Inilah Wajah Pemandu Vios Yang Menyebabkan Kereta Lain Terjunam Dalam Laut


Seorang lelaki telah membuat laporan polis selepas anak lelakinya berusia 20 tahun tidak pulang sejak malam tadi.
Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT), Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Ab Hamid berkata, lelaki tersebut hadir di Ibu Pejabat Polis SPT petang tadi bagi membuat laporan berkenaan anak lelakinya itu.
Menurutnya, lelaki terbabit membuat laporan pada jam 5 petang tadi selepas menerima maklumat dari rakan anaknya itu bahawa mangsa disyaki terlibat dalam kemalangan di Jambatan Pulau Pinang.
“Bapa kepada mangsa diberitahu oleh rakan anaknya bahawa kereta yang dipandu anaknya iaitu jenis Mazda CX5 berwarna putih telah terlibat kemalangan dan terjatuh ke dalam laut.
“Mangsa dikenali sebagai Moey Yun Peng adalah pelajar sebuah kolej swasta dan tinggal di Taman Kempas, Butterworth,” katanya ketika dihubungi tadi.

Menurutnya, sehingga kini, tiga saksi bebas dan dua rakan mangsa telah tampil membantu siasatan.
“Kesemua saksi telah dirakam percakapan mereka dan dua rakan mangsa mengaku mangsa terlibat dalam kemalangan tersebut. Menurut mereka, mangsa dalam perjalanan pulang dari menyambut hari lahir rakan mereka di Georgetown.
“Sementara itu, seorang saksi bebas yang nampak kejadian telah memberikan kerjasama dan berkongsi video ‘dash cam’ kereta miliknya kepada polis,” katanya.
Beliau berkata, kes diklasifikasikan mengikut Seksyen 42(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan siasatan masih dijalankan.
GAMBAR PEMANDU VIOS TULAR DI MEDIA SOSIAL
disebabkan kejadian tersebut netizen kongsikan beberapa gambar dan link facebook pemandu vios berkenaan di semua group di facebook

wajah pemandu vios?

Dipercayai inilah wajah pemandu vios itu

Profile di Facebook

NETIZEN KONGSIKAN DALAM BEBERPA GROUP DAN PEMANDU VIOS MENERIMA KECAMAN

Ada Main ‘Barang’
Pemandu Toyota Vios berusia 21 tahun yang terbabit dalam kemalangan di Kilometer 4.0 Jambatan Pulau Pinang, semalam didapati positif gannja.
Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Ab Hamid berkata, keputusan itu diketahui selepas ujian saringan awal dilakukan terhadapnya.
Menurutnya, polis juga sudah mengambil sampel da rah mangsa untuk mengetahui kandungan alk0hol dalam badannya.
“ Pemandu Toyota Vios berkenaan kini masih mendapatkan rawatan di hospital swasta kerana mengalami kecede raan di kepala, kaki dan tangan.
“ Sebelum ini, dia dihantar ke Hospital Seberang Jaya dan dibenarkan pulang, namun pengsan ketika berada di rumah dan dikejarkan ke hospital swasta,” katanya.
Dalam kejadian 2.45 pagi semalam, dua kenderaan masing-masing Toyota Vios hitam dan kenderaan utiliti sukan (SUV) putih terbabit dalam kema langan di Kilometer 4.0 Jambatan Pulau Pinang menuju ke Perai.
Pemandu Toyota Vios berusia 21 tahun dan bekerja sebagai pendandan rambut ce dera dan dikejarkan ke hospital untuk rawatan lanjut, manakala SUV putih itu pula berpusing beberapa kali sebelum terjunam dalam laut.

Identiti pemandu SUV itu dikenalpasti sebagai Moey Yun Peng, 20, selepas bapanya membuat laporan polis 5 petang, semalam kerana anaknya yang juga penuntut sebuah kolej swasta itu masih tidak pulang.
Sementara itu, Nik Ros Azhan berkata, pemandu Toyota Vios dan SUV itu adalah rakan sejak di bangku sekolah dan mereka dalam perjalanan pulang selepas menyambut parti hari jadi di kelab di Lebuh, Chulia, Georgetown.
“Mereka berdua bersama lima lagi rakan baru selesai menyambut hari jadi dan dalam perjalanan pulang ke rumah masing-masing di seberang.
“Lima lagi rakan mereka pula tinggal di bahagian pulau,” katanya.
Menurutnya, polis juga sedang menyiasat sama ada mereka berlumba atau sebaliknya.
Sementara itu agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) melalui Maritime Rescue Sub Center (MRSC) Langkawi sudah mengaktifkan operasi mencari dan menyelamat (SAR) pemandu kenderaan utiliti sukan (SUV) putih yang terjunam ke dalam laut selepas terbabit kemalangan di Kilometer 4.0 Jambatan Pulau Pinang menuju ke Perai, semalam.
Laksamana Pertama Maritim Rozali Mohd Said berkata, aset-aset APMM, polis marin, Jabatan Bomba dan Penyelamat dan Angkatan Pertahanan Awam Malaysia dikerahkan ke lokasi kejadian untuk mengesan mangsa.
Menurutnya, antara aset yang digunakan termasuk bot kilat Maritim Perak bersama 14 penyelam termasuk Pasukan Tindakan Khas Maritim Malaysia.
“Pasukan penyelam Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) KD Duyong seramai sembilan orang dan Bot CN 001 dibantu Pasukan Simpanan Sukarela TLDM KD Perantau dari Pangkalan TLDM Lumut turut membantu dalam operasi ini.
“Turut terbabit ialah aset Pasukan Polis Marin iaitu Bot RH dan Bot ZABRI 1, manakala JBPM menghantar dua bot aluminium,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
Beliau berkata, operasi disambung seawal 7 pagi dan semua agensi yang terbabit diberi taklimat di Jeti Pasukan Polis Marin Batu Uban, sebelum operasi carilamat diteruskan.

“Sektor pencarian dibahagikan kepada empat sektor dengan kawasan pencarian merangkumi 2 batu nautika radius dari lokasi kejadian.
Selain itu, seorang saksi bebas turut memberikan maklumat dengan berkongsi rakaman video ‘dashcam’ yang memaparkan insi den berkenaan.
The post Inilah wajah pemandu Vios yang menyebabkan kereta lain terjunam dalam laut? appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2019/01/21/inilah-wajah-pemandu-vios-yang-menyebabkan-kereta-lain-terjunam-dalam-laut/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Saya Minta Maaf Kepada Semua Pihak Pemandu Kereta Vios

Saya Minta Maaf Kepada Semua Pihak Pemandu Kereta Vios

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 283 hits
SAYA minta maaf kepada semua pihak saya menyesal dengan apa yang berlaku itu kata kata yang diulangi pemandu kereta Toyota Vios berusia 21 tahun ketika ditemubual pihak berkuasa selepas menyerah diri kepada polis kelmarin Dia yang juga anak...
Video Hubungan Pemandu Vios Dan Suv Yang Jatuh Dalam Laut Didedahkan

Video Hubungan Pemandu Vios Dan Suv Yang Jatuh Dalam Laut Didedahkan

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 606 hits
1892 SHARES Pemandu Toyota Vios berusia 21 tahun yang terbabit dalam kemalangan di Kilometer 4 0 Jambatan Pulau Pinang semalam didapati positif ganja lapor BHarian Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Ni...
Siapa Pemandu Vios Didedahkan Rakan Kepada Pemandu Vios Dedahkan Hubungan Vios Dan Suv Yang Jatuh Ke Dalam Laut

Siapa Pemandu Vios Didedahkan Rakan Kepada Pemandu Vios Dedahkan Hubungan Vios Dan Suv Yang Jatuh Ke Dalam Laut

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 754 hits
PEMANDU Toyota Vios berusia 21 tahun yang terbabit dalam kemalangan di Kilometer 4 0 Jambatan Pulau Pinang semalam didapati positif ganja Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Ab Hamid berkata keputus...
Pemandu Toyota Vios Dibebas Dengan Jaminan Polis

Pemandu Toyota Vios Dibebas Dengan Jaminan Polis

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 632 hits
Gambar BernamaSEBERANG PERAI Pemandu kereta Toyota Vios yang terlibat dalam kemalangan sehingga menyebabkan sebuah kenderaan utiliti sukan terjunam ke dalam laut di Jambatan Pulau Pinang pada Ahad lalu dilepaskan dengan jaminan polis sebent...
Keluarga Yun Peng Belum Sedia Untuk Bertemu Dengan Pemandu Toyota Vios Kerana Perkara Ini

Keluarga Yun Peng Belum Sedia Untuk Bertemu Dengan Pemandu Toyota Vios Kerana Perkara Ini

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 1628 hits
Keluarga Yun Peng Belum Sedia Untuk Bertemu Dengan Pemandu Toyota Vios Kerana Perkara Ini
Pemandu Toyota Vios Serah Diri

Pemandu Toyota Vios Serah Diri

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 364 hits
SYALMIZI HAMID 23 Januari 2019 2 14 PM SEBERANG PERAI Pemandu kereta Toyota Vios yang terlibat dalam kemalangan sehingga menyebabkan sebuah kenderaan utiliti sukan
Video Detik Detik Bagaimana Kereta Suv Boleh Terhumban Ke Dalam Laut Di Jambatan Pulau Pinang Rupanya Ini Yang Terjadi

Video Detik Detik Bagaimana Kereta Suv Boleh Terhumban Ke Dalam Laut Di Jambatan Pulau Pinang Rupanya Ini Yang Terjadi

papar berkaitan - pada 20/1/2019 - jumlah : 983 hits
GEORGE TOWN 20 Jan Sebuah kereta terhumban ke dalam laut selepas terlibat dalam kemalangan dengan sebuah kenderaan lain di kilometer 4 0 Jambatan Pulau Pinang menghala Perai di sini awal hari ini Ketua Balai Bomba Dan Penyelamat Perai Azlan...
Tidak Lama Selepas Pemandu Vios Menyerah Diri Abang Yun Peng Buka Mulut Dan Beritahu Sesuatu

Tidak Lama Selepas Pemandu Vios Menyerah Diri Abang Yun Peng Buka Mulut Dan Beritahu Sesuatu

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 576 hits
Keluarga pemandu SUV Mazda CX 5 yang ma ut terhum ban ke laut dalam kema langan di Jambatan Pulau Pinang Ahad lepas belum bersedia untuk bertemu dengan pemandu Toyota Vios buat masa sekarang Abang mendiang Moey Yun Peng yang mahu dikenali s...
Menangis Minta Maaf Akhirnya Pemandu Vios Buka Mulut Dan Luah Sesuatu

Menangis Minta Maaf Akhirnya Pemandu Vios Buka Mulut Dan Luah Sesuatu

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 232 hits
Saya minta maaf kepada semua pihak saya menyesal dengan apa yang berlaku itu kata kata yang diulangi pemandu kereta Toyota Vios berusia 21 tahun ketika ditemubual pihak berkuasa selepas menyerah diri kepada polis kelmarin Dia yang juga anak...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look

Doa Agar Amalan Diiterima Allah Sepanjang Bulan Ramadan

Patut Tak Boleh Daftar



5 Masalah Sosial Yang Akan Timbul Akibat Penggunaan Kereta Elektrik

Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru


Data Analytics In Business Decisions

Lirik Lagu Berdamai Ghea Inderawani

Drama Sebiru Hujung Borneo

Iddah Bercerai Panduan Pengiraan Tempoh Iddah Untuk Wanita Bercerai

Tvet Tahfiz Mara Bidang Pengajian Syarat Kemasukan

Den Manjo Feat Eda Ezrin Adik Jando Abe Dudo Raya Chord