Kenali Anwar Bukan Dari Musuh Politik




LAUNGAN REFORMASI





50 tahun lamanya Anwar korbankan diri dan keluarganya

Ketokohan Anwar dicemburui...


Ramai generasi muda atau mereka yg tidak cenderung kpd dunia politik percaya apa yg ditohmah musuh politik Anwar Ibrahim. Mereka mengenali Anwar dari musuh politik yg mana tanpa mereka sedari segala 'kejahatan' dlm dunia ini ada pada diri politikus.

Ketika ayah dan ibu Ketua Armada, Syed Saddiq masih belajar lagi, Anwar Ibrahim sudah dijulang oleh Mahasiswa sebagai hero mereka dan pejuang rakyat. Peristiwa Baling itu akhirnya telah membawa Anwar ke penjara buat pertama kalinya. Sedangkan Hishamuddin Rais lari merentasi negeri dan negara.

Tun Mahathir sendiri dpt mengesan ketokohan Anwar. Tun ketika itu berhadapan dgn PAS yg memainkan isu2 agama dlm memerangi UMNO. Anwar dijemput oleh Tun utk mengimbangi tekanan musuh politiknya.

6 tahun selepas itu juga Anwar Ibrahim adalah antara tokoh yg berperanan membantu Tun melawan musuh politiknya, Tengku Razaleigh. Tapi generasi muda skg tidak mengenali bagaimana kehebatan ketokohan Anwar sehingga ada mengatakan Anwar sudah tidak relevan.

Mereka terlupa 4 tahun lalu Tun Mahathir dan juga Tan Sri Muhyiddin Yassin dtg 'mengadap' Anwar tanpa berasa malu utk memohon jasa baik Anwar merestui mereka utk bersama PH melawan BN. Jika Anwar tidak hebat dan relevan lagi... cukup Tun dan Muhyiddin melawan BN tapi mereka tahu mereka berdua tidak mampu.

Buktinya Bersatu yg paling byk bertanding di kerusi Parlimen adalah parti yg paling sedikit menang dalam PRU lalu. Membuktikan aura Tun dan Muhyiddin tiada di hati rakyat. Kedua nama ini hanya dikagumi kalangan pemimpin sahaja kerana tempoh mereka berpolitik.

Anak2 muda atau buta sejarah ketika PRU 2004 Anwar di penjara PKR hanya ada 1 kerusi Parlimen. Bila Anwar dibebaskan tak sampaikan 3 tahun beberapa negeri seperti Selangor, Perak, PP berjaya dirampas dari PP.

Ketokohan Anwar diiktiraf ke pelusuk dunia. Dlm dunia Islam sendiri Ulama Besar Dunia seperti Dr Yusuf Qardawi, Dr Ahmad Tantaji, Dr Wahbah Zuhaily dan ramai lagi sgt mengenali Anwar sebagai tokoh pemimpin Islam.

Malah pemimpin dunia menghormatinya sehingga beliau pernah disambut permaidani merah oleh kerajaan Amerika. Layanan istimewa itu dianggap musuh politik Anwar sebagai tali barut Amerika.

Perlu diingat Presiden Erdogan iaitu pemimpin ulung Islam dewasa ini sgt menghormati ketokohan Anwar Ibrahim sehingga mereka menjadi kawan yg akrab.

Begitu dunia Arab... seorang kenalan yg mengikuti rombongan Wan Azizah ke persidangan OIC sebagai TPM memberitahu, ketika bertemu dgn beberapa pemimpin negara Arab mereka bertanya khabar Anwar dan berjanji akn membantu Anwar apabila beliau menjadi PM nanti.

Secara peribadi bagi saya sb utama Tun tidak mahu Anwar menjadi PM bukan kerana prinsip Anwar yg memerangi rasuah tetapi ketokohan yg ada pada Anwar sgt dicemburui Tun. Tun rela mengambil Pak Lah yg dianggap Menteri yg lemah semata
mata utk beliau dilihat sebagai pemimpin ulung negara.

Tun tahu Anwar mampu mengembalikan era kegemilangan Malaysia era 90 an dikenali sebagai Asian Tiger di kana ketika itu Anwar Ibrahim diakui oleh dunia sebagai antara Menteri Kewangan terbaik dunia.

Tun tahu dgn hubungan baik Anwar dgn dunia luar terutama negara2 Teluk, integriti dan sgt membenci rasuah... Malaysia akn lebih gemilang di bawah pentadbiran Anwar Ibrahim. Ini terbukti negara Filipina dan Indonesia yg memerangi rasuah ekonomi negara terbabit berkembang pesat.

Negara2 dunia yg maju kerana amalan rasuah sgt minima. Singapura, Jepun, Norway, Sweden, New Zealand maju kerana mereka berjaya memerangi rasuah.

Kemusnahan negara sehingga berpuluh tahunnya kerana rasuah terbesar di Filipina membuatkan berjuta rakyatnya merempat ke negara luar di seluruh dunia. Perlu diingat di penghunjung era 80 an tiba2 kita mula ketinggalan dari Korea. Ini kerana amalan rasuah yg mula berlegar di kalangan pemimpin2 negara ketika itu.

Sebab itulah musuh politik Anwar berpuluh tahun lamanya cuba memburukkan beliau. Mahathir adalah insan yg paling membenci Anwar. Begitu juga pemimpin2 korup yg lain.

Ini kerana mereka tahu menjadi ahli politik tidak mampu membuatkan mereka jadi kaya raya jika tiada rasuah. Apa la guna menjadi pemimpin tetapi menjadi hamba kpd rakyat semata mata. Sdgkan berpuluh tahunnya tradisi menjadi pemimpin mereka disanjung, disambut bagaikan dewa dan hidup dlm kemewahan tanpa dipersoalkan.

Itulah sb org Melayu berebut rebut mahu menjadi pemimpin dan pengampu pemimpin. Tak rasa bersalah dgn rakyat apatah lagi gerun dgn Allah atas perbuatan mereka.

Saya ingin bertanya kpd mereka yg terpengaruh dgn musuh politik Anwar... ada kalian jumpa pemimpin yg sanggup dipenjarakan hampir 10 tahun dlm hidupnya di negara ini? Dia keluar penjara dia lawan... sdgkan dia ditawarkan oleh beberapa negara Teluk 'suaka politik' tetapi dia memilih lawan utk rakyat.

Baru2 ini beliau ditawarkan utk menduduki kerusi no 2. Tapi Anwar yg kita kenali dia seorang yg berintergriti. Tidak mudah disuap dgn jawatan dan kuasa dan kita tidak perlu bimbang kerana dibibir Anwar dia hanya meratib nasib rakyat terbanyak. Idealisma dia menjadi teras perjuangan PH yg sgt disenangi rakyat.

Difitnah dia lawan di mahkamah. Dipukul, dibogelkan, dipenjarakan dan paling hina diaibkan sehingga menderita ahli keluarga Anwar.

Buktik Anwar didedami musuh politik, kes beliau hingga terpaksa diadakan adakan bukti. Sdgkan yg ada pemimpin yg ada bukti yg nyata dgn video dan pengakuan perakam tidak langsung didakwa.

Sb itu jika kita tidak faham politik jgn bila disebut nama Anwar terus membenci... sama seperti bila dgr nama DAP terus membenci... itu tandanya kita mudah diperbodohkan atau diperhambakan politikus yg ketagih mencuri wang rakyat.

Walaupun Tun dan Najib cuba membunuh karakter Anwar tetapi rakyat menyambut Anwar sebagai wira. Tidak pernah berlaku seorang pemimpin disingkirkan dan diaibkan disambut 100 ribu rakyat di Dataran Merdeka.

Ratusan ribu pengkagum Anwar kini berdebar menunggu keputusan. Mereka bukan taksub membuta tuli kerana mereka tahu dgn Anwar tiada apa projek yg mereka akn perolehi tetapi memahami bahawa pada tubuh lelaki  bernama Anwar ini akn mampu membawa perubahan kpd negara.

Bukan sekadar ekonomi tetapi membawa perubahan kpd sikap org Melayu yg sudah sinonim dgn rasuah. Intergriti dan keberanian Anwar Ibrahim adalah pemimpin yg dinantikan nantikan oleh rakyat perbilang kaum yg mahu harta negara ini dipulangkan kpd rakyat dan bukan kpd beberapa pemimpin yg korup.

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://wrlr.blogspot.com/2020/06/kenali-anwar-bukan-dari-musuh-politik.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Munafik Politik Dap Diminta Cermin Diri

Munafik Politik Dap Diminta Cermin Diri

papar berkaitan - pada 10/6/2020 - jumlah : 253 hits
June 10 2020JOHOR BAHRU Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Johor meminta Ketua Pemuda DAP Howard Lee dan ahli parti itu cermin diri sebelum mendakwa Ketua Pemuda UMNO Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki bersifat munafik dalam politik Ketuanya Mohd Hair...
Horward Dap Perlu Cermin Diri Sebelum Gelar Orang Lain Munafik Dalam Politik

Horward Dap Perlu Cermin Diri Sebelum Gelar Orang Lain Munafik Dalam Politik

papar berkaitan - pada 10/6/2020 - jumlah : 300 hits
Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Johor meminta Ketua Pemuda Dap Howard Lee dan ahli parti itu cermin diri sebelum mendakwa Ketua Pemuda UMNO Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki bersifat munafik dalam politik Ketuanya Mohd Hairi Mad Shah menyokong ges...
Musa Jadi Mangsa Penganiayaan Politik Selepas Badan Hk Tak Ambil Tindakan Kata Peguam

Musa Jadi Mangsa Penganiayaan Politik Selepas Badan Hk Tak Ambil Tindakan Kata Peguam

papar berkaitan - pada 10/6/2020 - jumlah : 304 hits
KUALA LUMPUR Pihak berkuasa anti rasuah di Hong Kong membersihkan nama Musa Aman seawal 9 tahun lalu kata seorang peguam bekas ketua menteri Sabah itu susulan keputusan pihak pendakwaan hari ini menarik balik 46 pertuduhan membabitkan rasua...
Pendapat Politik Putar Angin Dalam Agenda Melayu Islam

Pendapat Politik Putar Angin Dalam Agenda Melayu Islam

papar berkaitan - pada 10/6/2020 - jumlah : 269 hits
OLEH SENYAP dan sunyi tiada lagi dendangan suara sahut menyahut membangkitkan unsur unsur kebencian serta kecurigaan dalam masyarakat hilang sudah daripada pandangan tiada lagi kata kata yang membangkitkan resah perkauman nada nada Islam te...
Pendekar Pt 91m Igauan Kepada Musuh Negara

Pendekar Pt 91m Igauan Kepada Musuh Negara

papar berkaitan - pada 29/5/2020 - jumlah : 219 hits
PEMBELIAN 48 buah kereta kebal utama PT 91M berserta sembilan kenderaan sokongan lain dari Poland pada 2003 telah mengubah landskap pertahanan negara khususnya bagi tentera darat Perolehan aset tersebut turut memberi penggandaan kuasa dan m...
Tolonglah Jangan Bawa Anak Kecil Keluar Jalan Jalan Kita Berdepan Musuh Tak Nampak

Tolonglah Jangan Bawa Anak Kecil Keluar Jalan Jalan Kita Berdepan Musuh Tak Nampak

papar berkaitan - pada 2/6/2020 - jumlah : 297 hits
Sejak kebelakangan ini setelah kerajaan mula melaksanakan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat boleh nampak kehadiran anak kecil bersama ibu bapa di tempat awam dan pusat membeli belah Keadaan ini telah mendapat perhatian Kementerian Kesih...
Barah Rahim Musuh Utama Wanita Elakkan Makanan Seperti Ini

Barah Rahim Musuh Utama Wanita Elakkan Makanan Seperti Ini

papar berkaitan - pada 10/6/2020 - jumlah : 431 hits
Barah Rahim Sangat Membimbangkan Wanita Seram Salah satu penyakit bahaya dan ditakuti ramai juga Moga dijauhkanlah dari penyakit sebegini dan cuba elakkan daripada makanan makanan yang boleh menjadi antara penyebab kepada penyakit ini Barah...
Dr Maza Kata Dap Musuh Islam Mca Macam Mana

Dr Maza Kata Dap Musuh Islam Mca Macam Mana

papar berkaitan - pada 5/6/2020 - jumlah : 268 hits
FB Abu Mishkat Sebab Dr Maza selesa dengan PN Saya sudah tonton 2 kali video 11 minit Dr Maza jawab 1 soalan sama ada dia selesa atau tak selesa dengan kerajaan PN Dr Maza tak menjawab soalan secara terus tetapi berpusing jauh memberitahu d...
Musuh Dalam Selimut Mahu Zahid Dijatuhkan Dalam Umno

Musuh Dalam Selimut Mahu Zahid Dijatuhkan Dalam Umno

papar berkaitan - pada 2/6/2020 - jumlah : 378 hits
HARI ini Nur Jazlan Mohamed bekas Ahli Parlimen Pulai mengesahkan usaha MENJATUHKAN Ahmad Zahid Hamidi sebagai Presiden Umno BENAR benar berlaku Tetapi kata Nur Jazlan usaha tersebut telah GAGAL Selama ini kita ada dengar usaha dilakukan un...
Transit Aliran Automatik Di Putrajaya Percuma Selama Tiga Bulan

Apa Itu Wang What Is Money

Rumah Terbuka Wld Raya 2024

Pramugari Malaysia Airlines Meninggal Dunia Tak Sempat Pulang Ke Tanah Air

Beyond Lettuce Wraps Unleash The Power Of Low Carb Bread

Doubletree By Hilton Presents Signatures Across The State A Makan Kitchen Showcase

Dapsy Open Up Uitm S Cardiothoracic Surgery Post Grad To Non Bumi To Prepare For Ageing Population Challenges

Buasir Otak Tv Telefon Apa Kuat Mencarut Be Like



10 Fakta Biodata MK K Clique Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Gandingan Erysha Emyra Yang Beristerikan Siti Hajaar Syeikh Nordin

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bunga Salju Slot Tiara Astro Ria

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Anggun Mikayla Viu Malaysia

Keputusan Markah Mingguan Senarai Lagu Tugasan The Hardest Singing Show Astro Malaysia

Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria


Benarkah Orang Yang Syahid Tidak Merasakan Sakit Mati

Sama Nama Kitabnya Beda Ulama Penulisnya

Definisi Umur Warga Emas

Pangkat Tentera Darat Malaysia Lencana

Sebutkan Satu Ayat Tentang Rahasia Yahudi By Dr Hm Rakib S H M Ag

Ai Team Subscribers Mei 21 2024