Iss Arffan Kisah Di Sebalik Tiada Bernoktah



MESKI penularan Covid-19 dalam negara masih bertali arus, namun ramai bakat baharu seni suara tanah air muncul mempertaruhkan karya seni lagu mereka.
Salah seorangnya adalah penyanyi dikenali Iss Arffan yang bernaung sebagai artis di bawah syarikat rakaman Map Music dan kini tampil dengan single berjudul Tiada Bernoktah.
Terdahulu, Iss Arffan atau nama sebenarnya Mohd Nur Izwandi Affendi juga adalah pemenang tempat ketiga dalam program Lagu Cinta Kita musim 2 (LCK2), terbitan TV3.
Mengulas mengenai single solonya itu, Iss Arffan berkata, dia sangat meminati genre balada dan teruja dapat merakamkan lagu Tiada Bernoktah, hasil ciptaan melodi dan liriknya ditulis, El Hadam dari Media Asia Production Sdn Bhd.
"Dari segi penceritaan lagu Tiada Bernoktah, ia menceritakan mengenai sebuah perhubungan di antara pasangan kekasih yang sudah menghampiri ke arah alam perkahwinan.
"Kisahnya mengenai seorang lelaki yang setia pada cintanya sudah bertungkus-lumus untuk membuat persediaan perkahwinan demi memenuhi kehendak kekasih disayangi.
"Namun kekasihnya pula beralih arah di belakang dan curang selepas berjumpa dengan lelaki lain yang lebih sempurna di mata. Akhirnya kepalsuan cinta si kekasih dilihat sendiri oleh lelaki itu," katanya.
Menurut Iss Arffan, di atas dugaan yang menimpa akhirnya mereka cuba untuk berbincang mengenai masa depan tetapi hinaan serta makian yang dilemparkan oleh kekasihnya dan usaha dilakukan tidak berbaloi.
"Kisah dimuatkan dalam lagu Tiada Bernoktah ini boleh berlaku kepada sesiapa sahaja. Dalam hubungan cinta, biasalah ada pasangan setia dan tidak kurang juga yang sanggup melukakan serta curang.
"Apapun, saya sangat kagum dan hormat dengan cara bertindak lelaki digambarkan dalam lagu ini yang mengambil keputusan untuk memutuskan hubungan dengan kekasihnya itu.
"Malah, kekasihnya yang cuba ingin kembali semula kepadanya tidak diterima. Ini kerana, tiada lagi ruang di hati lelaki itu terhadap wanita curang berkenaan.
"Lirik berbunyi 'sadis terbunuh sakit ditembus oleh katamu', cukup menceritakan betapa hinanya lelaki berkenaan di mata wanita yang tidak tahu menghargai erti keikhlasan dalam perhubungan cinta yang tulus," katanya.
Sehubungan itu, lagu Tiada Bernoktah sudah dilancar pada 22 Januari lalu dan boleh didapati di semua platform digital muzik dan di strim. Malah, diharapkan lagu ini mendapat tempat di hati pendengar dan Iss Arffan terus mewarnai industri muzik tanah air.
Sebelum bergelar penyanyi, Iss Arffan adalah seorang pemain bola sepak. Suatu hari, ibunya mendengar nyanyian pemuda ini dan terus membuat keputusan untuk mengasah bakat seninya melalui kelas vokal Melayu Asli.
Iss Arffan juga pernah menyertai pertandingan lagu Melayu Asli antara sekolah di seluruh Sarawak dan mendapat tempat ketiga. Selepas tiga tahun sibuk dengan pelajarannya, dia kemudian memberanikan diri membuat persembahan seperti busking dan menyertai pertandingan karaoke di Sarawak.
Minat menyanyi yang semakin membara dalam hati Iss Arffan turut dikongsikannya di media sosial seperti Instagram dengan aktif membuat pelbagai 'cover' lagu hits nyanyian penghibur popular tanah air.



Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://artismeletop.blogspot.com/2021/01/iss-arffan-kisah-di-sebalik-tiada.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Lirik Lagu Tiada Bernoktah Iss Arffan

Lirik Lagu Tiada Bernoktah Iss Arffan

papar berkaitan - pada 25/1/2021 - jumlah : 492 hits
Lirik Lagu Tiada Bernoktah Iss Arffanbergenang mengalir tak berpalingsemuanya yang diimpikanhancur di dalam kesengsaraantergantung hanya tiada noktahapa yang harus diperbuktikankita dah tak sehaluankau pinta aku tuk beri segalanyakau khiana...
Iss Arffan Tiada Bernoktah Chord

Iss Arffan Tiada Bernoktah Chord

papar berkaitan - pada 24/1/2021 - jumlah : 289 hits
F A m C m FA mBergenang D mmengalir tak berpalingG C semuanya yang diimpikan D mhancur didalam A m C F kesengsaraan tergantung F hanya tiada nokhtah A m D mapa yang haurs diperbuktikan G C kita dah tak sehaluan D mkau pinta aku A mberikan s...
Buasir Otak Tv Kisah Di Sebalik Babi Air Part 2

Buasir Otak Tv Kisah Di Sebalik Babi Air Part 2

papar berkaitan - pada 14/1/2021 - jumlah : 940 hits
Bila orang nak beli Kool Fever kat kedai sebab nak buat babi air tapi dah habis Jom tonton animasi ini
Hiburan Tak Jadi Kudis Pun Gara Gara Dibandingkan Dengan Kavitha Sindhu Norlia Ghani Tak Ambil Kisah

Hiburan Tak Jadi Kudis Pun Gara Gara Dibandingkan Dengan Kavitha Sindhu Norlia Ghani Tak Ambil Kisah

papar berkaitan - pada 19/1/2021 - jumlah : 530 hits
Tular di media sosial semalam apabila seorang pengguna Twitter telah membandingkan pelakon veteran Norlia Ghani dengan kejelitaan aktres dan juga model Kavitha Kaur Sindhu Sumber Twitter Pengguna media sosial tersebut dilaporkan telah memua...
Kisah Tanah Nak Kena Rampas

Kisah Tanah Nak Kena Rampas

papar berkaitan - pada 19/1/2021 - jumlah : 304 hits
imej kredit Ingat tak sebelum ni aku cerita tentang rumah family aku yang terbakar Kepada sesiapa yang tak tahu boleh la cari entri aku tu atau kalau malas boleh ja baca terus entri ni Aku tak kisah sebab apa yang aku tulis ni hanyalah mele...
Kisah Sir Alex Tampil Dalam Rancangan Who Wants To Be A Millionaire Yang Beliau Sesali

Kisah Sir Alex Tampil Dalam Rancangan Who Wants To Be A Millionaire Yang Beliau Sesali

papar berkaitan - pada 19/1/2021 - jumlah : 163 hits
Sir Alex Ferguson tidak mempunyai banyak penyesalan sepanjang karier sebagai pengurus setelah memenangi deretan trofi bersama Manchester United Jika ada penyesalan sepanjang bersama United ia adalah apabila Ferguson tampil dalam rancangan W...
Baca Kisah Pertarungan Covid 19

Baca Kisah Pertarungan Covid 19

papar berkaitan - pada 17/1/2021 - jumlah : 177 hits
ZUBAIDI SUDININGAT tu Org muda pun bolh jadi serious jika kena COVID 19 tidak semestinya hanya warga emas berumur 65 tahun ke atas Jika jangkitan SPORADIC mcm ni memg bahaya sbb tak bolh trace punca Yg penting 1 JAGA SOP DGN KETAT dan 2 TIN...
Kisah Sukses Miliarder Muda Di Dunia Mark Zuckerberg

Kisah Sukses Miliarder Muda Di Dunia Mark Zuckerberg

papar berkaitan - pada 17/1/2021 - jumlah : 176 hits
Gambar taxjusticeblogSiapa yang tak mengenal Mark Zuckerberg salah satu orang yang sangat berpengaruh di dunia lewat produk ciptaannya Facebook Mark telah berhasil membuat 1 9 miliar umat manusia di muka bumi sebagai pengguna aktif Facebook...
Ph Must Safeguard Its Voter Base To Land Second Term For Anwar Says Analyst

Tetaplah Beriadah Di Bulan Ramadan

Honor Pad 9 Tablet Terbaik Untuk Berhibur Dan Kerja Mula Dijual Seluruh Negara Pada 28 Mac

Perumahan Izara Bayu Sutera Kediaman Idaman Tepi Tasik Dengan Ciri Smart Home

8 Resepi Air Balang Viral Di Bazar Ramadhan

Lirik Lagu Raya Mana Nabila Razali

Diet If Yang Berkesan Menurut Pakar

Sesi Tukar Duit Raya Di Maybank



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Senarai Cerita Filem Terbaru 2024 Di Pawagam

Habiskan Duit Bayar Kepada Pakar Yang Pandai Beri Penjelasan Cara Dia Hilangkan Masalah

Restoran Rebung 2 Di Putrajaya

Effective Email Marketing Strategies

Konsert Melly Friends Kuala Lumpur 2024