Inilah Masanya



Inilah Masanya | Pada Disember lepas , banyak masalah datang . Selesai satu , datang satu . Cash in hands pun makin menyusut . Dalam pada berkira-kira nak settle kan masalah ni , rezeki masuk dalam akaun bertubi-tubi . Tapi bukan percuma ya . Dalam pada RM yang dah tak berapa ada tu , sis belanja anak buah makan . Ko ambik je nak apa ko nak . Imbalannya , sales masuk berdedai-dedai ... maka betullah , SEDEKAH ITU MENJEMPUT REZEKI . cubalah ... Pada ketika itulah , sis rasa macam RM yang sis ada tak luak pun walaupun dah banyak ' melayan ' tekak anak buah . Nasib baik ada anak buah kan ... heh heh heh .





Sebenarnya , masa sis belajar di universiti , sis belajar bisnes . Bila kerja lak sis buat kerja office . Bila Allah bukakan jalan untuk sis terjun ke bidang online bisnes , maka terdetiklah di hati ... owh , inilah masanya untuk memulakan langkah . Praktikkan teori yang sis belajar dulu .

Sebenarnya , masa sis bekerja ni walaupun buat kerja-kerja office , tapi company memang based on bisnes . Banyak input sis dapat . Malah selok belok bisnes pun dapat belajar secara langsung sebab ada connect dengan kerja .

Kalau korang tanya , nak setup bisnes ke ... owh , jauh lagi tu dik non oiii . Kena sedia mental dan fizikal ! Dan yang penting , modal tu belum ada . Sis memang jenis yang tak akan berhutang selagi boleh . Lagi lah kalau dengan makhluk yang namanya bank tu . Jadinya , kena kumpul sikit - sikit .

Berjual beli tu sebenarnya menyeronokkan . Lagilah kalau secara online . Tak perlu nak menghadap wajah customer yang dah tentu ada macam - macam memek muka . Tak perlu juga nak merayu bagai . Cuma perlu dok hadap lappy , phone dan yakinkan mereka dengan product kita . Tapi sis jenis yang tak memaksa dan tak kuasa nak buat follow up sampai kena block sebab sis sendiri rasa rimas bila memilih barang, sis sentiasa ditunggu dan diekori oleh sales girl . Jadi sis tak akan buat perkara yang sama pada customer .

Apa korang rasa bila korang tengah makan , tetiba ada whatsapp masuk kata dah bank in rm . Pastu , korang tengah lena tidur di tengah malam , tetiba masuk whatsapp , dah bank in RM ... maka jadilah sis tidur dalam senyuman . Memang heaven !

Tapi ada juga masanya , sis bangun pukul 3 , 5 pagi semata-mata nak balas whatsapp yang masuk . Tanya tentang product . Ada yang terus closed sales ada juga yang pending ! Founder bercuti kat paris pun sempat lagi whatsapp sis ... sendu tau . Dia kat sana kul 10 malam , kita kat malaysia ? Redha je lah .

Maka benarlah 9/10 rezeki itu dari perniagaan ... sangat mudah dan senang bila dah jumpa jalannya . Tapi cabaran tetap ada ... customer yang banyak songeh ... daku abaikan jer ... wakakakaaa ... kadang x sempa pun nak layan yang banyak songeh ni sebab sibuk layan yang lain . Main copy paste je , pastu tinggal . Klu minta no. akaun , maknanya customer berminatlah .

Ok , jumpa next entry ...
Semoga urusan korang dibermudahkan dan berjalan lancar hari ini ... aaamin .






Artikel ini hanyalah simpanan cache dari url asal penulis yang berkebarangkalian sudah terlalu lama atau sudah dibuang :

http://harumankasehvee.blogspot.com/2017/02/inilah-masanya.html

Kempen Promosi dan Iklan
Kami memerlukan jasa baik anda untuk menyokong kempen pengiklanan dalam website kami. Serba sedikit anda telah membantu kami untuk mengekalkan servis percuma aggregating ini kepada semua.

Anda juga boleh memberikan sumbangan anda kepada kami dengan menghubungi kami di sini
Ada Masa Masanya

Ada Masa Masanya

papar berkaitan - pada 30/10/2021 - jumlah : 246 hits
Assalammualaikum wbtADA MASA MASANYAAnak lembu ditambat kemasDitambat kemas tidak merontaAda waktu perlu berkerasBerkeras demi kebaikkan bersamaBatang keladi menjadi rebutanEnak dimasak asam rebusJadi ketakutan angkara dirotanPerlu sesekali...
Belum Masanya Lagi Mama Usah Perkenalkan 5 Jenis Makanan Ini Kepada Si Manja

Belum Masanya Lagi Mama Usah Perkenalkan 5 Jenis Makanan Ini Kepada Si Manja

papar berkaitan - pada 2/11/2021 - jumlah : 225 hits
Fiona kau dah ada dua orang anak kan Ajarlah aku resipi makanan bayi nak cuba bagi dekat Adam nanti tanya Nadia dalam keadaan teruja Kedatangan si comel dalam keluarga memang memberi banyak perasaan positif Semua ibu bapa mahukan yang terba...
Sudah Masanya Landskap Politik Diubah Pn Mampu Selamatkan Melaka

Sudah Masanya Landskap Politik Diubah Pn Mampu Selamatkan Melaka

papar berkaitan - pada 12/11/2021 - jumlah : 101 hits
Oleh Pengerusi Parti Perikatan Nasional Tan Sri Muhyiddin Yassin GAMBAR Abd Razak Aid SUDAH sampai masanya landskap politik negara diubah dengan sejarah Barisan Nasional sudah berakhir setelah enam dekad memimpin negara Pengerusi Perikatan ...
Kalau Mahiaddin Nak Mengajar Umno Sambil Membodohkan Shahrir Inilah Masanya

Kalau Mahiaddin Nak Mengajar Umno Sambil Membodohkan Shahrir Inilah Masanya

papar berkaitan - pada 13/11/2021 - jumlah : 156 hits
Marah benar nampaknya Mahiaddin Md Yasin kepada bekas Ahli Parlimen Johor Bahru Shahrir Samad yang lancang mencabarnya untuk menumbangkan kerajaan negeri Johor Sehingga kerana terlalu marah itu terkeluar beberapa kali perkataan bodoh daripa...
Igp Chief Editor Of English Portal To Be Questioned Over Forest City Casino Claim

8 Tip Tingkatkan Sales Homestay Anda

Cara Memasarkan Homestay Anda

Dapatkan Porsche Design Honor Magic6 Rsr Di Honor Experience Store Terpilih Pada 5 Mei

Overcoming Funding Challenges

Samsung Knox Empowering Consumer Security In The Galaxy A55 5g

Dr Zaliha Terus Kunci Mulut Berkaitan Titah Adendum Minta Rujuk Ulasan Pm

Moisturizer Terbaik 2024 Tekstur Water Based 9 Kebaikan Yang Sesuai Untuk Semua Jenis Kulit



Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Aku Bukan Ustazah Slot Akasia TV3

Info Dan Sinopsis Drama Berepisod Bercakap Dengan Jun Slot DramaVaganza Astro Ria

5 Amalan Muslim Yang Sering Dijadikan Bahan Lawak di Malaysia

6 Fungsi Kereta Yang Sepatutnya Ada Tapi Tak Dijadikan Standard

5 Perkhidmatan Yang Kini Entah Kenapa Kita Langgan Bulanan


Satu Kesulitan Tidak Mungkin Menang Melawan Dua Kemudahan Tetap Optimis

Nostalgia Bedak Sejuk

Lima Gandingan Makanan Hebat Untuk Pemakanan Sihat Dari Susan Bowerman

Nasi Briyani Kukus Padu Sedap Uii Percuma Ayam Briyani Untuk Ibu Mengandung Patutla Ramai Beratur Beli

Experience The Bee Heat Ac Difference Experience Superior Comfort

Dua Lelaki Warga Asing Empat Lari 70 Meter Sahaja