Kenapa Guan Eng Takut Dedahkan Dokumen Perjanjian 1mdb Dengan Ipic


Semalam, Lim Guan Eng memberi alasan bahawa kerajaan tidak boleh mendedahkan perjanjian penyelesaian antara syarikat Abu Dhabi, IPIC dan 1MDB kerana jika berbuat demikian akan menjadi subjudis kerana saya telah didakwa mengenainya, dua minggu dahulu.
Saya telah beberapa kali meminta kerajaan untuk mendedahkan kedua-dua perjanjian penyelesaian tahun 2015 dan tahun 2017 jika benar-benar mahu menegakkan keadilan kepada saya dan rakyat tetapi tidak disambut.
Guan Eng tuduh bahawa saya hanya bercakap tentang perkara ini selepas saya didakwa.
Ini tidak benar. Saya juga pernah menyeru mereka berbuat demikian di dalam perbahasan saya di Dewan Rakat sebelum saya didakwa untuk kes IPIC tetapi ketika itu, Guan Eng ponteng dari Dewan.
Dia juga memberi alasan bahawa dia dia tidak boleh bercakap tentang IPIC sekarang kerana ia kes di mahkamah tetapi rekod menunjukkan dia terus bercakap tentang kes ini termasuk di dalam ucapan belanjawan 2019 beliau. Ini termasuk bapanya yang terus melontar tuduhan mengenai kes IPIC dengan 1MDB.
Guan Eng juga bertanya mengapa saya tidak mendedahkan ataupun mengulas mengenai penyelesaian ini pada masa lalu.
Ini kerana bukan mudah untuk membuat dakwaan ketika anda menjawat jawatan Perdana Menteri apatah lagi ia melibatkan kerajaan negara asing.
Saya berpendirian bahawa kerajaan tidak seharusnya dengan mudah untuk mencetuskan pergaduhan dengan negara lain dan saya lebih memilih untuk mencari jalan penyelesaian secara baik dan tanpa kekecohan.
Seperti saya pernah menjelaskan, jika anda lihat kepada aliran wang, setiap satu pindahan wang 1MDB yang dikatakan hilang, selepas ia diterima atau dijamin syarikat pelaburan Abu Dhabi. Beberapa pegawai kanan syarikat itu turut didapati menerima secara langsung dan menggunakan dana berkenaan atau terlibat dalam penipuan.
Ia sentiasa menjadi objektif saya untuk mendapatkan kembali setiap sen wang 1MDB dan tiada wang hilang. Oleh itu, kerajaan dulu pernah membuat dua perjanjian penyelesaian dalam tahun 2015 dan 2017 bagi mencapai matlamat ini.
Saya nampak kerajaan tidak mahu mendedahkan dokumen ini kerana ia akan menunjukkan ada klausa menyatakan IPIC perlu membayar semula wang yang dikatakan hilang dari 1MDB sebelum 31 Disember 2020.
Mereka tidak mahu rakyat tahu tentang hal sebenar 1MDB dan usaha kita untuk menyelesaikan masalah ini untuk mendapat balik wang 1MDB. Mereka mahu gunakannya untuk terus memburukkan nama saya.
Saya ingin pulangkan soalan kepada Guan Eng: Mengapa kerajaan PH tidak mahu meneruskan usaha dengan IPIC untuk memenuhi klausa perjanjian bagi mendapatkan balik wang dari IPIC sebelum 31 Disember 2020?
Adakah usaha untuk mendakwa saya lebih penting dari mendapatkan semula wang 1MDB dan menjaga hubungan negara dengan kerajaan Abu Dhabi?
Link di sini ialah untuk penjelasan lebih mendalam yang juga saya buat sebelum saya didakwa, di mana saya juga memanggil kerajaan untuk mendedahkan dokumen penyelesaian, bercanggah dengan alasan diberi Guan Eng:

NAJIB RAZAK


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mykmu.net/2018/11/04/kenapa-guan-eng-takut-dedahkan-dokumen-perjanjian-1mdb-dengan-ipic/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Pulangkan As 588 Juta Yang 1mdb Bayar Goldman Sachs Guan Eng

Pulangkan As 588 Juta Yang 1mdb Bayar Goldman Sachs Guan Eng

papar berkaitan - pada 8/11/2018 - jumlah : 233 hits
Menteri Kewangan Lim Guan Eng mahu Goldman Sachs memulangkan AS 588 juta yang diterimanya daripada firma pelaburan negara 1MDB Jumlah itu adalah sebagai yuran yang dibayar oleh 1MDB kepada Goldman untuk menerbitkan bon sebanyak AS 6 5 bilio...
We Can T Release Ipic Settlement Agreement Says Guan Eng

We Can T Release Ipic Settlement Agreement Says Guan Eng

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 242 hits
Finance Minister Lim Guan Eng asks why Najib Razak didn t release the agreements with IPIC when he was PM KUALA LUMPUR Putrajaya is unable to release documents pertaining to the settlement agreement between Abu Dhabi s International Petrole...
Pulangkan Wang Negara Wahai Penyangak 1mdb Guan Eng

Pulangkan Wang Negara Wahai Penyangak 1mdb Guan Eng

papar berkaitan - pada 3/11/2018 - jumlah : 242 hits
Menteri kewangan mendesak penyangak skandal 1Malaysia Development Berhad memulangkan semula wang rakyat yang dicuri daripada dana itu Membentangkan Belanjawan 2019 di Parlimen petang ini Lim Guan Eng mengingatkan mereka agar bersedia dihere...
Guan Eng Tunjuk Bukti Surat Kewangan Mohon Bantuan Kelantan Gagal Bayar Gaji Kakitangan

Guan Eng Tunjuk Bukti Surat Kewangan Mohon Bantuan Kelantan Gagal Bayar Gaji Kakitangan

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 977 hits
Kembali menyanggah Kelantan Lim Guan Eng hari ini tampil mengemukakan data daripada Kementerian Kewangan untuk membuktikan negeri terbabit mengalami kekurangan dana untuk membayar gaji kakitangannya Bercakap kepada media di parlimen hari in...
Waaa Guan Eng Lu Banyak Besar Kepala Lu Bagi Melayu Kelantan Sakit

Waaa Guan Eng Lu Banyak Besar Kepala Lu Bagi Melayu Kelantan Sakit

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 392 hits
HARAP NANTI TUHAN BALAS DI PULAU PINANG BANJIR BESAR DAN SEMUA BUKIT RUTUH AMIN Pak Karamu Kelantan bayar cukai bukan minta sedekah Janatul Firdaus Yaacob24 Oktober 2018 AddThis Sharing Buttons Abdul Hadi Awang ketika ditemui media di lobi ...
Kenapa Tak Marah Bila Najib Kata Kelantan Tak Mampu Bayar Gaji Guan Eng

Kenapa Tak Marah Bila Najib Kata Kelantan Tak Mampu Bayar Gaji Guan Eng

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 374 hits
KUALA LUMPUR Menteri Kewangan Lim Guan Eng kesal dengan reaksi berat sebelah oleh pemimpin PAS Kelantan terhadap kenyataan beliau mengenai pengurusan kewangan kerajaan negeri itu di Parlimen semalam Jelas beliau hakikat ini bukanlah perkara...
Guan Eng Kelantan Negeri Gagal

Guan Eng Kelantan Negeri Gagal

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 349 hits
Diterbitkan 24 Okt 2018 12 23 tengah hariKembali menyanggah Kelantan Lim Guan Eng hari ini tampil mengemukakan data daripada Kementerian Kewangan untuk membuktikan negeri terbabit mengalami kekurangan dana untuk membayar gaji kakitangannya ...
Ada Kerajaan Negeri Tulis Surat Mohon Pinjam Duit Untuk Bayar Gaji Guan Eng

Ada Kerajaan Negeri Tulis Surat Mohon Pinjam Duit Untuk Bayar Gaji Guan Eng

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 398 hits
Kerajaan negeri buat permohonan bertulis pinjam duit bayar gaji kakitangan kata Menteri Kewangan BORHAN AHMAD Menteri Kewangan mendakwa ada sebuah kerajaan negeri menghantar surat kepada kementerian kewangan secara jelas memohon untuk bantu...
Guan Eng Says Irwan Earned Rm3 Mil In 7 Years But He And Azmin Earned Rm1 Mil A Year

Guan Eng Says Irwan Earned Rm3 Mil In 7 Years But He And Azmin Earned Rm1 Mil A Year

papar berkaitan - pada 24/10/2018 - jumlah : 213 hits
Guan Eng reveals former treasurer general Irwan Serigar earned RM3 million over 7 years but did not mention that he and Azmin Ali earned RM1 million a year Former treasurer general Irwan Serigar earned close to RM3 million between 2011 and ...
Panduan Lengkap Tentang Brand Perlindungan Pendaftaran Dan Penegakan

Polis Cari Waris Lelaki Maut Kemalangan

Zaid Urges Cabinet Transparency On Najib House Arrest Bid

Celebrating Mother S Day With Legumes Dining With The Queens

Ceo Badan Berkanun Ditahan Sprm Disyaki Seleweng Dana Projek Rm1 2 Bilion

Lirik Lagu Dari Jauh Alyph

Kerajaan Lulus Pemanjangan Landasan Ltsip

Langkawi Welcomes The World Residences At Sea And Celebrates Tourism Resurgence



Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia

Info Dan Sinopsis Filem Shaitaan 2024 Remake Filem Vash Kini Di Netflix


Kelebihan Menggunakan Paperbag Berbanding Plastik Pilihan Lebih Mesra Alam

Bufet Buka Puasa Kat Hotel Excelsior Ipoh

Hasil Tanaman Dalam Pasu

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

Disyaki Seleweng Rm8 Juta Dalam Akaun Amanah 2 Firma Guaman Disiasat

Agc Rejects Sanusi Bid To Dismiss Sedition Charges