Kenapa Dengan Ibu Suami Bunuh Isteri 2 Anak Perempuannya Sebelum Dibuang Dalam Tangki Minyak


American Murder: The Family Next Door adalah filem dokumentari jenayah sebenar yang baru disenaraikan dalam Netflix, yang banyak menggunakan video footage mahkamah, polis dan gambar serta video yang diberi oleh keluarga mangsa.


Filem dokumentari itu menceritakan kisah Shanann Watts yang hamil anak lelaki dibunuh oleh suaminya, Chris Watts, pada tahun 2016. Dia juga membunuh dua anak perempuan mereka, Bella dan Celeste yang berusia tiga dan empat tahun. 


Filem itu juga mendapat banyak pujian penonton kerana penerbitnya menggunakan video footage yang asal termasuk klip video anggota polis yang datang ke rumah keluarga itu selepas rakan baiknya melaporkan kehilangan Shanann. 


Namun, video footage itu juga banyak membuatkan penonton berasa terganggu sehingga ada yang mengatakan mereka masih terkesan selepas menonton filem dokumentari itu. 


REAKSI IBU BAPA CHRIS WATTS


Sementara itu, ibu bapa Chris Watts, Ronnie dan Cindy juga telah menonton filem itu dan berasa terkilan kerana sesetengah video footage sensitif yang ditunjukkan dalam filem tersebut. 


Dalam temubual bersama The Sun, Ronnie dan Cindy meluah mengenai anak lelaki mereka, Chris, yang telah dihukum penjara seumur hidup selepas mengakui membunuh isteri dan anak-anaknya. 


Cindy mendakwa, Chris tidak tahu apa-apa mengenai filem tersebut, meskipun terdapat laporan yang mengatakan Chris tahu dan berasa malu dengan perbuatannya. 


Cindy juga kesal, filem itu terus menyelit video footage yang menunjukkan perbualan suaminya dengan Chris. 


Filem itu bermula dengan rakan mangsa, Nickole Atkinson menghubungi talian 911 kerana bimbang dengan keadaan Shanann yang tidak diketahui keberadaannya. Apabila polis peronda tiba di rumah keluarga itu, usaha memanggil penghuninya keluar gagal kerana tiada sesiapa yang berada di rumah sehinggalah Chris yang ketika itu dikatakan berada di rumah rakannya dihubungi lalu pulang ke rumah. 


Kepulangan Chris ke rumah bagaikan tiada apa-apa yang berlaku, sedangkan dia baru sahaja membunuh isteri dan dua anaknya itu. Dalam keadaan berpura-pura itu, dia turut membantu polis memeriksa rumahnya sendiri yang kemudian mendapati dua selimut anaknya hilang dan telefon bimbit Shanann yang tertinggal di dalam rumah. 


Chris menyangka dia dapat memperdayakan polis, namun kelakuannya membuatkan jirannya mula berasa curiga lalu memaklumkan kepada polis yang kemudian ditunjukkan video rakaman kamera litar tertutup (CCTV). 


Polis kemudian memanggil Chris untuk disoal siasat dan dia mengakui hubungannya dengan Shanann goyah dan dalam masa yang sama masing-masing bersetuju untuk berjauhan seketika untuk memberi ruang 'bernafas' seketika. Dan Chris juga menegaskan dia tidak curang kepada Shanann. 


Namun di mata polis, perubahan fizikal Chris seperti tanda-tanda seorang lelaki curang kepada isterinya berikutan berat badannya turun mendadak yang menjadi lebih 'sado'. Chris menafikan kata-kata pegawai penyiasat berkenaan. 


Chris juga diminta menjalani ujian poligraf bagi menentukan dia bercakap benar atau sebaliknya. Meskipun kelihatan tenang, keputusan ujian itu menunjukkan dia gagal dan pegawai penyiasat mula mendesak Chris berhabis-habisan untuk memberitahu di mana sebenarnya keberadaan isteri dan dua anaknya itu. 


Sementara itu, anggota polis masih giat melakukan pencarian dan orang awam pula membantu menyebarkan risalah kehilangan tiga beranak itu. 


Siasatan polis turut mendapati Chris sebenarnya curang dan wanita itu sendiri mengakui menjalinkan hubungan dengan Chris meskipun tahu lelaki itu sudah berkahwin dan mempunyai dua orang anak.


Segalanya semakin mencurigakan, Chris diasak bertalu-talu. Tidak tahan dengan keadaan itu, akhirnya Chris meminta untuk bercakap dengan bapanya yang akhirnya dia mengakui dia telah membunuh Shanann. Tetapi dia tidak mengaku membunuh dua anak perempuannya itu. 


Alangkah hancurnya hati Ronnie apabila mendengar pengakuan anaknya itu. Dua pegawai penyiasat berkenaan kemudian masuk dan meminta Chris mendedahkan di mana isteri dan dua anaknya ditanam. 


Tiga hari sebelum kejadian, Shanann ada menghantar mesej kepada Chris yang mengatakan dia hamil anak lelaki dan berasa amat teruja. Shanann juga meninggalkan nota yang mengatakan dia betapa sukarnya perhubungan mereka sejak lima minggu lalu dan dia amat merindui suaminya yang dirasakan berubah sebelum ini. Malah turut berjanji akan berbaik dengan ibu Chris, Cindy. 


Difahamkan pada malam kejadian, Shanann mendapati Chris menggunakan kad kredit keluarga untuk berbelanja di sebuah restoran di mana caj pembayaran makanan adalah untuk dua orang makan. Pada malam itu juga, Chris mengupah pengasuhnya untuk menjaga Bella dan Celeste sementara dia keluar bersama teman wanitanya. 


"Dia pulang sekitar jam 2.00 pagi. Saya rasa dia dah tahu perkara yang saya buat malam Ahad itu cetuskan semuanya, keluar dengan orang lain menggunakan kad bank kami. 


"Saya rasa dia naik ke katil. Dia mula belai saya dan kami lakukan hubungan intim. Apabila saya bangun pagi itu, saya beritahu dia yang saya rasa hubungan ini takkan berpanjangan. 


"Dia tanya, "Apa berlaku semalam? Saya tahu ada orang lain". Saya tak boleh kata "Ya saya ada orang lain". Kemudian dia kata, "Awak takkan berjumpa anak-anak lagi. Awak takkan berjumpa mereka lagi. Lepaskan saya". 


"Kalau saya tak kenal Nikki (teman wanita) adakah saya rasa hubungan kami teruk? Mungkin tidak. Saya kata saya dah tak mencintainya. Kemudian, ia berlaku. 


"Dia suruh saya lepaskan dia. Tapi saya peluk dia. Saya tak dapat kawal diri. Kenapa saya tak boleh lepaskan dia? Dia tak melawan. 


"Kemudian Bella masuk ke bilik, kenapa dengan ibu? Dia membawa selimut merahnya ketika itu yang melihat ibunya tertiarap di atas katil," katanya. 


Chris kemudian membalut mayat Shanann dengan cadar dan bawa masuk ke dalam kereta. Bella dan Celeste turut dibawa bersama dan ditempatkan di tempat duduk belakang. Bella sempat bertanya adakah ibu mereka okey dan Chris sekadar menjawab ya. 


Setibanya di lokasi, Chris membunuh anak bongsunya dahulu sebelum Bella lalu dibuang ke dalam tangki minyak. Manakala mayat Shanann ditanam tidak jauh dari lokasi tersebut. 


Untuk cerita yang lebih terperinci, sila tonton American Murder: The Family Next Door di Netflix. 


Sumber: Independent, The Tab, Netflix


Sumber : thereporter.my

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.terengganu11.com/2020/10/kenapa-dengan-ibu-suami-bunuh-isteri-2.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Anak Ini Didapati Bersalah Bunuh Sebelum Rebus Badan Ibu Bapanya Dalam Periuk Besar

Anak Ini Didapati Bersalah Bunuh Sebelum Rebus Badan Ibu Bapanya Dalam Periuk Besar

papar berkaitan - pada 10/10/2020 - jumlah : 420 hits
Kisah paling mengerikan apabila seorang anak tergamak mengerat dan merebus mayat kedua ibu bapanya sendiri hanya kerana mereka enggan menyara kehidupannya lagi Lelaki yang berusia 32 tahun itu tinggal bersama ibu bapa kandungnya bertindak s...
Para Suami Wajib Memberi Ganjaran Kepada Isteri Yang Menyusukan Anak

Para Suami Wajib Memberi Ganjaran Kepada Isteri Yang Menyusukan Anak

papar berkaitan - pada 27/9/2020 - jumlah : 331 hits
Mungkin ada dalam kalangan kita yang memahami bahawa tugas dan kewajipan menyusu itu adalah sepenuhnya tanggungjawab si ibu Namun tahukah anda sebenarnya tugas dan kewajipan yang sebenarnya adalah bergantung kepada si bapa juga Bagaimana si...
Dengar Suara Malaikat Sebelum Bunuh Anak

Dengar Suara Malaikat Sebelum Bunuh Anak

papar berkaitan - pada 14/10/2020 - jumlah : 318 hits
Oleh Nor Fazlina Abdul RahimKota Bharu Polis tidak menolak kemungkinan suspek yang dipercayai membunuh anak berusia lapan bulan di Kampung Sungai Dua Bachok pagi semalam ada kaitan dengan ajaran sesat Ketua Polis Kelantan Deputi Komisioner ...
Selepas Dibuang Kerja 3 Bulan Suami Berlakon Depan Isteri Pergi Kerja Setiap Pagi Rupanya

Selepas Dibuang Kerja 3 Bulan Suami Berlakon Depan Isteri Pergi Kerja Setiap Pagi Rupanya

papar berkaitan - pada 29/9/2020 - jumlah : 538 hits
Perintah Kawalan Pergerakan yang bermula pada penghujung Mac lalu nyata memberi kesan kepada kita semua sama ada yang bekerja atau pun yang menjalankan aktiviti perniagaan Kekangan sepanjang tempoh suram itu menyaksikan ada diantara kita ya...
Tak Kesian Ke Tengok Isteri Siang Malam Jaga Anak Kita Dr Say Saran Tip Untuk Suami

Tak Kesian Ke Tengok Isteri Siang Malam Jaga Anak Kita Dr Say Saran Tip Untuk Suami

papar berkaitan - pada 2/10/2020 - jumlah : 332 hits
Kita sama sama jaga anak namun tenaga dan masa yang digunakan isteri untuk anak anak kita yang masih kecil tidak sama seperti kita Ketelitian isteri dalam urusan hal anak anak jauh melebihi suami Jadi apa salahnya peruntukkan sedikit waktu ...
Suami Cuba Bunuh Isteri Tapi Isteri Hilang Diculik Drama 19 My Dangerous Wife Mula Dengan Rating Baik

Suami Cuba Bunuh Isteri Tapi Isteri Hilang Diculik Drama 19 My Dangerous Wife Mula Dengan Rating Baik

papar berkaitan - pada 8/10/2020 - jumlah : 365 hits
Melihat sambutan hebat drama The World Of The Married rasanya ramai juga yang sebenarnya dalam diam minat drama mengenai perkahwinan dan pengkhianatan yang dilalui oleh pasangan suami isteri Sekiranya betul anda mungkin tak mahu lepaskan pe...
Ogah Dicerai Suami Siri Bunuh Istri Dan Anak Tiri Lalu Minum Racun Rumput

Ogah Dicerai Suami Siri Bunuh Istri Dan Anak Tiri Lalu Minum Racun Rumput

papar berkaitan - pada 4/10/2020 - jumlah : 231 hits
Penetapan Al sebagai tersangka dengan persangkaan Pasal 340 dan atau pasal 338 dan atau pasal 351 KUHP dengan ancaman hukuman seumur hidup
Nak Berjaya Jadikan Anak Isteri Sebagai Kekuatan Termasuk Family Ibu Ayah Riz Amin

Nak Berjaya Jadikan Anak Isteri Sebagai Kekuatan Termasuk Family Ibu Ayah Riz Amin

papar berkaitan - pada 13/10/2020 - jumlah : 838 hits
Kejayaan seorang suami pastinya dibelakangnya berdiri seorang isteri yang menyokongnya cukup kuat Pelakon yang sering membawakan watak antagonis dalam kebanyakkan drama Riz Amin mengakui kekuatan harinya setiap hari kini datangnya daripada ...
Suami Isteri Dan Anak Lelaki Oku Sesak Nafas Bilik Terbakar

Suami Isteri Dan Anak Lelaki Oku Sesak Nafas Bilik Terbakar

papar berkaitan - pada 29/9/2020 - jumlah : 250 hits
GEORGETOWN Sepasang suami isteri bersama seorang anak lelaki dipercayai orang kurang upaya sindrom down mengalami sesak nafas selepas bilik sewa yang didiami mereka terbakar di Jalan Utama di sini pagi tadi Dalam kejadian kira kira pukul 7 ...
Azmin Pledges To Tell All On May 11

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16

Honor X7b Telefon Pintar 5g Kini Di Kedai Seluruh Negara Pada Rm899

Utilizing Crowdfunding For Business

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

Ramai Netizen Dan Rakyat Teruja Gembira Bila Dimaklumkan Tun Mahathir Antara Yang Sedang Disiasat Sprm

What Is The Lifespan Of Vinyl Windows And How Can You Prolong It

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Ask Your Idol About Ops Lalang Don T Be A Hypocrite Fahmi To Saddiq

How Much Longer For Mou On Allocations For Opposition Mps Says Syed Saddiq

Kemeriahan Aidilfitri Bila Anak Anak Pulang Beraya Bersama Keluarga

Beraya Di Kuantan Dan Melaka

Lirik Lagu Katakan Saja Nabila Razali

Jadual Dan Keputusan Piala Thomas Piala Uber 2024