Kit Siang Jangan Kaitkan Islam Dengan Klepto Teokrasi Lian Ker




MCA mengingatkan Penasihat DAP, Lim Kit Siang agar tidak menghina agama Islam dengan mengaitkannya dengan istilah klepto-teokrasi (kleptokrasi dan teokrasi).
Menerusi kenyataan media yang dibuat dalam laman blognya, beliau secara tiba-tiba pada hari Jumaat yang mulia bagi seluruh umat Islam telah mempersoalkan adakah tamadun Islam mampu kembali ke zaman kegemilangannya sekiranya agenda klepto-teokrasi yang berpaksikan pembohongan, kepalsuan, ketidakpercayaan, kebencian, curiga dan rasuah masih berterusan.
Apakah agenda Kit Siang ini yang sebenarnya?
Beliau sepatutnya melihat cermin terlebih dahulu sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan.
Dengan menggambarkan hubungan kerjasama UMNO/BN-Pas sebagai klepto-teokrasi, ini membuktikan bahawa Kit Siang dan DAP sebenarnya sudah mula merasa bahang yang akan menumbangkan mereka pada pilihan raya umum akan datang.
Jika parameter klepto-teokrasi Kit Siang ini diguna pakai, maknanya DAP lebih awal lagi menjadi pelopornya dengan kerjasama mereka bersama Pas dan PKR ketika Pakatan Rakyat dahulu.
DAP pada ketika itu sanggup menipu para pengundi bukan Islam dengan mendakwa Pas telah melepaskan agenda ‘Negara Islam’ hanya semata-mata kerana kemaruk pada kuasa.
Hari ini juga, Kit Siang turut telah menjilat ludahnya dengan bekerjasama dengan pemimpin yang pernah didakwanya sebagai seorang diktator yang mengamalkan kronisme dan nepotisme.
Ternyata Kit Siang cuba bermain wayang dengan cuba menakut-nakutkan rakyat negara khususnya pengundi bukan-Islam dengan catatan terbaharu beliau itu.
Kerajaan Pakatan Harapan sudahpun berkuasa tetapi kenapa Kit Siang masih perlu mempersoalkan adakah tamadun Islam boleh kembali membangun dengan kleptokrasi Atau adakah sebenarnya Kit Siang sedang menyindir sekutunya di dalam Pakatan Harapan kerana skandal dan kehodohan yang diketahui umum.
Apa sekalipun, Kit Siang sebagai seorang tokoh politik veteran seharusnya lebih bertanggungjawap dan jangan dilihat seakan-akan menghina atau mempersendakan Islam dengan sewenangnya dihubungkaikan dengan penipuan, kepalsuan, kleptokrasi dan sebagainya.
Jelas sangat Kit Siang risau dengan perpaduan ummah yang dipelopori UMNO dan Pas.
DAP seharusnya berhenti menyerang BN, UMNO dan Pas, adalah lebih baik Kit Siang terus fokus kepada masalah yang melibatkan ahli partinya sendiri.
Isu Pasir Gudang oleh Menteri DAP yang tak selesai sehingga kini, isu rogol pembantu rumah oleh Exco DAP Perak, isu ugutan Pengerusi DAP negeri kepada Ketua Polis Daerah dan pelbagai lagi.
Semuanya melibatkan ahli DAP sendiri. Sibuk jaga hal rumah tangga orang, lebih baiklah Kit Siang jaga urusan dalam kain sendiri. Takut terselak, termalu nanti.
Hakikatnya hari demi hari, Kit Siang semakin tersepit dengan agenda politiknya. Sikap sekutu ‘diktatornya’ yang semakin berkuasa membuatkan beliau seolah-olah telah buntu untuk merelevankan dirinya dalam arus politik semasa.
Akhirnya beliau mencari cara cuba memporakperandakan masyarakat Melayu Islam di negara ini dengan mengaitkan tamadun Islam dengan klepto-teokrasi dan sebagainya
Semoga masyarakat di negara ini terus dipelihara. Sudah-sudahlah Kit Siang, bersaralah daripada terus main api perkauman dan keagamaan sekian lamanya.
Senator Ti Lian Ker
Naib Pengerusi MCA
Utusan



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2019/07/26/kit-siang-jangan-kaitkan-islam-dengan-klepto-teokrasi-lian-ker/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jangan Tanya Soalan Ini Kepada Lim Kit Siang Atau Anwar

Jangan Tanya Soalan Ini Kepada Lim Kit Siang Atau Anwar

papar berkaitan - pada 30/7/2019 - jumlah : 418 hits
Jangan ada sesiapa yang cuba sanggah kenyataan Azmin ini kerana dia sedang luka Azmin hanya sedang sediakan lubang jerangkap samar untuk yang mencuba YB Kapar sudah jadi mangsa pertama Beranikah parti mengambil tindakan disiplin ke atasnya ...
Pemimpin Melayu Lain Juga Setuju Cadangan Kit Siang

Pemimpin Melayu Lain Juga Setuju Cadangan Kit Siang

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 283 hits
Diterbitkan Hari ini 9 11 malam Perdana menteri Dr Mahathir Mohamad mengakui Penasihat DAP Lim Kit Siang mencadangkan kepadanya agar menubuhkan Bersatu bagi menggantikan Umno Bagaimanapun kata Mahathir ramai pemimpin Melayu lain turut hadir...
Kit Siang Should Focus More On Ph Not Najib

Kit Siang Should Focus More On Ph Not Najib

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 275 hits
TK Chua Free Malaysia TodaySince the aborted debate between Najib Razak and Lim Kit Siang the running battles between the two have continued unabated It is true that the two are fixated with each other but I think the accusations and counte...
Amused Dr M Brushes Off Claims Kit Siang Behind Formation Of Bersatu

Amused Dr M Brushes Off Claims Kit Siang Behind Formation Of Bersatu

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 237 hits
PUTRAJAYA Tun Dr Mahathir Mohamad has laughed off claims that DAP adviser Lim Kit Siang was behind the founding of Parti Pribumi Bersatu Malaysia The Prime Minister and Bersatu chairman said such claims were probably made by people who belo...
Go To Tg Rambutan Dr M Responds To Bersatu Was Kit Siang S Idea Claim

Go To Tg Rambutan Dr M Responds To Bersatu Was Kit Siang S Idea Claim

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 311 hits
Bersatu chairperson Dr Mahathir Mohamad responded with sarcasm today when asked about claims that the idea to set up the party had come from DAP stalwart Lim Kit Siang Asked about former Bersatu vice president Hamidah Osman s claim earlier ...
Orang Yang Kata Kit Siang Cadang Tubuh Bersatu Boleh Ke Tanjung Rambutan Sindir Tun M

Orang Yang Kata Kit Siang Cadang Tubuh Bersatu Boleh Ke Tanjung Rambutan Sindir Tun M

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 292 hits
PUTRAJAYA 15 Julai Parti Pribumi Bersatu Malaysia akan mengadakan mesyuarat khas pada 20 Julai ini bagi meminda perlembagaan berkaitan pemilihan parti kata Pengerusinya Tun Dr Mahathir Mohamad Perdana Menteri berkata pindaan itu bagi membol...
Kit Siang Bacul Hadapi Rakyat

Kit Siang Bacul Hadapi Rakyat

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 259 hits
ISMA WEB Najib tak perlu bayar lasykar siber tetapi rakyat yang mula sedarBANGI Tiga jawatan utama Kabinet menjadikan parti tamak haloba DAP semakin berkuasa sementara kerajaan Pakatan Harapan pula hanyalah boneka mereka Bekas Ketua Pengara...
Hamidah Saksi Kit Siang Cadangkan Mahathir Tubuh Bersatu

Hamidah Saksi Kit Siang Cadangkan Mahathir Tubuh Bersatu

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 204 hits
Saya mengaku sayalah yang memberikan maklumat kepada Najib kata bekas Pengasas dan Naib Presiden Bersatu Datuk Hamidah Osman yang mengakui memberikan maklumat berhubung penubuhan Bersatu yang diilhamkan oleh Penasihat DAP Lim Kit Siang Beka...
Kes Wan Ji Ditangkap Su Pas Sanggah Kit Siang

Kes Wan Ji Ditangkap Su Pas Sanggah Kit Siang

papar berkaitan - pada 16/7/2019 - jumlah : 216 hits
KL Setiausaha Agung PAS Dato Takiyuddin Hassan membidas saranan Penasihat DAP Lim Kit Siang yang menggesa Timbalan Pendakwa Raya merujuk Manifesto PH bagi mengelakkan kes seperti Wan Ji yang ditangkap di bawah Akta Hasutan berulang Sanggah ...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats