Jom Nikmati Burger Cheesy Paling Sedap



Walau apa jua jenis donut, pretzel atau kebab yang sememangnya sedap dan ingin dicuba, namun benar bahawa burger yang baik dan sedap tetap menjadi trend selama-lamanya dalam makanan yang ada di Malaysia. Sesungguhnya nafsu kita menikmati daging dan ayam dalam roti rasa nikmat sekali disaluti limpahan cheesy. Lambakan burger di sekeliling kita meluap-luap rasa untuk kita cuba. Namun, sejak kebelakangan ini variasi burger ditrendkan dengan limpahan cheesy dan masing-masing berusaha untuk meletakkan aras piawaian burger mereka pada aras yang terbaik.



Burger adalah asalnya makanan dari Barat dan diilhamkan sebagai fastfood yang lengkap dan mengenyangkan. Burger boleh dinikmati di mana sahaja sama ada sedang berjalan mahupun sedang melakukan kerja. Ia tidak memerlukan cara hidangan yang begitu rumit. Burger tetap mempunyai kandungan protein, lemak, karbohidrat, vitamin dan sebagainya dalam setiap gigitan. Memandangkan sekarang kita masih berperang dengan pandemic Covid 19 maka pilihan untuk nikmati burger sudah semestinya menggunakan perkhidmatan foodpanda untuk mendapatkan pilihan makanan western food near me untuk sampai terus ke depan pintu rumah anda !
Dengan ini dikongsikan 6 pilihan burger yang popular. Jom nikmati burger cheesey paling sedap yang menjadi pilihan penggemar burger di sekitar Lembah Kelang.
1. Killer Gourmet Burgers




Killer Gourmet Burgers salah satu burger KL yang mendapat tempat dikalangan peminat burger. Ini kerana KGB menggunakan bahan premium berkualiti tinggi dan berupaya membezakan burger mereka dari yang lain. Roti mereka semua dibuat dengan baik dan dihiasi dengan tambahan perkataan (KGB) yang sangat baik. Dari saat anda melihat burger bertumpuk dengan sempurna, anda tahu anda sedang menikmati makanan. Selepas kentang goreng Jalapeno Texas dan Cheese, pasti tidak akan mencukupi lagi.




Burger Shack, keju Cheddar yang padu dan ‘Shack sos’ yang diilhamkan oleh NYC, betul-betul seperti cheeseburger yang rasanya tidak lebih, tidak kurang. Ringkasnya,datanglah untuk pengalaman yang berbeza nikmati burger cheesy paling sedap.

Alamat & Waktu Operasi :

Bangsar: 23, Jalan Telawi 2, Bangsar Baru, 59100 Kuala Lumpur
12.00pm-10.30pm (Monday-Thursday); 12.00pm-11.00pm (Friday- Sunday)

The Gardens: 232-B LG, The Gardens Mall, Mid Valley City, 59200 Kuala Lumpur
10.00am-10.00pm daily

TTDI: 107, Jalan Aminuddin Baki, Taman Tun Dr Ismail, 60000 Kuala Lumpur
12.00pm -3.00pm; 6.00pm-10.30pm (Monday-Thursday) | 12.00pm- 10.30pm (Friday-Sunday)


2. Burger on 16



Terletak di segitiga emas Kuala Lumpur iaitu kawasan tumpuan pelancong tempatan mahupun luar. Pemilik restoran merupakan seorang warga asing yang berasal dari Iraq iaitu Mohanad Mudhafar. Keunikan Burger On 16 terletak pada namanya yang diambil sempena tahun pertama mereka mula beroperasi iaitu pada 2016 beralamat nombor 16 serta lot juga nombor yang sama.


Nikmati burger paling padu California Cheese Skirt, selain keunikan rupa bentuk burger tersebut gigitan pertama member impak kenikmatan dengan daging lembunya yang lembut dan sangat juicy ditambah pula dengan hamparan kepingan cheese yang besar menjadikan bentuk seolah-olah skirt.Selain itu, jangan lupa untuk nikmati burger Mad Cheese 300g, Crunchy Fillet, Chipotle Burger dan Cowboys Fries.

Alamat & Waktu Operasi :
16, Lorong 1/77a, Imbi, 55100 Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur
11.00am – 1.30am (Monday- Thursday); 11.00am-2.00am (Friday- Sunday)


3. My BurgerLab


Beroperasi sejak 2012, My BurgerLab kini mempunyai lima cawangan di Bandar. Myburgerlab yang memenangi anugerah, sebuah bar burger tempatan yang ditubuhkan pada tahun 2012, adalah burger bar terbaik di Kuala Lumpur. Burger yang menjadi pilihan ramai pelanggan di sini ialah A Beautiful Mess (RM18), yang terdiri daripada roti daging buatan sendiri, cendawan Portobello yang digoreng, telur dan keju mozzarella cair yang diapit di antara dua roti berwarna hitam yang lembut. Walaupun lebih tipis daripada kebanyakan burger di KL, hidangan ini disiapkan secara fantastic sehingga keduanya bertekstur dengan baik dan rasa lazat cair di mulut. Burger cheesy paling sedap yang patut untuk dicuba.
Alamat & Waktu Operasi :


Seapark: 14, Jalan 21/22, SeaPark, 46300 Petaling Jaya, Selangor
5.00pm-10.15pm (Monday-Friday); 11.00am-4.00pm, 5.00pm-10.15pm (Saturday & Sunday); Closed on the 1st Monday of the month
OUG: 8, Jalan Awan Hijau, Taman OUG, 58200 Kuala Lumpur
5.00pm-10.15pm (Monday-Friday); 11.00am-4.00pm, 5.00pm-10.15pm (Saturday & Sunday); Closed on the 1st Monday of the month
Sunway: 3, Jalan PJS 11/9, Bandar Sunway, 46150 Petaling Jaya, Selangor
11.00am-10.15pm (Monday-Friday); 11.00am-4.00pm, 5.00pm-10.15pm (Saturday & Sunday); Closed on the 1st Monday of the month
Cyberjaya: Prima 4, Prima Avenue, Block 3513, Jalan Teknokrat 5, 63000 Cyberjaya
11.30am-2.00pm, 5.30pm-10.00pm (Monday- Friday); 5.30pm-10.00pm (Saturday); Closed on the 1st Monday of the month & SundaysMyTown Cheras: G-020, Ground Floor, MyTown Shopping Centre, No.6, Jalan Cochrane, Seksyen 90, 55100 Kuala Lumpur
11.00am-10.00pm daily4. Burger Bakar Abang Burn



Burger Bakar Abang Burn memang dikenali dan pernah menjadi viral dikalangan penggemar burger serta sangat popular di kalangan penduduk tempatan. Ini keranaan keunikan dan keisitimewaan burger bakar Abang Burn burger jalanan dengan limpahan cheesey dengan ramuan burger klasik. Salah satu pilihan western food near me okay !  
Alamat & Waktu Operasi :

Dagang Avenue Food Court, Jalan Dagang B/3A, Taman Dagang, 68000 Ampang. 5pm - 1230am setiap hari  

5. Kaw Kaw Burger Bakar at Ampang Waterfront




Satu lagi francais burger tempatan di KL yang popular adalah Kaw Kaw Burger Bakar yang memberi penghormatan kepada Ramly Burger dengan kawasan pinggir jalan dan gerai yang sederhana dengan menyajikan pelbagai jenis burger ayam panggang, daging lembu, kambing dan tukeys burger untuk penduduk dan pelancong yang lapar. Harga sedikit lebih tinggi berbanding dengan burger Ramly biasa, tetapi masih boleh menambah seberapa banyak roti yang anda inginkan di Kaw Kaw Burger Bakar. Menu pilihan pelanggan Double Cheesy Baconizer dengan harga (RM19.50), kombinasi keju dan daging lembu yang menyerlah dengan daging lembu yang pedas dan padu sementara daging lembu bersalut keju tetap juicy dengan setiap gigitan.
Alamat & Waktu Operasi :


46, Jalan AFW 3, Ampang Waterfront, Ampang
Daily 18:00 – 02:00 6. Burger Bobby Simpang 3



Di Burger Bobby Simpang 3 bukan hanya pilihan makanan mewah yang menyajikan burger semata-mata namun, ini terbukti oleh Burger Bobby Simpang 3 iaitu gerai burger sederhana di bandar yang patut korang kunjungi. Burgernya dilimpahi sos dan mayonis serta cheese yang banyak mengagumkan dan ini sememangnya menarik perhatian.



Ia mungkin tidak mempunyai integriti struktur yang serius, namun ia bukan bermakna tidak standing dengan burger lain di pasaran malah rasa burger di sini pasti membuatkan pelanggan akan datang lagi.  Jika ingin mencari western food near me jangan ketinggalan buat peminat burger jalanan pasti ingin mencari makanan dengan menjejakkan kaki ke gerai burger yang paling terkenal di bandar.
 
Alamat & Waktu Operasi :
5, Jalan AU 5c/1, Taman Lembah Keramat, 54200 Kuala Lumpur, Selangor
4.00pm-4.00am daily

Terdapat banyak pilihan burger, apa tunggu lagi jom nikmati burger cheesey paling sedap di sekitar Kuala lumpur. Mana yang menjadi kegemaran anda? 




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://www.ummizarra.com/2021/01/jom-nikmati-burger-cheesy-paling-sedap.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Malas Nak Masak Lauk Jom Cuba 10 Aneka Resepi Telur Sedap Dan Mudah Disediakan

Malas Nak Masak Lauk Jom Cuba 10 Aneka Resepi Telur Sedap Dan Mudah Disediakan

papar berkaitan - pada 3/2/2021 - jumlah : 661 hits
hi there aku ni kadangkala memang ada mood malas sangat nak memasak Tapi kalau tak masak anak anak nak makan apa Jadi biasanya aku memang akan masak telur buat lauk janji anak anak tak kebulur kan Dan telur merupakan sumber protein yang bai...
Cara Buat Agar Agar Santan Yang Paling Mudah Tapi Sedap

Cara Buat Agar Agar Santan Yang Paling Mudah Tapi Sedap

papar berkaitan - pada 18/1/2021 - jumlah : 344 hits
Hidangan Agar Agar Santan Pandan atau Agar Agar Lumut ni antara manisan kegemaran orang tua dulu dulu Malah kanak kanak pun suka sebab rasanya memang sedap Walaupun nampak ringkas dan mudah kalau salah cara memang tak menjadi Nak cuba buat ...
Nasi Kari Kambing Adabi Memang Sedap Dan Sesuai Dijadikan Hidangan Istimewa Seisi Keluarga

Nasi Kari Kambing Adabi Memang Sedap Dan Sesuai Dijadikan Hidangan Istimewa Seisi Keluarga

papar berkaitan - pada 30/1/2021 - jumlah : 351 hits
assalamualaikum salam sejahtera alhamdulillah ada peluang byk hari ni nak update blog hari kerja tak berkesempatan langsung dgn siapkan kerja ofis dan anak anak guna laptop sepenuhnya di sebelah pagi utk PdPR apo nak dikatokan weekend baru ...
Resipi Ayam Goreng Ala Kfc Rahsia Kriuk Kriuk Jadi Lagi Sedap Pedas Confirm Licin

Resipi Ayam Goreng Ala Kfc Rahsia Kriuk Kriuk Jadi Lagi Sedap Pedas Confirm Licin

papar berkaitan - pada 30/1/2021 - jumlah : 320 hits
Sebut sahaja ayam goreng pasti anak anak tak senang duduk Selagi tak tersedia di atas meja hidangan selagi itulah anak asyik bertanya kelaparan Resipi ayam goreng ala KFC dengan kriuk kriuk rangup ini pasti buat anak makan berebut Jom cuba ...
10 Menu Untuk Hari Jadi Gerenti Sedap Ilham Fim

10 Menu Untuk Hari Jadi Gerenti Sedap Ilham Fim

papar berkaitan - pada 30/1/2021 - jumlah : 348 hits
Food Institute of Malaysia adalah pusat pengajian seni kulinari dan bakeri di Petaling Jaya ini tersohor dan banyak melahirkan tenaga Chef yang berjaya dalam industri makanan dan perhotelan Di sini barisan pensyarahnya telah menyediakan 10 ...
Sos Korea Adabi Sesekali Makan Ayam Korea Di Malaysia Sedap Jugak

Sos Korea Adabi Sesekali Makan Ayam Korea Di Malaysia Sedap Jugak

papar berkaitan - pada 30/1/2021 - jumlah : 470 hits
assalamualaikum salam sejahtera Sabtu muncul lagi hari ni bebas dari phone if not selain dari jam 1 2 ptg phone ikut aje tuannya ke mana mana keliling rumah WFH ni kena alert dgn phone anytime office boleh call or whatsapp and kena jawab re...
It S Series Variasi Kopi By Aik Cheong S Sedap Mudah Di Buat

It S Series Variasi Kopi By Aik Cheong S Sedap Mudah Di Buat

papar berkaitan - pada 31/1/2021 - jumlah : 367 hits
Salam to all readers IT s Series Variasi Kopi by Aik Cheong s Sedap Mudah di Buat Sejak PKP ini aku kembali semula bekerja dari rumah bila ada auction baru kena masuk office So disebabkan banyak masa aku dihabiskan di rumah aku kena lebih p...
Resepi Daging Harimau Menangis Sedap Dan Mudah

Resepi Daging Harimau Menangis Sedap Dan Mudah

papar berkaitan - pada 31/1/2021 - jumlah : 460 hits
Resepi Daging Harimau Menangis Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca yang saya kasihi sekalian Semoga anda semua berada dalam keadaan sihat sejahtera hendaknya Baiklah untuk entri kali ini saya ingin kongsikan dengan anda...
Nasi Goreng Pedas Ayam Kunyit Pasti Sedap

Nasi Goreng Pedas Ayam Kunyit Pasti Sedap

papar berkaitan - pada 31/1/2021 - jumlah : 448 hits
Nasi Goreng Pedas Ayam Kunyit Pasti Sedap Nasi goreng pedas kemudian makan dengan ayam goreng kunyit rangup memang antara faveret saya Dah la nasi tu pedas makan masa panas Memang hot plate betul taw Siapa suka makan macam gitu Lagi pedas l...
Lesson In Economics From Hawkers Rebellion

Masverse Unveils Groundbreaking Blockchain Platform

Banjir Besar Dubai 2024 Ustaz Azhar Idrus

Lirik Lagu Cinta Setandan Pisang Eda Ezrin Den Manjo

Home Detention Najib Keputusan Lembaga Pengampunan Atau Bukan

Too Soon To Tell Analyst Says On Mipp S Prospects In Pn

Puasa Tarwiyah 2024 Maksud Hari Tarwiyah Hukum Berpuasa

Govt Opposition Should Agree On Redelineation Formula Says Bersatu Man



Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok

Kenapa Platipus Haiwan Yang Membuatkan Saintis Merasa Hairan

Biodata Qistina Rania Pelakon Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Astro Ria Peserta Hero Dewi Remaja 2023


Beli Rak Rempah 3 Tingkat

The Friendly S Music Pub By Kvadrat Architects In Astana Kazakhstan

Kunjung Marhaban Aidilfitri 2024

Muda Slams Pro Israel Us Professor S Remark At Local Varsity Talk

Wanita Mca Calls On Govt To Tackle Brain Drain Generate Job Opportunities

Court Allows Forfeiture Of Rm1 1mil From Illegal Deposit Taking Scheme Investors