Pertahan Mb Pas Gaji Besar Deng

Rakyat Sekolahkan Sadik Sepak Raga Cuba Pertahan Mb Pas Gaji Besar Deng

papar berkaitan - pada 10/8/2024 - jumlah : 85 hits
Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Nassuruddin Daud enggan mengulas lanjut mengenai gajinya dan meminta diteliti semula adakah gajinya yang paling tinggi berbanding Menteri Besar yang lain Ia susulan laporan mendakwa dia menerima gaji yang t...
Annuar Cabar Bn Buktikan Pas Kempen Guna Aset K Jaan Kelantan

Annuar Cabar Bn Buktikan Pas Kempen Guna Aset K Jaan Kelantan

papar berkaitan - pada 10/8/2024 - jumlah : 77 hits
malaysiakini comPRK NENGGIRI Annuar Musa mencabar Pengerusi BN Ahmad Zahid Hamidi mengemukakan bukti yang kerajaan PAS Kelantan menggunakan aset kerajaan ketika berkempen di Nenggiri Pengarah Operasi PN bagi PRK DUN Nenggiri berkata Ahmad Z...
Gelar Dap Kafir Harbi Pn Gantung Seorang Ahli Pas Sertai Kempen Annuar

Gelar Dap Kafir Harbi Pn Gantung Seorang Ahli Pas Sertai Kempen Annuar

papar berkaitan - pada 10/8/2024 - jumlah : 86 hits
malaysiakini comAnggota PAS dari Bachok yang menggelarkan DAP kafir harbi ketika menjadi pengerusi majlis pada satu ceramah kempen PRK DUN Nenggiri telah digantung tugas selama tiga hari Pengarah Operasi PN bagi PRK Nenggiri Annuar Musa ber...
Panas Polis Buka Kertas Siasatan Kenyataan Sensitif Pemimpin Pas

Panas Polis Buka Kertas Siasatan Kenyataan Sensitif Pemimpin Pas

papar berkaitan - pada 10/8/2024 - jumlah : 67 hits
Setiausaha Agung PAS Takiyuddin Hassan bersedia berdepan Pengerusi Lembaga Kemajuan Kelantan Selatan Zawawi Othman di mahkamah bagi mempertahankan hak peneroka di Gua Musang termasuk di Nenggiri Takiyuddin sebelum ini mendakwa Kesedar tidak...
Prk Nenggiri Pas Mengelak Isu 60 000 Ekar Tanah Dipajak 99 Tahun Kepada Taikun Cina

Prk Nenggiri Pas Mengelak Isu 60 000 Ekar Tanah Dipajak 99 Tahun Kepada Taikun Cina

papar berkaitan - pada 10/8/2024 - jumlah : 152 hits
Oleh Adam MalikPRK Nenggiri PAS mengelak isu 60 000 ekar tanah dipajak 99 tahun kepada taikun CinaSelalu nya bab ceramah PAS adalah juara dari semua parti yang ada dalam Malaysia Baca Sini https my tv online 2024 08 09 prk nenggiri pas meng...
Ayien Rahman Ale Ale Chord

Should Chequered Past Ytl Involve In Public Transportation

Mama Journey Komensmen 23 Iab

Biodata Fazura Pelakon Wanita Popular Usahawan Tudung Berjaya

Jem Teruk Ada Yang Tidur Ditepi Jalan Seorang Meninggal Sesak Nafas

Why Property Maintenance Is Crucial For Preserving The Value Of Your Investment

Juicy Luicy Lampu Kuning Chord

Doa Susah Tidur Karena Gelisah


echo '';
Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Slot Akasia TV3

10 Drama Melayu Terbaru TV3 2024 Best Mesti Tonton Juga Tersedia Online

Biodata Acap S Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Yang Juga Personaliti Tiktok Live Viral

Senarai Peserta Muzikal Lawak Superstar 2024 Musim 4 Astro Warna

Info Dan Sinopsis Filem How To Make Millions Before Grandma Dies 2024 Kini Di Platform Online Netflix Malaysia


Stress Dengan Kerja Yang Menimbun Apa Kata Cuba Tip Ini Untuk Menghindarinya

41 Akhlak Rasulullah Saw

Top Benefits Of Hiring Professional Property Care Services For Leak Inspections And Repairs

Ombak Setinggi Empat Meter Badai Teluk Kumbar

Tegaknya Khilafah Di Baitul Maqdis Sebelum Munculnya Imam Mahdi

Certot Perangkap Tikus