Karya Suga Bts Over The Horizon Untuk Samsung Rians





Karya SUGA BTS Over The Horizon Untuk Samsung-rians | Assalammualaikum semua! Annyeonghaseyo? Okay diharap semua Samsung-rians dan BTS ARMY Malaysia berada di dalam keadaan sihat. Jika anda masih ingat lagi ketika acara Samsung Unpacked pada 11 Ogos 2021, video permulaan menampilkan dunia terbuka luas dan dengan musik begitu emosi. Ingat lagi? Sebenarnya, terdapat kisah menarik disebalik dari karya hebat tersebut. Apabila kita menonton dan mendengar, meremang bulu roma. Perasaan bercampur. Teruja, sedih, bangga dan macam-macam lagi. SUGA BTS sangat dikenali dengan hasil seni muzik kreatif, penyanyi rap, penulis lagu dan penerbit rakaman di Korea Selatan. 

Karya SUGA BTS Over The Horizon Untuk Samsung-rians
SUGA dilahirkan pada 9 Mac 1993 di Daegu, Korea Selatan. Pada usia 13 tahun, dia mula menulis lirik muzik dan belajar mengenai MIDI (Musical Instrument Digital Interface). Dia bekerja sambilan di sebuah studio rakaman pada usia 17 tahun. Sejak itu, dia mula menyusun dan mengatur muzik, rap, dan membuat persembahan. 
Sepuluh tahun yang lalu, Samsung merancang untuk menghasilkan suara khas yang akan memotivasi orang untuk mencabar had mereka dan membukanya ke kemungkinan yang lebih besar. Walaupun "Over the Horizon" telah berkembang dari masa ke masa, impaknya tetap sama pentingnya untuk hari ini seperti sedekad yang lalu. 
Ketika dunia mulai terbuka kembali, masyarakat global memulakan perjalanan baru yang menghendaki kita maju bersama dan mendorong diri untuk mencari jalan baru ke hadapan. Dari itulah, selebriti bertaraf dunia SUGA dari BTS mengambil inspirasi ketika dia membuat versi sendiri "Over the Horizon”.
Video Penuh SUGA BTS - Over The Horizon





Video Disebalik Tabir SUGA BTS Over The Horizon





Tonton videonya dan dengar sendiri dari SUGA tentang bagaimana dan mengapa dia mendorong pengguna Samsung Galaxy untuk meneroka kemungkinan yang tidak berkesudahan sejak sedekad yang lalu.
Kisah perjalanan BTS bukan hanya sekadar selebriti di pentas dunia. Mereka adalah 7 ahli kumpulan BTS yang melalui pelbagai liku kehidupan. Kisah mereka menjadi inspirasi kepada kita semua. Muzik mereka tidak tertumpu kepada anak-anak muda. Ruby yang sudah 33 tahun juga menyukainya. Tiada had limit untuk berkarya mahupun ingin mendengar muzik. Peminat dari pelbagai peringkat usia adalah pencapaian hebat buat BTS. 


Mengenai BTS

BTS terdiri daripada Jin, Suga, J-Hope, RM, Jimin, V, dan Jungkook. Mereka menulis bersama dan menghasilkan banyak hasil karya keluaran mereka sendiri. Gaya muzik mereka telah berkembang merangkumi pelbagai genre. Lirik mereka, sering tertumpu kepada kisah peribadi dan sosial, menyentuh tentang kesihatan mental, masalah pemuda di zaman sekolah dan usia yang semakin meningkat, kehilangan, perjalanan untuk mencintai diri sendiri, dan individualisme. Karya mereka juga sering merujuk konsep sastera dan psikologi yang merangkumi jalan cerita alam semesta alternatif.




Setelah memulakan debutnya pada tahun 2013 dengan album single mereka 2 Cool 4 Skool, BTS mengeluarkan album studio berbahasa Korea pertama mereka, Dark & ​​Wild, dan album studio berbahasa Jepun, Wake Up, pada tahun 2014. Album studio Korea kedua, Wings (2016) adalah yang pertama mereka terjual satu juta salinan di Korea Selatan. Menjelang 2017, BTS memasuki pasaran muzik global, memimpin gelombang Korea ke Amerika Syarikat dan memecahkan banyak rekod penjualan. 
Mereka menjadi kumpulan Korea pertama yang mendapat sijil dari Persatuan Industri Rakaman Amerika (RIAA) untuk single mereka "Mic Drop", dan juga Selebriti Korea pertama yang menduduki tangga teratas US Billboard 200 dengan album studio mereka Love Yourself: Tear (2018). BTS juga menjadi kumpulan terpantas sejak The Beatles memperoleh empat album nombor satu AS, melakukannya dalam masa kurang dari dua tahun, dan Love Yourself: Answer (2018) adalah album PLATINUM Korea pertama yang disahkan oleh RIAA. 
Pada tahun 2020, BTS menjadi Selebriti Korea Selatan pertama yang mencapai nombor satu di Billboard Global 200 dan US Billboard Hot 100 dengan single Grammy mereka "Dynamite". Kemudian mereka melancarkan "Savage Love", "Life Goes On", "Butter", dan "Permission to Dance" menjadikan BTS sebagai selebriti terpantas untuk mengumpulkan lima single nombor satu AS sejak Michael Jackson.
Setelah menjual lebih dari 20 juta album di Gaon Music Chart, BTS adalah selebriti terlaris dalam sejarah Korea Selatan dan memegang album terlaris di Korea Selatan dengan Map of the Soul: 7. Mereka adalah orang Asia yang tidak bertutur bahasa Inggeris pertama menerima IFPI Global Recording Artist of the Year (2020), mencatat Billboard Top Touring Artists tahun 2010 (meletakkan mereka di nombor 45), dan menjadi tajuk utama kerana berjaya menjual banyak tiket konsert di Wembley Stadium dan Rose Bowl Stadium untuk Love Yourself World Tour pada tahun 2019. 
Dipaparkan di akhbar antarabangsa Time sebagai "Next Generation Leaders" dan tersenarai untuk "Princes of Pop", BTS juga telah muncul dalam senarai 25 paling berpengaruh di internet (2017–2019) dan 100 orang paling berpengaruh di dunia (2019). Banyak penghargaan telah diterima oleh kumpulan itu merangkumi enam (6) American Music Awards, sembilan (9) Billboard Music Awards, 24 Golden Disk Awards, dan pencalonan untuk Grammy Award dan Brit Award. 
Di luar muzik, mereka bekerjasama dengan UNICEF untuk mewujudkan kempen anti-keganasan Love Myself, menghadiri Majlis Umum ke-73 dan ke-75 PBB, dan menjadi penerima Order of Cultural Merit termuda dari Presiden Korea Selatan kerana sumbangan mereka dalam menyebarkan budaya dan bahasa Korea.
Tahniah BTS.Sumber:
https://news.samsung.com/my/video-get-an-inside-look-at-how-suga-of-bts-has-reimagined-samsungs-over-the-horizon
https://en.wikipedia.org/wiki/BTS


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.ruby.my/2021/08/karya-suga-bts-over-horizon-untuk-samsung-rians.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Samsung Electronics Announces Sustainability Vision For Mobile Galaxy For The Planet

Samsung Electronics Announces Sustainability Vision For Mobile Galaxy For The Planet

papar berkaitan - pada 12/8/2021 - jumlah : 349 hits
Galaxy for the Planet outlines Samsung s commitment to acting more sustainably across its mobile product lifecycles and business operations Samsung Electronics Co Ltd today unveiled Galaxy for the Planet the sustainability platform for its ...
Samsung Seeks Unity And Positivity This Merdeka With The Malaysia Di Hatiku Campaign

Samsung Seeks Unity And Positivity This Merdeka With The Malaysia Di Hatiku Campaign

papar berkaitan - pada 17/8/2021 - jumlah : 413 hits
Samsung Malaysia Electronics and Universal Music Malaysia launch song and social media campaign to unite the nation amidst challenging times In a bid to reunite Malaysians and bring about positivity as the nation faces a challenging period ...
After Fake News Charge Former Supervisor In The Dock Again Over Offensive Post On Covid 19 Vaccinat

After Fake News Charge Former Supervisor In The Dock Again Over Offensive Post On Covid 19 Vaccinat

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 246 hits
After fake news charge former supervisor in the dock again over offensive post on Covid 19 vaccinationSource https www thestar com my news nation 2021 08 06 after fake news charge former supervisor in the dock again over offensive post on c...
Anwar Must Accept The Fact His Career Is Over

Anwar Must Accept The Fact His Career Is Over

papar berkaitan - pada 20/8/2021 - jumlah : 165 hits
Anwar s supporters and backers are beginning to see that Anwar is not really the Gandhi or Mandela that he pretends to be In the end all his big talk comes to nothing The reality is people want to associate with the winner not with the lose...
What Are The Ministers For Ask Mps Over Faizal S New Role

What Are The Ministers For Ask Mps Over Faizal S New Role

papar berkaitan - pada 6/8/2021 - jumlah : 310 hits
Opposition MPs Charles Santiago Hannah Yeoh and Fahmi Fadzil see Ahmad Faizal Azumu s appointment as a move to secure the position of the prime minister PETALING JAYA Ahmad Faizal Azumu s appointment as a minister level special adviser to t...
The Truth Untold By Bts

The Truth Untold By Bts

papar berkaitan - pada 4/8/2021 - jumlah : 215 hits
Simpan sini sebagai kenangan The Truth Untold by BTS feat Steve AokiJin Jimin V dan Jungkok BTS dalam Album Love Yourself Tear Lagu berentak slow ballad ini adalah berdasarkan dari sebuah kisah sedih Bab yang ini aku tak nak ulas boleh tany...
Go Over The Moon With These Halal Mooncakes From Marriott Bonvoy Hotels And Resorts

Go Over The Moon With These Halal Mooncakes From Marriott Bonvoy Hotels And Resorts

papar berkaitan - pada 7/8/2021 - jumlah : 291 hits
This year Muslims can enjoy delectable halal mooncakes with an exclusive range of halal mooncakes from Marriott Bonvoy hotels and resorts in Malaysia for the upcoming Mid Autumn Festival Mooncakes are well loved by Malaysians from all walks...
Galaxy For The Planet Inisiatif Samsung Untuk Kelestarian Alam Semesta

Galaxy For The Planet Inisiatif Samsung Untuk Kelestarian Alam Semesta

papar berkaitan - pada 14/8/2021 - jumlah : 263 hits
Galaxy For The Planet Inisiatif Samsung Untuk Kelestarian Alam Semesta Assalammualaikum semua Sering kita baca tentang keadaan alam sekitar penipisan lapisan ozon pencemaran laut pamanasan global sisa buangan yang semakin menimbun dan macam...
Where Is The Azhar Azizan Harun We Once Knew Asks Shabery

Where Is The Azhar Azizan Harun We Once Knew Asks Shabery

papar berkaitan - pada 13/8/2021 - jumlah : 202 hits
Umno Supreme Council member Ahmad Shabery Cheek has asked Dewan Rakyat speaker Azhar Azizan Harun to verify whether his letter to the Palace is authentic PETALING JAYA An Umno Supreme Council member has questioned whether Dewan Rakyat speak...
Is Dap Mis Painted Or Deserving Of Its Image

Kaitan Al Arqam Rufaqa Dan Gisbh Dengan Pas

Sarawak Now Affin Bank S Largest Shareholder Promises No Interference

Syarikat Berkaitan Gisbh Berisiko Di Batalkan

Sang Saka Penipu

Obesiti Atau Kegemukan Di Malaysia

Nasi Ayam Penyet Waroeng Penyet Memenuhi Piawaian

Topson Umumkan Persaraan Dari Dota 2 Selepas Ti 13


echo '';
Muzikal Lawak Superstar 2024 Keputusan Markah Mingguan Peserta Musim 4 Kemaskini Setiap Minggu Selepas Live

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Salju Rindu Di Bumi Auckland Tonton

5 Kelebihan Utama Bergelar Penjawat Awam di Malaysia

8 Fakta Biodata Anna Jobling Pelakon Drama Berepisod Hai Cinta Dengarkanlah Bintang Filem Lembayung Dan Juri Muzikal Lawak Superstar 2024

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Kelas Tahanan Cikgu Hiragi Adaptasi Siri Mr Hiiragi s Homeroom Slot DramaVaganza Astro Ria


Rahsia Kembali Cantik Selepas Bersalin Misi Mak Mak Supermodel

Membagikan Konten Dakwah Apakah Tetap Mendapat Pahala Meski Tidak Ada Yang Membaca Atau Menontonnya

Bn Cruises To Thumping Win In Mahkota

Warga Emas Skim Pelaburan Emas Palsu Elak Jadi Mangsa

Exclusive Scr2u Casino Features You Should Know About Before Signing Up

Lubnan Mengesahkan Sayyed Hassan Nasrallah Terbunuh