Jaga Wajah Sebelum Kahwin Elok Elok Guna Tepung Beras Dan Tomato Untuk Kecilkan Pori Dan Licinkan Kulit


Jaga Wajah Sebelum Kahwin Elok-Elok, Guna Tepung Beras Dan Tomato Untuk Kecilkan Pori Dan Licinkan Kulit.
Selain penjagaan mencuci wajah dengan tiga langkah (pembersih, penyegar dan pelembap) pemakaian masker juga penting untuk membuat rawatan kecantikan sendiri di rumah. Tidak payah mengeluarkan belanja besar untuk membeli masker kerana anda boleh lakukannya sendiri di rumah. Perkongsian dari Puan Nor Noriah di laman sosial facebook ini juga memberikan cara bagaimana mahu membuat masker sendiri dari tomato dan juga tepung beras.
Masker ini sangat bagus untuk mengecilkan liang pori wajah, menghaluskan kulit dan mencerahkan kulit wajah. Ayuh kita lihat bahan-bahan dan cara membuatnya:
Sedikit tepung beras dalam 2/3 sudu besar, anggaran supaya bancuhan menjadi pes.*boleh pelbagaikan variasi masker tepung beras samada campurkan dengan madu, yogurt, limau nipis dlln. Kebaikan tepung beras pada kulit.
Menyerap minyak yang berlebihan pada muka. Bagus untuk jenis kulit kering kerana tepung beras dapat memberikan kelembapan pada kulit wajah. Mencerahkan dan menghaluskan kulit wajah.
Membuang kulit mati/memudarkan bintik hitam. Pes tomato + tepung beras tadi boleh di buat Masker @ di bekukan untuk dijadikan cube ais dan di sapu pada muka juga. bagus untuk kecilkan liang pori wajah, menghaluskan kulit dan mencerahkan kulit wajah.
1. Menghilangkan lingkaran gelap di bawah mata (mata panda/eyebag)
Hiris tomato secara nipis, kemudian celup ke dalam yogurt asli. Lekapkan pada bahagian mata. Cara ini membantu mengurangkan kesan gelap dan membuatkan kulit tampak segar dan semakin cerah. Amalkan petua ini seminggu dua kali.
2. Kecutkan jerawat. Lenyek atau kisar tomato sehingga hancur, jangan campurkan dengan air. Kemudian sapukan pada wajah. Biar ia kering, bilas dengan air suam. Tomato dapat menyejukkan kulit dan menyerap lebihan minyak pada wajah. Jerawat akan beransur kecut dan hilang secara perlahan-lahan tanpa meninggalkan parut.
3. Jeragat jadi pudar.
Potong buah ini kepada dua bahagian, kemudian gosokkan secara perlahan-lahan pada bahagian yang mempunyai pigmentasi. Lakukan setiap hari, pigmentasi akan semakin pudar dan kulit semakin cerah.
4. Kecilkan liang Pori wajah Bagi membantu wanita mengecilkan pori kulit, campurkan air perahan tomato dengan putih telur. Jadikan masker, sapukan pada wajah. Biarkan sehingga kering, bilas wajah dengan air perahan lemon diikuti dengan air suam.
5. Kulit wajah lebih lembap.
Campurkan air perahan tomato dengan yogurt asli. Sapu pada seluruh wajah dan leher, biarkan kering kemudian bilas dengan air suam. Kulit jelas kelihatan semakin lembap dan berseri.
6. Tona kulit sekata.
Campurkan jus tomato bersama madu asli, kombinasi ramuan ini dikatakan sangat efektif untuk mengatasi masalah tona kulit tidak sekata. Jadikan sebagai masker, biarkan kering pada wajah. Kemudian bilas dengan air suam yang dicampurkan dengan perahan limau nipis. Amalkan seminggu tiga kali, kulit akan menjadi cerah sekata.
7. Rambut lebih sihat. Caranya mudah, lumur rambut dengan jus tomato, balut dengan tuala selama 15-20 minit. Kemudian bilas dengan air bersih. Ini membuatkan rambut sihat dan bersinar.
Sumber: Pesona Pengantin
The post JAGA WAJAH SEBELUM KAHWIN ELOK-ELOK, GUNA TEPUNG BERAS DAN TOMATO UNTUK KECILKAN PORI DAN LICINKAN KULIT! appeared first on .


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.apakes.com/jaga-wajah-sebelum-kahwin-elok-elok-guna-tepung-beras-dan-tomato-untuk-kecilkan-pori-dan-licinkan-kulit/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Angkut Mayat Guna Grab Sebelum Dibuang

Angkut Mayat Guna Grab Sebelum Dibuang

papar berkaitan - pada 4/4/2019 - jumlah : 273 hits
SERDANG Mayat warga Bangladesh yang ditemui dalam keadaan dibungkus selimut dan plastik Isnin lalu dipercayai dibawa sejauh kira kira 10 kilometer menggunakan perkhidmatan Grab sebelum dibuang Ketua Polis Daerah Serdang Asisten Komisioner I...
Qi Razali Mahu Teman Wanita Kejar Cita Cita Sebelum Kahwin

Qi Razali Mahu Teman Wanita Kejar Cita Cita Sebelum Kahwin

papar berkaitan - pada 1/4/2019 - jumlah : 920 hits
Qi Razali mahu teman wanitanya Nia Atasha mengejar impian dalam kerjayanya sebelum mendirikan rumah tangga Pengacara dan pelakon Qi Razali memberitahu masih terlalu awal untuk dia dan teman wanitanya Nia Atasha Rosli memikirkan hasrat mendi...
Ini Resepi Sebenar Sotong Goreng Crispy Yang Bersalut Elok Dengan Tepung

Ini Resepi Sebenar Sotong Goreng Crispy Yang Bersalut Elok Dengan Tepung

papar berkaitan - pada 5/4/2019 - jumlah : 338 hits
Menu sotong goreng tepung pastinya menjadi pilihan setiap kali makan di restoran Seafood kan Rasanya yang sedap dan rangup pastinya menjadi kegemaran ramai Tapi bila try goreng sendiri di rumah kadang kadang tak menjadi tepung tak melekat p...
Rahsia Wanita Jepun Kekalkan Kulit Wajah Bersinar Keemasan

Rahsia Wanita Jepun Kekalkan Kulit Wajah Bersinar Keemasan

papar berkaitan - pada 25/3/2019 - jumlah : 278 hits
Rata rata wanita pastinya inginkan kulit wajah yang bersinar dan licin bukan Meskipun telah banyak menggunakan pelbagai produk kecantikan namun ada lagi yang The post appeared first on
Kulit Berkilat Bak Putih Telur Di Hari Raya Dengan Guna Aloe Vera Timun Je

Kulit Berkilat Bak Putih Telur Di Hari Raya Dengan Guna Aloe Vera Timun Je

papar berkaitan - pada 2/4/2019 - jumlah : 487 hits
Alamak tak lama lagi nak raya tapi makin banyak pula jerawat naik dekat muka aku ni Mempunyai kulit yang bersih sihat dan berseri seri tanpa cela adalah perkara yang diidamkan oleh setiap wanita dan juga lelaki Tambah pula untuk Hari Raya y...
Bila Baby Dah Boleh Berjalan Habis Laci Dia Selongkar Guna Konsep Lipat Baju Ini Lipatan Baju Kukuh Tak Terlerai

Bila Baby Dah Boleh Berjalan Habis Laci Dia Selongkar Guna Konsep Lipat Baju Ini Lipatan Baju Kukuh Tak Terlerai

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 644 hits
Bila anak anak mula merangkak dan berjalan habislah satu rumah dikemasnya Kadang kadang penat si ibu nak melarang dan menyusun balik barang barang tersebut terutama sekali baju yang baru sahaja dilipat Puan melalui akaun facebooknya telah b...
Elak Guna Kosmetik Yang Mengandungi Bahan Bahan Ini Semasa Hamil Untuk Kurangkan Risiko Kemudaratan

Elak Guna Kosmetik Yang Mengandungi Bahan Bahan Ini Semasa Hamil Untuk Kurangkan Risiko Kemudaratan

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 497 hits
Kehamilan memang membawa perubahan besar dalam hidup seorang wanita Bukan sahaja tubuh badan yang mengalami perubahan gaya hidup juga berubah Jika sebelum hamil si ibu bebas untuk makan dan melakukan apa sahaja Bagaimana pula dengan kosmeti...
Cara Buat Biskut Mazola Mudah Sedap Hanya Guna 4 Bahan

Cara Buat Biskut Mazola Mudah Sedap Hanya Guna 4 Bahan

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 626 hits
Biskut Mazola adalah salah satu biskut raya popular bila menjelangnya Aidilfitri Mana tidaknya nak buat biskut ni sangat mudah Bahannya pun sangat ringkas Rasanya pun semestinya sedap Bagi anda yang masih tercari cari resipi Biskut Mazola y...
Ayam Masak Kerutuk Guna Rempah Adabi

Ayam Masak Kerutuk Guna Rempah Adabi

papar berkaitan - pada 11/4/2019 - jumlah : 809 hits
Ayam Masak Kerutuk Daripada Rempah Adabi Dah agak lama tak makan Ayam masak kerutuk baru baru Cik Ash ada la shopping dekat pasar raya econojaya dekat taman ni duk cari la rempah kari ikan terjumpa rempah kerutuk daripada adabi baru ada dip...
High Court Fixes 3 Additional Trial Dates To Complete 1mdb Case

Sabah Peroleh Rm580 Juta Hasil Jualan Minyak Mentah

Since Mic Pointless Pn Confident Of Marginalised Indian Votes

Norjuma Didakwa Lima Pertuduhan Mencederakan Tiga Individu Lakukan Khianat

Berjalan Bersama Pengguna Inovasi Pengalaman Interaktif Zuhyx

Ministers Hit Out At Us Academic S Safety Claim

The Evolution Of Adult Entertainment

Menambat Selera Rakyat Malaysia Dengan Kebaikan Berasaskan Tumbuhanterbaharu Dari Nestl



5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan

Biodata Aizat Saha Pelakon Drama Berepisod Racun Rihanna TV3 Personaliti TikTok


Time Sensitive Recognizing And Reacting To Infantile Spasms

Kedah Akan Cipta Rekod Dengan Penutupan Mbi Kedah Melalui Saman

Malaysia S Ex Pm Mahathir Faces Anticorruption Probe

Datuk Beraksi Di Pentas Peragaan Pada Usia 88 Tahun

Pemilik R R Didenda Rm30 000 Jual Petrol Bersubsidi Kepada Rakyat Thailand

Selepas Menjadi Penumpang Umno Bakal Terkubur Pada Pru16