Jalan Jalan Hujung Minggu Ke Pulau Kapas

Sebenarnya memang saya dah lama teringin nak ke salah satu pulau dekat pantai Timur ni tapi plan belum pernah terjadi lagi sampai la husband kata ada kawan dia kawin dekat Dungun. So saya plan kali ni kalau pergi kenduri tu boleh la sekali jalan-jalan Ganu. Saya belum pernah sampai lagi daerah Dungun, selalu pegi Ganu pun ke Kuala Terengganu je.
Otw ke Dungun
Hari sabtu pagi lepas Subuh kami bertolak dari rumah, sampai Dungun dalam pukul 12 tengahari. Jalan clear elok walaupun cuti sekolah. Alhamdulilah sepanjang perjalanan ok semua. Kami check in dekat Six Villa Inn, hotel ni dekat area Paka. Nak ke Dungun tak jauh pun dalam 15 minit je. Murah je semalam cuma 74 ringgit. Selesa untuk bermalam walaupun bilik dia sangat kecil.

Gambar from Google
Dalam pukul 2 macam tu terus pergi ke kenduri. Dekat dengan Pantai Dungun rupanya lokasi majlis ni. Lepas setel, kami jalan-jalan la ke pantai yang ada dekat sekitar Dungun ni. First pergi ke Pantai Teluk Bidara. Subhanallah jatuh cinta saya dengan tempat ni. Lawa sangat-sangat pantai kat sini. Pasir bersih, air sangat jernih.Air laut pulak biru lain macam lawa dia. Tenang rasa tengok laut ni. Dengan angin sepoi-sepoi kat sini. Sempat la minum air kelapa dulu kat sini. Lokasi seterusnya kami ke pantai yang dekat dengan UITM Dungun pulak, namanya Pantai Teluk Gadung. Kat sini lebih ramai orang beriadah. Sepanjang jalan ni pun ramai je orang jual macam-macam makanan ada. Dah setel makan, jalan-jalan, terus balik ke hotel. Malam tu tidur awal keletihan masing-masing. Hihi.
Pantai Teluk Bidara
Cantik sangat view laut kat sini
Air sangat jernih
Mommy, Daddy and Ammar
View cantik macam ni boleh tumpeng selfie sekali, hihi

Pantai Teluk Gadung

Hari kedua, pagi-pagi lagi lepas Subuh kami terus check out hotel untuk ke destinasi seterusnya. Hari ni plan ke Pulau Kapas. So dari Dungun kami gerak ke Marang ambil masa lebih kurang sejam. Kalau nak ke Pulau Kapas ni, kena naik bot dari jetty Marang. Pulau Kapas ni dekat je naik bot pun dalam 10-15 minit macam tu je. Kami sampai ke jetty memang awal dalam pukul 8 macam tu, so terus beli tiket dekat kaunter. Saya beli dekat kedai MGH Boat Service. Return tiket untuk dewasa sorang 40 ringgit je.

Kami sampai pulau Kapas lebih kurang pukul 8.30 pagi macam tu. Time sampai tu pun dah ramai orang maybe sebab cuti sekolah sama kan. Saya sewa 2 set snorkeling, 1 untuk budak, 1 lagi untuk dewasa harga 30 ringgit. Ammar bukan main seronok dapat mandi pantai. Memang jernih sangat-sangat air kat sini. Sampai nampak ikan berenang. Memang excited la si kecik tu dok kejar ikan-ikan tu. Pantai pun bersih sangat. Ada few chalet jugak kat sini untuk sapa yang plan nak menginap sini. Boleh je usha dekat online antaranya ada Ombak Kapas Resort, Kapas Island Resort dengan Kapas Coral Beach Resort. Kalau time cuti sekolah memang cepat sold out area sini. So make sure plan timing korang betul-betul untuk sapa yang nak datang sini k.
Bot MGH

Ni area Kapas Coral Beach Resort

Kami habiskan masa sampai pukul 1.30 kat sini. Balik ke Marang semula 1.30 petang. Puas sangat-sangat mandi and snorkeling kat sini. Ammar pun enjoy sangat sampai tak nak keluar dari air. Hihihi. Tengok je la gambar yang sempat saya snap ni. Kesimpulannya memang cantik, jatuh cinta lagi saya dibuatnya. Subhanallah, cantik sekali ciptaan tuhan. Kalau ada rezeki insyaallah nak datang sini lagi.

Musim cuti sekolah memang ramai

Lepas sampai ke jetty semula, kami terus bertolak ke Kuantan sebab plannya kami bermalam di Kuantan untuk semalam. Dalam perjalanan sempat singgah makan sotong celup tepung kat tepi pantai.
Pantai kat belakang kedai

View sini pun cantik sangat
Sotong celup tepung sedap

Lepas makan terus je ke Kuantan. Sampai Kuantan dalam pukul 6 petang. Before check in sempat lagi kami singgah kejap kat Teluk Cempedak, amik angin petang katanya. Haha. Meriah waktu petang kat sini ramai sangat orang lepak-lepak.
Si kecik ni memang main pasir je la keja dia, haha
Layan angin petang

Dekat maghrib baru gerak ke hotel. Kami check in dekat hotel Grand Darul Makmur. Hotel ni dekat je dengan Kuantan City Mall. Alhamdulilah bilik besar sangat selesa. Dapat la berehat lelapkan mata before balik KL. Hihi.

Esoknya lepas check out terus gerak balik KL. Maka berakhir la cuti-cuti Pantai Timur kami. Sekian.

10 Aktiviti Paling Berharga Bersama Keluarga Di Hujung Minggu

papar berkaitan - pada 17/3/2019 - jumlah : 617 hits
10 Aktiviti Paling Berharga Bersama Keluarga Di Hujung Minggu Assalamualaikum salam sayang semua Salam hujung minggu juga dan saya di Kedah hari pertama kerja hari minggu kami Jummat Sabtu So kat sini saya nak kongsikan 10 aktiviti berharga...
Sekolah Tun Fatimah 20190316 Lawatan Hujung Minggu

papar berkaitan - pada 17/3/2019 - jumlah : 290 hits
Sekolah Tun Fatimah 20190316 Lawatan Hujung Minggu Singgah jap jumpa iqa Borak borak pasal pelajaran Minggu depan dah nak cuti dah park and tungguborak santaiwe allbabai ayooo terbaeekkk kipidap mknaceunlimited mknace blogger photography ph...
Hujung Minggu Hiking Di Gunung Serapi Kubah National Park Matang Kuching Sarawak 17 03 2019

papar berkaitan - pada 19/3/2019 - jumlah : 1226 hits
HUJUNG MINGGU HIKING DI GUNUNG SERAPI KUBAH NATIONAL PARK MATANG KUCHING SARAWAK 17 03 2019Saya kurang gemar membuat perancangan untuk aktiviti hujung minggu kerana selalunya yang dirancang itu kurang menjadi Jadi saya lebih suka dengan ses...
Fasha Sandha Dan Aidil Aziz Nikah Hujung Minggu Ini

papar berkaitan - pada 26/3/2019 - jumlah : 389 hits
Pasangan merpati dua sejoli Fasha Sandha dan Aidil Aziz sebelum ini memberitahu mereka bakal berkahwin pada penghujung Mac ini Bagaimanapun tarikh sebenar pernikahan mereka tidak diumumkan Terbaru khabarnya majlis raja sehari mereka akan be...
Selama 9 Tahun Lim Guan Eng Jual Rm35b Aset Pulau Pinang Najib

papar berkaitan - pada 27/3/2019 - jumlah : 380 hits
Sebenarnya Menteri Kewayangan kita pernah mengaku bahawa kerajaan DAP Pulau Pinang di bawah dia telah menjual tanah dan aset negeri yang bernilai sebanyak RM35 bilion Pada masa itu dia terdesak kerana sebuah NGO telah dedahkan bahawa tanah ...
Jambatan Kedua Pulau Pinang Ditutup 10 Jam Ahad Ini

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 384 hits
GEORGE TOWN Jambatan Sultan Abdul Halim Mu adzam Shah akan ditutup sepenuhnya selama 10 jam kepada semua kenderaan pada Ahad ini bagi memberi laluan kepada acara Great Eastern Viper Bridge Jambatan Kedua Sdn Bhd dalam kenyataan pada Selasa ...
Jambatan Baru Sungai Nenggiri Pulau Setelu

papar berkaitan - pada 28/3/2019 - jumlah : 413 hits
Bah Kuning pada 2014 yang melanda Kelantan telah meranapkan Jambatan Pulau Setelu Gua Musang apabila ratusan tan kayu balak yang dihanyutkan arus deras Sungai Nenggiri merempuh jambatan yang dibina pada pertengahan 1980an itu Jambatan sepan...
5 Resort Terbaik Di Pulau Pangkor Pilihan Agoda

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 432 hits
Pulau Pangkor yang terletak di negeri Perak darul Ridzuan kini menjadi tumpuan pelancong kerana telah diisytiar sebagai Pulau Bebas Cukai semasa pembentangan bajet 2018 Pulau yang terkenal dengan keindahan pantainya serta pelbagai tarikan m...
Pengalaman Memalukan Makan Di Pulau Ketam Yong Tau Foo

papar berkaitan - pada 24/3/2019 - jumlah : 1098 hits
Ayuni tak suka makan yong tau foo tetapi entah macam mana hari ini terlangkah pula ke kedai makan Pulau Ketam Yong Tau Foo yang baru dibuka di Nu Sentral siang tadi Mula mula ingat nak beli takoyaki di situ Tengok tengok kedai takoyaki dan ...
Jkn Pahang Rampas Produk Ubat Tidak Berdaftar Kosmetik Tiada Notifikasi Bernilai Rm1 Juta

Awak Solat Tak 5 Waktu Jika Tidak Awak Balik Saja

The Hardest Singing Show

Cerita Foto Sepanjang Minggu

Drama Puaka Cuti Semester Lakonan Mark Adam Zaki Azeman

Jadilah Wanita Yang Mahal Thalia Baiduri Harap Wanita Jaga Darjat Jangan Bergaduh Kerana Buaya

Kkb Polls Indians And The Futility Of Voting

Jpsm Mengesahkan Kegiatan Pembalakan Di Bukit Beserah Berlaku Dalam Kawasan Tanah Persendirian

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan

5 Tumbuhan Penghalau Kucing Yang Turut Mencantikkan Laman Rumah

Tips Mudah Jadi Miskin

Baby Car Seat Malaysia Safety Standards What Parents Need To Know