Kawal Diri Dengan Zikir Waktu Sakit Nak Melahirkan Hamil 34 Minggu Da I Hamidah Imbas Detik Kelahiran Anak Pertama


Pengalaman pertama kali melahirkan anak pastinya sebuah pengalaman yang cukup berharga bagi semua ibu malah tidak dapat digambarkan dengan kata-kata. Nikmat yang Allah berikan tiada taranya. Namun pengalaman ibu yang berkali-kali melahirkan anak pastinya lebih berganda.
Bagi penceramah bebas terkenal, Da’i Hamidah atau nama sebenarnya Hamidah Abdul Razak, pengalaman melahirkan anak sulungnya dua tahun lalu adalah detik terindah bagi dirinya untuk menjadi yang lebih baik.

Kini penceramah cantik manis ini sedang menanti kelahiran anak keduanya yang kini sudah pun memasuki usia kandungan 34 minggu.
Kata Da’i Hamidah lagi, ketika sakit hendak bersalin, apa yang dilakukannya adalah dengan cuba mengawal diri dengan berzikir dan bertawassul pada Allah Taala. Dan inilah yang sebaiknya.

“Di saat sakit melahirkan saya cuba kawal diri dengan berzikir & bertawassul kepada Allah Taala. Setelah itu, Alhamdulillah Allah permudahkan semua urusan.
“Ya Allah, andai engkau redho dengan kebaikan yang pernah kita buat kepada ibu bapa kita, jadikan anak ini anak yang solehah.
“Tetiba teringat pengalaman melahirkan anak, bersyukur sebab ketika ini mak saya masih ada. Mak tak henti- henti berdoa dalam keadaan menunggu, syukur ada ayah ummi ( mertua ) yang sangat-sangat baik.

“Syukur suami menemani dari awal sehingga selesai. Nampak muka dia pucat selepas anak ini dilahirkan dan diminta di azankan kami berdua mengangis. Syukur sangat proses bersalin menjadi mudah , anak lahir secara normal dan urusan menjaga anak pertama ini juga mudah Alhamdulillah.
“Boleh dikatakan perjalanan saya menuntut ilmu, menyampaikan ilmu dan semua urusan kami , anak inilah peneman setia,” kongsinya panjang lebar.
 
View this post on Instagram  
A post shared by HAMIDAH (@daihamidah)

Malah kata Da’i Hamidah lagi, anak pertama mengajarnya pelbagai perkara menjadi ibu. Dan perkongsian ini ditulisnya untuk tatapannya dikemudian hari.
“Saya rasa nak kongsi kat sini untuk tatapan saya kemudian hari. Anak pertama adalah anak yang banyak bantu diri kita menjadi lebih baik. Dengan mereka kita di ajar semula banyak perkara.
“ Semoga Fatimah Zahra membesar menjadi anak yang solehah ya Allah. Allahumma Aaamin. ( Sekarang Fatimah Zahra dah nak masuk 2 tahun),” kongsinya lagi.

Kini ibu cantik ini bakal menanti kelahiran anak keduanya tidak lama. Malah kata Da’i Hamidah juga, dia kini sudah pun memperlahankan aktiviti dakwahnya melalui atas talian demi memberi laluan pada proses kelahiran bayi keduanya.
Malah katanya lagi, dia juga mahu berehat dengan tenang sepanjang proses berpantang anak kedua nanti.
” Cuma nak cakap bagi mereka yang pakat dok tanya tentang nak jemput ceramah, untuk tahun ini sampai bulan April 2021 saya terpaksa stop semua talk atau apa saja program kerja kerana saya nak bagi tumpuan sepenuhnya untuk bersalin dan baby baru.

“Saja tak nak terikat dengan apa- apa jadual sebab nak berpantang tenang dan buat persediaan sebaik mungkin untuk menyambut permata ummah kami In Sya Allah.
“Walaupun saya stop semua jemputan ceramah atau program tetapi saya masih lagi akan berkongsi ilmu di media sosial saya ni.
“Akhir kalam doakan saya dipermudahkan bersalin nanti ya,” pohonnya.
 
View this post on Instagram  
A post shared by HAMIDAH (@daihamidah)

Semoga urusan kelahiran bayi keduanya nanti dipermudahkan Allah SWT.
Artikel menarik: Comelnya Twins, Putih Melepak, Ainan Tasneem Kongsi Wajah Anak, Kini Dah Berusia 1 Bulan
Cantiknya Nama Baby Girl, Muka Sebijik Mateen, Yana Samsudin Dedah Wajah & Nama Anak, Comelnya!

Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti atau event yang dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
Kredit: @daihamidah
The post “Kawal Diri Dengan Zikir Waktu Sakit Nak Melahirkan” Hamil 34 Minggu, Da’i Hamidah Imbas Detik Kelahiran Anak Pertama! appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/kawal-diri-dengan-zikir-waktu-sakit-nak-melahirkan-hamil-34-minggu-dai-hamidah-imbas-detik-kelahiran-anak-pertama/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Waktu Tepat Nak Latih Anak Tidur Sendiri Kena Mulakan Dari Bayi Lagi Senang Kerja Ibu

Waktu Tepat Nak Latih Anak Tidur Sendiri Kena Mulakan Dari Bayi Lagi Senang Kerja Ibu

papar berkaitan - pada 3/2/2021 - jumlah : 220 hits
Mesti ada di antara anda terfikir bukankah melelapkan mata itu satu kemahiran semula jadi Bagi sesetengah individu dewasa masa untuk tidur dianggap perkara yang mudah Malahan untuk mereka yang baharu bergelar ibu bapa kepenatan menjaga si k...
Sudah 2 Minggu Anak Sekolah Ibu Bapa Masih Menggagau Cari Buku Teks

Sudah 2 Minggu Anak Sekolah Ibu Bapa Masih Menggagau Cari Buku Teks

papar berkaitan - pada 3/2/2021 - jumlah : 192 hits
Kedai buku kehabisan stok dan ibu bapa berusaha mencari di merata tempat untuk mendapatkan buku teks bagi anak mereka PETALING JAYA Selepas dua minggu sesi persekolahan bermula ramai ibu bapa masih tercari cari buku teks untuk anak mereka b...
Tengah Main Cakap Apa Pun Anak Takkan Dengar Ada Waktu Paling Tepat Nasihatkan Anak Ni Caranya

Tengah Main Cakap Apa Pun Anak Takkan Dengar Ada Waktu Paling Tepat Nasihatkan Anak Ni Caranya

papar berkaitan - pada 1/2/2021 - jumlah : 203 hits
Waktu bermain adalah waktu yang sangat menyeronokkan bagi anak anak kita Cakaplah apa sahaja ada waktunya anak langsung tidak mendengar dek terlalu fokus dengan permainan di tangannya Jangan sekali kali memberi pelbagai arahan di waktu ini ...
Kuat Sebab Anak Anak Genap Setahun Covid Balu Mangsa Pertama Di Johor Terus Bangkit

Kuat Sebab Anak Anak Genap Setahun Covid Balu Mangsa Pertama Di Johor Terus Bangkit

papar berkaitan - pada 27/1/2021 - jumlah : 200 hits
Saya sentiasa berdoa wabak COVID 19 segera berakhir agar kita semua dapat menjalani kehidupan seperti dahulu kata seorang balu yang kematian suami akibat COVID 19 Noradilah Rani 33 berkata selepas kematian suaminya Mohammad Yusof Haron 34 p...
Che Puan Khaleeda Jawab Isu Hamil Anak Ke 4

Che Puan Khaleeda Jawab Isu Hamil Anak Ke 4

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 491 hits
Che Puan Khaleeda Jawab Isu Hamil Anak Ke 4 Dalam beberapa hari ini pelbagai spekulasi muncul mendakwa isteri Tunku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim iaitu Che Puan Khaleeda kini hamil Sahih atau tidak
Tidurkan Adik Sambil Online Class Ramai Nak Buat Anak Teruna Ozlynn Menantu

Tidurkan Adik Sambil Online Class Ramai Nak Buat Anak Teruna Ozlynn Menantu

papar berkaitan - pada 19/1/2021 - jumlah : 276 hits
Pelakon Ozlynn terharu melihat aksi anak sulungnya Ariq Lim yang menidurkan adiknya sambil mengikuti online class atau kelas secara maya di rumah Menurut Ozlynn Ariq seorang anak yang bertanggungjawab meskipun menghadapi banyak cabaran keti...
Ada Anak Kecil Simpan Impian Nak Rumah Cantik Kemas Bagi Anak Bahagia Dulu

Ada Anak Kecil Simpan Impian Nak Rumah Cantik Kemas Bagi Anak Bahagia Dulu

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 257 hits
Baru je ingat nak berehat kejap tiba tiba anak pula menguji kesabaran kita Dari rasa penat terus bertukar nak marah kerana geram dengan kelakuan mereka Ingat ya anak kita ni dalam fasa belajar Jika kita berterusan jerit dan marah marah lama...
Menangis Sebab Anak Dah Tidur Sarah Curi Waktu Dengan Anak Video Bonding Buat Warganet Terhibur

Menangis Sebab Anak Dah Tidur Sarah Curi Waktu Dengan Anak Video Bonding Buat Warganet Terhibur

papar berkaitan - pada 22/1/2021 - jumlah : 305 hits
Ibu mana yang tidak sayangkan anak anaknya Apa yang kita lakukan hari ini adalah demi untuk kesenangan anak anak dimasa hadapan kelak Begitu juga dengan penyanyi Siti Sarah Raisuddin yang berdepan hal sama Terpaksa bekerja hingga lewat mala...
Malaysia Weighs Casino Licence To Revive Forest City

High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Of Second Rate White People And Malaysia Pushing For Genocide

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Masdo Perih Jerih Chord

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Isn T Akmal S Call To Reject Passport Renewal Based On Bm Fluency A Disservice Amid Looming Kkb Polls

Saat Jenazah Berada Di Liang Lahad

The Evolution Of Adult Entertainment