Tak Kesian Ke Tengok Isteri Siang Malam Jaga Anak Kita Dr Say Saran Tip Untuk Suami


Kita sama-sama jaga anak namun tenaga dan masa yang digunakan isteri untuk anak-anak kita yang masih kecil tidak sama seperti kita. Ketelitian isteri dalam urusan hal anak-anak jauh melebihi suami. Jadi apa salahnya peruntukkan sedikit waktu untuknya berehat. Tak kesiankah pada isteri kita?
Menerusi instagram, Dr Say Shazril berkongsi tip untuk para suami agar lebih memahami isteri. Katanya, jangan terlupa untuk memberi perhatian pada isteri kerana itulah yang sebaiknya di lakukan dalam rumah tangga.

“Wahai suami, sesibuk mana pun kita, cubalah selitkan masa untuk keluar berdua bersama isteri kita.
“Anak nak campak mana? Doc senang la ade maid”. Nak seribu daya tak hendak seribu dalih. Boleh mintak adik-beradik tengokkan kejap ke dan kalau taknak susahkan family ada banyak reliable nanny service yang bayar per hour.
“Tak kesian ke tengok isteri kita bergelumang siang malam dengan anak kita? Saya tahu kita tengok jugak anak tu tapi tengok kita tak akan dapat menandingi ketelitian tengok-kan isteri kita.

“Wanita ni bila dah ada anak, mereka tak harap banyak pun dari lelaki mereka. Harapan mereka hanyalah agar suami masih sayang dan small gesture mengajaknya keluar berdua macam ni semestinya akan memberi mereka reassurance yang mereka harapkan,” katanya di instagram.
Tak Perlu Candle Light Dinner
Malah katanya lagi, kesederhaan dalam hidup itu penting. Tak perlulah bawa isteri dengan makan malam yang hebat sebaliknya dengan hanya keluar makan bersama atau lokasi yang pernah dituju sewaktu zaman bercinta dahulu, itu sudah memadai bagi isteri.
Isteri kita minta lebih atau dibelikan barangan mewah untuknya, cukup hanya sedikit masa sebagai menghargai dirinya sambil memberi ruang untuknya berehat daripada rutin harian. Begitu kongsi Dr Say. Dan inilah sebaiknya dilakukan oleh para suami.

“Tak perlu fancy-fancy candle light dinner bagai. Memadai dengan apa yang kalian biasa lakukan berdua sebelum kemunculan anak-anak be it tengok movie, makan kat mamak or just chilling around.
“As long as isteri kita tahu yang kita still care for her and the relationship, percayalah mereka akan tersangat gembira. Bak kata omputih, HAPPY WIFE LEADS TO A HAPPY LIFE” katanya lagi.
Sekadar informasi, Dr Say disatukan dengan isterinya, Dr Azura Abas 30 Mac 2014 dan kini pasangan sepadan ini dikurniakan seorang anak, Aezriel.
 
 
View this post on Instagram  
Topic : Make Time For Her Wahai suami, sesibuk mana pun kita, cubalah selitkan masa untuk keluar berdua bersama isteri kita. “Anak nak campak mana? Doc senang la ade maid”. Nak seribu daya tak hendak seribu dalih. Boleh mintak adik-beradik tengokkan kejap ke & kalau taknak susahkan family ade banyak reliable nanny service yg bayar per hour macam @kiddocare.my. Tak kesian ke tengok isteri kita bergelumang siang malam dengan anak kita? Sy tahu kita tengok jugak anak tu tapi tengok kita tak akan dapat menandingi ketelitian tengok-kan isteri kita. Wanita ni bila dah ada anak, mereka tak harap banyak pun dari lelaki mereka. Harapan mereka hanyalah AGAR LELAKI MEREKA MASIH MENYAYANGI MEREKA & small gesture mengajaknya keluar berdua macam ni semestinya akan memberi mereka REASSURANCE yg mereka harapkan. Tak perlu fancy2 candle light dinner bagai. Memadai dengan apa yg kalian biasa lakukan berdua sebelum kemunculan anak-anak be it tengok movie, makan kat mamak or just chilling around. As long as isteri kita tahu yg kita still CARE FOR HER & THE RELATIONSHIP percayalah mereka akan tersangat gembira. Bak kata omputih, HAPPY WIFE LEADS TO A HAPPY LIFE. Malam ni sy bawak bini dinner @thechowkitkitchenandbar sat lepas tu jalan2 Petaling Street yeaaah.
A post shared by Dr Shazril Shaharuddin (@say_shazril) on Sep 12, 2020 at 4:52am PDT

EPISOD 6 PA&MA JOURNEY BERSAMA JOVIANINA: ANAK BIJAK IQ, PEMAKANAN @ GENETIK
Pemakanan anak memainkan peranan penting bukan sahaja untuk tumbesaran malah untuk IQ anak-anak. Namun, adakah faktor genetik mempengaruhi perkembangan IQ mereka?

Saksikan Episod ke 6, Journey Bersama JoviaNina pada 30 September 2020, jam 9 malam hanya di Astro Ria saluran 104/124.

Nak macam-macam info? Jom join telegram Pa&Ma D Parents https://t.me/pamadparents
The post “Tak Kesian Ke Tengok Isteri Siang Malam Jaga Anak Kita?” -Dr Say Saran Tip Untuk Suami! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/tak-kesian-ke-tengok-isteri-siang-malam-jaga-anak-kita-dr-say-saran-tip-untuk-suami/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Selain Jaga Perut Suami 3 Perkara Ni Pada Isteri Suami Suka Barulah Bahagia Bersama

Selain Jaga Perut Suami 3 Perkara Ni Pada Isteri Suami Suka Barulah Bahagia Bersama

papar berkaitan - pada 22/9/2020 - jumlah : 412 hits
Kerukunan rumah tangga bergantung kepada persefahaman antara suami isteri Bahagianya pasangan kita terletak kepada kesetiaan dan kepercayaan antara satu sama lain Cuma apabila melayari alam rumah tangga perkahwinan yang dibina pasti akan ad...
Suami Dijemput Ilahi Isteri Disahkan Hamil Kini 3 Anak Yatim Tumpang Kasih Ibu

Suami Dijemput Ilahi Isteri Disahkan Hamil Kini 3 Anak Yatim Tumpang Kasih Ibu

papar berkaitan - pada 26/9/2020 - jumlah : 270 hits
Perginya seorang suami dan bapa dalam keadaan isteri dan anak anak masih memerlukannya benar benar menguji hidup keluarga kecil ini Siapa sangka suami yang sihat dan segala urusan keluarga hanya bergantung padanya telah pergi menghadap ilah...
Para Suami Wajib Memberi Ganjaran Kepada Isteri Yang Menyusukan Anak

Para Suami Wajib Memberi Ganjaran Kepada Isteri Yang Menyusukan Anak

papar berkaitan - pada 27/9/2020 - jumlah : 327 hits
Mungkin ada dalam kalangan kita yang memahami bahawa tugas dan kewajipan menyusu itu adalah sepenuhnya tanggungjawab si ibu Namun tahukah anda sebenarnya tugas dan kewajipan yang sebenarnya adalah bergantung kepada si bapa juga Bagaimana si...
Luluh Hati Suami Rupanya Isteri Sendiri Kemalangan Arwah Turut Tinggalkan Anak Tujuh Bulan Mingguan Wanita

Luluh Hati Suami Rupanya Isteri Sendiri Kemalangan Arwah Turut Tinggalkan Anak Tujuh Bulan Mingguan Wanita

papar berkaitan - pada 20/9/2020 - jumlah : 569 hits
Luluh hati suami apabila mengetahui rupanya isteri sendiri terlibat dalam Kemalangan arwah turut tinggalkan anak yang masih kecil berusia tujuh bulan
Bukan Senang Nak Uruskan Anak Rumah Lepas Bersalin Suami Kena Main Peranan Elak Isteri Depress

Bukan Senang Nak Uruskan Anak Rumah Lepas Bersalin Suami Kena Main Peranan Elak Isteri Depress

papar berkaitan - pada 20/9/2020 - jumlah : 405 hits
Selepas bersalin perkara apa yang paling difikirkan oleh para ibu Sudah tentulah mengenai kerja rumah yang bertimbun keadaan rumah bersepah dan sebagainya kan Kerja rumah menimbun selepas bersalin Sememangnya perlu diakui apabila pulang ke ...
Suami Isteri Sebak Berjaya Jumpa Semula Anak Yang Diculik 38 Tahun Lalu

Suami Isteri Sebak Berjaya Jumpa Semula Anak Yang Diculik 38 Tahun Lalu

papar berkaitan - pada 18/9/2020 - jumlah : 391 hits
Pasangan warga emas dikenali sebagai Su Bingde dan isterinya Huang tidak menyangka dapat bertemu semula dengan anak lelaki mereka yang dilaporkan hilang setelah diculik 38 tahun yang lalu Selama 38 tahun pasangan tersebut tidak pernah sekal...
Suami Isteri Dan Anak Lelaki Oku Sesak Nafas Bilik Terbakar

Suami Isteri Dan Anak Lelaki Oku Sesak Nafas Bilik Terbakar

papar berkaitan - pada 29/9/2020 - jumlah : 250 hits
GEORGETOWN Sepasang suami isteri bersama seorang anak lelaki dipercayai orang kurang upaya sindrom down mengalami sesak nafas selepas bilik sewa yang didiami mereka terbakar di Jalan Utama di sini pagi tadi Dalam kejadian kira kira pukul 7 ...
Peristiwa Lahad Datu Isteri Kehilangan Suami Anak Kehilangan Ayah Itu Sandiwara Video

Peristiwa Lahad Datu Isteri Kehilangan Suami Anak Kehilangan Ayah Itu Sandiwara Video

papar berkaitan - pada 21/9/2020 - jumlah : 349 hits
KOTA KINABALU Presiden Parti Cinta Sabah Datuk Seri Anifah Aman kesal dengan ucapan yang dikeluarkan oleh seorang pemimpin Parti Warisan Sabah berhubung pasukan keselamatan Anifah menerusi satu kenyataannya hari ini berkata beliau kecewa ap...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Pemilik Kafe Tanah Aina Fareena Nafi Terima Notis Rasmi Peringatan Penutupan Parkir Restorannya



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Linkedin Menjadi Mitra Plan Indonesia Buka Peluang Kerja Bagi 400 Pencari Kerja Baru Di Jawa Tengah

5 Hidden Features Of Wordpress Com

Hospital Kuala Pilah

From Gear To Gear Exploring The Mechanics Of Ram And Dodge Transmissions

Satisfy Your Pup S Cravings Exploring The World Of Natural Dog Treats