Tidak Lama Selepas Pemandu Vios Menyerah Diri Abang Yun Peng Buka Mulut Dan Beritahu Sesuatu


Keluarga pemandu SUV Mazda CX 5 yang ma ut terhum ban ke laut dalam kema langan di Jambatan Pulau Pinang Ahad lepas belum bersedia untuk bertemu dengan pemandu Toyota Vios buat masa sekarang.
Abang mendiang Moey Yun Peng yang mahu dikenali sebagai Dennis berkata, buat masa ini keluarganya masih dibelenggu kesedihan dan tidak terfikir untuk bertemu dengan pemandu yang juga rakan mangsa atau keluarganya.
Malah pihak keluarga juga meminta diberi ruang untuk bertenang dan menyerahkan kepada polis untuk melakukan siasatan terperinci dan menentukan hukuman yang akan dikenakan terhadap pemandu berkenaan.
” Sedih memang sedih, siapa tidak sedih kehilangan orang tersayang, tapi kita sudah terima pemergian adik, tetapi apa hukuman kepada pemandu itu kita serahkan kepada pihak polis” katanya ketika ditemui di kediamannya di Taman Kempas, Butterworth pada Rabu.
Dalam pada itu, keluarganya memaklumkan tidak akan menyambut Tahun Baharu Cina pada tahun ini kerana masih berkabung dan sedih dengan kejadian menimpa mendiang.
Menurut Dennis, walaupun telah membuat persiapan termasuk membeli pakaian baharu dan menghias rumah, namun semua itu terpaksa dilupakan.

Dalam pada itu, keluarga pemandu SUV Mazda CX-5 yang ma ut terhum ban ke dalam laut Ahad lepas meminta semua pihak memadam dan menghentikan sebaran gambar dan video kema tian mendiang Moey Yun Peng demi menghormati sensitiviti keluarga.
Abang mangsa yang mahu dikenali sebagai Dennis, berkata, penyebaran gambar khususnya di laman media sosial itu akan lebih menyedihkan keluarga kerana gambar itu memperlihatkan mangsa dalam keadaan tidak elok.
Menurut Dennis, ibu dan ayahnya yang berusia dalam lingkungan 60-an juga telah dapat menerima kejadian yang menimpa adik bongsunya itu dan keluarga berharap orang ramai tidak terus membuat spekulasi terutama menuduh Moey berlumba dengan rakannya sehingga berlaku kema langan awal pagi Ahad itu.
‘Sudah tentu kami sedih, sebab gambar gambar itu sudah tersebar, kami mohon supaya semua penularan gambar itu dihentikan, dia sudah ‘pergi’ biarlah imej yang baik ditinggalkan’.
“Beri ruang kepada keluarga untuk bertenang kerana masih bersedih, dan kami sekeluarga menyerah kepada pihak polis untuk jalankan siasatan terperinci sama ada benar mereka berlumba atau tidak ” katanya yang kelihatan tenang ketika ditemui di kediamannya di Taman Kempas, Butterworth .
Pihaknya juga menzahirkan ucapan penghargaan tidak terhingga buat semua pihak khususnya seluruh pasukan mencari dan menyelamat (SAR) yang bertungkus lumus mencari kereta dipandu adiknya sebelum berjaya membawa naik ke atas Jambatan Pulau Pinang.
Dalam pada itu, ahli keluarga memohon maaf kepada seluruh rakyat Pulau Pinang khususnya pengguna Jambatan Pulau Pinang yang terkesan dan terperangkap dalam kesesakan jalan raya sepanjang operasi menaikan kereta dan ma yat adiknya sejak dua hari lalu.
Beliau berkata upacara pengebu mian mendiang akan diadakan di Tanah Perkub0ran Cina Berapit pada jam 10 pagi Khamis.
Dalam kejadian 2.54 pagi Ahad, SUV jenis Mazda CX-5 yang dipandu Moey, seorang penuntut kolej swasta, terhum ban ke laut selepas berlang gar dengan sebuah kereta lain jenis Toyota Vios dalam kema langan di Kilometer 4, Jambatan Pulau Pinang.
Usaha untuk mengeluarkan kenderaan dan ma yat Moey dari dasar laut, mengambil masa lebih 24 jam sebelum berjaya dikeluarkan Selasa petang.
Ma yat mangsa yang masih berada di tempat duduk pemandu kenderaan dengan tali pinggang keledarnya masih terpasang, ditemukan dalam SUV yang rem0k itu semasa ditarik keluar dari laut pada jam 6.07 petang, Selasa.
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.
Sumber : astroawani
The post Tidak Lama Selepas Pemandu Vios Menyerah Diri, Abang Yun Peng Buka Mulut Dan Beritahu Sesuatu appeared first on MFADHLY.


Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://mfadhly.net/2019/01/23/tidak-lama-selepas-pemandu-vios-menyerah-diri-abang-yun-peng-buka-mulut-dan-beritahu-sesuatu/

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Setelah Lama Mendiamkan Diri Suami King Coco Buka Mulut Pasal Penceraiannya

Setelah Lama Mendiamkan Diri Suami King Coco Buka Mulut Pasal Penceraiannya

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 331 hits
Baru baru ini berita penceraian suami kepada King coco dengan isteri pertamanya telah bertiup kencang apabila bekas isterinya dilihat memuat naik status dirinya sebagai ibu tunggal Namun suami King Coco Azrin Anas atau lebih dikenali sebaga...
Menangis Minta Maaf Akhirnya Pemandu Vios Buka Mulut Dan Luah Sesuatu

Menangis Minta Maaf Akhirnya Pemandu Vios Buka Mulut Dan Luah Sesuatu

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 232 hits
Saya minta maaf kepada semua pihak saya menyesal dengan apa yang berlaku itu kata kata yang diulangi pemandu kereta Toyota Vios berusia 21 tahun ketika ditemubual pihak berkuasa selepas menyerah diri kepada polis kelmarin Dia yang juga anak...
Keluarga Yun Peng Belum Sedia Untuk Bertemu Dengan Pemandu Toyota Vios Kerana Perkara Ini

Keluarga Yun Peng Belum Sedia Untuk Bertemu Dengan Pemandu Toyota Vios Kerana Perkara Ini

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 1628 hits
Keluarga Yun Peng Belum Sedia Untuk Bertemu Dengan Pemandu Toyota Vios Kerana Perkara Ini
Pemandu Toyota Vios Serah Diri

Pemandu Toyota Vios Serah Diri

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 364 hits
SYALMIZI HAMID 23 Januari 2019 2 14 PM SEBERANG PERAI Pemandu kereta Toyota Vios yang terlibat dalam kemalangan sehingga menyebabkan sebuah kenderaan utiliti sukan
Moey Yun Peng Nama Identiti Pemandu Terhumban Dalam Laut

Moey Yun Peng Nama Identiti Pemandu Terhumban Dalam Laut

papar berkaitan - pada 20/1/2019 - jumlah : 890 hits
Moey Yun Peng Nama Identiti Pemandu Terhumban Dalam Laut Pemandu kereta yang terhumban ke dalam laut selepas terlibat dalam kemalangan membabitkan dua buah kereta di Kilometer 4 0 Jambatan Pulau Pinang menghala ke Seberang Perai telah diken...
Ernisha Akhirnya Buka Mulut Video Parti Arak Tular Angkara Anna Jobling

Ernisha Akhirnya Buka Mulut Video Parti Arak Tular Angkara Anna Jobling

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 1777 hits
Ernisha Akhirnya Buka Mulut Video Parti Arak Tular Angkara Anna Jobling Kontroversi video parti arak yang membabitkan finalis Dewi Remaja Haneesya Hanee Fazreen dan juga Ernisha masih lagi menjadi kontroversi sehingga ke hari ini Walaupun g...
Abang Akan Terus Berada Di Sini Sehingga Sayang Sedar Isteri Koma Selepas Melahirkan Anak Sulung

Abang Akan Terus Berada Di Sini Sehingga Sayang Sedar Isteri Koma Selepas Melahirkan Anak Sulung

papar berkaitan - pada 14/1/2019 - jumlah : 638 hits
Abang akan terus berada di sini sehingga sayang sedar Isteri koma selepas melahirkan anak sulungMohd Saiful Sudin 29 tetap setia menunggu di sisi isterinya Norfadilla Che Par 28 yang koma selepas melahirkan anak sulung mereka pada November ...
Tips Menjadi Pemandu Berhemah Untuk Diri Sendiri Keluarga Dan Orang Lain

Tips Menjadi Pemandu Berhemah Untuk Diri Sendiri Keluarga Dan Orang Lain

papar berkaitan - pada 28/1/2019 - jumlah : 447 hits
Ramai yang ada kesedaran yang pemanduan berhemah mampu mengelakkan kemalangan jalan raya Namun ramai yang masih belum bertindak untuk menjadi pemandu yang lebih bijak ke arah pemanduan yang berhemah Gee sendiri apabila terserempak dengan ke...
Saya Sedia Dihukum Pemandu Vios Kesal Dirinya Jadi Punca Rakannya Hilang Nyawa

Saya Sedia Dihukum Pemandu Vios Kesal Dirinya Jadi Punca Rakannya Hilang Nyawa

papar berkaitan - pada 26/1/2019 - jumlah : 321 hits
Saya sedia dihukum Pemandu Vios kesal dirinya jadi punca rakannya hilang nyawaPemandu Toyota Vios berusia 21 tahun yang terbabit dalam kemalangan di Jambatan Pulau Pinang sehingga menyebabkan rakannya maut selepas keretanya Mazda CX5 terjat...
Fungi Wechat Yang Ramai Tak Tahu

Ziana Zain Duta Rasmi Csa Academy

Asan Lembu The Movie

Di Masjid Muhammadiyah Nurul Yakin Paus Quran Dan Sains By Dr Hm Raki

Hospital Kuala Pilah

Ramadan Bazaars 2024 Exploring The Culinary Delights Of Selangor S Ramadan Bazaars

Saya Dan Rafizi Tiada Isu Peribadi Kata Puad

Hallway Wall Art Mockup For A Sophisticated Look



Koleksi 15 Lagu Hari Raya Terbaru Yang Meriahkan Aidilfitri 2024 Bakal Evergreen Bak Lagu Lama

6 Pantang Larang Penting Kalau Nak Selamat di Sekolah Asrama

Info Dan Sinopsis Filem 19 Puasa Playboys Of Plastik Hitam Astro First

Casimir Zeglen Paderi Yang Mencipta Jaket Kalis Peluru

Biodata Mohammad Rifdean Masdor Atlet Muay Thai Malaysia Yang Gegarkan One Championship Seangkatan Johan Ghazali Jojo


Hari Ini 2 Al Hamdulillah Padi Dalam Pasu

Menu Sahur

Terkejut Jumpa Segenggam Paku Dalam Lemang

Pemain Newcastle Tonali Dituduh Melanggar Peraturan Pertaruhan Bahasa Inggeris

Akmal Sokong Mb Johor Tularkan Isu Kesesakan Tambak Johor

Tanding Solo Pilihan Akhir Jika Umno Mahu Kembali Tadbir Sabah Kata Penganalisis