Kronologi Dan Kenyataan Polis Berhubung Kehilangan Siti Masitah


Malaysia dikejutkan dengan penemuan myat Siti Masitah dalam keadaan yang sangat menyayat hati.
Ikuti laporan berita yang dipetik dibawah .
Pekan – Myat kanak-kanak dijumpai dalam keadaan tertiarap di atas tanah dan pemeriksaan di kawasan sekeliling tidak menemukan sebarang snjata.
Ketua Jabatan Siasatan Jnayah negeri, Datuk Othman Nayan berkata, identiti myat tidak dapat dikenal pasti dan dihantar ke Unit Forensik Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) di Kuantan untuk bedah siasat.
“Bedah siasat myat akan dibuat pagi esok untuk mengenal pasti punca kemtian.
“Siasatan akan diteruskan selepas keputusan bedah siasat,” katanya.
POLIS menahan seorang lelaki berusia lingkungan 20-an bagi membantu siasatan berhubung penemuan myat kanak-kanak perempuan di padang ragut Kampung Tanjung Medang Hilir, Pekan dekat Kuantan pada Sabtu.
Ketua Polis Daerah Pekan Supt Amran Sidek yang mengesahkan penahanan itu, berkata suspek dipercayai merupakan individu terakhir dilihat bersama mngsa.
Beliau, bagaimanapun, enggan mengulas lanjut mengenai penahanan itu sehingga selesai proses bedah siasat ke atas myat tersebut di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA), Kuantan pada Ahad.
“Setakat ini, saya hanya boleh mengesahkan suspek direman selama 14 hari mengikut Akta Imigresen,” katanya ketika dihubungi pada Ahad.
Amran berkata identiti mayat dikatakan kanak-kanak perempuan dikenali sebagai Siti Masitoh Ibrahim, 11, yang dilaporkan hilang sejak 30 Januari lalu, itu juga masih tidak boleh disahkan.
“Polis menerima laporan daripada seorang wanita Kemboja yang tiada dokumen pengenalan diri mengenai kehilangan anaknya selepas kali terakhir dilihat menaiki motosikal bersama seorang lelaki pada 30 Januari lalu.
“Bagaimanapun, sama ada myat ditemui adalah sama dengan mngsa hilang belum dapat disahkan sehingga laporan keputusan bedah siasat dan ujian asid deoksiribonukleik (DNA) dibuat,” katanya.
Amran berkata berdasarkan laporan ibu kanak-kanak itu, anaknya juga tidak mempunyai dokumen pengenalan diri.
Katanya, setakat ini kes tersebut masih diklasifikasikan sebagai mti mengejut sehingga laporan bedah siasat diperoleh.
Media pada Ahad melaporkan penemuan myat itu yang difahamkan berada dalam keadaan tidak sempurna oleh orang kampung, di kawasan semak terletak kira-kira 200 meter dari jalan utama.
Sehubungan itu, seorang wanita daripada komuniti Kemboja di Pekan, mendakwa myat itu anak ketiganya daripada empat beradik yang dikenalinya berdasarkan pakaian pada mngsa. – BERNAMA
Kronologi kehilangan Siti Masitah
30 Januari 2018
– Dilaporkan hilang selepas keluar dari rumahnya di Kampung Medang Hilir setelah meminta wang RM1 untuk ke kedai runcit ada jam 5 petang.
– Basikalnya ditemui lebih kurang dua kilometer dari rumahnya pada jam 10 malam oleh penduduk kampung.
– Usaha mencari Siti Masitah diteruskan penduduk kampung termasuk melakukan pencarian di kawasan ladang kelapa sawit, iaitu di kawasan sama myatnya ditemui.
9 Februari 2018
– Myat mngsa dijumpai di ladang kelapa sawit di Kampung Tanjung Medang Hilir kira-kira tiga kilometer dari rumahnya.
– Ketika ditemui myat mngsa dalam keadaan tertiarap dan tidak sempurna.
– Kepala juga sudah terpisah daripada badannya dan dilaporkan beberapa organ dalaman mngsa tidak dijumpai.
– Myat dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) dan dijangka menjalani proses bedah siasat esok.
‘Saya nampak tangannya diikat.. luluh hati saya’ – ibu murid kelas mengaji ini luah rasa sedih
Kehilangan Siti Masitah Ibrahim yang ditemui kira-kira tiga kilometer dari rumahnya di Tanjung Medang Kemahang di sini membuka kejadian sebenar anak kecil ini dibunuh
kejam.
Penantian 11 hari berita kehilangan kanak-kanak ini akhirnya terjawab, malah ia dikejutkan dengan kejadian tragis apabila mangsa yang kerketurunan Kemboja ditemukan dalam keadaan tangan diiikat, tanpa seluar dan organ badannya dikeluarkan.
Malahan, kepalanya juga dikatakan terpisah daripada badan.

Penduduk kampung menunjukkan lokasi myat Siti Masitah ditemukan.
Myat kanak-kanak malang itu ditemukan penduduk kampung yang memburu ayam hutan di kawasan itu kira-kira jam 4 petang, sebelum melaporkannya kepada polis.
Ibu mngsa, Solihah Abdullah, 35, berkata, dia dan suaminya Ibrahim Ali, 39, bergegas ke lokasi kejadian selepas dimaklumkan penemuan anaknya itu.
“Saya sendiri pergi melihat dia, betapa luluh hati saya apabila melihat keadaan Siti Masitah di lokasi kejadian. Saya nampak tangannya diikat.
“Saya cam baju yang dipakainya kerana baru seminggu saya beli baju itu untuk Siti Masitah,” kataya kepada pemberita ketika ditemui di rumahnya di Kampung Medang Hilir di sini hari ini.
Katanya, walaupun kejadian ini amat berat untuk diterimanya, bagaimanapun dia bersyukur Siti Masitah akhirnya berjaya ditemui setelah 11 hari menanti tanpa sebarang berita.

Keadaan basikal Siti Masitah yang ditemui penduduk kampung pada jam 10 hari kehilangannya.
Siti Masitah tidak bersekolah biasa tetapi belajar mengaji di Surau Kampung Medang Hilir.
Menceritakan semula kejadian sebelum Siti Masitah hilang, anak ketiga daripada empat beradik tersebut meminta izin untuk keluar rumah dan meminta wang RM1 daripadanya.
Menurutnya, dia pada mulanya tidak mengesyaki anaknya akan hilang, namun mula risau apabila Siti Masitah tidak pulang selepas waktu Maghrib.
“Dia keluar rumah dalam jam 5 petang untuk ke kedai.. saya pada mulanya tidak perasan kerana tengah jahit baju tapi bila jam 6.30 saya mula risau dan suruh anak sulung saya cari.
“Selepas Maghrib, saya makin risau kerana anak sulung saya masih tak jumpa adiknya dan kami minta tolong orang kampung.
“Dalam jam 10 malam orang kampung jumpa basikalnya dan saya terus buat polis,” katanya.
Sumber : GPS Bestari
The post Kronologi dan Kenyataan polis berhubung kehilangan Siti Masitah appeared first on Suara Viral Malaysia.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://suaraviral.org/kronologi-dan-kenyataan-polis-berhubung-kehilangan-siti-masitah/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Siti Kasim Dakwa Polis Cuba Penjarakanya

Siti Kasim Dakwa Polis Cuba Penjarakanya

papar berkaitan - pada 9/2/2019 - jumlah : 413 hits
Peguam Siti Kasim dijangka akan didakwa di mahkamah minggu depan kerana menunjukkan isyarat lucah kepada hadirin sebuah forum pada 2016 Beliau juga mendakwa tuduhan terhadapnya dibuat oleh seorang pegawai polis kanan yang menurutnya cuba me...
Organ Dalaman Mungkin Dimakan Haiwan Polis Jawab Spekulasi Perut Allahyarham Siti Masyitah Terburai

Organ Dalaman Mungkin Dimakan Haiwan Polis Jawab Spekulasi Perut Allahyarham Siti Masyitah Terburai

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 678 hits
Kes pembunuhan seorang pelajar darjah 5 yang dijumpai dibunuh di ladang kelapa sawit di Pekan Pahang semalam terjawab apabila seorang lelaki berusia 23 tahun telah mengaku membunuh kanak kanak tersebut Bermotifkan dendam dan marah kepada ke...
Husam Sepatutnya Buat Laporan Kepada Polis Atau Sprm Bukan Sekadar Tulis Kenyataan

Husam Sepatutnya Buat Laporan Kepada Polis Atau Sprm Bukan Sekadar Tulis Kenyataan

papar berkaitan - pada 5/2/2019 - jumlah : 377 hits
Antara pemimpin yang diketahui paling aktif menyerang Pas berkaitan dakwaan menerima wang RM90 juta daripada Najib Razak ialah Husam Musa Sama ada sebelum saman fitnah difailkan terhadap Sarawak Report setelah saman dikemukakan atau kemudia...
Keluarga Terima Keputusan Ujian Dna Siti Masitah Sepadan

Keluarga Terima Keputusan Ujian Dna Siti Masitah Sepadan

papar berkaitan - pada 16/2/2019 - jumlah : 507 hits
KUANTAN Keluarga kanak kanak yang mati dibunuh kejam Siti Masitah Ibrahim 11 pada kejadian 30 Januari lalu telah menerima keputusan ujian padanan asid deosiribonukleik semalam Ibunya Solihah Abdullah 35 semasa dihubungi memaklumkan ia menun...
Dendam Marah Keluarga Punca Siti Masitah Dibunuh

Dendam Marah Keluarga Punca Siti Masitah Dibunuh

papar berkaitan - pada 12/2/2019 - jumlah : 448 hits
DENDAM dan marah kepada keluarga dipercayai menjadi punca kepada pembunuhan kejam kanak kanak perempuan berusia 11 tahun Siti Masitah Ibrahim Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Pahang Datuk Othman Nanyan berkata siasatan awal pihaknya mendapati...
Siti Masitah Dipukul Objek Tumpul Di Kepala

Siti Masitah Dipukul Objek Tumpul Di Kepala

papar berkaitan - pada 11/2/2019 - jumlah : 219 hits
11 Februari 2019 4 28 PM KUANTAN Dendam dan marah dengan keluarga Siti Masitah Ibrahim 11 dipercayai menjadi punca kanak kanak perempuan berkenaan dibunuh oleh suspek yang dikenali me
Ibu Siti Masitah Merayu Berlutut Depan Suspek

Ibu Siti Masitah Merayu Berlutut Depan Suspek

papar berkaitan - pada 11/2/2019 - jumlah : 375 hits
IBU kanak kanak perempuan yang ditemui mati dalam keadaan tragis di ladang kelapa sawit di Kampung Tanjung Medang Hilir di sini Sabtu lalu Siti Masitah Ibrahim 11 bertindak melutut dan merayu kepada suspek supaya memulangkan semula anaknya ...
Polis Tahan Lelaki Muat Naik Kenyataan Perkauman Hina Agama

Polis Tahan Lelaki Muat Naik Kenyataan Perkauman Hina Agama

papar berkaitan - pada 11/2/2019 - jumlah : 416 hits
10 Feb 2019 Polis menahan seorang lelaki kerana memuat naik kenyataan berbaur perkauman dan maki hamun dalam laman sosial Facebook dengan menggunakan akaun palsu semalam Ketua Polis Daerah Barat Daya Supt A A Anbalagan berkata lelaki berumu...
Polis Siasat Tiga Lelaki Berhubung Kes Hina Agong

Polis Siasat Tiga Lelaki Berhubung Kes Hina Agong

papar berkaitan - pada 2/2/2019 - jumlah : 262 hits
SHAHRULANOOR ISHAK 02 Februari 2019 2 36 PM KUANTAN Polis di sini semalam menahan dua lelaki berusia 32 dan 36 tahun kerana melakukan ugutan jenayah terhadap seoran
Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Azmin Pledges To Tell All On May 11

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Utilizing Crowdfunding For Business

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024