Jamu Mutyara Jamu Gugusan Sumatra Paling Best Untuk Wanita


Jamu Mutyara - Jamu Gugusan Sumatra Paling Best Untuk Wanita  |  Sebagai seorang wanita yang memegang banyak jawatan dalam kehidupan, jadual seharian aku agak padat bermula seawal pagi sehinggalah ke tengah malam.. Jawatan apa yang aku pegang banyak sangat tu? Haha!! Yelah menjadi seorang isteri, ibu, blogger dan juga salah seorang kakitangan kerajaan, aku memerlukan tenaga yang cukup bagi memastikan aku dapat melaksanakan segala urusan aku sepanjang hari tanpa gangguan kesihatan.. Jadinya, aku perlukan suplement untuk aku terus bertenaga sepanjang hari.. Suplement yang aku cuba kali ni bukan biasa-biasa tau tetapi Jamu Gugusan Sumatra paling best untuk wanita iaitu Jamu Mutyara bukan sekadar jamu.. hah gittchewww!!


Jamu Mutyara Gugusan Sumatra Dari Tya Ariffin
Sebelum aku membebel lebih banyak, aku nak cite dulu serba sedikit tentang asal usul Jamu Mutyara ni.. Ok, jamu ni diasaskan oleh Tya Ariffin.. Korang mesti kenalkan siapakah gerangannya.. Kalau yang masih tak kenal, Tya Ariffin ni merupakan menantu kepada Dato' Seri Siti Nurhaliza, penyanyi tersohor di Malaysia..


Perusahaan Jamu Mutyara ini diusahakan oleh Tya sejak dari tahun 2018 lagi.. Kalau korang nak tahu, jamu ni dihasilkan dari resepi turun temurun keluarga Tya dan telah dioleh rasanya menjadi lebih sedap dengan menambah beberapa makanan sunnah didalamnya seperti Madu, Kurma, Delima, Habatussauda dan beberapa herba semulajadi seperti Manjakani, Kunyit hidup, halia dan banyak lagi.. Penambahan ini bertujuan untuk menyeimbangi rasa pahit dari herba yang ada supaya mudah diterima oleh tekak kita tanpa mengurangkan khasiat yang ada.. Kalaulah tak tambah bahan-bahan tersebut, rasanya tak tertelan dek tekak aku ni.. Pahit oiiii!! haha.. 
Terima kasih kepada Tya Ariffin kerana berjaya menghasilkan jamu yang superb ohsem ni, jamu yang mudah ditelan, tidak pahit dan still dapat kekalkan khasiat jamu.. 
Kandungan Jamu Mutyara

Ok, apa yang menariknya dengan Jamu Mutyara ni, bahan-bahan yang digunakan dalam penghasilannya adalah daripada bahan-bahan semulajadi tanpa bahan pengawet, pewarna dan perasa tiruan.. Jom kita tengok apakah bahan yang digunakan dalam Jamu Mutyara ini..

Madu - Merawat luka dalaman selepas bersalinKurma - Memanaskan badanDelima - Membantu merawat masalah keputihanHabatussauda - Membantu menurunkan berat badanManjakani - Mengecutkan rahim/peranakanAkar Serapat - Membuang anginKacip Fatimah - Memulihkan tenagaHalia - Membantu merawat kulitKunyit - Membantu proses detoksifikasiHalba - Menganjalkan aset wanitaUbi Bit - Membantu menambahkan susu badanCranberry - Anti penuaan/awet mudaCayenne - Anti bakteria/merawat kegatalanEkstrak Yis - Membantu melawaskan pembuangan
Kelebihan Jamu Mutyara


Menambahkan tenagaMembantu memperbanyakkan susu badanMembantu merawat dalaman wanitaMembantu merawat keputihanMembuang angin badanMembantu mengurangkan lenguh-lenguh badan, sakit pinggang dan senggugutMembantu proses detoksifikasiAnti bakteria / Merawat kegatalanMengekalkan berat badan idealMembantu merapatkan miss VMerawat kulit agar kelihatan bersih dan sihatAnti penuaan / Awet mudaMembantu menganjalkan aset wanita (Payudara & Punggung)
Ok, seperti biasa aku ingin ingatkan kepada korang semua dimana sistem badan setiap individu adalah berbeza.. So, mungkin tindakbalas dan kesan jamu ini juga berbeza bagi setiap individu itu.. Tak cuba tak tahu kan.. Oh ya, sebelum korang menjadi pengguna Jamu Mutyara ni, seharusnya korang tahu terlebih dahulu masalah kesihatan korang ye kerana Jamu Mutyara ini tidak boleh diambil sekiranya korang hamil, datang bulan (period), pesakit darah tinggi, fibroid dan cyst. So, tolong alert ye!.

Testimoni Aku Sebagai Pengguna Jamu Mutyara

Dah nak habis sebotol aku consume Jamu Mutyara ini dan ini adalah antara jamu yang terbaik pernah aku cuba setakat ini.. Mulanya aku tengok kengkawan dok sibuk bercerita sal jamu ni.. Pada awalnya aku tak ambil kisah dan takde rasa nak cuba pun.. Lama kelamaan, eh dah kenapa macam menarik pulak cerita dorang ni.. Haha.. Maka terpengaruhlah aku dengan cerita kawan-kawan yang mengatakan jamu ni sangat bagus dan rasanya sedap mudah ditelan.. Tu dia

Dah alang-alang jamu yang sebelum ni aku consume dah lama habis tak berganti.. Aku gantilah dengan Jamu Gugusan Sumatra ni sebagai bff baru aku.. hehe.. Alhamdulillah, dah nak habis sebotol dan aku dapat manfaatnya.. Apakah manfaat yang aku dapat? 
Ok aku cite la sikit ek! Kalau nak ikutkan rutin seharian aku bermula jam 5.30 pagi, aku bangun untuk mulakan hari aku dengan bekerja di pejabat dari jam 8 pagi hingga 5 petang.. Seterusnya menguruskan rumah tangga dan anak-anak sehingga jam 10.00 malam.. Selebihnya aku melunaskan kerja-kerja blog aku sehingga jam 1 @ 2 pagi dan barulah aku tidur.. Itulah rutin seharian aku... Ini sangat memenatkan aku tetapi alhamdulillah lepas aku consume Jamu Mutyara ni dalam diet seharian aku, aku dah tak rasa penat atau letih yang sepatutnya aku rasa sebelum aku consume jamu ni.. Serius weh, aku kekal bertenaga.. Bangun pagi esoknya terasa segar jerk.. Itu manfaat yang paling ketara aku dapat rasakan.

ehh ada lagi tau, yang bestnya lawasssss baq bang!! Kalau dulu kemain ko nak membuang pun berhari-hari.. Sekarang setiap hari deknon oiii... Hakak sukaaaaa!! Haha.. Dan yang paling syokkkk, lawas jugak buang angin.. Haha.. Korang jangan nak cakap pengotor ke apa la.. Inilah nikmat yang paling hebat yang dapat dinikmati dengan Jamu Mutyara ni.. Haha.. Aku tak kira, aku nak cite gak walaupun korang cakap tak senonoh! Haha.

Satu lagi tentang keputihan.. Selalunya aku amalkan jamu ni mesti tengok manfaat dia dulu.. Kalau ada kebaikan untuk mengurangkan keputihan, aku akan consume.. Macam Jamu Mutyara ni pun itulah salah satu manfaatnya.. Walaupun keputihan yang aku alami tak teruk hanya sipi-sipi tapi tetap kena jaga supaya tak menjadi kronik.. Dah kronik, ko nak buat ape lagi dekk!! Baru terhegeh-hegeh nak merawat keh! Haaa.. Emosi lak.. Haha.. Selepas amalkan Jamu Mutyara ni, keputihan aku semakin ok.. Moga nanti terussssss ok dan hilang.. Insyaallah.. Kenalah konsisten kan.. Hiks.

Jamu Mutyara Terbaik Untuk Wanita

Oklah, testimoni pun aku dah bagi.. Oh, ya satu lagi tentang cara pengambilan jamu ni.. Lupa pulak aku nak cerita cara-cara pengambilan Jamu Mutyara ni.. Apa yang disarankan kepada aku adalah satu sudu sebelum sarapan pagi dan satu sudu sebelum tidur.. Rasanya masam-masam manis gitu.. Sedap.. Apa yang penting, air masak tu perlulah diambil dengan secukupnya ye.. Apa sahaja suplement yang korang amalkan, pengambilan air masak tu secukupnya sangat penting bagi memastikan khasiat dari Jamu Mutyara ini dapat diserap secara optimum... 
Jamu Mutyara aku pun dah nak habis ni so kenalah roger balik kawan aku untuk hantar stok.. Hiks.. Kalau korang pun nak cuba, korang boleh roger kawan aku yang peramah lagi baik hati ni.. Dia merupakan pengedar sah Jamu Mutyara.. Layanan memang high class punya sebab dia seorang yang friendly... Sorry gee puji melambung.. Tapi itulah kamu.. Haha..!

Ok, untuk sebarang pembelian atau pertanyaan tentang Jamu Mutyara ni, korang boleh berhubung dengan Sis Gee di :-
Whatsapp : 013-9219135 (https://wa.me/60139219135)Instagram : https://www.instagram.com/mutyara.sisgee/Facebook : https://www.facebook.com/wanitamutyara/




Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.leaazleeya.com/2020/06/jamu-mutyara-jamu-gugusan-sumatra-paling-best-untuk-wanita.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Best Sedap Murah Wanita Kongsi Produk Keluaran Tesco Yang Setaraf Jenama Terkemuka

Best Sedap Murah Wanita Kongsi Produk Keluaran Tesco Yang Setaraf Jenama Terkemuka

papar berkaitan - pada 19/6/2020 - jumlah : 349 hits
Baik dari segi makanan barangan kegunaan dapur serta tandas sehinggalah ke pakaian dan lampin anak semua pun Tesco ada small Cover image via Twitter haipatenggg span span small Mereka yang selalu singgah ke pasar raya Tesco pasti tahu Tesco...
Nasi Arab Paling Mudah Masak Guna Bahan Bahan Di Dapur Je Tapi Terlajak Sedap Wanita Ni Kongsikan Resipinya

Nasi Arab Paling Mudah Masak Guna Bahan Bahan Di Dapur Je Tapi Terlajak Sedap Wanita Ni Kongsikan Resipinya

papar berkaitan - pada 26/6/2020 - jumlah : 664 hits
Baru memasuki hari kedua berpuasa pasti sekarang ini ada ibu ibu yang tengah membelek menu untuk hidangan berbuka nanti kan Dah dapat ilham belum apa nak dimasak petang nanti Apa kata cuba resipi Nasi Arab yang cukup mudah ini Tak payah nak...
Lebih 8k Shares Wanita Ini Kongsi Resepi Donat Paling Gebu Mudah Guna 4 Bahan Je

Lebih 8k Shares Wanita Ini Kongsi Resepi Donat Paling Gebu Mudah Guna 4 Bahan Je

papar berkaitan - pada 28/6/2020 - jumlah : 608 hits
Donat sememangnya snek kegemaran ramai kerana teksturnya yang gebu dan lembut Image via Tetapi untuk menghasilkan donat yang gebu gebas anda biasanya memerlukan jangka masa yang lama kerana adunan donat perlu direhatkan Memang agak susah le...
Contact Lense Kanta Lekap Yang Paling Best Selesa

Contact Lense Kanta Lekap Yang Paling Best Selesa

papar berkaitan - pada 24/6/2020 - jumlah : 344 hits
Hai semua hari ini nak berkongsi mengenai kanta lekap iaitu contact lense Untuk korang yang rabun jauh macam saya memang susahkan bila tak pakai cermin mata Bangun tidur lepas cari handphone mesti cari spek Kadang kadang nak mencari pun sat...
Jadi Cibiran Tetangga Karena Nikahi 2 Wanita Sekaligus Saeful Ini Bukan Dosa Ini Halal

Jadi Cibiran Tetangga Karena Nikahi 2 Wanita Sekaligus Saeful Ini Bukan Dosa Ini Halal

papar berkaitan - pada 26/6/2020 - jumlah : 285 hits
Pernikahan yang dilakukan Saeful Bahri warga Dusun Bakong Dasan Desa Lembar Lombok Barat Nusa Tenggara Barat dengan dua wanita dalam jarak waktu beberapa hari mendapat cibiran dari tetangga Pasalnya warga mengenal Saeful sebagai pria yang h...
Dari Kuaters Biasa Wanita Ini Ubah Kediaman Jadi Bagaikan Rumah Apartment Mewah

Dari Kuaters Biasa Wanita Ini Ubah Kediaman Jadi Bagaikan Rumah Apartment Mewah

papar berkaitan - pada 26/6/2020 - jumlah : 373 hits
Menghias rumah sudah menjadi satu perkara yang mesti untuk pasangan suami isteri yang mempunyai sifat kreatif dan rumah mereka kelihatan cantik Siapa kata rumah kuaters tidak boleh menghias dengan cantik dan nampak lebih eksklusif Ya untuk ...
Takut Ditangkap Wanita Sanggup Beri Nombor Pin Bank

Takut Ditangkap Wanita Sanggup Beri Nombor Pin Bank

papar berkaitan - pada 26/6/2020 - jumlah : 278 hits
Takut ditangkap wanita sanggup beri nombor pin bank KUANTAN Seorang wanita terkejut apabila mendapati wang simpanannya sebanyak RM22 000 lesap selepas menyerahkan nombor pin perbankan atas talian miliknya kepada individu yang tidak dikenali...
Dengan Modal Hanya Rm300 Wanita Ini Ubah Suai Dapur Sempit Guna Wallpaper Je Murahnya

Dengan Modal Hanya Rm300 Wanita Ini Ubah Suai Dapur Sempit Guna Wallpaper Je Murahnya

papar berkaitan - pada 26/6/2020 - jumlah : 491 hits
Penangan The Power of Wallpaper Cantiknya small Cover image via Hani Mynis span span small Memiliki dapur yang cantik dan kemas menjadi idaman setiap wanita u u Selain itu dapur yang selesa juga pasti akan membuat wanita lebih teruja dan bo...
Uncle Kentang Kongsi Kisah Ajaib Wanita Peroleh Bantuan Kewangan Untuk Kos Pembedahan Suami

Uncle Kentang Kongsi Kisah Ajaib Wanita Peroleh Bantuan Kewangan Untuk Kos Pembedahan Suami

papar berkaitan - pada 25/6/2020 - jumlah : 280 hits
Dari kata kata yang terlafaz di mulut hinggalah bisikan di dalam hati tiada apa yang tersembunyi dari pengetahuan Allah SWT Baru baru ini atau nama sebenarnya Kuan Chee Heng berkongsi kisah ajaib di mana seorang wanita menerima bantuan seca...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Drama Anggun Mikayla

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Arul Rasheed Feat Shana Abella Gemersik Aidilfitri Chord

Hukum Berbuka Puasa Di Bulan Ramadhan Dan Cara Bayar Fidyah

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

Di Ambang Inflasi Bagaimana Dow Jones Dan S P Bertindak Untuk Sesi Ketiga Berturut Turut



Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo

Biodata Abdul Qawiy Aro Qawiyaro Personaliti TikTok Islamik

10 Fakta Biodata Siti Khadijah Halim Pelakon Drama Berepisod Wanita Syurga TV3 Gandingan Redza Rosli


Bersahur Dengan Sup Ayam Simple Tapi Sedap

The Ultimate Home Cycling Adventure Beaches Mountains And Music

Potong Ikan Keluar Api

Kp Umno Tidak Perlu Layan Teguran Dari Sikitol Kluster Pengkhianat

Rights Group Calls For Police Probe Into Inciting Statements On Allah Socks

In Src International Civil Suit Former Director Says Najib Was Chess Grandmaster In Company S Scheme Of Things