Kalau Dua Dua Panas Susahlah Ada Yang Mengalah Perkahwinan Bahagia Selalu


Sesebuah perkahwinan tidak akan lengkap jika suami isteri itu tidak pernah bermasam muka. Ia adalah normal, kerana dalam kehidupan yang dikongsi dengan dua hati dan pemiran berbeza sudah tentu ada rasa tidak puas hati dan sebagainya.
Dengan bergaduh manja, ia akan membuatkan hubungan sesebuah pasangan lebih kuat dan saling memahami. Perselisihan pendapat pasti berlaku kerana pertembungan pendapat dua individu dengan perwatakan dan cara berfikir yang berbeza.

Ketika bergaduh dengan pasangan, tidak bolehlah kedua-duanya menunjukkan ‘angin’ masing-masing.
Jika salah seorang sudah jadi api, maka yang seorang lagi perlulah menjadi air. Tidak salah beralah, anda tidak kalah pun.
Selepas amarah mulai kurang, pasangan anda pasti akan merasa bersalah kerana memperlakukan begitu. Pada waktu itulah, paling sesuai untuk kalian berbincang dan masing-masing mengakui kesilapan sendiri.

Artikel Menarik: [Seminggu Je Ajar Anak 2 Tahun 3 Bulan Tak Pakai Pampers. Simple Sangat Tipnya!]
Untuk mengekalkan kebahagiaan dalam perkahwinan, ada dua elemen penting yang harus dibuat bersama. Pertama, solat berjemaah. Kedua, saling bermaafan. Sebaiknya, tidurlah dalam keadaan anda dan pasangan saling menyayangi dan tidak bergaduh. Mengapa solat berjemaah itu penting?

Saat usai solat, isteri akan bersalam dengan suami dan mencium tangannya. Itu adalah satu simbol bagi mengingatkan si isteri bahawa suami adalah ketua dan perlu dihormati.
Sebelum tidur, bermaafan sesama sendiri. Dengan cara ini, Allah SWT akan memberi ketenangan kepada kita sekaligus melindungi rumah tangga dari sebarang anasir jahat.
Artikel Menarik: [Kena Loving-Loving Suami Isteri Barulah Bahagia. Siap Bonus, Boleh Jadi Kurus]

Mengapa Penting Saling Bermaafan? 1. Setiap hari kita akan sedar kesilapan yang kita lakukan. Mungkin salah itu tidaklah besar dan kita pun tak sedar telah berbuat silap. Jadi dengan tabiat bermaafan sebelum tidur, pasangan akan reda dan kita tiada lagi ‘hutang’ maaf terhadap si dia.

2. Apabila saling bermaafan, kita akan sedar yang pasangan selalu peka dengan perlakuan atau perkataan yang dibuat. Jadi tidaklah kita mengulangi perkara yang sama pada masa hadapan kerana sudah tahu, pasangan kita tidak suka dengannya.
Artikel Menarik: [Sensitif & Asingkan Diri Sejak Ada ‘Adik Baru’, Mama Jangan Biarkan Anak Sulung Rasa Terpinggir!]

3. Hati lebih tenang jika kita tidur dalam keadaan sudah mohon maaf dan juga memaafkan orang lain. Ia adalah sifat yang mulia dan sangat diredai oleh Allah SWT. Tidur dalam dendam akan membuatkan kita menjadi manusia yang negatif.
Sekiranya anda sedang bertelagah dengan pasangan. Dalam hati terasa amarah yang teruk, jangan lupa untuk terus beristighfar dan bolehlah baca doa ini.

Sebenarnya, kepentingan bermaafan ini sangat banyak. Kesimpulannya, katakan jika pasangan kita ‘pergi’ ketika dalam tidur (minta dijauhkan), sekurang-kurangnya kita sudah pun bermaafan dengan satu sama lain.

(Pa&Ma D Parents adalah komuniti yang menghimpunkan semua yang bergelar ibu bapa & diwujudkan sebagai menyokong perjalanan mereka sepanjang membesarkan anak di era milenium dan akan berkongsi info, artikel dan pelbagai promo aktiviti or event dianjurkan oleh Pa&Ma. Join channel Telegram Pa&Ma D Parents (https://t.me/pamadparents)
 
The post Kalau Dua-Dua ‘Panas’, Susahlah. Ada Yang Mengalah, Perkahwinan Bahagia Selalu appeared first on Pa&Ma.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.majalahpama.my/kalau-dua-dua-panas-susahlah-ada-yang-mengalah-perkahwinan-bahagia-selalu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Dipercayai Enggan Buat Makanan Untuk Adik Wanita Didakwa Siram Anaknya Berusia 10 Tahun Dengan Air Panas

Dipercayai Enggan Buat Makanan Untuk Adik Wanita Didakwa Siram Anaknya Berusia 10 Tahun Dengan Air Panas

papar berkaitan - pada 6/2/2021 - jumlah : 217 hits
155 total views 98 views today Gara gara kerana enggan membuatkan makanan untuk adiknya seorang wanita tergamak menyiram anak kandungnya sendiri dengan air panas dan mencukur rambutnya serta melemparkan periuk ke arah anaknya itu pada Disem...
Panas Netizen Serang Muhyiddin Di Facebook Istana Negara

Panas Netizen Serang Muhyiddin Di Facebook Istana Negara

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 217 hits
February 5 2021 Seolah olah tidak tahan dengan pentadbiran kerajaan Perikatan Nasional di bawah pimpinan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin warga maya menyuarakan rasa tidak puas hati mereka menerusi ruangan komen di akaun Facebook Istana Neg...
Rider Sedih Pelanggan Lesap Cancel Order Beratus Penat Tunggu Bawah Panas Terik

Rider Sedih Pelanggan Lesap Cancel Order Beratus Penat Tunggu Bawah Panas Terik

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 166 hits
Bukan mudah untuk mencari rezeki terutama ketika negara kini sedang bergelut dengan COVID 19 Dalam keadaan ini penghantar makanan sememangnya bekerja keras dalam memberikan yang terbaik kepada pelanggan namun terkadang ada sesuatu yang tida...
Rindu Makan Di Kedai Cuba Resipi Kue Tiaw Kungfu Ni Sendiri Sedapnya Makan Panas Panas

Rindu Makan Di Kedai Cuba Resipi Kue Tiaw Kungfu Ni Sendiri Sedapnya Makan Panas Panas

papar berkaitan - pada 6/2/2021 - jumlah : 352 hits
Memesan makanan terus ke rumah pastinya tidak sama dengan menikmati di kedai Tidak dinafikan satu kerinduan untuk makan di kedai bersama keluarga seperti dahulu Apa kata kita cuba menu dari restoran pula untuk anak anak dihujung minggu Resi...
Edisi Khas Mingguan 007 Panas Cubaan Annuar Rampas Jawatan Presiden

Edisi Khas Mingguan 007 Panas Cubaan Annuar Rampas Jawatan Presiden

papar berkaitan - pada 7/2/2021 - jumlah : 182 hits
MENARIK DALAM EDISI KHAS 007 1 PELUANG ANNUAR JADI PRESIDEN CERAH 2 RASUAH RM3 JUTA ISA SAMAD BERSALAH 3 PRESIDEN UMNO DIDESAK LETAKJ JAWATAN Layari kami untuk mendapat berita dan isu semasa di Malaysia Berita Politik Politik Malaysia Ter
Panas Netizen Gelar Muhyiddin Bapa Perutusan Khas

Panas Netizen Gelar Muhyiddin Bapa Perutusan Khas

papar berkaitan - pada 7/2/2021 - jumlah : 304 hits
February 7 2021 Baru beberapa minit selepas Perdana Menteri membuat perutusan khasnya pelbagai komen negatif diterima Tidak seperti di awal awal Muhyiddin dilantik kali ini nampaknya kemarahan rakyat kepada Muhyiddin makin tinggi Malah ada ...
Amaran Jangan Buka Cap Radiator Ketika Panas

Amaran Jangan Buka Cap Radiator Ketika Panas

papar berkaitan - pada 7/2/2021 - jumlah : 323 hits
Baru baru ni ada video kes yang mana seorang perempuan telah membuka penutup air radiator enjin kereta ketika panas Kata nya dia tidak mengetahui bahawa perkara itu boleh mengundang bahaya Setelah dia membuka penutup tersebut kelihatan air ...
Panas Guan Eng Dedah Kerjasama Dap Umno

Panas Guan Eng Dedah Kerjasama Dap Umno

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 215 hits
February 5 2021 Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng berkata keadaan politik negara sangat tidak menentu untuk membuat sebarang keputusan berhubung desa desus kerjasama parti itu dengan Umno sebelum atau selepas Pilihan Raya Umum Ke 15 Bagaima...
Lelangit Mulut Rasa Terbakar Kerana Makanan Panas Ini 5 Cara Untuk Redakannya

Lelangit Mulut Rasa Terbakar Kerana Makanan Panas Ini 5 Cara Untuk Redakannya

papar berkaitan - pada 4/2/2021 - jumlah : 247 hits
INDONESIA Dalam keadaan tergesa gesa untuk menjamu selera kadang kala kita lupa untuk menunggu makanan atau minuman sampai jadi sejuk sedikit Akibatnya lidah atau bahagian lelangit mulut terasa panas seperti ada sensasi terbakar Buat bebera...
Pesanan Buat Sang Suami

Hari Pekerja 2024 Sejarah Tema Sambutan

Kisah Bekas Pekerja Kfc Dan Boikot

Parents More Involved In Autistic Children S Learning Post Pandemic

Pks Sebut Nama Wali Kota Depok Mohammad Idris Masuk Kandidat Pilkada Jabar

Masih Beraya

Drama Khilaf Yang Tertulis

Continuous Learning



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah


Kopi Surat Cinta Kota Damansara

8 Aneka Resepi Kuih Tradisional Berasaskan Pisang

Beyond Pregnancy And Weight Loss Maryland Breast Augmentation Solutions

Anwar Mahu Saman Individu Sebar Fitnah Isu Kasino

Politikus Merosakkan Nama Raja Raja Melayu

Lawatan Ke Arab Saudi Buka Peluang Syarikat Malaysia Sertai Projek Mega