Kulit Bebas Cela Dan Solekan Glowing Dengan Akari Galactomyces Treatment Essence


Setiap wanita inginkan kulit wajah yang sihat, cantik berseri. Namun adakalanya kita mempunyai kekangan masa untuk memakai pelbagai krim dalam masa yang sama terutama buat wanita yang sudah bekeluarga dan juga wanita bekerjaya yang adakalanya kesuntukan masa untuk diri sendiri
 
Gambar diwaktu siang - natural light 
Disini Cik iena ingin berkongsi tentang satu produk penjagaan wajah yang yang mempunyai fungsi dua dalam satu  iaitu AKARI Galactomyces Treatment Essence.  Jadi disini anda dapat menjimatkan masa untuk skincare routine anda dengan hannya menggunakan essense ini untuk toner dan pelembab. Tambahan lagi Essense merupakan tekstur paling ringan yang boleh meresap kedalam kulit dengan lebih cepat dan efektif

AKARI Galactomyces Treatment Essence

AKARI Galactomyces Treatment Essence
AKARI adalah jenama produk nombor satu di Malaysia yang berasaskan 96% Galactomyces yang mana ia mampu mengekalkan kelembapan dan mencerahkan kulit wajah. Kulit yang cukup hidrasi dikatakan mampu melambatkan proses penuaan wajah
AKARI Galactomyces Treatment Essence Untuk pengetahuan AKARI Galactomyces Treatment Essence mempunyai fungsi toner dan juga pelembab dalam satu botal essense. Anda boleh Kembalikan seri wajah dengan AKARI Galactomyces Treatment Essence. Ianya merupakan skincare pH 5.5 yang amat sesuai digunakan setiap hari untuk semua jenis kulit
 Ianya merupakan produk penjagaan wajah bebas paraben yang mana ianya sangat bagus untuk kulit. ianya juga bebas alkohol dan tiada pewangi digunakan. 



Ia mengandungi 96% Tapisan Kultur Mikrob Galactomyces yang berfungsi untuk melembap, menghidrat dan mencerahkan kulit, mengawal pengeluaran sebum, mengecilkan liang pori, memudarkan pigmentasi, dan sebagai ejen anti-penuaan kulit. Untuk makluman anda kandungan 96% Galactomyces Treatment Essence diyakini 100% selamat digunakan untuk semua jenis kulit.
 
AKARI menggunakan Galactomyces dari industri kosmetik yang Halal, suci lagi baik untuk digunakan oleh pengguna di Malaysia dari pelbagai latar belakang. Galactomyces diproses secara komersial di fasiliti kosmetik yang tiada kaitan dengan pembuatan minuman sake, alkohol, atau makanan.   Kebaikan Galactomyces

 Mencerahkan KulitMengurangkan sintesis melaninMenguatkan Skin's barrierMengurangkan penampakan liang pori dan bintik hitamMengurangkan Penghasilan sebumMenyembuhkan JerawatMenjadikan Kulit GlowingMengurangkan pembentukan garis kedutan


Essense ini juga mengandugi Daun Pegaga.Daun pegaga atau nama saintifiknya Centella Asiatica  berfungsi sebagai antioksidan yang menghasilkan sel kulit baru dan melindungi kulit dari kerosakan sinaran matahari. Selain itu kelebihan daun pegaga untuk kulit adalah ianya mampu Meredakan keradangan kulit, mempercepat penyembuhan luka, menjaga kelembapan kulit, mengekalkan keanjalan kulit muka,Menyembuhkan jerawat, Menghasilkan kolagen secara natural dan mengurangkan parut merah dan parut pada bekas jerawat.




Disamping itu kandungan Niacinamide (Vitamin B3)  yang terdapat dalam essense ini membantu merawat jerawat, meredakan keradangan dan kemerahan kulit, mengawal penghasilan minyak, mengecilkan liang pori dan melambatkan tanda penuaan pada kulit.
 



 

Kandungan Ceramides yang terdapat dalam Essense ini akan mengekalkan kelembapan kulit wajah, mengurangkan kemerahan dan juga mengurangkan kerengsaan kulit. Ceramides sangat sesuai untuk anda yang mengalami masalah jerawat dan kulit sensitif.





4 jenis Hyaluronic Asid yang terdapat dalam essense ini akan membantu  meningkatkan kelembapan pada tiga lapisan kulit serta  menggalakkan pertumbuhan sel yang sihat serta memudarkan noda bekas jerawat, menganjalkan kulit, mengurangkan pembentukan kedutan halus diwajah,melembutkan kulit wajah dan mencerahkan kulit wajah.

Sodium Hyaluronate CrosspolymerSodium HyaluronateSodium Acetylated HyaluronateHydrolyzed Sodium Hyaluronate
Untuk makluman kesemua kandungan  96% Galactomyces, Niacinamide, Centella Asiatica, Ceramides & 4HA adalah Imported raw mats from Korea & Spain.
 
Kebaikan 2 in 1 AKARI Treatment Essence
  
Anti penuaanMencerahkan KulitMelembabkan dan menghidrat kulitMengecilkan liang PoriMerawat jerawatMemudarkan HiperpgmentasiMembaiki kulit sensitif dan keringMengawal pengeluaran sebumMengandungi efek yang menenangkanMelindungi kulit dari kerosakan akibat sinaran matahari.


Kandungan AKARI Galactomyces Treatment Essence : 

Galactomyces Ferment Filtrate, Niacinamide, Ekstrak Centella Asiatica, Sodium PCA, Ceramide NP, Sodium Hyaluronate Crosspolymer, Sodium Hyaluronate, Sodium Acetylated Hyaluronate, Hydrolyzed Sodium Hyaluronate, Pentylene Glycol, Butylene Glycol 1, 2-hexanediol, Hydroxyacetophenone, Caprylyl Glycol, Dipropylene Glycol, Dipotassium Glycyrrhizate.



AKARI Galactomyces Treatment Essence tidak mempunyai bahan seperti:ParabenPhenoxyethanolAlkohol (Drying alcohol)FormaldehydeSodium lauryl sulphate (SLS)Essential OilPetrolatumPewangiPhthalates

Sesetengah bahan di atas mungkin berfungsi menjaga produk daripada kontaminasi atau membantu bahan lain untuk memberi kesan dengan lebih baik, namun ia juga boleh membahayakan kulit dan kesihatan pengguna itu sendiri. Amatlah penting untuk membaca label dengan teliti dan menggunakan produk yang selamat seperti AKARI TREATMENT ESSENCE

 Cara Penggunaan  AKARI Galactomyces Treatment EssenceCuci muka dan lap. Semburkan AKARI TREATMENT ESSENCE pada kulit dan tunggu sehingga ia meresap sepenuhnya atau boleh menggunakan jari menepuk kulit secara lembut untuk penyerapan yang sempurna.

Cik iena suka guna Jade facial roller untuk massage kulit dan supaya skincare kita diserap dengan bagus. Tapi kalau essence memang cepat menyerap dalam kulit. Kira roll muka tu untuk membantu melancarkan perjalanan darah juga la. Gambar diambil diwaktu malam dang menggunakan ring light
 
Tips untuk penyerapan yang sempurna yang Cik iena gunakan adalah Cik iena gunakan Jade Facial Roller. Memang sangat berbeza kalau anda gunakan Jade Facial Roller dalam mengaplikasikan skincare pada wajah. 
Cik iena juga spray AKARI Galactomyces Treatment Essence selepas bersolek. Solekan memang akan lebih cantik dan glowing :)

 
Harga AKARI TREATMENT ESSENCERM89 100 ml Percuma 20ml AKARI TREATMENT ESSENCE Travel Size

 
Review AKARI Galactomyces Treatment EssenceGambar diwaktu siang - natural light
 
Review penggunaan Cik iena lebih kurang seminggu secara keseluruhannya essense ini sesuai dengan Cik iena. Essense ini jugak simple and minimize.Tak perlu pakai banyak banyak krim. Cukup cuma cuci wajah dan pakai essense ni. Selepas tu pakai SPF.
Review Untuk kelembapan kulit ianya memang memberi kelembapan pada kulit. Dari segi mencerahkan secara jujur Cik iena masih belum nampak kesannya.Mungkin untuk kulit degil Cik iena perlu guna lama sedikit baru nampak kesan pencerahan. Cuma kulit tidak kusam bila guna essense ini.
wajah cik iena tanpa solekan, selepas cuci wajah dan spray Akari Treatment essence. Parut jerawat diantara kening tak gelap sangat macam biasa kene jerawat sebelum ni. pakai foundation da tertutup

 Apa yang dapat cik iena highlight kebaikan pada kulit Cik iena ialah untuk atasi jerawat datang bulan Cik iena. Cik iena dapati parut jerawat datang bulan Cik iena tidak seperti parut jerawat sebelum ini yang jelas kelihatan warna parut kehitaman yang Jelas. Muka Cik iena memang jarang naik jerawat kecuali pada musin datang bulan sahaja. Dimana akan ada satu atau dua jerawat pada wajah. Kebiasaannya parut tu jelas kelihatan. 


Gambar diwaktu siang - natural lightBebeza selepas pengambilan Akari Treatment Essense parut jerawat Cik iena tidak begitu ketara. Ini adalah kerana essense ini mengandungi daun pegaga atau panggilan saintifiknya Centella Asiatica yang berfungsi untuk mengurangkan parut merah dan parut pada bekas jerawat disamping kandungan  Ceramides yang sangat sesuai untuk kulit berjerawat. 
Walaupun jerawat tidak teruk tapi masih ada mengalami masalah jerawat sebulan sekali. Jadi essense ini memang sangat sesuai. Jerawat datang bulan Cik iena pun cepat hilang. Kebetulan kali datang bulan dapat jerawat batu. 
Kebiasaannya jika jerawat batu, memang makan masa yang lama untuk jerawat masak ranum dan pecah. Bila guna essense ni jerawat batu Cik iena cepat kecut tak sampai seminggu.  Biasanya jerawat datang bulan kecil. Jarang jarang naik jerawat batu.Pada awalnya memang agak risau dengan kemunculan jerawat batu ni. Nak bergambar pun rasa kurang bersemangat sebab nampak seketul besar dekat dahi. Alhamdulillah dah hilang yeay.



Gambar diambil diwaktu malam dang menggunakan ring light

Pada yang suka bersolek macam Cik iena selepas pakai SPF dan selesai bersolek, semburkan AKARI Galactomyces Treatment Essence pada wajah dan anda akan nampak kesan glowing pada solekan anda. Solekan anda akan jadi lebih cantik dan glowing.


untuk makluman selain produk AKARI Galactomyces Treatment Essence cik iena pakai pencuci wajah lain dan SPF jenama lain. Produk dari jenama AKARI ni cuma ada AKARI Galactomyces Treatment Essence sahaja. Jadi kita boleh pakai skincare biasa kita yang lain cuma tukarkan toner dan pelembab dengan AKARI Galactomyces Treatment Essence.


 
AKARI Galactomyces Treatment EssenceRating AKARI Galactomyces Treatment Essence9/10  

Nota : Kenapa kurang satu sebab tiada haruman. Cik iena suka sesuatu yang harum. Walaubagaimanapun ni ikut orang tau. Ianya subjektif. Tapi sebenarnya jika tiada kandungan pewangi tambahan lagi elok. Cuma cik iena memang dah terbiasa sukakan haruman. Bilik Cik iena pun penuh dengan pelbagai perfume  :)




Untuk Maklumat Lanjut:Pembelian Online : https://akari.onpay.my
Instagram : https://www.instagram.com/akarihq/


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ienaeliena.com/2021/05/AKARI%20Galactomyces-Treatment-Essence.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
4 503 Narapidana Di Lampung Dapat Remisi Idul Fitri 11 Langsung Bebas

4 503 Narapidana Di Lampung Dapat Remisi Idul Fitri 11 Langsung Bebas

papar berkaitan - pada 3/5/2021 - jumlah : 177 hits
Sebanyak 4 503 narapidana dan anak pidana yang tersebar di lembaga pemasyarakatan dan rutan di Provinsi Lampung akan memperoleh remisi khusus pada Hari Raya Idul Fitri 2021
Ibu Yang Suruh Bunuh Wanita Dibunuh Anaknya Yang Baru Bebas Dari Penjara Selepas Terdengar Bisikan Suara Halus

Ibu Yang Suruh Bunuh Wanita Dibunuh Anaknya Yang Baru Bebas Dari Penjara Selepas Terdengar Bisikan Suara Halus

papar berkaitan - pada 2/5/2021 - jumlah : 554 hits
Ibu yang suruh bunuh Wanita dibunuh anaknya yang baru bebas dari penjara selepas terdengar bisikan suara halusSeorang wanita warga emas berusia 55 tahun maut dibunuh oleh anak sulungnya sendiri dalam kejadian di Kampung Pesagi Chenor Pahang...
Mengapa Kerajaan Pn Terlalu Bimbangkan Kesihatan Ahli Parlimen Sektor Lain Bebas Dibuka

Mengapa Kerajaan Pn Terlalu Bimbangkan Kesihatan Ahli Parlimen Sektor Lain Bebas Dibuka

papar berkaitan - pada 30/4/2021 - jumlah : 175 hits
Alasan tidak membenarkan Parlimen bersidang konon kerana banyak Ahli Parlimen warga emas dan berisiko dijangkiti Covid 19 terus dipertahankan Terbaharu kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Takiyuddin Hassan menyebut mengenai kesihat...
Hiburan Bebas Kontroversi Mizz Nina Jadi Contoh Baik Buat Orang Ramai

Hiburan Bebas Kontroversi Mizz Nina Jadi Contoh Baik Buat Orang Ramai

papar berkaitan - pada 7/5/2021 - jumlah : 286 hits
Suatu ketika dahulu bekas penyanyi Mizz Nina mengejutkan orang ramai dengan perubahan dirinya dan sehingga kini beliau masih membuat warganet kagum melihat dirinya Walaupun Mizz Nina melalui perubahan itu tidak pernah sekali pun namanya dik...
Perawat Dan 4 Pedagang Pembuat Surat Bebas Covid 19 Palsu Di Kapuas Dibekuk Polisi

Perawat Dan 4 Pedagang Pembuat Surat Bebas Covid 19 Palsu Di Kapuas Dibekuk Polisi

papar berkaitan - pada 7/5/2021 - jumlah : 157 hits
Mereka dipergoki saat ingin masuk wilayah Kapuas dengan menunjukkan surat keterangan hasil tes anti bodi atau rapid test negatif
1 Narapidana Rutan Barabai Bebas Usai Dapat Remisi Lebaran

1 Narapidana Rutan Barabai Bebas Usai Dapat Remisi Lebaran

papar berkaitan - pada 13/5/2021 - jumlah : 249 hits
Regulasi pemberian remisi tersebut berdasarkan pada Peraturan Menteri Hukum dan HAM Nomor 3 Tahun 2018 tentang Syarat dan Tata Cara Pemberian Remisi Asimilasi Cuti Mengunjungi Keluarga Pembebasan Bersyarat Cuti Menjelang Bebas dan Cuti Bers...
Asia Dihantui Corona Tapi China Sudah Bebas Kemana Mana

Asia Dihantui Corona Tapi China Sudah Bebas Kemana Mana

papar berkaitan - pada 10/5/2021 - jumlah : 268 hits
Foto Tembok besar China ramai wisatawan ditengah pandemi AP Asia Dihantui Corona Tapi China Sudah Bebas Kemana mana China sepertinya sudah benar benar bebas dari corona Jumlah pengeluaran wisata domestik yang dilakukan masyarakat China meni...
Warga Terengganu Bebas Rentas Negeri Ikut Jalan Tikus Dari Neram Bukit Goh Ke Kuantan

Warga Terengganu Bebas Rentas Negeri Ikut Jalan Tikus Dari Neram Bukit Goh Ke Kuantan

papar berkaitan - pada 10/5/2021 - jumlah : 498 hits
KUANTAN Pihak berkuasa di gesa memantau lokasi jalan tikus yang menjadi laluan masuk warga Terengganu ke bandaraya Kuantan tanpa halangan walau pun larangan rentas negeri dikuatkuasakan oleh kerajaan Difahamkan jalan terbabit menjadi laluan...
Apakah Majikan Sebegini Akan Lepas Bebas Tanpa Sebarang Hukuman

Apakah Majikan Sebegini Akan Lepas Bebas Tanpa Sebarang Hukuman

papar berkaitan - pada 29/4/2021 - jumlah : 306 hits
Majikan kejam kurung 22 pekerja restoran bayar gaji RM10PETALING JAYA Tindakan kejam majikan yang sanggup mengurung pekerjanya terbongkar selepas 22 warga asing diselamatkan Polis Diraja Malaysia di sebuah restoran di Taman Chi Liung Klang ...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment