Jom Ajak Anak Bermain Video Game Secara Online Ketika Mco 3 0


“Total lock down” atau MCO 3.0 akan diteruskan penguatkuasaan sehingga 28 jun 2021 seperti yang diumumkan oleh Menteri Pertahanan Malaysia, Dato' Sri Ismail Sabri Yaakob. Sudah pasti ibu bapa pening kepala dengan kerenah dan ragam yang buat oleh anak-anak. Kadang-kadang darah dah sampai di kepala dek menahan marah. Walaupun Riss belum berkahwin, tapi Riss tinggal dengan anak buah Riss yang pelbagai peringkat umur. Jadi, sudah pastilah Riss faham apa yang dihadapi oleh ibu bapa kursusnya. Tapi tahukah anda kenapa anak-anak anda menjadi begitu?
Faktor Anak Jadi Memberontak Semasa PKP
Kenapa mereka lakukan pelbagai ragam ketika PKP? Salah satu faktor yang utama adalah mereka terlalu bosan. Bila sepahkan rumah, anda marah. Bila anak nak tengok TV, anda pula berebut remote dengan mereka. Bila mereka nak bermain handphone, anda cakap video game banyak mendatangkan kesan negative. Bila semua kemahuan mereka dihalang oleh anda, maka mereka mula memberontak.
Video game mendatangkan kesan positive kepada anak-anak.
Jika anak mahu bermain Video Game, tunaikan sahaja permintaan mereka. Ini kerana menurut kajian, Video game banyak kebaikkan daripada keburukkan. Antara kesan positif yang perlu anda tahu ialah,
1. Melatih otak untuk menyelesaikan masalah dan berfikir secara logik
Apabila mereka bermain video game secara tidak langsung ia akan melatih otak anak-anak. Ini akan membuatkan otaknya menghasikan cara kreatif untuk menyelesaikan masalah yang dihadapinya di dalam permainan tersebut.
2. Pembelajaran yang berkesan dan efektif
Kanak-kanak suka permainan yang mempunyai gambar, warna, animasi dan sebagainya, sudah pasti video game mempunyai semua ini dan akan menjadi satu pembelajaran yang menyeronokkan. Kaedah ini telah dipersetujui oleh banyak pihak sebagai kaedah terbaik untuk pembelajaran. 
3. Melatih bercakap atau berkomunikasi dalam Berbahasa Inggeris
Setiap permainan pastinya mempunyai kisah yang berbeza dan dalam setiap permainan, anda akan menemui banyak dialog, pernyataan, soalan dan keterangan dalam bahasa Inggeris.
Ini bermakna, Permainan video boleh menjadi alternatif untuk anak-anak anda belajar bahasa Inggeris. Hal ini kerana, mereka harus mengetahui setiap maklumat serta cara bermain permainan tersebut. Jadi, secara tidak langsung ia akan meningkatkan kemahiran Bahasa inggeris anak-anak anda.
4. Mendidik mereka hadapi menang dan kalah
Menang dan kalah merupakan lumrah kehidupan di dunia ini. Kadang-kadang kita menang, dan kadang kala kita kalah. Permainan Video ini dapat mendidik mereka agar tidak terlalu bangga diri ketika menang dan tidak menyerah ketika kalah. 
Ia dapat memupuk nilai-nilai murni dalam menghadapi dan mengharungi kehidupan di dunia nyata dan menjadikan mereka sentiasa bersyukur di setiap apa yang berlaku.
5. Mengurangkan tekanan
Menurut beberapa kajian, Permainan video terbukti memberikan kesan positif terhadap kesihatan mental seseorang dan dipercayai mampu mengurangkan tekanan. 
Hal ini kerana permainan video adalah menarik, dan memberikan kepuasan yang tinggi apabila berjaya menyelesaikan cabaran.
Jom Ajak Anak Bermain Video Game Secara Online Ketika MCO 3.0 | Plays.org
Plays.org merupakan sebuah laman web yang menawarkan lebih dari 100 permainan dalam talian secara percuma selain ianya seronok bermain bersama-sama keluarga tanpa muat turun aplikasi. Selain itu, anda juga tidak perlu mendaftar atau menyediakan akaun pengguna untuk bermain di dalam plays.org.

Hah.. anda semua nak tahu tak, permainan video yang menjadi rebutan keluarga Riss di Plays.org? Kalau nak tahu, jom!!! 
1. Education Game Online
Video game online merupakan salah satu kaedah alternatif dalam pengajaran dan pembelajaran. Riss sendiri menggunakan kaedah ini untuk mengajar anak-anak Buah Riss. Contohnya, mereka lemah dalam matematik. Jadi Riss akan buka Guardians Defenders of Mathematica untuk mereka belajar dengan mudah dan cepat. Dan terbukti cara ini berkesan malah semakin mahir menguasai bidang ini.

2. Puzzle Game Online

Adakah anda ingin melatih kecerdasan otak anak dengan cara yang lebih senang dan mudah? Anda harus mencuba permainan puzzle di Plays.org. Antara kelebihan bermain puzzle adalah dapat melatih memori dan menyelesaikan masalah. Ini memang terbukti tau.. Kalau tak percaya, cubalah!!! 


3. Wars Online
Anda mempunyai anak lelaki dan mencari permainan perang secara percuma? Di plays.org banyak pilihan yang boleh anda pilih. Permainan perang boleh melatih anak anda supaya mengatur strategi yang bijak.



5. Soccer Game Online
Bola sepak menjadi salah satu sukan paling popular di dunia. Dan anak anda mencari cara baru untuk bermain sukan kegemaran dunia dalam talian? Jadilah permainan handalan dunia seterusnya dalam permainan bola sepak dalam talian secara percuma di Plays.org. 


Kini anda tidak perlu risau jika memori telefon anda penuh lagi kerana ia 100% secara online tanpa muat turun. Dan sudah pasti anak-anak anda gembira kerana dapat bermain banyak permainan di dalam aplikasi ini. Pastikan juga mereka main tu biar berpada-pada jangan sampai mereka jadi leka pula.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.kisahrissaziela.com/2021/06/jom-ajak-anak-bermain-video-game-secara.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Video Gadis Tergamak Jual Motor Ayah Buat Modal Beli Tiket Flight Mahu Bertemu Dengan Lelaki Dikenali Dalam Online Game

Video Gadis Tergamak Jual Motor Ayah Buat Modal Beli Tiket Flight Mahu Bertemu Dengan Lelaki Dikenali Dalam Online Game

papar berkaitan - pada 10/6/2021 - jumlah : 264 hits
Baru baru ini tular satu video mengenai seorang remaja perempuan yang terkandas di lapangan terbang setelah merasa bersalah untuk berjumpa dengan rakan yang dikenalinya menerusi permainan dalam talian Kejadian yang berlaku di Jambi itu pada...
Total Lockdown Jom Luangkan Masa Berkualiti Bersama Anak Anak Ketika Dirumah Dengan 5 Aktiviti Menarik Ini

Total Lockdown Jom Luangkan Masa Berkualiti Bersama Anak Anak Ketika Dirumah Dengan 5 Aktiviti Menarik Ini

papar berkaitan - pada 21/6/2021 - jumlah : 365 hits
Total Lockdown Jom Luangkan Masa Berkualiti Bersama Anak Anak Ketika Dirumah Dengan 5 Aktiviti Menarik Ini Pejam celik pejam celik sudah setahun lebih kita berhadapan dengan covid 19 Sehingga ke hari ini kita masih berjuang membebaskan diri...
5 Produk Yang Sempat Dijual Nintendo Sebelum Sukses Dengan Video Game

5 Produk Yang Sempat Dijual Nintendo Sebelum Sukses Dengan Video Game

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 139 hits
Demi menemukan ceruk bisnis yang tepat Nintendo sempat beberapa kali gonta ganti produk jualan Beberapa bahkan terdengar aneh dan jauh dari citra perusahaannya saat ini
Mak Jom Ajar Anak Tengok Didik Tv

Mak Jom Ajar Anak Tengok Didik Tv

papar berkaitan - pada 8/6/2021 - jumlah : 374 hits
Masa tengah scroll FB tadi ternampak jadual waktu Didik TV kawan FB share di profail dia Nasib baik kawan share di profailnya kalau tak memang mama tak perasan langsung jadual baru ni Baru je si Ali tanya tadi hari isnin tak ada zoom kelas ...
Video Tunggu Ambulans Tak Sampai Sampai Bapa Nekad Sarung Ppe Demi Hantar Anak Positif Covid 19 Naik Motor

Video Tunggu Ambulans Tak Sampai Sampai Bapa Nekad Sarung Ppe Demi Hantar Anak Positif Covid 19 Naik Motor

papar berkaitan - pada 8/6/2021 - jumlah : 265 hits
Tular kisah seorang bapa di Thailand yang nekad menyarung PPE untuk menghantar sendiri anaknya yang telah dijangkiti COVID 19 ke hospital telah mengundang sebak ramai netizen di media sosial Menerusi video yang telah dikongsikan oleh Penana...
Sedih Terbaca Anak Duk Flat Tak Ada Tempat Bermain Musim Pkp Abby Abadi Cuba Cipta Kenangan Dengan Anak Anak Musim Pkp

Sedih Terbaca Anak Duk Flat Tak Ada Tempat Bermain Musim Pkp Abby Abadi Cuba Cipta Kenangan Dengan Anak Anak Musim Pkp

papar berkaitan - pada 9/6/2021 - jumlah : 174 hits
Musim PKP ni memang ramai yang mengeluh melihat nasib kanak kanak yang tak dapat bermain dengan bebas lebih lebih lagi rumah flat ataupun apartment kerana tiada kawasan yang sesuai Namun demi keselamatan anak anak ramai terpaksa untuk tidak...
Tak Kekok Mandikan Anak Siap Dodoi Sampai Lena Warganet Sayu Tengok Video Emma Maembong Kongsi Pengorbanan Suami

Tak Kekok Mandikan Anak Siap Dodoi Sampai Lena Warganet Sayu Tengok Video Emma Maembong Kongsi Pengorbanan Suami

papar berkaitan - pada 22/6/2021 - jumlah : 265 hits
Jika sebelum ini suami kepada pelakon Emma Maembong tampil berkongsi video ketika detik melahirkan anak sulung mereka Shariq Gabriel bersempena sambutan Hari Ibu kini sempena sambutan Hari Bapa pada Ahad lalu Emma Maembong membingkiskan uca...
Mata Berkaca Tengok Ayah Video Anak Arwah Abam Sebut Ayah Buat Wargamaya Sebak

Mata Berkaca Tengok Ayah Video Anak Arwah Abam Sebut Ayah Buat Wargamaya Sebak

papar berkaitan - pada 11/6/2021 - jumlah : 292 hits
Hati merasa tidak cukup kuat kala melihat kasih sayang seorang anak pada ayahnya yang telah tiada Siapapun pasti meruntun hati kala melihat video yang dikongsikan oleh isteri arwah Abam Bocey Nor Hidayah Mohd Ali ini Melalui perkongsian Hid...
Ibu Tunggal Kepada 5 Anak Hilang Pekerjaan Ketika Pandemik Terpaksa Minta Beras

Ibu Tunggal Kepada 5 Anak Hilang Pekerjaan Ketika Pandemik Terpaksa Minta Beras

papar berkaitan - pada 26/6/2021 - jumlah : 264 hits
Akibat kesan pandemik yang berpanjangan ini tidak disangkal banyak golongan yang terkesan malah tidak terhad hanya pada golongan bawahan golongan M40 juga terkena tempiasnya lagi lagi ibu tunggal yang perlukan bantuan Itulah yang terjadi ke...
Backstabbing Drama In The Opposition Pas Sabotaging Bersatu By Attacking Chinese Vernacular Schools

Calon Bersatu Prk Kkb Tidak Dapat Sokongan Parti Pas

Pas Anggap Terlalu Awal Bincang Pertukaran Mb Perlis

Calon Bersatu Prk Kkb Tunggang Isu Kematian Teoh Beng Hock

Perasaan Bila Orang Namakan Kucing Mereka Dgn Nama Anda

Umno Explores Every Means Possible To Free Najib

100 Cawangan Kfc Tutup Dan Akur Kuasa Boikot

Kkb Polls Boycotting The Ballot Box Unproductive Says Yeoh



Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia


Jkt48 Heavy Rotation Chord

Dap S Dilemma Red Lines And Kuala Kubu Baharu

Macc Nabs Three Senior Govt Agency Officers In Kelantan

Th Jamin 31 600 Jemaah Haji Berpeluang Ziarah Raudah

Memang Sibuk Wehh

Nak Tau 5 Langkah Menjadi Insan Hebat