Kes Cuci Duit Haram Babyanamoi Update Status Buat Bawang Rangers Takut Usik Jugakkkk Muhahahahaha


MALAYSIA: Sudah beberapa hari berlalu berkaitan dengan kes SPRM membab1tkan selebriti tanah air Shuib dengan beberapa individu lain termasuk yang berpangkat dato dan datuk seri.
Untuk pengetahuan semua, kes tersebut masih lagi di bawah s1asatan pihak SPRM. Mereka yang ditahn adalah untuk beri kerjasama kepada SPRM menyelesaikan kes tersebut.
Di media sosial ramai yang mengatakan bahawa beberapa individu ditahn tersebut merupakan orang yang terlibat sebagai ejen atau boss “macav scammer”.
Untuk pengetahuan semua, Suruhanjaya Penceghn Rasvah Malaysia (SPRM) membekukan 750 akaun dengan simpanan kira-kira RM75 juta hasil aktiviti pengubahan wang haram, termasuk membabitkan selebriti.
Agensi itu juga turut menyita 24 kenderaan mewah dan motosikal berkuasa tinggi milik beberapa daripada individu yang ditahan.
Sumber SPRM berkata, mereka juga menyita kediaman mewah milik pasangan suami isteri yang ditahan Jumaat lalu dan seorang svspek lain yang ditahn bersama-sama mereka.
Siasatan terperinci masih dijalankan ke atas enam svspek yang masih ditahan, selepas dua daripada mereka dibebaskan dengan jam1nan SPRM petang tadi.
BabyAnamoi Update Status Mahu Saman Wargamaya ?
Salah seorang yang dikatakan dis1asatn oleh SPRM adalah BabyAnamoi. Menerusi update terbaru di media sosial wanita tersebut mengatakan bahawa mereka dipanggil untuk memberi kerjasama kepada pihak SPRM dalam menyi1asat sahaja.

Dalam status itu dia mengatakan “Apabila kita ni melayu buka bisnes banyak-banyak nak maju. Nak berjaya, orang report kata kita buat benda har4m pula.
Ramai pula yang paanaas mata. Ramai juga yang berlumba-lumba nak buat tajuk cerita. Nak cari makan juga kan. tak apa katanya.
Benda dalam proses s1asatan, kita harus beri kerja sama. Nanti dah habis orang yang berkelayakan buat kerja dan siasat. Baru kita umumkan pembetulan untuk orang yang tertanya-tanya. Buat masa sekarang ini kita rilex dulu pekena kopi jangan kacau orang nak buat si1asatan katanya.”
Cari Lawyer
Dalam caption pula wanita itu mengatakan bahawa :
“Kita diam sekarang untuk bagi kerjasama sebaik mungkin. Nanti akak carikan lawyer untuk lawn balik hakim-hakim dalam media sos1al ni pula ye. Cuma katanya bukan sekarang nanti kalau surat cinta tu balas la katanya”

Untuk pengetahuan anda semua, BabyAnamoi dika1tkan dengan isu ini selepas dia dikatakan ingin mendapatkan beberapa buah francais dibawah jenama Bublebee milik pelawak terkenal Shuib Sepahtu.
Berita Harian memaklumkan bahawa: ” “Si1asatan pada masa ini tertumpu kepada wang yang dilabvrkan, selain mengesan individu lain yang turut terbabit serta dibayar untuk mel1ndungi aktiviti berkenaan,” katanya ketika dihubungi hari ini.
Beliau berkata, SPRM juga mengesan pegawai agensi keselamatan yang menerima bayaran bagi melindungi kegiatan pelaburan Macav Scaam dan jvd1 atas talian yang dijalankan oleh mereka.
BH sebelum ini melaporkan, dalang utama s1nd1ket berkenaan dipercayai rakyat China, tetapi menggunakan ejen di Malaysia untuk menguruskan ‘pelaburan’ termasuk mencari perniagaan berpotensi sebagai platform membersihkan wang hasil pen1pvan.
Ejen sind1ket akan mendekati selebriti tanah air dan menyatakan minat melabur dalam perniagaan atau menyvnt1k modal untuk selebriti berkenaan memulakan perniagaan.
Jumaat lalu, seorang selebriti bersama isterinya yang juga seorang artis serta seorang usahawan kosmetik dipanggil oleh SPRM membantu siasatan berhubung pengvbahan wang haraam. – Berita Harian
Kredit: Rentas Asia
SPRM siasat sindiket disyaki ‘cuci’ ratusan juta ringgit

Guna artis cuci duit haram, 2 pegawai kanan polis ditahan (Macau Scam)

The post Kes Cuci Duit Haram, BabyAnamoi Update Status Buat Bawang Rangers Takut? Usik jugakkkk muhahahahaha appeared first on MYKMU.NET.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2020/10/08/kes-cuci-duit-haram-babyanamoi-update-status-buat-bawang-rangers-takut/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cuci Duit Haram Datuk Seri Panjat Pagar Cabut Lari Dari Polis

Cuci Duit Haram Datuk Seri Panjat Pagar Cabut Lari Dari Polis

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 458 hits
685 total views 685 views today Polis kini memburu lelaki bergelar Datuk Seri yang juga suspek utama sindiket pengubahan wang haram selepas dia melarikan diri sebaik dibebaskan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah kelmarin Menurut sumber sepatutny...
039 Cuci 039 Duit Haram Datuk Polis Dibebaskan Sebelum Ditahan Semula

039 Cuci 039 Duit Haram Datuk Polis Dibebaskan Sebelum Ditahan Semula

papar berkaitan - pada 12/10/2020 - jumlah : 397 hits
Kuala Lumpur Lelaki bergelar Datuk yang menjadi dalang Macau Scam dan perjudian serta terbabit dalam pengubahan wang haram bersama pegawai dan anggota polis sudah dibebaskan dengan jaminan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia hari ini Men...
Kes Cuci Duit 9 Termasuk Anggota Pegawai Polis Dilepas Dengan Jaminan

Kes Cuci Duit 9 Termasuk Anggota Pegawai Polis Dilepas Dengan Jaminan

papar berkaitan - pada 12/10/2020 - jumlah : 311 hits
KUALA LUMPUR 23 Safar 1442H Ahad Semua individu tahanan reman terbabit siasatan kes sindiket perjudian dalam talian dan pengubahan wang haram dilepas dengan jaminan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia petang tadi Sumber SPRM berkata ia m...
13 Pegawai Kanan Polis Dipanggil Beri Keterangan Dalam Kes Cuci Duit

13 Pegawai Kanan Polis Dipanggil Beri Keterangan Dalam Kes Cuci Duit

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 368 hits
KUALA LUMPUR 10 Okt Seramai 13 pegawai kanan polis dipanggil Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia bagi membantu siasatan berhubung sindiket perjudian dalam talian dan pengubahan wang haram Sumber SPRM berkata dua daripada mereka adalah ke...
Guna Artis Cuci Duit Haram 2 Pegawai Kanan Polis Ditahan

Guna Artis Cuci Duit Haram 2 Pegawai Kanan Polis Ditahan

papar berkaitan - pada 7/10/2020 - jumlah : 460 hits
Polis mengesahkan dua pegawai kanan dari Jabatan Siasatan Jenayah ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia semalam Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Seri Acryl Sani Abdullah Sani berkata bagaimanapun pihaknya masih belum mendapat lapo...
Macau Scam Cuci Wang Haram Tinggal Rm80j Pun Sudah Memadai

Macau Scam Cuci Wang Haram Tinggal Rm80j Pun Sudah Memadai

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 626 hits
SELEBRITI dijadikan kambing hitam oleh sindiket Macau Scam untuk cuci wang haram mereka Bagaimana pula alasan tidak tahu sumber daripada mana wang itu diperoleh Adakah ia boleh diterima atau sekadar wayang Ikuti wawancara Timbalan Presiden ...
Hiburan Shuib Dan Siti Sarah Dipanggil Sprm Kerana Disyaki Terlibat Kes Urusan Wang Haram

Hiburan Shuib Dan Siti Sarah Dipanggil Sprm Kerana Disyaki Terlibat Kes Urusan Wang Haram

papar berkaitan - pada 1/10/2020 - jumlah : 523 hits
Khabarnya pasangan selebriti romantik iaitu Siti Sarah dan Shuib telah dipanggil oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia hari ini selepas disyaki terlibat dalam kes pengubahan wang haram membabitkan perniagaan air yang dijalankan mereka...
Cuci Duit Wang Jin Harusnya Dimakan Oleh Syaitan

Cuci Duit Wang Jin Harusnya Dimakan Oleh Syaitan

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 1080 hits
Masa aku kanak kanak aku hairan melihat ada kedai kedai yang orang tak masuk tapi survive dan pemiliknya hidup mewah Survive sampai hari ini Ada kedai aku
Cuci Duit Adalah Financial Dan Economics Industry Bawah Tanah

Cuci Duit Adalah Financial Dan Economics Industry Bawah Tanah

papar berkaitan - pada 11/10/2020 - jumlah : 333 hits
Masa aku kanak kanak aku hairan melihat ada kedai kedai yang orang tak masuk tapi survive dan pemiliknya hidup mewah Survive sampai hari ini Ada kedai aku lihat hari hari penuh orang dan owner dia pun nampak struggle tapi tak mewah Bila aku...
Towards More Comprehensive Pension Reform

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Big Bucks Top 10 Sellers From Bonhams Spring Stafford Sale

Berebut Kasih

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Reaching Out

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq



Info Dan Sinopsis Restu Drama Melayu Berepisod Platform Online iQIYI Malaysia

10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi


Laporan Bank Dunia Mengeluarkan Isyarat Bahaya Terhadap Sistem Pendidikan Malaysia

Piza Potato Gnocchi Di The Spot By Chinoz Tiada Tandingan

Selepas 20 Tahun Berhubung Baru Abang Berani Nikahi Aku Malam Itu Penentu Segalanya

Lepas Bergaduh Suami Cakap Hidup Dia Sial Sebab Kahwin Dengan Aku Padahal Dia Tak Pernah Bagi Nafkah

Cara Guna Baki Gas Dalam Tong Gas Yang Hampir Habis

The Infinite Rise House By Earthscape Studio In Anaikatti India