Kisah Seorang Alim Yang Terpaksa Lumurkan Badannya Dengan Najis



Ada satu kisah yang ingin dikongsikan, Diceritakan bahawa dahulu terdapat seorang ulama yang begitu alim, abid dan sentiasa dahagakan ilmu Allah. Perasaan jahil ilmu yang ada pada dirinya menyebabkan saban hari dia sentiasa berulang-alik ke mana-mana tempat yang ada majlis ilmu untuk menuntut ilmu agama dari para Wali, ulama dan para ilmuwan islam. Begitulah rutin hariannya setiap hari yang mencari ilmu.

Suatu hari Allah mengujinya dengan satu Ujian yang tidak disangkanya dan yang tidak pernah dirasainya sebelum ini. Di dalam perjalanannya ke masjid , dia telah bertemu dengan seorang wanita cantik dan wanita itu memanggilnya.

“Wahai saudara, saya ingin meminta pertolongan dari kamu. Saya ingin mengangkat barang di rumah saya tetapi kudrat saya tidak mampu untuk mengangkat barang itu. Jadi, saya ingin meminta pertolongan kamu. Sudikah kamu menolong saya?” kata wanita itu.

Ulama itu menjawab "InsyaAllah”

Lalu wanita itu membawa dia ke rumahnya. Apabila sampai ke rumahnya, Wanita itu mempelawanya masuk dan pintu itu cepat-cepat di tutup dan dikunci oleh , Kemudian wanita itu menyelitkan kunci rumahnya di dalam dadanya.

“Sebenarnya tiada barang yang perlu diangkat. Kamu hanya perlu mengangkat saya. Marilah kita bersetubuh, Hanya kita berdua di rumah ini.” Goda wanita itu.

Wanita itu mula menanggalkan pakaiannya dan berkata lagi , "marilah berzina denganku. Di rumah ini hanya kita sahaja. Kau setubuhilah aku kemudian kau pulang ke rumahmu dan  bertaubat. Allah itu kan Maha pengampun dan penerima taubat”.

Ulama itu terpinga-pinga dan hanya memalingkan pandangannya dari wanita cantik yang separuh bogel dihadapannya. Bagaimana aku ingin keluar dari rumah ini bisik hatinya. Di dalam hatinya berdoa, “Ya Allah andai Engkau menerima ibadahku selama 80 tahun ini, aku Mohon selamatkanlah aku dari dosa ini Ya Allah.”

Tiba-tiba dia terdengar suara ghaib berkata.

“Wahai abid, andai dikau ingin selamat dari wanita ini pergilah dikau ke tandas rumahnya.”

Dia yakin itu adalah bantuan dari Allah!

Lalu dia membuat helah dan berkata pada wanita itu,

“Baiklah aku akan berzina denganmu tetapi, izinkan untukku pergi ke tandas untuk melepaskan hajatku.”

“Silakan.” Kata wanita itu.

Lalu setelah ia masuk ke tandas , dia masih terpinga-pinga apa yang harus dia lakukan di dalam tandas , dia pun berdoa lagi di dalam hatinya “Ya Allah andai Engkau menerima ibadahku selama 80 tahun ini, Kau selamatkanlah aku dari dosa ini Ya Allah.”

Tiba-tiba suara ghaib itu menyapa lagi...

“Wahai abid, jika kamu ingin selamat dari wanita itu, ambillah najis (tahi) yang ada di lubang tandas itu dan lumurkanlah ke seluruh badanmu dan kembalilah dikau kepada wanita itu.”

Lalu dia pun mengambil tahi itu dan melumurkan ke badannya. Kemudian dia keluar dari tandas dan terus berjumpa dengan wanita yang menunggunya tadi.

“Ish, busuknya! lelaki apa kau ini? Aku mengajakmu untuk menyetubuhi aku tetapi mengapa kau lumurkan najis di seluruh badan mu?” Soal wanita itu sambil menutup hidungnya.

“Keluar kau dari sini!” Kata wanita itu lagi.

Setelah dia keluar , dia pun mencari anak sungai yang terdekat untuk menyucikan dirinya kemudian dia terus ke masjid untuk meneruskan pengajiannya.

Setelah dia sampai di masjid , Dia pun duduk di barisan yang paling hujung dan belakang untuk mendengarkan ilmu yang disampaikan oleh seorang ulama. Sedang asyik ulama itu menyampaikan syarahannya kepada anak-anak muridnya. Tiba-tiba Tuan Guru itu memberhentikan syarahannya. Dia bagai menghidu sesuatu bau yang menarik perhatian hidungnya. Kemudian dia bertanya kepada semua anak muridnya.

“Sesiapa yang di antara kamu yang berbau?” Soalan ini diulang beberapa kali oleh Tuan Guru itu.

“Akulah insan yang berbau itu.” Bisiknya di dalam hati. Dia tidak mampu untuk mengangkat tangan kerana fikirnya dia telah melumuri badannya dengan najis sebentar tadi.

“Baiklah, jika tiada siapa yang ingin mengaku akanku hidu kamu seorang demi seorang.” Kata Tuan Guru itu.

Dia bingkas bangun dan menghidu seorang demi seorang anak muridnya namun masih tiada dia jumpa sehinggalah sampai kepadanya. Dia menghidu lalu bertanya.

“Wahai Abid, di manakah kamu perolehi bau ini? Soalan itu ditanya berulang kali.

Akhirnya dia menceritakan apa yang terjadi dan menyatakan bahawa dia telah melumurkan najis dibadannya untuk selamatkan diri dari zina  "kemudian dia membersihkan dirinya di sebatang anak sungai.


Tuan guru itu begitu terkejut mendengarnya dan berkata ," Ketahuilah olehmu wahai abid bau yang aku hidu bukanlah bau busuk tetapi bau wangi , Bau ini sama dengan bau wangian para nabi dan rasul . Kamu sudah memperolehnya wahai kekasih Allah. Kata Tuan Guru itu yang juga merupakan seorang Wali Allah.

“Wahai abid, mulai dari sekarang kaulah yang layak mengajar di tempat ini.” Ujar Tuan Guru itu sambil memeluknya


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.krissmerah.com/2020/06/kisah-seorang-alim-yang-terpaksa.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+krissmerah+%28Kriss+Merah.com+%28Blogger+Melayu%29%29

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Kisah Pria Dipatok Kepala Ular Berbisa Yang Sudah Putus Dari Badannya Kok Bisa

Kisah Pria Dipatok Kepala Ular Berbisa Yang Sudah Putus Dari Badannya Kok Bisa

papar berkaitan - pada 9/6/2020 - jumlah : 259 hits
Seorang pria menemukan ular berbisa di perkarangan rumahnya di Texas AS Ia pun memenggal ular itu agar tidak digigit Namun ketika ia mengangkat kepala ular yang telah terpenggal untuk dibuang kepala reptil tersebut malah menggigit tangannya...
Kisah Seorang Janda Di Pandeglang Tinggal Di Gubuk Reyot Selama 30 Tahun

Kisah Seorang Janda Di Pandeglang Tinggal Di Gubuk Reyot Selama 30 Tahun

papar berkaitan - pada 9/6/2020 - jumlah : 413 hits
Saniah seorang warga Kampung Cimanis Sobang Pandeglang Banten tinggal di gubuk reyot seorang diri Janda berusia 60 tahun itu menghuni gubuk tersebut hampir 30 tahun Tak ada aliran listrik di gubuk itu Sudah lama ada 30 tahun mah tinggal di ...
Pernah Terbaring Lumpuh Kisah Jatuh Bangun 10 Tahun Seorang Leukimia Survivor

Pernah Terbaring Lumpuh Kisah Jatuh Bangun 10 Tahun Seorang Leukimia Survivor

papar berkaitan - pada 5/6/2020 - jumlah : 270 hits
Menghidap sakit leukimia adalah cabaran terbesar dalam kehidupan pemuda ini Adam Syakir berkongsi sedikit babak babak hidupnya yang menderita Leukimia sejak 2009 lalu di Facebooknya baru baru ini Jelasnya segalanya bermula pada 2009 lalu ap...
Seorang Lagi Pelajar Thailand Transit Di Malaysia Positif Covid 19

Seorang Lagi Pelajar Thailand Transit Di Malaysia Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 4/6/2020 - jumlah : 279 hits
BANGKOK 3 Jun Seorang lagi pelajar Thailand yang pulang dari Arab Saudi dengan melalui sempadan Malaysia disahkan positif COVID 19 Pelajar lelaki berusia 26 tahun itu merupakan kes COVID 19 terbaharu direkodkan di Thailand dalam tempoh 24 j...
Kenali Cara Seorang Isteri Sedang Berbohong Yang Perlu Suami Tahu

Kenali Cara Seorang Isteri Sedang Berbohong Yang Perlu Suami Tahu

papar berkaitan - pada 3/6/2020 - jumlah : 357 hits
Kalau sudah namanya manusia tidak dapat lari daripada sifat berbohong atau menipu Bukan sahaja lelaki tetapi juga wanita juga kerap berbohong Dalam rumah tangga sifat sifat buruk ini boleh membahayakan hubungan suami isteri Kadang kadang is...
Seorang Banduan Di Penjara Sungai Buloh Sah Positif Covid 19

Seorang Banduan Di Penjara Sungai Buloh Sah Positif Covid 19

papar berkaitan - pada 2/6/2020 - jumlah : 326 hits
Seorang banduan bukan warganegara di penjara Sungai Buloh disahkan positif COVID 19 kata Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Dr Noor Hisham Abdullah Susulan itu beliau berkata KKM akan menyaring lebih 800 banduan serta 700 kakitangan di penjara ...
Hiburan Ambil Seorang Lagi Anak Angkat Zizie Ezette Akui Tak Guna Kabel

Hiburan Ambil Seorang Lagi Anak Angkat Zizie Ezette Akui Tak Guna Kabel

papar berkaitan - pada 4/6/2020 - jumlah : 941 hits
Mengumumkan bakal mengambil seorang lagi anak angkat pada tahun hadapan beberapa tahun lalu pelakon Datin Seri Zizie Ezette akui kini dalam proses menguruskan pengambilan tersebut di Pejabat Kebajikan Masyarakat Gombak Meskipun sebelum ini ...
Sedang Sadap Karet Seorang Warga Bengkalis Diterkam Harimau

Sedang Sadap Karet Seorang Warga Bengkalis Diterkam Harimau

papar berkaitan - pada 5/6/2020 - jumlah : 340 hits
Dia menyebutkan korban memang sempat melawan untuk menghindari serangan dari hewan bernama latin Panthera Tigris Sumatrae itu Beruntung korban berhasil memanjat pohon karet meski tetap mendapatkan serangan cakar dan gigitan satwa buas dilin...
Kata Ada 129 Bila Seorang Timbalan Menteri Letak Jawatan 129 1 Jadi 110 Stupid Ph

Kata Ada 129 Bila Seorang Timbalan Menteri Letak Jawatan 129 1 Jadi 110 Stupid Ph

papar berkaitan - pada 5/6/2020 - jumlah : 318 hits
Jumaat Khabarnya Isnin hari tu ada kejutan peristiwa besar PH sudah ada 129 sokongan Lepas Isnin berakhir di khabarkan mula minggu ni ada kejutan PH ada 129 sokongan Gambar Anwat jumpa Agung dan TunM nak pergi Istana ditular Biarpun gambar ...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Utilizing Crowdfunding For Business

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Berebut Kasih



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


10 Tempat Sarapan Terbaik Di Selangor

Office Rental Near Kl Sentral Station Advantages For Business Connectivity

Gaji 2005 Yuran Pengalaman 2016

The Cultural Impact Of Online Casino Gaming On Filipino Society

Kerana Wanita Melintas Penunggang Motosikal Berkuasa Tinggi Maut

Polis Tahan Pemandu Peribadi Kerana Melakukan Khianat Dan Memukul