Menangis Minta Maaf Akhirnya Pemandu Vios Buka Mulut Dan Luah Sesuatu




“ Saya minta maaf kepada semua pihak, saya menyesal dengan apa yang berlaku,” itu kata-kata yang diulangi pemandu kereta Toyota Vios berusia 21 tahun, ketika ditemubual pihak berkuasa selepas menyerah diri kepada polis kelmarin. Dia yang juga anak sulung daripada tiga beradik itu menangis sebaik diajukan soalan mengenai kejadian dan berulang kali memohon maaf. 
 Lelaki berkenaan berdepan hukuman penjara dua hingga 10 tahun dan denda antara RM5,000 dan RM20,000. Sumber berkata, kes disiasat mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana memandu dengan cuai sehingga menyebabkan kemalangan maut. 
 “ Dia juga Kawan mendiang Moey Yun Peng, 20, dan sudah setahun mengenali antara satu sama lain. “ Sejurus dirawat dan mengetahui rakannya meninggal dunia, dia sugul dan sedih dengan berita itu,” katanya. 
Sebelum ini, lelaki berkenaan terbabit dalam kemalangan hingga menyebabkan kenderaan utiliti sukan (SUV) Mazda CX-5 putih terbenam dalam laut, menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Tengah (SPT), dekat Butterworth, jam 2 pagi kelmarin. 
 Ketua Polis Daerah SPT, Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Ab Hamid berkata, pemandu berusia 21 tahun itu hadir bersama ahli keluarganya ke Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik di Bukit Mertajam. 
 Suspek yang diambil keterangan lebih 17 jam itu kemudian dibebaskan dengan jaminan polis pada jam 6.45 petang hari yang sama. 
Dalam kejadian 2.54 pagi Ahad lalu, pelajar sebuah kolej swasta, Yun Peng, ma ut selepas SUV yang dipandunya berlanggar dengan Toyota Vios di Kilometer 4.0 Jambatan Pulau Pinang sebelum terhumban ke laut. 
 Selepas tiga hari operasi mencari dan menyelamat (SAR) dilakukan, mayat mangsa dan kenderaannya berjaya dinaikkan menggunakan kren, jam 5.50 petang. Nik Ros Azhan berkata, sehingga kini pihaknya sudah merekod keterangan daripada 15 individu terdiri daripada saksi-saksi yang melihat kejadian itu. 
Ujar beliau, hasil bedah siasat yang dilakukan selama tiga jam mendapati mangsa meninggal dunia akibat lemas kerana tenggelam dalam laut selepas kemalangan. 
Terdahulu ahli keluarga pemandu SUV Mazda CX 5 yang maut terhumban ke laut dalam kema langan di Jambatan Pulau Pinang Ahad lepas belum bersedia untuk bertemu dengan pemandu Toyota Vios buat masa sekarang. 
 Abang mendiang Moey Yun Peng yang mahu dikenali sebagai Dennis berkata, buat masa ini keluarganya masih dibelenggu kesedihan dan tidak terfikir untuk bertemu dengan pemandu yang juga rakan mangsa atau keluarganya. 
Malah pihak keluarga juga meminta diberi ruang untuk bertenang dan menyerahkan kepada polis untuk melakukan siasatan terperinci dan menentukan hukuman yang akan dikenakan terhadap pemandu berkenaan. 
 ” Sedih memang sedih, siapa tidak sedih kehilangan orang tersayang, tapi kita sudah terima pemergian adik, tetapi apa hukuman kepada pemandu itu kita serahkan kepada pihak polis” katanya ketika ditemui di kediamannya di Taman Kempas, Butterworth pada Rabu. 
 Dalam pada itu, keluarganya memaklumkan tidak akan menyambut Tahun Baharu Cina pada tahun ini kerana masih berkabung dan sedih dengan kejadian menimpa mendiang. 
Menurut Dennis, walaupun telah membuat persiapan termasuk membeli pakaian baharu dan menghias rumah, namun semua itu terpaksa dilupakan. 
Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih. 
Sumber : Harian metro

Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

https://www.penangkini.com/2019/01/menangis-minta-maaf-akhirnya-pemandu.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Tidak Lama Selepas Pemandu Vios Menyerah Diri Abang Yun Peng Buka Mulut Dan Beritahu Sesuatu

Tidak Lama Selepas Pemandu Vios Menyerah Diri Abang Yun Peng Buka Mulut Dan Beritahu Sesuatu

papar berkaitan - pada 24/1/2019 - jumlah : 578 hits
Keluarga pemandu SUV Mazda CX 5 yang ma ut terhum ban ke laut dalam kema langan di Jambatan Pulau Pinang Ahad lepas belum bersedia untuk bertemu dengan pemandu Toyota Vios buat masa sekarang Abang mendiang Moey Yun Peng yang mahu dikenali s...
Lelaki Ini Tak Puas Hati Dengan Isteri Kerana Selalu Bersedekah Akhirnya Isteri Buka Mulut Buat Dia Terkejut

Lelaki Ini Tak Puas Hati Dengan Isteri Kerana Selalu Bersedekah Akhirnya Isteri Buka Mulut Buat Dia Terkejut

papar berkaitan - pada 26/1/2019 - jumlah : 350 hits
Lelaki Ini TAK PUAS HATI Dengan Isteri Kerana Selalu BERSEDEKAH Akhirnya Isteri Buka Mulut Buat Dia TERKEJUT Salam saya nak cerita tentang isteri saya Isteri saya ini orangnya biasa biasa sahaja Biasa yang bermaksud biasalah Haha Suatu hari...
Ernisha Akhirnya Buka Mulut Video Parti Arak Tular Angkara Anna Jobling

Ernisha Akhirnya Buka Mulut Video Parti Arak Tular Angkara Anna Jobling

papar berkaitan - pada 18/1/2019 - jumlah : 1785 hits
Ernisha Akhirnya Buka Mulut Video Parti Arak Tular Angkara Anna Jobling Kontroversi video parti arak yang membabitkan finalis Dewi Remaja Haneesya Hanee Fazreen dan juga Ernisha masih lagi menjadi kontroversi sehingga ke hari ini Walaupun g...
Saya Minta Maaf Kepada Semua Pihak Pemandu Kereta Vios

Saya Minta Maaf Kepada Semua Pihak Pemandu Kereta Vios

papar berkaitan - pada 25/1/2019 - jumlah : 285 hits
SAYA minta maaf kepada semua pihak saya menyesal dengan apa yang berlaku itu kata kata yang diulangi pemandu kereta Toyota Vios berusia 21 tahun ketika ditemubual pihak berkuasa selepas menyerah diri kepada polis kelmarin Dia yang juga anak...
Video Hubungan Pemandu Vios Dan Suv Yang Jatuh Dalam Laut Didedahkan

Video Hubungan Pemandu Vios Dan Suv Yang Jatuh Dalam Laut Didedahkan

papar berkaitan - pada 22/1/2019 - jumlah : 610 hits
1892 SHARES Pemandu Toyota Vios berusia 21 tahun yang terbabit dalam kemalangan di Kilometer 4 0 Jambatan Pulau Pinang semalam didapati positif ganja lapor BHarian Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Ni...
Lepas Tiga Tahun Superman Akhirnya Mohon Maaf

Lepas Tiga Tahun Superman Akhirnya Mohon Maaf

papar berkaitan - pada 31/1/2019 - jumlah : 259 hits
Ini susulan tindakan bekas anggota DAP itu yang mencetuskan kontroversi dengan mengisytiharkan Laut China Selatan milik China
Inilah Wajah Pemandu Vios Yang Menyebabkan Kereta Lain Terjunam Dalam Laut

Inilah Wajah Pemandu Vios Yang Menyebabkan Kereta Lain Terjunam Dalam Laut

papar berkaitan - pada 21/1/2019 - jumlah : 517 hits
Seorang lelaki telah membuat laporan polis selepas anak lelakinya berusia 20 tahun tidak pulang sejak malam tadi Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah Asisten Komisioner Nik Ros Azhan Nik Ab Hamid berkata lelaki tersebut hadir di Ibu Pej...
Pemandu Toyota Vios Serah Diri

Pemandu Toyota Vios Serah Diri

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 369 hits
SYALMIZI HAMID 23 Januari 2019 2 14 PM SEBERANG PERAI Pemandu kereta Toyota Vios yang terlibat dalam kemalangan sehingga menyebabkan sebuah kenderaan utiliti sukan
Keluarga Yun Peng Belum Sedia Untuk Bertemu Dengan Pemandu Toyota Vios Kerana Perkara Ini

Keluarga Yun Peng Belum Sedia Untuk Bertemu Dengan Pemandu Toyota Vios Kerana Perkara Ini

papar berkaitan - pada 23/1/2019 - jumlah : 1638 hits
Keluarga Yun Peng Belum Sedia Untuk Bertemu Dengan Pemandu Toyota Vios Kerana Perkara Ini
The Evolution Of Adult Entertainment

Epf Account 3 Can Help Contributors During Emergencies Expert

Work Harder At Communicating Achievements On Reforms Govt Told

Pm Akan Umum Sspa Terbaik Pernah Diperkenalkan Kerajaan

Pelepasan Cukai Sukan 2024 Senarai 103 Sukan Tersenarai

Apabila Sang Profesor Datang Melawat

Pemilik Kereta Tertekan Hon Kerana Panik Polis

Cara Guna Cimb Dan Cara Check Status Loan Cimb



10 Istilah Hampir Serupa Bahasa Inggeris Yang Kita Keliru Penggunaannya

5 Trend Bodoh Netizen Yang Nampaknya Semakin Menjadi Jadi

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Puaka Cuti Semester Slot Lestary TV3

Biodata Rozana Rozek TV Youtuber Resipi

8 Istilah Jerman Yang Kita Rakyat Malaysia Kerap Gunakan


Data Drives Dollars How Competitive Intelligence Optimizes Sales Marketing Roi

Tanya Hadi Mengapa Tak Bantah Akta Laut Wilayah Mb Terengganu Diberitahu

Cabaran Getir Menanti Ph Di Kkb

Nga S Aide Chosen For Kuala Kubu Baharu After Dap Abandoned Hope Of Malay Vote

World Bank Report Says Malaysian Children Not Learning Enough In Schools

Zus Ice Watermelon Latte