Khalid Samad Perlu Jelas Siapa Yang Sebenarnya Nak Laga2kan Amanah Dgn Dsai Pkr


 








- MO PLAY VICTIM, BLAME GAME dan RAIH SIMPATI LAGI.

BAGI MEMAHAMI apa yg saya perjelaskan ini, anda perlu membaca satu persatu Screenshot (SS) yg saya sertakan bersama artikel ini. Kenapa saya siarkan begitu byk SS? Sebab saya mahu ia menjadi sebahagian dari Rakaman Sejarah (meminjam kata-kata Free Thinker idola Anai2 KARTEL Oren Masam).

1) Saya menghargai Kenyataan Media Khalid Samad yang menafikan Amanah menuntut atau memberi Ultimatum kpd DSAI utk melepaskan jawatan Pengerusi PH dalam tempoh 7 hari. Beliau menegaskan bahawa maklumat yg disiarkan oleh sebuah portal berita adalah PALSU. Saya juga ambil maklum sahabat-sahabat  penyokong PH memandang sinis kepada kenyataan Khalid Samad. Kenapa? Anda baca keseluruhan Artikel dan SS disertakan maka anda akan memahami akan respon sebegitu.

2) Kenyataan Khalid Samad itu juga, sekaligus MENGESAHKAN bahawa tuntutan terhadap DSAI itu adalah PALSU dan BERNIAT jahat yang mana DSAI telah pada hari yang sama menafikannya. Khalid Samad pergi lebih jauh lagi dgn menuduh penyebar cerita karut itu berniat mahu melaga-lagakan Amanah dgn DSAI. Seperti statusnya sebelum ini yang mengatakan kerja melaga-lagakan sesama kita ialah kerja PN.

3) Apa yang Khalid Samad tidak sedar, beliau telah MENDEDAHKAN dan MENGESAHKAN kerja jahat KARTEL Oren Masam, anai-anai dalam Amanah yang saban hari menyerang DSAI di SocMed. Khalid Samad juga secara tidak langsung MEMBUKTIKAN bagi kesekian kalinya bahawa Anai-anai KARTEL Oren Masam ini "LEBIH #SUDU DARI #KUAH". Pimpinan Amanah TIDAK pun TUNTUT DSAI letak jawatan tapi Anai-anai Oren Masam dok tuntut hari-hari. Mereka yg mula-mula mengejek-ejek dengan perkataaan "dak-dak sudu" tapi ia terkena kpd mereka berkali-kali.

4) Cuba anda lihat Screenshots yang saya sertakan sebagai BUKTI. Yang galak share dan sebar berita palsu KUNUNnya DSAI hanya ada masa 7 hari sebelum letak jawatan adalah AHLI-AHLI AMANAH yang kami panggil anai-anai KARTEL Oren Masam. Mcm mana Khalid Samad pernah kata KUNUNnya yang melaga-lagakan kita ialah PN?

5) Dalam kenyataan terbaharu itu entah pihak mana pula yang Khalid Samad mahu salahkan kerana memberi maklumat palsu kpd portal berita terbabit. Tapi yang PASTI ialah mereka yang MEMBANTU MENYEBARKAN berita palsu dari portal itu ialah AHLI-AHLI AMANAH yang kami panggil anai-anai KARTEL Oren Masam bagi membezakan mereka dari Ahli-ahli Amanah YG KEKAL SETIA dgn Muafakat PH dan DSAI. Anda boleh melihat sendiri semua SS di bawah dan tanya adakah itu kerja anggota PN atau BN atau PKR atau sesiapa shj yg dituduh sebagai "KARTEL dalam PH"?

6) Jika anda belum membaca tulisan saya mengenai Sebahagian Pemuka Utama KARTEL Oren Masam dan MO (Modus Operandi) mereka, anda boleh baca dlm SS yg disertakan atau di link : https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1037954043375646&id=100014831801916

7) JIKA anda terserempak dgn tulisan-tulisan mereka cuba faham apa yg mereka cuba SPIN. Salah satu CONTOH : Bila saya menulis tentang tindakan Azmin mengesahkan PT95 adalah dalang penubuhan PN (which dah berulangkali kita sebut dan berhujah) beberapa ekor Anai-anai KARTEL Oren Masam menerjah posting saya dan menuduh saya dan penyokong-penyokong DSAI tidak marah pada Azmin malah sgt mempercayai PNkhianat itu. Mereka cuba membina persepsi KUNUNnya kita belaan Kartel bagi mengalih label KARTEL terhadap mereka.

8) Kemudian mereka bina persepsi KUNUNnya "Kartel dalam PH" mahu merosakkan hubungan antara PT95 dgn DSAI dan PKR. Sdgkan menjadi rahsia umum mereka lah yg setiap hari menyerang DSAI, mengangkat serta memuja PT95 sebagai Legend sedangkan PT95 kerapkali menyerang DSAI yg tidak pun membalas dan mencari haluan sendiri.

9) Banyak lagi komen-komen mereka di SocMed yg membuktikan apa yg saya sebut sebgai "PLAY VICTIM" dan "BLAME GAME" bagi meraih simpati Netizen yg tidak tahu "kepala ekoq" lalu mereka menyalahkan penyokong-penyokong PH pro DSAI.

10) GAME ini akan berterusan. PERHATIKAN, lama kelamaan anda boleh faham cara atau MO mereka SPIN dan BINA PERSEPSI. Saya nasihatkan dan peringatkan diri saya dan anda, TOLONG JANGAN MAKI mereka atau pemimpin Amanah atau parti itu. HENTIKAN perbuatan seperti itu kerana mereka akan menggunakan alasan sebegitu utk TERUS menyerang DSAI dan PKR.

11) Screenshot dan rekodkan. Paling teruk anda sekadar kritik, troll dan ketawakan. Biar satu hari nanti pemimpin Amanah akan tengok dan kita tanya org seperti Khalid Samad kenapa dia membutakan matanya dulu??

12) Sehingga saat ini pemimpin-pemimpin Amanah seolah-olah TIDAK nampak atau IGNORE atau masih dalam DENIAL SYNDROME. Mereka masih menyebut "ada pihak luar" atau PN atau UMNO BN yg punya angkara. LALU...TIDAK HAIRANLAH RAMAI PENYOKONG-PENYOKONG PH PRO DSAI JADI MARAH PADA PARTI ITU SENDIRI kerana sikap TIDAK #PEDULI ini. Apapun....bersabarlah.

Wallahualam.

-Zus Din

03 Disember 2020

 



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/12/khalid-samad-perlu-jelas-siapa-yang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Why Did Amanah Mps Stand Against Budget 2021 When Pakatan Did Not Khalid Samad Explains

Why Did Amanah Mps Stand Against Budget 2021 When Pakatan Did Not Khalid Samad Explains

papar berkaitan - pada 27/11/2020 - jumlah : 213 hits
Parti Amanah Negara lawmakers who rose to try and force bloc voting on Budget 2021 were not informed that Pakatan Harapan MPs had been told to stand down from opposing the federal spending plan Khalid Samad asserted last night The former fe...
Kali Ni Saya Boleh Bersetuju Dgn Khalid Samad But Tell This To Oren Masam

Kali Ni Saya Boleh Bersetuju Dgn Khalid Samad But Tell This To Oren Masam

papar berkaitan - pada 30/11/2020 - jumlah : 185 hits
AMANAH KUKUH BERSAMA PH 1 Parti Amanah Negara menyedari wujudnya kekeliruan di kalangan masyarakat umum dan juga ahli ahlinya berhubung dengan apa yang telah berlaku di Dewan Rakyat semasa pengundian Belanjawan di peringkat dasar dijalankan...
Khalid Samad Nafi Wujud Perpecahan Dikalangan Pemimpin Amanah

Khalid Samad Nafi Wujud Perpecahan Dikalangan Pemimpin Amanah

papar berkaitan - pada 29/11/2020 - jumlah : 235 hits
MALAYSIA DATELINEParti Amanah Negara menafikan wujudnya perbezaan atau perpecahan dalam kalangan pemimpin parti itu susulan situasi yang berlaku di Dewan Rakyat semasa pengundian Belanjawan 2021 di peringkat dasar Khamis lalu Sebaliknya Pen...
Nazri Aziz Cadang Umno Amanah Dan Pkr Tubuh Kerajaan Di Perak

Nazri Aziz Cadang Umno Amanah Dan Pkr Tubuh Kerajaan Di Perak

papar berkaitan - pada 5/12/2020 - jumlah : 264 hits
KUALA LUMPUR Ahli Parlimen Padang Rengas Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz mencadangkan sebuah kerajaan baharu ditubuhkan di Perak susulan Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Faizal Azumu hilang sokongan dalam Dewan Undangan Negeri negeri itu ...
Sempatlah Untuk Kami Besarkan Mereka Ya Allah Abby Abadi Mohon Doa Dipanjangkan Umur Nak Jaga Amanah Besarkan Anak Anak

Sempatlah Untuk Kami Besarkan Mereka Ya Allah Abby Abadi Mohon Doa Dipanjangkan Umur Nak Jaga Amanah Besarkan Anak Anak

papar berkaitan - pada 24/11/2020 - jumlah : 304 hits
Anak anak adalah amanah Allah untuk ibu dan ayah walaupun mungkin zuriat itu bukan dilahirkan dari rahim isteri sendiri ia tetap tanggungjawab ibu dan ayah untuk menjaga dan mendidik mereka sebaiknya Pelakon dan usahawan yang tidak asing la...
Umno Buat Hal Lagi Pecat Mb Perak Apa Korang Nak Sebenarnya

Umno Buat Hal Lagi Pecat Mb Perak Apa Korang Nak Sebenarnya

papar berkaitan - pada 5/12/2020 - jumlah : 242 hits
Haritu korang duk suruh anwar sabar tunggu PRU biar rakyat tentukan Kemudian korang buat kecoh di sabah Pie naik angin dibubarnya dun Melukuk habis satu semenanjung kena serang covid19 Majoriti kerusi sabah tetap warisan Walaupun tak dapat ...
Pemimpin Dap Pkr Amanah Selesai Mengadap Sultan Perak

Pemimpin Dap Pkr Amanah Selesai Mengadap Sultan Perak

papar berkaitan - pada 5/12/2020 - jumlah : 226 hits
Ketiga tiga pemimpin parti dalam Pakatan Harapan Perak sudah memasuki Istana Kinta untuk menghadap Sultan Perak Sultan Nazrin Muizzuddin Shah Pengerusi DAP Perak yang juga Adun Aulong Nga Kor Ming tiba bersama Pengerusi PKR Perak Farhash Wa...
Dap Perlu Bertimbang Untuk Berpisah Dengan Pkr Sekiranya Dsai Enggan Meminta Maaf

Dap Perlu Bertimbang Untuk Berpisah Dengan Pkr Sekiranya Dsai Enggan Meminta Maaf

papar berkaitan - pada 28/11/2020 - jumlah : 193 hits
Pakatan Harapan secara terkejutnya tidak menyokong usul undi belah bahagian bagi peringkat Bacaan Kedua Belanjawan 2021 di Parlimen Datuk Sei Anwar Ibrahim perlu meminta maaf secara terbuka kepada rakyat serta rakan sekutuya atas kesilapann...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Gaya Hidup Sihat 8 Perkara Yang Perlu Anda Amalkan

Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music