Jangan Bersangka Baik Dengan Musang Dalam Reban Ayam


 


KAK IDA ABDULLAH


Dulu Atok bagi sokongan kepada PH, terima sudah la... Yang p angkat julang dia, bagi jadi PM lagi WALAUPUN peringkat awal setuju Kak Wan PM sementara uruskan pembebasan Anwar, siapa suruh?

Kalau tak jadi pengajaran, ulanglah lagi. Siapa bagi sokongan angkat julang lagi supaya boleh dikhianat lagi dan lagi. Sepatutnya apabila yang pernah khianat datang semula bagi sokongan biarlah layan diberanda, jangan bawa masuk dalam rumah, tidur baring bersama lupa semua perbuatan khianat dia.

Sapa nak sokong terima, kita tak sombong, tapi jangan la sampai lupa diri. Bersangka baik dengan musang, cari padah la... Apatah lagi dari bibir pendusta tidak pernah meminta maaf atas kesalahannya. Fitnah itu dosa lebih besar dari mengambil jiwa. Anwar difitnah Mahathir melekat sampai bila-bila. Walau Agong dah beri keampunan, tetapi sipemfitnah tak pernah sangkal dan mohon maaf.

Ramai juga selain Mahathir lenjan cerca Anwar, sekarang dok sendeng semula. Kalau tak serik angkat la, bagi jawatan bagi kerusi meja, kuasa. Esok musang tu koyak isi hampa baru ada akai.

Dalam dok berjuang sama-sama puluhan tahun pun boleh buat perangai macam Azmin pengkhianat, dan Khalid penjilat, ini kan pula terang-terang khianat datang semula buat gerakan dan tarik sokongan tanpa sikit pun tunjuk penyesalan ke atas fitnah yang disebarkan.

Samada Anwar jadi PM atau tidak itu kerja Tuhan. Kerja kita jangan mudah tergoda dengan permainan syaitan tak kiralah tua atau muda, strategi syaitan sama sahaja tak berubah. Kita saja tak istiqamah. Cepat melatah. Syaitan sumpah wallahi, terus kita percaya. Kita memang tak punya kuasa scan syaitan, tapi kita boleh bermunajat kepada Tuhan mohon panduan.

Asal kita sedar kita ini jahil dan lemah, barulah pertolongan Yang Maha Mengetahui lagi Maha Perkasa akan membimbing sehingga berjaya.

Saya masih percaya jika Wan Azizah kekal calon PM jika PH menang, undi wanita 52% majoriti akan beri kepadanya. First lady PM for Malaysia. Tp hampa lebih percaya Mamak Tongkang tu, padanlah muka! Lanie rasalah... Orang PH pun ada yang tak yakin Kak Wan boleh jadi PM, lebih yakin kepada MahaTua yang memakai topeng manusia.

Dan perkara sama akan berulang lagi, jika tiada keyakinan kepada parti sendiri. Ramai dalam PKR yang setia berjuang tidak meninggalkan. Rakyat sekarang bukan mau lihat populariti ahli politik dengan janji2. Rakyat mahu wakil yang berintegriti yang akan bantu mereka, membawa suara mereka untuk didengari.

Rakyat tak mahu dengar manifesto yang bukan kitab suci. Rakyat mahu dengar apa yang kamu akan buat untuk pulih nasib kami dan Malaysia yg kami cintai. Kami tak mahu dengar cerita rasuah lagi. Kami mahu dengar apa yang kamu akan buat untuk reform semua institusi demi kebaikan kami.

Kau mau undi kami, kamu datang jumpa kami. No ceramah2 lagi. No berkumpul bagi kamu penghormatan YB oh YB. Kami angkat kamu untuk bela nasib BUKAN tindas kami. Jangan sekali-kali sombong apabila menang dan anggap kami bodoh tak mengerti.

Kami bodoh jika kamu sombong dengan kami!

 









Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://wrlr.blogspot.com/2021/02/jangan-bersangka-baik-dengan-musang.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Jika Menginginkan Yang Baik Minta Sama Allah Jangan Merebut Milik Orang Lain

Jika Menginginkan Yang Baik Minta Sama Allah Jangan Merebut Milik Orang Lain

papar berkaitan - pada 29/1/2021 - jumlah : 225 hits
Jika Menginginkan yang Baik Minta Sama Allah Jangan Merebut Milik Orang LainUntukmu wanita menginginkan laki laki yang baik bertanggung jawab baik agamanya dan memiliki pekerjaan keren itu sah sah saja tapi jangan pernah gelap mata menginca...
Aku Memilih Bersangka Baik

Aku Memilih Bersangka Baik

papar berkaitan - pada 25/1/2021 - jumlah : 385 hits
Assalamualaikum Hari ni kan tetiba nak share tentang bersangka baik dengan semua orang kenapa kita perlu berburuk sangka sedangkan bersangka baik itu lebih senang berbanding sangkaan buruk yang akan menyerabutkan otak kakak tak reply dah le...
Dia Boleh Jaga Saya Dengan Baik Elisya Sandha Akui Anak Sheila Rusly Ialah Cinta Pertamanya

Dia Boleh Jaga Saya Dengan Baik Elisya Sandha Akui Anak Sheila Rusly Ialah Cinta Pertamanya

papar berkaitan - pada 3/2/2021 - jumlah : 355 hits
Meskipun tak segan untuk memuat naik gambar bersama di laman media sosial sebelum ini ramai nyata terkejut apabila pelakon Elisya Sandha dan anak sulung Sheila Rusly Uzair Haqimy berkongsi mengenai majlis pertunangan mereka pada hujung ming...
Baik Untuk Tulang Gigi Ini 5 Resipi Berasaskan Susu Yang Best Untuk Anak

Baik Untuk Tulang Gigi Ini 5 Resipi Berasaskan Susu Yang Best Untuk Anak

papar berkaitan - pada 6/2/2021 - jumlah : 147 hits
Kebaikan susu kepada anak anak tidak dapat disangkal lagi Ia memberi banyak manfaat kepada si manja dan sangat diperlukan sepanjang proses tumbesaran mereka Antara sumber vitamin yang terdapat di dalam susu adalah seperti vitamin A vitamin ...
Berita Baik Tarikh Bayaran I Sinar Bulan Kedua Februari 2021 Seterusnya

Berita Baik Tarikh Bayaran I Sinar Bulan Kedua Februari 2021 Seterusnya

papar berkaitan - pada 3/2/2021 - jumlah : 362 hits
Many may wonder when iSinar payment of the second month will be credited to their respective bank accounts for February and beyond
Hadits Arbain Nawawi 15 Berkata Yang Baik Atau Diam

Hadits Arbain Nawawi 15 Berkata Yang Baik Atau Diam

papar berkaitan - pada 2/2/2021 - jumlah : 207 hits
Berikut ini hadits Arbain Nawawi 15 penjelasan dan fiqih atau kandungan haditsnya Arbain Nawawi adalah kumpulan hadits pilihan yang disusun oleh Imam An Nawawi rahimahullah Jumlahnya hanya 42 hadits tetapi mengandung pokok pokok ajaran Isla...
Kenyataan Tommy Thomas Mengheret Nama Baik Agong Dalam Konflik Haniff Khatri

Kenyataan Tommy Thomas Mengheret Nama Baik Agong Dalam Konflik Haniff Khatri

papar berkaitan - pada 1/2/2021 - jumlah : 168 hits
Peguam Mohamed Haniff Khatri Abdulla menyelar bekas peguam negara Tommy Thomas susulan laporan media berhubung kandungan memoirnya yang baru diterbitkan Haniff berkata dia belum membaca buku itu bertajuk My Story Justice in the Wilderness t...
Pengorbanan Mendidik Hawa Nafsu Menjadi Baik

Pengorbanan Mendidik Hawa Nafsu Menjadi Baik

papar berkaitan - pada 1/2/2021 - jumlah : 208 hits
Dunia ini medan bagi segala amalan sama ada kebaikan atau keburukan Setiap manusia diciptakan oleh Allah mempunyai nafsu Nafsu yang ada pada manusia adalah ujian Allah Jika manusia mampu menguasai nafsunya bermakna dia berjalan mengatasi se...
218 Fibonaci

Pentingnya Muhasabah Diri

Kecewa Makanan Potluck Sekolah Anak Tak Disentuh Ikutlah Apa Budak Suka Makan Bukan Kita

Guideline Needed For Maintenance Of Old Trees In Kl Ft Minister

Persediaan Awal Haji

Biodata Faisal Halim Pemain Bolasepak Viral Malaysia

5 Tips And Ways That Can Help You To Reduce Body Fat

Malaysia Asserts Claim For Portion Of Goldman Sachs Fines In 1mdb Case



Biodata Tyra Kamaruzzaman Founder BeauTyra Yang Kahwin Bersuamikan Emran Rijal

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Dr Pontianak Astro Warna Sooka

10 Fakta Biodata Jabir Meftah Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3

Biodata Dan Latar Belakang Adam Shamil Personaliti TikTok Terkenal

5 Negara Yang Memilih Untuk Tidak Menggunakan Matawang Sendiri


Tips Penting Penjagaan Sistem Brek Kereta

Porsche Design Honor Magic V2 Rsr Menang Red Dot Award Product Design 2024

3 Cara Menuju Ikn Ibu Kota Negara Baru Indonesia

0138002039 Scammer Maybank Panggilan Palsu

Empat Maut Mpv Dan Kereta Api Berlanggar

Lelaki Ditangkap Curi Kawal 25 000 Akaun Facebook