Jika Sayangkan Negara Ini Jangan Takut Dan Jangan Berhenti Menolak Muhyiddin




Semua kita memang sayang dan cintakan negara ini kerana di Malaysia inilah kita dilahirkan, membesar, mencari rezeki, berkeluarga membina kehidupan, melalui hari tua dan akhirnya sehinggalah menemui kematian.


Malah, melalui sedikit sebanyak harta atau warisan yang ditinggalkan, kita juga mahu anak cucu dan generasi kita yang seterusnya kekal berada dan menyayangi negara ini.


Tetapi, selari dengan rasa sayang dan cinta kita kepada negara itu, kita tentulah mahukan keadaannya bertambah baik untuk didiami bagi pewaris kita yang seterusnya.


Kita tentu akan berasa sengsara, kecewa dan tertekan melalui kehidupan ini jika kita merasakan negara ini akan bertambah buruk dan tiada jaminan untuk dilalui oleh anak cucu setelah ketiadaan kita nanti.


Lainlah bagi mereka yang bergantang duit simpanan, rumah, harta dan saham bersepah di seluruh negara sebagai peninggalan atau ada bapa mertua yang pemurah memberi projek ketika berkuasa, rasa cemas terhadap nasib anak cucu barangkali tidaklah terlalu mencengkam.


Namun, kategori kayangan yang bernasib baik itu terlalu sedikit bilangannya, manakala rakyat lain secara majoritinya hanyalah biasa-biasa saja laluan hidupnya di mana mereka masih perlu mencari kerja atau menjalankan perniagaan sebagai sumber meneruskan kehidupan.


Soalnya, adakah negara kita dalam keadaan baik, boleh dibawa ke arah lebih baik atau bertambah buruk di bawah kerajaan pimpinan Muhyiddin Yassin sekarang?


Asas kepada terbentuknya kerajaan secara umumnya ialah apabila sesebuah parti itu menang pilihanraya yang memberi makna ia disokong oleh majoriti rakyat.


Kerajaan yang sah, dari segi undang-undang dan moral, adalah kerajaan yang diredhai rakyat.


Muhyiddin dan kerajaan PN yang ada hari ini tiada semua keredhaan itu kerana beliau menjadi Perdana Menteri adalah melalui komplot pintu belakang serta pengkhianatan yang terancang.


Tak sedar dek untung kerana menang atas tiket PH yang menggunakan logo PKR, Muhyiddin bersama beberapa pengkhianat lain sebaliknya menikam PH untuk mengejar kepentingan peribadinya.


Beliau bukan disokong untuk menjadi Perdana Menteri atas keyakinan terhadap kewibawaan serta kepimpinannya, tetapi beberapa kelompok yang menyokongnya sejak awal lagi adalah berdasarkan pelbagai kepentingan yang berbeza.


Lebih buruk, selain sejak mula majoriti yang dimilikinya amat diragui dan beliau sendiri takut untuk membuktikan keabsahannya di Parlimen, kemudian melonggokkan rasuah jawatan untuk mengukuhkan kedudukan, setelah kedudukannya kian terancam pula beliau telah mengusulkan nasihat kepada Yang Dipertuan Agong agar darurat dikuatkuasakan.


Dengan itu rasa tidak puas hati rakyat yang bermula dengan tidak merestui kerajaan PN ini tambah membuak-buak serta membesar hari demi hati.


Berlapikkan alasan Covid19 untuk melindungi kedudukannya, termasuk dengan mencadangkan darurat, fokus kerajaan untuk menangani wabak akhirnya jadi tidak menentu dan berubah-ubah setiap minggu.


Ini kerana kerajaan pimpinan Muhyiddin tiada fokus untuk menjaga rakyat, sebaliknya keutamaan lebih kepada menjaga kedudukan daripada dijatuhkan semata-mata.


Antara nasib rakyat yang kelaparan, tiada wang dan tiada pekerjaan, Muhyiddin jauh lebih sayang kerusi Perdana Menteri yang didudukinya daripada mereka itu.


Lantaran itulah kelulusan dewan yang tidak perlu di Pagoh boleh diluluskan dengan cepat, manakala untuk memberi vaksin demi keselamatan rakyat; dengan Myanmar, Nepal dan Bangladesh pun kita ketinggalan berbanding mereka.


Ketiga-tiga negara yang dikata mundur itu sudah pun mula memberi vaksin bagi rakyatnya, tetapi kita hanya hujung Februari baru bermula.


Hari demi hari seterusnya, dengan kes Covid19 terus meningkat walau ada PKP dan darurat, ekonomi kian melemah, pelaburan menurun 68 peratus, indeks rasuah jatuh kerana rasuah politik terhadap Ahli-Ahli Parlimen untuk mengekalkan kedudukan dan pengguguran beberapa kes berprofil tinggi begitu berleluasa, rakyat kian mengeluh dengan pelbagai kesempitan, selain kedudukan minoriti kerajaan terus dipertikaikan, Muhyiddin pada hakikatnya adalah Perdana Menteri paling gagal dalam sejarah negara ini.


Tidak sampai setahun berkuasa, bukan saja neraka kehidupan makin terasa, bahkan sebenarnya tiada jaminan negara ini akan bertambah baik jika beliau tidak segera diturunkan.


Desakan agar beliau meletak jawatan dengan mudah boleh kita dengari di mana saja setiap saat, setiap hari tanpa henti.


Kepada rakyat yang cinta dan sayangkan negara ini, yang ada anak cucu untuk kehidupan yang harus dilalui, penolakan ternadap Muhyiddin ini bukan saja harus diteruskan, malah wajib dipertingkatkan sentiasa dan sepanjang masa.


Sama ada melalui penolakan itu Muhyiddin akan berundur atau tidak, sekurang-kurangnya apabila PRU tiba nanti, ia mampu menjadi gelombang untuk menghempas beliau dan semua yang bersekongkol dengannya daripada terus mentadbir negara ini.


PN yang berjaya membentuk kerajaan melalui pengkhianatan, kemudian diteruskan dengan kegagalannya mengurus negara ini dengan baik seperti yang ada hari ini adalah suatu pengkhiantan juga kepada anak cucu kita yang mewarisi kehidupan seterusnya.


Kita akan berdosa kepada anak cucu kita jika tidak menolak kerajan ini, lalu memberikan mereka sebuah negara yang buruk dan teruk untuk kehidupan mereka. (Shahbudindotcom 30/01/2021)






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/01/jika-sayangkan-negara-ini-jangan-takut.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Muhyiddin Harus Buang Ego Fikir Masa Depan Negara Dan Jangan Sampai Nasib Trump Menimpa Dirinya

Muhyiddin Harus Buang Ego Fikir Masa Depan Negara Dan Jangan Sampai Nasib Trump Menimpa Dirinya

papar berkaitan - pada 21/1/2021 - jumlah : 216 hits
Kedudukan Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri yang tiada lagi sokongan majoriti bukan suatu perkara rahsia malah semakin difahami serta diakui oleh pelbagai kelompok masyarakat negara ini Menangguh nangguh sidang Parlimen takut membena...
Thaipusam Takut Hilang Sokongan Pas Muhyiddin Tak Berani Buka Mulut

Thaipusam Takut Hilang Sokongan Pas Muhyiddin Tak Berani Buka Mulut

papar berkaitan - pada 25/1/2021 - jumlah : 307 hits
MALAYSIA DATELINETan Sri Muhyiddin Yassin tidak berani membuka mulut berhubung tindakan kerajaan Pas Kedah membatalan cuti peristiwa Thaipusam bagi tahun 2021 kerana takut hilang sokongan PAS bagi kerajaannya yang terumbang ambing kini demi...
Kerajaan Pn Sila Bentang Pelan Vaksinasi Negara Jangan Berdolak Dalik

Kerajaan Pn Sila Bentang Pelan Vaksinasi Negara Jangan Berdolak Dalik

papar berkaitan - pada 31/1/2021 - jumlah : 209 hits
Kerajaan Perikatan Nasional tidak wajar terus berdolak dalih berikutan kelewatan menerima vaksin Covid 19 berbanding Singapura dan Indonesia Ketua Angkatan Muda KEADILAN Akmal Nasir berkata rekod buruk pentadbiran Muhyiddin Yassin di tahun ...
Jangan Takut Bertangguh Jalani Rawatan Kanser

Jangan Takut Bertangguh Jalani Rawatan Kanser

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 120 hits
Oleh MAISARAH SHEIKH RAHIM MUHYIDDIN YASSINPUTRAJAYA Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin berkongsi keperitan dan kesukaran yang ditanggung pesakit kanser dalam melawan penyakit itu Sebagai bekas pesakit kanser beliau memberitahu penges...
Kerajaan Muhyiddin Hari Ini Meletakkan Negara Di Lembah Kegilaan Anwar Ibrahim

Kerajaan Muhyiddin Hari Ini Meletakkan Negara Di Lembah Kegilaan Anwar Ibrahim

papar berkaitan - pada 18/1/2021 - jumlah : 206 hits
Anwar IbrahimRakyat sedang menderita Perkara yang paling menyayat hati ialah untuk mendengar kenyataan kerajaan bahawa mereka tidak mampu berbuat apa apa mengenainya Inilah yang cuba disampaikan kerajaan pimpinan Muhyiddin Yassin baru baru ...
Malaysia Antara Negara Terawal Guna Kit Ujian Rapid Antigen Muhyiddin Yassin

Malaysia Antara Negara Terawal Guna Kit Ujian Rapid Antigen Muhyiddin Yassin

papar berkaitan - pada 18/1/2021 - jumlah : 235 hits
Malaysia adalah salah satu daripada beberapa negara di dunia yang terawal menggunakan Kit Ujian Rapid Antigen untuk melakukan saringan Covid 19 kata Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin Beliau berkata Kementerian Kesihatan Malaysia tela...
Dah Rosakan Negara Jangan Nak Rosakan Pula Bolasepak

Dah Rosakan Negara Jangan Nak Rosakan Pula Bolasepak

papar berkaitan - pada 3/2/2021 - jumlah : 224 hits
ITU pesanan TMJ pada orang politik ITU JUGA satu peringatan kepada seorang Menteri yang dulunya Gila BOLASEPAK kini bertukar kepada Gila bagi Datuk Kalau dia jadi Sultan bersepah merata rakyat dapat Datuk Sekarang ini pun Makin ramai penyan...
Pejuang Bukan Setakat Muhyiddin Takut Luluskan Umno Pas Dan Ph Pun Tak Akan Berani

Pejuang Bukan Setakat Muhyiddin Takut Luluskan Umno Pas Dan Ph Pun Tak Akan Berani

papar berkaitan - pada 29/1/2021 - jumlah : 251 hits
Kalau ada sesiapa yang berani LULUSKAN PEJUANG bolehlah di letakan sedikit salute kepada nya Kalau Najib memang langsung tiada harapan
Panas Netizen Serang Muhyiddin Di Facebook Istana Negara

Panas Netizen Serang Muhyiddin Di Facebook Istana Negara

papar berkaitan - pada 5/2/2021 - jumlah : 213 hits
February 5 2021 Seolah olah tidak tahan dengan pentadbiran kerajaan Perikatan Nasional di bawah pimpinan Perdana Menteri Muhyiddin Yassin warga maya menyuarakan rasa tidak puas hati mereka menerusi ruangan komen di akaun Facebook Istana Neg...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Gaya Hidup Sihat 8 Perkara Yang Perlu Anda Amalkan

Ceo Flutter 2023

Hari Ini 3 Lucu Di M Sia K Jaan Gagal Sayur Kisah Cinta

Boikot Kk Mart Bukan Speedmart

Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music