Jangan Bersedih Doa Orang Teraniaya Tiada Hijab


Tenangkan Hati Apabila Disakiti & Ditindas, Doa Orang Teraniaya Tiada Hijab! Dalam kehidupan seharian yang kita lalui bukan semuanya perjalanan yang tertulis dengan indah. Penuh onak dan duri yang perlu ditempuhi. Ada masanya diri rasa ditindas, maruah diri dipijak-pijak, hati luka disakiti.
Tak kiralah berpunca daripada pasangan, kawan-kawan atau sesiapa sahaja yang bijak mengambil kesempatan menganiaya diri.Namun jangan bersedih, teruslah berdoa kerana ada jaminan doa orang yang teraniaya tiada penghalang dan antara doa yang dimakbulkan.
Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud: “Ada tiga golongan yang doa mereka tidak ditolak: Orang yang berpuasa hinggalah dia berbuka, doa pemimpin yang adil dan doa orang yang dizalimi.” (Hadis riwayat Tirmizi)
Sebagaimana dalam HR Bukhari (1395), Muslim (19) dalam hadis Ibnu Abbas radhiyallahu’anhuma ketika Mu’adz radhiyallahu’anhu diutus oleh Rasulullah shallallahu’alaihi wasallam, beliau menasihatkan padanya:
“Takutlah kepada doa orang yang dizalimi kerana sesungguhnya tiada hijab atau penghalang di antara doa mereka dengan ALLAH SWT.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)
Minta Doa Mak Ayah Selain itu antara golongan lain yang turut mustajab doanya adalah doa daripada mak ayah. Oleh itu, selain berdoa sendiri selagi mana mak ayah masih hidup, rebutlah peluang minta mereka mendoakan segala yang baik-baik buat kita.
Minta didoakan agar diberi keberkatan dalam kehidupan, dilimpahkan rezeki yang melimpah ruah, diberikan kemudahan dalam mengatasi setiap kesusahan dan sebagainya. Perlu diingat doa mak ayah itulah juga menjadi asbab kejayaan kita selama ini.
Dari Abu Hurairah ra., ia berkata, Rasulullah SAW bersabda, “Ada tiga doa mustajab yang tidak diragukan lagi, iaitu doa orang yang teraniaya, doa musafir, dan doa ibubapa untuk anaknya”. (Hadis Riwayat Tirmidzi)
Jika kita sebagai mak ayah pula, banyakkan berdoa untuk anak-anak. Jangan sekali-kali mengucapkan perkara yang tidak elok/kasar kepada anak-anak kerana setiap perkataan yang keluar dari mulut mak ayah itu adalah doa.
Perbanyakkanlah Berdoa Waktu Sujud Akhir sekali, sebagai salah satu usaha, perbanyakkanlah berdoa dan meminta padaNya tidak mengira masa waktu sedih mahupun gembira. Sesungguhnya Allah sangat suka pada hamba-hambaNya yang ‘meminta-minta’ hanya padaNya tanpa rasa jemu dan putus asa.
Dari Abu Hurairah ra., bahwasanya Rasulullah SAW bersabda. “Barangsiapa yang ingin doanya terkabul pada saat sedih dan susah, maka hendaklah memperbanyak berdoa pada saat lapang”. (Hadis Riwayat Tirmidzi & Al Hakim)
Bukan itu sahaja, dirikan solat dan banyakkan berdoa sewaktu bersujud kerana saat itulah keadaan yang paling dekat seorang hamba pada tuhannya. Segala rintihan, kesukaran dan keluh kesah mengadulah padaNya waktu ini, percayalah kesannya hati akan lebih tenang dan bahagia nanti.
Dari Abu Hurairah ra., meriwayatkan bahawa Rasulullah SAW bersabda:
“Keadaan paling dekat seorang hamba dari rabbnya adalah ketika dia dalam keadaan sujud, maka perbanyakanlah berdoa (sewaktu sujud).” HR. Muslim No 1083.
Semoga perkongsian ini bermanfaat buat para pembaca mingguan wanita.
The post Jangan Bersedih! Doa Orang Teraniaya Tiada Hijab.. appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/jangan-bersedih-doa-orang-teraniaya-tiada-hijab/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jangan Terkejut Ada Orang Tak Tahu Apa Perkara Yang Boleh Membatalkan Puasa

Jangan Terkejut Ada Orang Tak Tahu Apa Perkara Yang Boleh Membatalkan Puasa

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 1555 hits
Jangan Terkejut Ada Orang Tak Tahu Apa Perkara Yang Boleh Membatalkan Puasa Assalamualaikum dan salam sejahtera Memandangkan tak ada idea nak kongsi apa dengan korang jadi hari ini Sha cuma nak kongsi pasal dunia kerja Sha Sempena bulan pua...
Jangan Lepas Tangan Pada Isteri Anak Dalam Kandungan Hakim Syarie Nasihat Pu Abu Lafaz Cerai Tak Sah

Jangan Lepas Tangan Pada Isteri Anak Dalam Kandungan Hakim Syarie Nasihat Pu Abu Lafaz Cerai Tak Sah

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 725 hits
Kisah Ustaz selebriti pernah viral apabila tergamak menceraikan isteri yang sarat hamil anak pertama mereka PU Abu menceraikan isterinya kerana ingin mengahwini seorang janda yang juga merupakan kenalan lamanya Isu ini mencetuskan kemarahan...
Jangan Memandai Mandai Bagi Nasihat Perubatan Jika Anda Bukan Doktor

Jangan Memandai Mandai Bagi Nasihat Perubatan Jika Anda Bukan Doktor

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 299 hits
Oleh Siang tadi di sekolah aku ada borak borak dengan akak seorang ni dia bagitau ni dalam group whatsapp sekolah lama akak ni baru dapat tau kawan baik akak dulu anak dia baru disahkan kanser Sedih betul kami bila dapat tahu Budaknya muda ...
Jangan Suka Ambil Produk Mengarut Rosak Buah Pinggang Buruk Padahnya

Jangan Suka Ambil Produk Mengarut Rosak Buah Pinggang Buruk Padahnya

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 405 hits
Oleh Post emotional sikit Nak kacak nak ringan badan nak buang angin sanggup minum air jenama Ixxxxx Tak sampai sebulan minum dari bacaan buah pinggang bawah 90 datang hospital muntah muntah loya tak larat sebab tak lalu makan Bila periksa ...
Jangan Terpedaya Ia Bukan Dari Kami Sprm Beri Amaran

Jangan Terpedaya Ia Bukan Dari Kami Sprm Beri Amaran

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 259 hits
SCAM ALERT JANGAN TERPEDAYA Amaran ini dikeluarkan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dalam satu tweet terbaru mereka dengan meminta orang ramai agar tidak terpedaya dengan tipu helah scam dan kini scammer menggunakan nama suruhanj...
Jangan Sebab Mudah Sanggup Bagi Anak Bubur Dalam Botol Kena Faham Risiko Tersedak Tinggi

Jangan Sebab Mudah Sanggup Bagi Anak Bubur Dalam Botol Kena Faham Risiko Tersedak Tinggi

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 682 hits
Jangan sesekali campurkan nestum atau bubur nasi dalam botol susu bayi BAHAYA Memang ada ibu yang nak mudah dan tak mahu anak comot ketika makan tapi kena fikirkan kesannya Malah ada juga pengasuh yang ambil jalan mudah buat seperti ini Kal...
Jangan Tersalah Aliff Dua Aliff Ini Sayang Setia Pada Isteri Dan Anak Anak Mereka

Jangan Tersalah Aliff Dua Aliff Ini Sayang Setia Pada Isteri Dan Anak Anak Mereka

papar berkaitan - pada 15/5/2019 - jumlah : 559 hits
Gara gara viralnya gambar pelakon yang berasal dari Singapura Aliff Aziz yang kantoi kali ketiga bersama wanita lain di media sosial semalam ramai netizen mula mencari gerangan Aliff Namun masih ada lagi yang tersilap Aliff dan mula melakuk...
Jangan Heret Amanah Dalam Isu Kartel Dedak

Jangan Heret Amanah Dalam Isu Kartel Dedak

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 296 hits
MALAYSIAKINI Bekas ahli Majlis Syura Ulama PAS Zaharudin Muhammad perlu menunjukkan bukti Amanah terlibat dalam menyebarkan poster mengaitkan lima pemimpin PAS yang dikatakan terbabit kartel dedak kata Senator Raja Kamarul Bahrin Shah Raja ...
Cara Tepat Menghitung Diskon Dan Promo Saat Belanja Jangan Impulsif Dulu Awas Jebakan

Cara Tepat Menghitung Diskon Dan Promo Saat Belanja Jangan Impulsif Dulu Awas Jebakan

papar berkaitan - pada 16/5/2019 - jumlah : 235 hits
Jangan buru buru beli barang yang diskonnya 50 20 bukan berarti diskonnya jadi 70 lo
Falling Trees Reveal Nation S Rotting Roots

Apa Nasib Veteran Tentera Malaysia

Why The Us Can T Win The Trade War With China And Shouldn T Try

Mudahnya Jadi Cikgu Sekolah

Nicol David Wanita Asia Pertama Digelar Ratu Skuasy Dunia

More Than Genetics How Life Experiences Shape Our Health

Khai Bahar Bawa Hatiku Bersama Kamu Chord

Is Anwar Ever Going To Release Najib



Biodata Syad Mutalib Pelakon Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah TV3 Bunga Salju Astro Ria

Info Dan Sinopsis Filem Vina Sebelum 7 Hari 2024 Adaptasi Kisah Benar Kini Di Pawagam Malaysia

Biodata Founder Leeyanarahman Nur Liyana Abdul Rahman Yaana Yana Lee Usahawan Tudung Yang Terkenal Bersama Suaminya

Biodata Zubir Khan Penyanyi Lagu Yennode Macha Macha Macha Pemuda Bertangan Kudung Yang Menginspirasikan

Info Penuh Senarai Peserta Juri Hadiah Cara Undi The Hardest Singing Show Astro Ria Sooka Program Realiti Mingguan Terbaru Malaysia


Gulai Udang Nenas

T18c24 Bayi Aina Muntah Susu Beku Macam Keju

Harris Alif Dari Idola Kecil Ke Selebriti Serba Boleh

Kerajaan Pahang Sumbang Rm8 000 Kepada Keluarga Allahyarham Konstabel Muhamad Syafiq

Road And Track A Lithe Bmw R80 Restomod By 46works

Mitarashi Dango