Jana Pendapatan Pasif Melalui Program Affiliate


Apa yang anda faham dengan istilah pendapatan pasif?
 
Saya merujuk kepada laman web wikipedia maksud bagi pendapatan pasif.
Pendapatan Pasif ini adalah satu bentuk pendapatan yang anda akan terima untuk kerja-kerja yang telah anda lakukan sebelumnya, namun pendapatan ini anda akan terus dapat walaupun anda telah berhenti melakukan kerja-kerja tersebut.
 
Terdapat pelbagai cara untuk kita wujudkan pendapatan pasif kita sendiri. Antaranya adalah pendapatan yang diterima menerusi pelaburan hartanah. Kita beli sebuah hartanah lalu kita sewakan. Duit hasil daripada bayaran sewa itu boleh dikira sebagai pendapatan pasif.
 
Pendapatan pasif juga boleh terhasil menerusi perniagaan yang menggunakan kaedah pemasaran berbilang tingkat atau Multi Level Marketing. Setelah rangkaian perniagaan anda cukup luas dan anda sudah memiliki downline, ketika itu anda akan dapat income walaupun anda sudah tidak menjalankan kerja pemasaran secara aktif.
 
Saya sendiri pernah rasai sendiri pengalaman mempunyai pendapatan pasif melalui bisnes MLM. Pada waktu itu, saya aktif mempromosikan simkad buat duit Tone Excel.
 
Dalam salah satu buku yang ditulis oleh Robert Kiyosaki, beliau ada beri nasihat lebih kurang macam ini. Apabila pendapatan pasif kita lebih besar daripada komitmen kita, pada waktu itu kita boleh bersara dan tak perlu lagi nak fikir tentang kerja.
 
Kalau kita nak teruskan bekerja, kita akan jadi makin kaya. Tapi kalau kita memilih untuk tak nak kerja, ianya tetap tidak akan mengubah dan menjejaskan kedudukan kewangan mahupun gaya hidup kita.
 
Orang yang ada pendapatan pasif ini juga tak perlu terlalu risau dengan perkara-perkara seperti kena buang kerja mahupun hilang punca pendapatan aktif. Bagi dirinya, kerja dengan tak kerja, sama sahaja.
 
Duit tetap akan masuk walaupun dah tak buat kerja.

Boleh bayangkan perumpamaan air yang mengalir dari paipnya. Setelah dibuka, air tersebut akan terus mengalir sehingga penuh bekas yang menampung air tersebut.
 
Perbincangan dekat sini, saya nak fokus pada skop penjanaan pendapatan pasif menerusi program affiliate. Kalau nak cerita pendapatan pasif secara umum, memang terlalu banyak dan mungkin artikel ini akan jadi begitu panjang.

 
Bolehkah kita jana pendapatan pasif melalui program affiliate? Persoalan yang sama telah pun saya ulas sebelum ini. Anda boleh baca artikel saya yang bertajuk “Boleh ke jana pendapatan pasif seumur hidup menerusi Program Affiliate?” 
 
Oleh sebab ada beberapa program yang saya cadangkan disitu yang sudah tidak aktif dan sudah tidak begitu relevan, jadi saya fikir elok saya tulis artikel yang baru. Anggaplah artikel ini sebagai versi kemaskini untuk artikel sebelum itu.
 
Pendapat saya tentang pendapatan pasif melalui program affiliate?
 
“…Ya, kita boleh hasilkan pendapatan pasif menerusi Program Affiliate” Apa yang penting, kita perlu tahu bagaimana sesuatu program affiliate itu berfungsi dan kena tahu mana satu program yang patut kita berikan fokus dan tumpuan.
 
Jika anda merasakan, ada mana-mana program yang saya cadangkan disini yang menarik dan sesuai dengan anda, bertindaklah. Sertai dan mula jana pendapatan dari program affiliate pada hari ini juga!
 
Berikut adalah beberapa program affiliate yang anda boleh sertai dan jana pendapatan pasif.
 
(1) Visondata Visondata adalah merupakan jenama yang dimiliki oleh perniagaan yang didaftarkan atas nama TRIANGLES TOP CONSULTING SDN BHD (Company No. 1029669-H).
 
Apa produk yang dijual oleh company visondata ini? Jawapannya ialah data, atau sambungan internet wifi.

Bagi mereka yang nak travel ke luar negara, bolehlah langgan terlebih dahulu pakej data bersama dengan syarikat Visondata ini supaya anda tak tercari-cari dekat mana nak dapatkan internet connection apabila telah sampai diluar negara nanti.
 
Dibawah ini pula adalah pakej harga yang ditawarkan oleh visondata. Harganya tak sama mengikut destinasi percutian yang anda bakal kunjungi.

Sila bandingkan dengan pakej yang ditawarkan oleh penyedia perkhidmatan yang lain, jika anda masih belum puas hati dengan harga diatas.
 
Berita baik untuk para affiliate Visondata. Anda berpeluang untuk menikmati komisen affiliate sehingga tiga level. 
 
Level 1 – 15%
Level 2 – 2%
Level 3 – 0.5%
 
Sambil-sambil mempromosikan pakej internet dan langganan data, anda boleh juga cuba dapatkan ejen affiliate untuk mendaftar menerusi pautan anda. Jika ejen tersebut mendaftar, dia akan masuk level 2 anda, dan setiap jualan yang dia hasilkan, anda akan dapat 2% tanpa mengurangkan komisen yang dia terima mahupun menyebabkan kos langganan data untuk para pelanggan jadi lagi mahal.
 
(2) Sistem Jualan PRO (SJP) Saya telah sertai program Sistem Jualan PRO ini sejak dari tahun 2013 lagi. Program ini sebenarnya pernah ditutup, kemudian dilancarkan sekali lagi oleh pemiliknya, Saudara Rahman Basri.
 
Penutupan program ini dilakukan bagi tujuan penambahbaikkan pada sistem yang digunakan. Kini, pada tahun 2019 ini, versi bagi program ini telah menjadi versi 4.0
 
Saya join ketika SJP ini masih lagi versi 1.0
 
Macam mana program Sistem Jualan PRO ini boleh berikan pendapatan pasif? Untuk menjawab soalan ini, anda perlu tahu terlebih dahulu bagaimana sistem SJP ini bekerja.
 
Sila lihat screenshot dibawah.

Teknik pemasaran yang digunakan oleh Rahman Basri lebih kepada teknik pemasaran melalui emel. Ia sedikit berbeza dengan teknik yang saya biasa gunakan untuk tujuan pemasaran.
 
Macam saya, saya lebih selesa gunakan kaedah article marketing dan penulisan blog. Kemudian saya akan pastikan artikel yang saya telah tulis baik dari segi Search Engine Optimization dan seterusnya bila artikel saya dah masuk page pertama google, dari situ saya akan dapat komisen secara pasif.
 
Kaedah Rahman Basri adalah emel marketing. Rasionalnya dengan kaedah ini, lebih mudah untuk lakukan proses follow up.
 
Flow adalah seperti diatas.
(1) Pelawat akan layari laman web promosi dan baca apa yang ditawarkan di laman web tersebut. Contoh laman web adalah seperti dibawah ini.

(2) Sekiranya pelawat tersebut suka dan minat dengan tawaran yang dihidangkan, dia akan isikan nama dan alamat emel pada borang opt in yang disediakan.
(3) Bermula dari saat itu, sistem secara automatik akan hantar emel kepada pelawat itu tadi pada kala tertentu. Sama ada setiap hari atau setiap dua hari. Setiap emel yang dihantar kepada pelawat tersebut turut terkandung emel promosi.
(4) Jika pelawat itu tadi buat pembelian, maka anda akan dapat komisen.
 
Proses dari nombor (2) hingga nombor (4) berlaku secara automatik. Cuma kerja promosi dan sebarkan link affiliate sahaja yang anda perlu lakukan sendiri. Yang lain-lain sistem SJP yang akan handle.
 
Satu lagi yang anda perlu tahu mengenai sistem buat duit melalui program Jualan PRO ini ialah tentang sistem komisen dua peringkat.

Anda akan dapat bayaran komisen hasil daripada usaha promosi yang anda lakukan, dan anda jua akan dapat komisen tambahan daripada hasil usaha affiliate yang mendaftar melalui link affiliate anda.
 
Kalau anda masih belum pernah sertai program ini dan berminat nak join, anda boleh daftar disini.
 
(3) Program Adhance Apa benda program Adhance ini?

Program Adhance adalah program affiliate yang mempromosikan iklan carian kerja seperti yang disiarkan di laman web Maukerja.My
 
Pendaftaran adalah PERCUMA dan jika anda masih belum sertai program ini, anda boleh berbuat demikian dengan mendaftar menerusi pautan ini.
 
Dalam program ini, anda tak perlu jual barang ataupun jual servis. Peranan kita sebagai ejen affiliate adalah menyebarkan iklan kerja kosong kepada para pencari kerja. Apabila terdapat individu yang membuat permohonan kerja melalui laman web Maukerja dan sebelum tu dia pernah klik pada link affiliate kita, dari situ kita akan dapat bayaran.
 
Kadar bayaran adalah berbeza-beza. Ada iklan yang membayar kita RM1.00, RM0.90, RM0.75, RM0.60, RM0.45, RM0.30 dan RM0.15 untuk iklan kerja kosong yang kita sebarkan. Sila lihat screenshot dibawah ini.

Jika anda promosikan iklan kerja dalam Tier 100, anda akan menerima bayaran sebanyak RM1.00 untuk setiap pemohon yang membuat permohonan kerja melalui link referral atau link affiliate anda.
 
Perbezaan kadar bayaran ini berlaku disebab oleh beberapa faktor dan saya difahamkan lazimnya iklan kerja kosong dalam tier 100 dibayar mahal sebab majikan perlukan pekerja segera.
 
Jika anda minat nak buat duit melalui program ini, peluang anda untuk berjaya buat duit adalah lebih baik sekiranya
(1) Anda mempunyai laman web atau blog dalam niche kerjaya.
(2) Anda mempunyai FB Fanpage dalam niche kerjaya.
(3) Anda mempunyai senarai emel (mailing list) yang terdiri daripada para pencari kerja
 
Jana pendapatan pasif menerusi Program Affiliate Adhance
Menariknya program affiliate Adhance ini ialah, ia menawarkan komisen tambahan sebanyak 15% apabila kita berjaya dapatkan ahli lain yang minat nak join program ini juga. Lihat contoh dibawah.

Ahli bernama Nora Zianti ini telah daftar program Adhance melalui link affiliate saya. Justeru, untuk setiap pemohon yang beliau berjaya dapatkan untuk memohon kerja di website maukerja.my, saya akan dapat 15% komisen.
 
Kalau lagi banyak si Nora ini dapatkan pemohon kerja, maka lagi banyak pendapatan yang bakal saya perolehi, walaupun saya tak buat sebarang kerja.
 
Sambil-sambil iklankan kerja kosong di website maukerja, saya juga akan iklankan tentang peluang buat duit dengan Adhance. Dari situ saya boleh terima pendapatan aktif dan pasif melalui program ini.
Baca juga: Cara buat duit dengan AdHance by Ajobthing
 
(4) Program Affiliate Involve Asia Program affiliate Involve Asia ini ibarat “all in one affiliate program”.
 
Sebaik sahaja anda diterima untuk masuk program ini, anda akan mendapat akses untuk mempromosikan macam-macam jenama dari pelbagai syarikat yang ternama.
 
Antara syarikat yang turut bekerjasama dengan Involve Asia ialah seperti Lazada, Zalora, Trivago, Traveloka, Time Internet, Shopee, Agoda, dan banyak lagi. Anda boleh tengok sendiri di bahagian browse merchant setelah anda diterima masuk dalam program ini.
 
Adakah melalui program affiliate Involve Asia ini, kita ada peluang untuk jana pendapatan pasif? Ya, jawapannya memang ada.

Involve Asia tidak menawarkan komisen affiliate dua level, walaupun ada ura-ura sebelum ini yang mereka nak buat komisen dua level. Mungkin fungsi tersebut akan diwujudkan cuma tak tahu bila.
 
Kalau nak dapatkan pendapatan pasif dari program ini, memang boleh cuma ia berkait rapat dengan cara pemasaran yang anda gunakan. Macam saya sendiri, saya gunakan kaedah pemasaran artikel dan SEO, jadi boleh dikatakan setiap hari pasti ada komisen yang terhasil.
 
Walaupun begitu, ada juga hari-hari tertentu yang saya tak dapat komisen ataupun komisen kena reject. Screenshot kat atas tu saya ambil untuk laporan conversion dari 26 mac hingga 28 mac sahaja. Setiap hari ada komisen walaupun dari syarikat yang berbeza.
 
Kalau anda tak pernah lagi join sebagai affiliate, boleh daftar percuma dekat sini.
 
Ok.
 
Saya rasa cukuplah dengan 4 program ini kan. Kalau share banyak sangat, nanti tak terbuat pula. Tapi In Shaa Allah, kalau saya jumpa program lain yang tak kurang hebatnya, saya akan kongsikan lagi.
 
Sementara tu, cubalah promosikan setiap syarikat dan jenama yang bekerjasama dengan Involve Asia tu. Saya rasa kalau kita kira betul-betul, jumlahnya hampir mencecah 100 syarikat juga.
 
Semoga berjaya dan semoga anda juga berjaya jana pendapatan pasif  menerusi program Affiliate.
 
 
The post Jana Pendapatan Pasif melalui Program Affiliate appeared first on Sabree Hussin Dot Biz.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://sabreehussin.biz/jana-pendapatan-pasif-melalui-program-affiliate/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Cara Buat Income Pasif Dengan Jadi Affiliate Marketer

Cara Buat Income Pasif Dengan Jadi Affiliate Marketer

papar berkaitan - pada 19/3/2019 - jumlah : 288 hits
Cara Buat Income Pasif Dengan Jadi Affiliate Marketer Dah ramai blogger yang mampu jana income part time yang tinggi terutamanya bagi blogger beauty and parenting style Kalau dah rezeki masing masing kita pun ikut gembira Setiap bahagian re...
Program Affiliate Terbaru Rahman Basri Menyebabkan Ramai Geng Affiliate Tak Boleh Tidur

Program Affiliate Terbaru Rahman Basri Menyebabkan Ramai Geng Affiliate Tak Boleh Tidur

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 322 hits
Program Affiliate Terbaru Rahman Basri Menyebabkan Ramai Geng Affiliate Tak Boleh Tidur Mahukan Pendapatan Pasif Yang Lumayan Bagi Memenuhi Impian Anda Yang Terpendam Selama ini Anda tidak perlu ada ijazah dan kelulusan profesional bagi mem...
Buat Duit Setiap Bulan Dengan 4 Program Affiliate Ini

Buat Duit Setiap Bulan Dengan 4 Program Affiliate Ini

papar berkaitan - pada 27/3/2019 - jumlah : 499 hits
Buat Duit Setiap Bulan Dengan 4 Program Affiliate l Bergantung hidup sepenuhnya pada gaji memang takkan cukup Separuh daripada gaji yang diterima kebiasaannya akan digunakan untuk menyelesaikan komitmen hutang bulanan seperti hutang rumah k...
Boleh Percaya Ke Dengan Program Affiliate Malaysia Ini

Boleh Percaya Ke Dengan Program Affiliate Malaysia Ini

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 303 hits
Boleh Percaya ke Dengan Program Affiliate Malaysia Ini Aku nak syer satu cerita pasal affiliate program di Malaysia yang aku tak berapa suka Begini ceritanya Aku memang tidak percaya cerita buat bisnes affiliate boleh bagi orang hidup senan...
Remaja 14 Tahun Mampu Jana Pendapatan Rm798 000 Hanya Dengan Bermain Fortnite

Remaja 14 Tahun Mampu Jana Pendapatan Rm798 000 Hanya Dengan Bermain Fortnite

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 356 hits
Remaja 14 Tahun Mampu Jana Pendapatan RM798 000 Hanya Dengan Bermain Fortnite Seorang remaja berusia 14 tahun Griffin Spikoski meluangkan masa antara 8 hingga 18 jam sehari untuk bermain permainan video dalam talian Fortnite Malah dengan be...
Bermain Game Fortnite Pelajar 14 Tahun Jadi Jutawan Jana Pendapatan Rm798 000

Bermain Game Fortnite Pelajar 14 Tahun Jadi Jutawan Jana Pendapatan Rm798 000

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 288 hits
Fortnite menakluki dunia permainan dalam talian seperti ribut tetapi bagi Gamer Griffin Spikoski kanak kanak berusia 14 tahun permainan itu membantu dirinya menjana pendapatan lumayan apabila meraih 150 000 hanya dengan bermain permainan vi...
Syarat Kelayakan Program Matrikulasi Kpm

Syarat Kelayakan Program Matrikulasi Kpm

papar berkaitan - pada 24/3/2019 - jumlah : 269 hits
Panduan permohonan kemasukan ke Program Matrikulasi Kementerian Pendidikan Malaysia The post appeared first on
Tmj Mahu Wujudkan Program Realiti Jdt Seperti Manchester City

Tmj Mahu Wujudkan Program Realiti Jdt Seperti Manchester City

papar berkaitan - pada 27/3/2019 - jumlah : 352 hits
Pemilik JDT TMJ menyuarakan hasrat beliau mahu menerbitkan program realiti seperti yang dilakukan oleh Manchester City Manchester City menerbitkan dokumentari berbentuk program realiti paparan perjalanan pasukan tersebut sepanjang musim 201...
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte