Keh Keh Keh Melalak Dalam You Tube Tapi Pimpinan Pelahap Tahap Gaban Dan Umno Akan Hancur


 
BUAT DS KAMAL AMIR KAMAL HIJAZ, LOCKMAN ADAM DAN AHLI-AHLI  UMNO TERIMALAH KENYATAAN YANG UMNO TIDAK AKAN PERNAH SUNYI DARI PEMIMPIN-PEMIMPIN  DAN MP-MP  YANG PELAHAP DAN AKAN KHIANATI PARTI DEMI JAWATAN, KEDUDUKAN, HARTA, DUIT DAN BUR*T. BERHENTILAH DOK MENGEJI DSAI, PH DAN PKR. SEKURANG-KURANG NYA PKR BERANI MENYINGKIRKAN MP-MP  YANG KHIANAT. UMNO BERANI??

******************

ZUS DIN 


SANGGUP DIPERGUNA MAHIADDIN, KLUSTER MENTERI SUDAH JADI MUSUH PARTI SENDIRI

Semalam terdedah satu lagi rakaman audio mesyuarat MT UMNO yang diadakan pada 7 Julai lalu, dengan kali ini melibatkan suara Ismail Sabri Yaakob yang baru dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri.

Dalam audio itu, beliau antaranya bercakap mengenai perlantikannya sebagai Timbalan Perdana Menteri, tentang masa yang sesuai untuk UMNO keluar daripada kerajaan dan kedudukan kerajaan PN yang menurutnya tidak akan jatuh kiranya UMNO menarik diri pada waktu ini.

Selain membangkitkan tentang darurat yang masih berkuatkuasa sebagai hujah kerajaan tidak jatuh, beliau juga menyebut berkenaan CSA atau perjanjian kepercayaan dan belanjawan yang didakwanya berlaku antara Mahiaddin Md Yasin dengan PH sekiranya UMNO mengambil tindakan menarik diri.

Kata beliau, dengan adanya perjanjian itu, meskipun setelah UMNO menarik diri, kedudukan kerajaan PN dan Mahiaddin sebagai Perdana Menteri tidak mungkin jatuh berikutan sokongan gantian telah diperolehi daripada PH.

Dalam audio seorang lagi ahli MT, Tajuddin Abdul Rahman yang viral sebelum ini, beliau juga menggunakan hujah yang sama sebagai sandaran ketidakperluan untuk UMNO menarik diri daripada kerajaan pada waktu sekarang.

Katanya, dengan sokongan baru daripada DAP kepada Mahiaddin di dalam Parlimen melalui CSA, penarikan sokongan oleh UMNO tidak memberi kesan apa-apa kepada kerajaan PN.

Berdasarkan dua audio yang terdedah setakat ini, tidak mustahil lebih ramai sebenarnya ahli MT yang menggunakan hujah CSA sebagai alasan dan kebimbangan UMNO tidak perlu menarik diri daripada kerajaan.

Soalnya, benarkah ada CSA antara kerajaan PN dengan PH?

Sebelum penafian Saifuddin Nasution Ismail semalam, sebetulnya telah beberapa kali pemimpin PH mengeluarkan kenyataan sebelum ini bahawa mereka sama sekali tidak akan bekerjasama dengan Mahiaddin, walau dalam ada keadaan sekali pun.

Blok pembangkang lain seperti Pejuang dan Warisan juga turut mengeluarkan kenyataan yang sama.

Jadi, kenapa pemimpin UMNO, termasuk yang berjawatan Timbalan Perdana Menteri, masih suka menggunakan hujah CSA itu?

Adakah mereka tiada pengetahuan mengenainya dan tidak mengikuti perkembangan semasa, walaupun dengan kedudukan sebagai anggota kabinet dan pemimpin parti di hireaki tertinggi, mereka sepatutnya sentiasa ke depan dengan maklumat di hujung jari?

CSA sebenarnya hanyalah helah semata-mata kerana alasan dan faktor sebenar ialah keinginan untuk pemimpin UMNO terbabit terus kekal menikmati habuan dan kedudukan, termasuk dengan jawatan baru sebagai orang nombor dua dalam kerajaan.

Nikmat jawatan itu terlalu sukar untuk mereka lepaskan, tambahan lagi setelah memperolehinya walau dalam keadaan UMNO tidak menang pilihanraya dan beberapa pemimpinnya sendiri sedang menuju ke penjara.

Dalam keadaan ini, mereka merasakan inilah peluang merembat habuan, sambil menyimpan impian kalau-kalau ada peluang menjadi pemimpin masa depan bagi menggantikan kepimpinan sedia.

Realitinya, dengan terus berada di dalam kerajaan yang paling dibenci rakyat ini, meski nikmat diperolehi, pemimpin UMNO yang takut kehilangan jawatan serta kedudukan itu secara automatik sudah masuk dalam perangkap “scheme of things” yang menjadi amalan Mahiaddin untuk mengekalkan jawatannya.

Lantaran keseronokan dengan habuan dan jawatan itu, mereka kini sudah tidak kisah menjadi musuh kepada parti sendiri.

Dan setiap kali Mahiaddin terasa kedudukannya terancam, ada saja “scheme of things” baru ditawarkan.

Sebab itu, di sebalik UMNO sudah menetapkan penarikan sokongan secara serta-merta terhadap Mahiaddin, kluster menteri dalam parti itu tiada perasaan malu sama sekali mempertahankan lagi Presiden Bersatu itu untuk terus kekal sebagai Perdana Menteri.

Perlakuan mereka itu bukan saja menimbulkan kehairanan kepada rakyat, malah barangkali isteri dan anak-anak di rumah yang sudah dewasa pun turut sama terasa peliknya.

Entahlah Labu, langsung tak berjenis mereka ini, ayam dan itik pun tahu memilih mana makanan yang perlu.

Keadaan ini sekaligus menjadikan tindakan UMNO menarik sokongan terhadap Mahiaddin hanya sia-sia dan tidak bermakna kerana umpan “scheme of things” lebih mudah untuk mengena sasaran berhanding jerit pekik tentang perjuangan.

Berkaitan CSA, PH dan blok pembangkang lain yang telah dikhianati oleh Mahiadin melalui Langkah Sheraton, ikut logik apa sekali pun, mustahil sanggup bekerjasama dengan PN untuk mengekalkan kerajaan sedia ada ini.

Jika itu yang sanggup PH lakukan, bermakna mereka juga tiada bezanya dalam konteks khianat kepada pengundi dan rakyat seluruhnya.

Akhirnya, tindakan itu akan membangkitkan kebencian rakyat dan memungkinkan tidak lagi menjadi pilihan pengundi bila pilihanraya diadakan.

Apakah itu yang mahu PH terima dengan percuma dalam perjuangan mereka?


 (ShahbudinHusin 17/07/2021)



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/07/kehkehkehmelalak-dalam-you-tube-tapi.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Hancur Hancur Hancur Umno

Hancur Hancur Hancur Umno

papar berkaitan - pada 13/7/2021 - jumlah : 100 hits
Umno diambang perpecahan Tegas seorang pemimpin PasJuly 12 2021 UMNO dilihat hanya mahukan kuasa sehingga ada dalam kalangan pemimpin mereka sanggup bergaduh sesama sendiri dan menyerang kerajaan yang mereka duduk di dalamnya Pengarah Islam...
Itu Yang Sebenarnya Tapi Umno Bn Memang Tak Boleh Pakai

Itu Yang Sebenarnya Tapi Umno Bn Memang Tak Boleh Pakai

papar berkaitan - pada 19/7/2021 - jumlah : 499 hits
Kluster menteri buat keputusan songsang ahli MT Umno 17 Jul 2021 9 15 pm Umno perlu tegas mempertahankan pendirian parti itu meskipun hanya tinggal tiga orang saja yang sanggup berbuat demikian kata Mohd Puad Zarkashi Ahli Majlis Tertinggi ...
Tolak Pm Tapi Merestui Tpm Zahidi Dakwa Presiden Umno Keliru

Tolak Pm Tapi Merestui Tpm Zahidi Dakwa Presiden Umno Keliru

papar berkaitan - pada 19/7/2021 - jumlah : 240 hits
tuncarlos com PUTRAJAYA Hilang keyakinan terhadap Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menjadi punca jemaah menteri daripada parti itu menyokong kepemimpinan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin Bercakap kepada Utusan Malaysia...
Hancur Hancur Hancur Umno Doa 22 Tahun Dulu Kini Makin Menjadi Kenyataan

Hancur Hancur Hancur Umno Doa 22 Tahun Dulu Kini Makin Menjadi Kenyataan

papar berkaitan - pada 15/7/2021 - jumlah : 200 hits
Dalam mesyuarat MT menteri2 UMNO setuju tarik sokongan terhadap Mahiaddin tapi dalam mesyuarat kabinet mereka setuju pula terus sokong Mahiaddin kekal sebagai PM Apa patut kita gelar mereka itu JAGA PERUT DAN BAWAH PERUT
Tpm Kata Jangan Berpolitik Tapi Umno Paling Banyak Berpolitik

Tpm Kata Jangan Berpolitik Tapi Umno Paling Banyak Berpolitik

papar berkaitan - pada 12/7/2021 - jumlah : 264 hits
Timbalan Perdana Menteri yang baharu Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mungkin mempunyai pemikiran cetek apabila berpesan kepada semua ahli politik agar tidak berpolitik dan menumpukan usaha membantu kerajaan menangani pandemik Covid 19 Setiau...
Tunku Abdul Rahman 1988 Umno Akan Pecah Belah Hancur Lebur

Tunku Abdul Rahman 1988 Umno Akan Pecah Belah Hancur Lebur

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 159 hits
Kita sedang perhatikan berapa nilai dan harga maruah pemimpin Umno Apakah nilai mereka setaraf Jemin semburit Atau setaraf pemimpin lebai Sekarang ini telah ada beberapa MP Umno yang seperti durian longgok harga murah kerana tiada kualiti d...
Pendirian Terkini Umno Zambry Rujuk Pimpinan Tertinggi Komponen Bn

Pendirian Terkini Umno Zambry Rujuk Pimpinan Tertinggi Komponen Bn

papar berkaitan - pada 12/7/2021 - jumlah : 191 hits
Pendirian terkini UMNO Zambry rujuk pimpinan tertinggi komponen BN Setiausaha Agung Barisan Nasional Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir akan mendapatkan pandangan pimpinan tertinggi parti komponen untuk mengadakan perbincangan berhubung keput...
Bukan Tersasul Kot Tapi Dia Memang Bengap Mana Ada Menteri Umno Yang Cerdik

Bukan Tersasul Kot Tapi Dia Memang Bengap Mana Ada Menteri Umno Yang Cerdik

papar berkaitan - pada 13/7/2021 - jumlah : 283 hits
Tersasul sebut Spanish Flu kepada Spanish Fly warganet kecam menteri July 12 2021 Kesilapan Menteri Kesihatan Dr Adham Baba yang tersasul menyebut perkataan Spanish Flu sebagai Spanish Fly mengundang kecaman warganet di media sosial PETALIN...
Umno Buat Havoc Tapi Penyelesaian Tidak Selesai

Umno Buat Havoc Tapi Penyelesaian Tidak Selesai

papar berkaitan - pada 9/7/2021 - jumlah : 174 hits
UMNO buat havoc tapi penyelesaian tidak selesai Kemelut politik yang melanda negara ketika ini sama sekali tidak akan membantu meringankan masalah yang dihadapi rakyat Terbaharu UMNO menuntut supaya Tan Sri Muhyiddin Yasin meletakkan jawata...
Lirik Campak Bintang Faizal Tahir M Nasir

Two In Five Malaysians Might Quit If Required To Work More In Office Randstad

Lumira Di Eka Heights Kehidupan Bermakna Yang Dinantikan

Lumira Eka Heights Seremban Perumahan Gaya Hidup Moden

Plaza Premium Group Expands Flight Club Dining Brand At Kuala Lumpur International Airport Terminal 1

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Ustadz Yang Membodoh Bodohi Jemaahnya Kata Frans Donal Di Bali By Dr H

Catat Nekad Berhaji Tanpa Visa Haji Bisa Dideportasi Dari Arab Saudi



10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria


Alas Meja Baru Beli Di Mr Diy

Kerajaan Tak Perlu Layan Najib Razak

Kek Coklat Lembab Dengan Taburan Cheedar Cheese

Sebuah Tempat Yang Terkenal Dengan Legenda Mitosnya Gunung Santubong Akan Merangkumi Anda Dengan Pengalaman Yang Unik

Sivasangari Dinobatkan Sebagai Atlit Bulan Sukan Dunia

Anak Korea An Dan Kim Bersinar Dengan Hasil Yang Hebat Di Top 5